2021-06-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Jag vet inte om det framkommit redan eftersom jag inte läst aktivt på en tid men han tog livet av sig genom att skära halsen av sig själv. Höll på och stack och skar flertalet gånger innan han lyckades. Har fått info från en mycket trovärdig källa nära familjen. Måste vara ett extremt ovanligt sätt att ta livet av sig på. Varför tror ni han valde ett sånt udda sätt? Måste vara sjukt svårt att kunna sticka och skära sig själv i halsen...
Tack för info
Hade faktiskt det alternativet eller att han sköt sig själv som mest troligt.
Att han valde att skära sig i halsen är inte så förvånande då han tycks ha haft någon slags fixering vid just blod, märkligt.
Vet du vem som hittade honom och vart isåfall
Senast redigerad av Fleudhesten 2021-06-14 kl. 17:22. Anledning: Tillägg
Citera
2021-06-14, 17:22
Medlem
Det var udda+dramatiskt. Som SD.
Hittade inte av halspulsådern?
Senast redigerad av Remark 2021-06-14 kl. 17:26.
Citera
2021-06-14, 17:28
Medlem
Scrupcis avatar
Det var svärfadern som hittade honom och larmade.
Citera
2021-06-14, 17:32
Medlem
Citat:
Tråkigt för svärfar att hitta honom på det sättet, måste ha varit väldigt blodigt.
Och att sedan bli misstänkt för mord på honom, ja herregud!
Han lyckades förstöra för så många,SD
Citera
2021-06-14, 17:36
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:

Tack för information Scrupci.

Att skära sig i halsen låter som ett alldeles för plötsligt för att han skulle ha lämnat någon form av brev/förklaring efter sig. Har du hört något om det?
Citera
2021-06-14, 17:37
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det framkommit redan eftersom jag inte läst aktivt på en tid men han tog livet av sig genom att skära halsen av sig själv. Höll på och stack och skar flertalet gånger innan han lyckades. Har fått info från en mycket trovärdig källa nära familjen. Måste vara ett extremt ovanligt sätt att ta livet av sig på. Varför tror ni han valde ett sånt udda sätt? Måste vara sjukt svårt att kunna sticka och skära sig själv i halsen...
Det låter otroligt märkligt, inte alls vad jag tror har hänt
Citera
2021-06-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK, inte lätt att veta. Pappan reagerar - vad vill han nu? Tänkte på HDs kommentar till JS - vad har han nu gjort?

Ständigt denna brist på tillit/osäkerhet.

Den (fetade) kommentaren har hängt med även mig sen den belystes här i tråden. Får mig att tro att HD inte trodde att SD skulle göra allvar och döda Lena. Men allt hon sagt innan, allt hat mot Lena hon har slungat ur sig - det nappade SD på. Därför är HD, kanske mot SIN vilja på det sättet "delaktig" i mordet. Hon trodde nog aldrig att det verkligen skulle bli så.
Citera
2021-06-14, 17:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det låter otroligt märkligt, inte alls vad jag tror har hänt
Och SOA ringer polishuset med ett privatsamtal?
Polisen omdirigeras, de har ringt till SOS och undrar om de har fått in nåt samtal om avliden person.

Sen startas HLR när polis hittar honom, ambulans rekvireras men SD har gått till de sälla jaktmarkerna.
Citera
2021-06-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte värre än mig men kasta inte sten i glashus och pröva inte ens att domdera om vad jag ska skriva om.

Jag anser honom totalt omogen, skev och rent farlig ihop med sköra små barn.
Han har ett extremt beteende, expressiv, dampig, speedad och ett behov av att vara i centrum som nybliven far och tycks inbilla sig att han är expert på små barn.
Noll koll på sociala koder och gränslös.

Jag har tyvärr ingen medicinering att utgå från såsom finns ang HD men han ser ut att behöva en personlig assistent snarare än att axla rollen i ett föräldraskap.

Håller helt och hållet med dig om din beskrivning av SD kontra hans barn. Att barnen lever idag efter 15-17 år med denna totalt gränslösa galningen till pappa är ju helt fantastiskt. Har inte ett enda gott ord att säga om honom, faktiskt. Han var helt livsfarlig för andras väl och ve. Utsatte gärna andra för risker. Foton han har tagit när han ställt dem som objekt på kanten av en ravin eller damm stärker mig i den åsikten.
Citera
2021-06-14, 18:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kanske LW inte vågade eller ville prata med folk utanför ”premiumgruppen” om fuskloggarna.
Eller så tyckte hon att hon kunde lösa det själv.

Kanske fanns inte den solidaritet och stöd hon behövt.

Det har ju skrivits i tråden om att andra än hennes team svek henne också.

Kanske fanns avundsjuka från kvinnorna.
Kanske den svenska smygrasismen gör att många, både kvinnor och män har de som liknar dem själva närmast och att en asiatisk kvinna lättare kan stötas ut från gruppen? Adopterad eller ej. Speciellt när otrohet är inblandad... (Det var en kollega till mig som sa det där sista när vi diskuterade fallet i fikarummet, innan domen blivit offentlig).

Sen när hon var försvunnen åkte gänget till Norge som planerat. De stannade inte och organiserade sök efter LW.
Hur kunde de ens njuta av Norge...?

Vad tycker du om det?

Hmm ,börjar från slutet på ditt inlägg !

Det tycker jag var dassigt gjort utav dem .
Att inte vilja skita i en Norgedag för att leta efter sin geokompis känns ju lite okänsligt faktiskt.
Citera
2021-06-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inflikar en allmän kommentar. De som skulle till Norge var en blandad grupp där intresserade anmält sig via nätet. Hur många som personligen kände LW vet jag inte. Beholder, förstås. Dom skulle samåka för att delta i en tävling med ett fix startdatum. Under uppvägen fanns även en plan för cacher de skulle logga.

Okej, tidigare har det framstått som att de alla var vänner och bekanta med varandra.
Fetade: Skulle det typ förmildra det faktum att de valde att dra enligt planerna?

Personligen tycker jag det beteendet är iskallt. Jag minns att jag följde LWs försvinnande i Aftonbladet innan hon hittades efter att av en slump sett tråden när den bara hade ett inlägg. Många med mig tänkte mycket på kvinnan vars bild Aftonbladet slog upp stort och hoppades att hon skulle återvända eller hittas vid liv. Men de hon skulle resa med var mer taggade för en tävling alltså...
Citera
2021-06-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hmm ,börjar från slutet på ditt inlägg !

Det tycker jag var dassigt gjort utav dem .
Att inte vilja skita i en Norgedag för att leta efter sin geokompis känns ju lite okänsligt faktiskt.

Ja jag tycker det med faktiskt. Remark skrev nyss att de som skulle resa till Norge med LW kanske inte var vanliga kompisar (förutom b*eholder) utan att det mer var som nåt slags arrangemang/ geocachingresa på nätet som de ordnat eller hakat på.

Vet du nåt mer om den saken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in