2021-06-14, 16:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag tänker på sandalerna, inget annat.

Det hade varit bra om du hade varit tydlig med detta redan från början, alla trodde att du menade alla föremål som hittades. Nu har vi ödslat en massa inlägg till ingen nytta.

Vi leker vidare med teorin om att BW skulle ha varit där i dungen och kastat ut Helenas sandaler. Men till vilken nytta?

Jag för min del kan fortfarande inte se detta som en reell möjlighet.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-06-14 kl. 16:57.
Citera
2021-06-14, 16:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Men igen då, sparar han sandalerna när han gör sig av med kroppen ifall det eventuellt skulle dyka upp ett tillfälle att placera dem på den faktiska brottsplatsen? Han knallar alltså runt med Helenas skor i 6-10 timmar i väntan på det perfekta läget när UA ger sig iväg?

Jag håller helt med dig.
Citera
2021-06-14, 17:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Men igen då, sparar han sandalerna när han gör sig av med kroppen ifall det eventuellt skulle dyka upp ett tillfälle att placera dem på den faktiska brottsplatsen? Han knallar alltså runt med Helenas skor i 6-10 timmar i väntan på det perfekta läget när UA ger sig iväg?

Ditt inlägg är så idiotiskt att jag inte orkar bemöda mig att besvara det. Så här dum är inte du.
Citera
2021-06-14, 17:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det hade varit bra om du hade varit tydlig med detta redan från början, alla trodde att du menade alla föremål som hittades. Nu har vi ödslat en massa inlägg till ingen nytta.

Vi leker vidare med teorin om att BW skulle ha varit där i dungen och kastat ut Helenas sandaler. Men till vilken nytta?

Jag för min del kan fortfarande inte se detta som en reell möjlighet.

Om HA klev in i BWs bil i stan och någon såg det 👀 var det - av säkerhets skäl - angeläget att istället få det att se ut som om Helena hade promenerat ensam hela vägen hem och sen blivit attackerad, överfallen i skogsdungen.

Har du fortfarande problem att förstå att en GM gör allt i sin makt för att komma undan?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-06-14 kl. 17:17.
Citera
2021-06-14, 17:17
Medlem
Citat:
BW kan ändå ha kastat ut Helena's sandaler längs med kostigen medans UA hämtade plånboken. Det var ett ypperligt läge att stärka misstankarna att det hela handlade om ett överfall. Han kanske insåg att det kunde finnas spår kvar efter HA vid lekplatsen, efter att kroppen lastats in bilen så varför inte försöka få det att se ut som att Helena var förföljd eller jagad.
Att BW dagen efter hade möjlighet att ensam gå ut och kolla vid lekparken och kostigen kan ha gett honom det försprång han behövde för att komma undan, det går ju inte att utesluta. Glöm heller inte hur osannolikt "insatt" BW var under skallgången vid kostigen. Han ställde sig på en sten och visade hur det hade gått till när Helena tappade sandalena!! för det visste tydligen han!? Det fanns dom som reagerade på hans konstiga beteende. Sjäv tycker jag att BW's agerande under skallgången stärker misstankarna att det var han själv som kastade ut sandalerna längs med stigen när UA var i Töreboda och hämtade plånboken.
Mitt fetade. Jag köper inte den teorin. Om BW är gm och han är hos UA tidigt och hjälper till att leta så kan jag köpa att han tar sandalerna ifrån ett synligt läge på stigen och kastar in dem i buskaget för att ingen ska se dem.
Citera
2021-06-14, 17:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Mitt fetade. Jag köper inte den teorin. Om BW är gm och han är hos UA tidigt och hjälper till att leta så kan jag köpa att han tar sandalerna ifrån ett synligt läge på stigen och kastar in dem i buskaget för att ingen ska se dem.

Visst, så kan det också vara.
Var och en är fri att tro vad den vill.
Citera
2021-06-14, 17:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Om HA klev in i BWs bil i stan och någon såg det 👀 var det - av säkerhets skäl - angeläget att istället få det att se ut som om Helena hade promenerat ensam hela vägen hem och sen blivit attackerad, överfallen i skogsdungen.

Har du fortfarande problem att förstå att en GM gör allt i sin makt för att komma undan?

Men då hade det väl varit dumt att kasta in sandalerna i den täta vegetationen så att de kunde ha missats? Bättre hade väl varit att lägga dem fullt synliga utmed stigen?

Sedan är du inne på berättelsen om att BW skulle ha stått i Kohagen och förevisat för folk hur och var Helena skulle ha snubblat och tappat sandalerna. Då blev det ju tvärtom, i så fall: Att BW gjorde allt han kunde för att dra misstänksamheten till sig. Lika märkligt att han skulle ha strött spår efter sig genom att "hota" exet till tystnad samt inför en eller flera personer i panik ha kastat in skitiga kläder i tvättmaskinen.

Vilken variant håller du som mest trolig, då? Att BW skulle ha haft ett par sandaler i rockärmen som han placerade ut (svåra att hitta, särskilt den ena) eller att BW skulle ha stått i Kohagen och haft förevisning samt skulle ha strött spår efter sig via exet till tvättmaskinen i "EM-huset"?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-06-14 kl. 17:35.
Citera
2021-06-14, 17:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det kan väl ha varit BW som körde UA till Töreboda för att hämta bil och plånbok?

Självklart eller så fick hon skjuts av sin kusins svåger.
Citera
2021-06-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Tänk om någon vågar...
Som lever i sin verklighet parallellt med
Ondskans svarta dy inkapslad långt inne,
dit tankar inte går. Men själens känslor befläckas
och lämnar spår i personligheten som ej var känd igår.

Tvinga fram en tår som blandas med offrens
sår och låt ansiktet sköljas av en svalkande flod,
tala och du är inte längre det som skedde.

Tycker detta gamla inlägg skriven av exist är passande på årsdagen.
Fina ord
Citera
2021-06-14, 18:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men då hade det väl varit dumt att kasta in sandalerna i den täta vegetationen så att de kunde ha missats? Bättre hade väl varit att lägga dem fullt synliga utmed stigen?

Sedan är du inne på berättelsen om att BW skulle ha stått i Kohagen och förevisat för folk hur och var Helena skulle ha snubblat och tappat sandalerna. Då blev det ju tvärtom, i så fall: Att BW gjorde allt han kunde för att dra misstänksamheten till sig. Lika märkligt att han skulle ha strött spår efter sig genom att "hota" exet till tystnad samt inför en eller flera personer i panik ha kastat in skitiga kläder i tvättmaskinen.

Vilken variant håller du som mest trolig, då? Att BW skulle ha haft ett par sandaler i rockärmen som han placerade ut (svåra att hitta, särskilt den ena) eller att BW skulle ha stått i Kohagen och haft förevisning samt skulle ha strött spår efter sig via exet till tvättmaskinen i "EM-huset"?

Kanske var det som divadnil föreslog, dvs han tog sandalerna ifrån ett synligt läge på stigen och kastade in dem i buskaget för att ingen skulle se dom. Det skulle även kunna förklara varför den ena var så svår att hitta.

Det enda jag egentligen funderar över är om BW kan ha dragit nytta av möjligheten att han ev. kunde vistas i det aktuella området innan polis var på plats.

En högst relevant fundering kan jag tycka.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-06-14 kl. 18:54.
Citera
2021-06-14, 19:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Kanske var det som divadnil föreslog, dvs han tog sandalerna ifrån ett synligt läge på stigen och kastade in dem i buskaget för att ingen skulle se dom. Det skulle även kunna förklara varför den ena var så svår att hitta.

Det enda jag egentligen funderar över är om BW kan ha dragit nytta av möjligheten att han ev. kunde vistas i det aktuella området innan polis var på plats.

Men väldigt korkat då att hålla en förevisning om var och hur Helena tappade skorna så att folk hörde och började undra. Ska vi ens tro på Kvasta-Saras "supernyhet"?
Citera
2021-06-14, 19:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Men rent generellt är det svårt att bortse från BW som inblandad, men jag skulle bra gärna vilja få en bekräftelse på att han verkligen var på torget och träffade Helena som han själv hävdar var fallet. Han kan faktiskt ha haft en anledning att placera sig på torget fastän han kanske var någon annanstans.
Och så skulle jag bra gärna vilja veta exakt vilket påstått alibi som BW ska ha. Jag hävdar fortfarande att det i så fall måste finnas någon som direkt efter det att BW och Helena skiljdes åt backar upp honom.

Sedan skulle det vara bingo om någon skulle kunna bekräfta de overifierade historierna om båtfärd och klädtvätt. Den påstådda båtfärden borde vara lätt för ebeneezer22 att verifiera genom att maskerat ange namnet på den kvinnliga källan eller i möjligaste mån visa ett bevis på att han i kvinnans ställe (som han påstår) har pratat med Kalla fall (eftersom Skövde-polisen inte dög, enligt egen utsago). Dessutom har ebeneezer22 nyss skrivit att han har haft typ återkommande samtal med KF. Vem har ebeneezzer22 pratat med på KF? Det är faktiskt inte olagligt att lämna ut en sådan uppgift. Försök bara inte att tuta i mig att ebeneezer22 skulle kompisringa direkt till Eriksson, för så fungerar det aldrig. Jag vet flera personer som har lämnat tips till Skövde-polisen och velat prata med Lars Johansson eller annan "höjdare", men det har ingen fått - det blir den på lägre nivå som svarar som tar emot tipset. ebeneezer22 bör lätt kunna verifiera vem eller vilka som han har pratat med på KF!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in