2021-06-14, 16:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det mest korkade låg väl i hennes intro då hon loggar om LWs cacher efter hennes död, med full vetskap om att LW som CO inte tyckte det var ok..

"Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig."

Eller att hon säger till JG att han kan ta ett fuskfoto då han vill ha koordinater till LWs cacher.

Eller att hon frågar SD om hon ska skriva in honom i LWs wig den 8 maj, cyklar iväg och skriver en dubbelbottnad hälsning i loggen.

Jag gillar typ inte fuskisar ,särskilt när de anser sig spela i högsta divisionen ...suck ,sånt folk blir jag bara trött på ...

Tänk dej att få höra av din bästa vän att den tagit sig upp på Mount Everests högsta topp ! och sen minuten efter säger den ;

-Jag flög upp med Helikopter !!

inte lika coolt ...
Citera
2021-06-14, 16:10
Medlem
Citat:
Jag har sett den och kommenterar inte via ditt
ordval, där du har samma gnäll likt en töntig copycat.

Speciellt med tanke på hur mycket kritik du skrivit om HD och inte ska bry dig ett dugg om vad jag väljer att skriva om.
Ska strax lägga in om HD och skilsmässan utifrån LW.

Däremot anser jag SD som totalt skev, helt omogen och borde inte ens få ta i små barn.
Om du nu inbillade dig nåt annat.

Det var ungefär väntat.

Visa gärna hur mycket kritik jag skrivit om.

Att han är skev är nog de flesta överens om. Det var inte min fråga. Om du analyserar SD en sväng, hur uppfattar du beteendet i filmen utifrån samma tankegångar som du analyserar HD?
Citera
2021-06-14, 16:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Trots det lite negativa som framkommit i tråden om föräldrarnas ovilja att träffa sina vuxna barn, så gav de mig ett rätt så gott intryck i filmen. Värre med den speedade SD som fladdrade runt i bild med sina pajaskonster och "Titta på mej, titta på mej. Hallå!"

Ja, jag håller med.
Citera
2021-06-14, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror det gällde formen snarare än innehållet.

Man får ju hoppas det.
Men SDs mamma var väl narkossköterska så begreppen, terminologin och betydelsen borde ligga lätt i hennes mun.

SD sa faktiskt också, nu förstår jag inte vad du menar...

Men det kan vara en felsägning som du säger.
Citera
2021-06-14, 16:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det var ungefär väntat.

Visa gärna hur mycket kritik jag skrivit om.

Att han är skev är nog de flesta överens om. Det var inte min fråga. Om du analyserar SD en sväng, hur uppfattar du beteendet i filmen utifrån samma tankegångar som du analyserar HD?
Inte värre än mig men kasta inte sten i glashus och pröva inte ens att domdera om vad jag ska skriva om.

Jag anser honom totalt omogen, skev och rent farlig ihop med sköra små barn.
Han har ett extremt beteende, expressiv, dampig, speedad och ett behov av att vara i centrum som nybliven far och tycks inbilla sig att han är expert på små barn.
Noll koll på sociala koder och gränslös.

Jag har tyvärr ingen medicinering att utgå från såsom finns ang HD men han ser ut att behöva en personlig assistent snarare än att axla rollen i ett föräldraskap.
Citera
2021-06-14, 16:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK, inte lätt att veta. Pappan reagerar - vad vill han nu? Tänkte på HDs kommentar till JS - vad har han nu gjort?

Ständigt denna brist på tillit/osäkerhet.

Syrran hade en vit tröja på sig, om du kollar igen.

Men lika som bär är dom.

Jag tror att SD ville att de skulle fixa fika, men det kan ha varit jag som tänkte det. Syrran verkade inte helt villig heller, indragen i köket. Minns inte exkt vad hon sa när han drog in henne, men ungefär; jag vet inte om jag vill, eller vad jobbig du är, typ...
Citera
2021-06-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja det var liksom som två gäng faktiskt .
De som ingick i Premium som visste allt på en gång och tävlade sins emellan på fullaste allvar.
Och sen vi som var som "Korpenfotbollen" ungefär ; vi som inte visste mer än var gömmorna fanns ,hehe
men som älskar att ströva i naturen eller gå på slottsvandring eller stads-tur ...

Kanske LW inte vågade eller ville prata med folk utanför ”premiumgruppen” om fuskloggarna.
Eller så tyckte hon att hon kunde lösa det själv.

Kanske fanns inte den solidaritet och stöd hon behövt.

Det har ju skrivits i tråden om att andra än hennes team svek henne också.

Kanske fanns avundsjuka från kvinnorna.
Kanske den svenska smygrasismen gör att många, både kvinnor och män har de som liknar dem själva närmast och att en asiatisk kvinna lättare kan stötas ut från gruppen? Adopterad eller ej. Speciellt när otrohet är inblandad... (Det var en kollega till mig som sa det där sista när vi diskuterade fallet i fikarummet, innan domen blivit offentlig).

Sen när hon var försvunnen åkte gänget till Norge som planerat. De stannade inte och organiserade sök efter LW.
Hur kunde de ens njuta av Norge...?

Vad tycker du om det?
Citera
2021-06-14, 16:40
Medlem
Citat:
Inte värre än mig men kasta inte sten i glashus och pröva inte ens att domdera om vad jag ska skriva om.

Han har ett extremt beteende, expressiv, dampig, speedad och ett behov av att vara i centrum som nybliven far och tycks inbilla sig att han är expert på små barn.

Jag har tyvärr ingen medicinering att utgå från såsom finns ang HD men han ser ut att behöva en personlig assistent snarare än att axla rollen i ett föräldraskap.

Den enda som domderar och fäktar med armarna i affekt är du.
Vitaminen frågade ju bara om din åsikt om SD och hans beteende i en viss kontext.
Citera
2021-06-14, 16:41
Medlem
Citat:

OT: jag kan avslöja att jag snabbkollat mina 430 inlägg (nu 431) och jag har vid ett par tillfällen! påpekat att jag tycker hon är väldigt glömsk. Jag tycker jag sitter säkert i glashuset. Och jag behöver inte köra med what-about-ism.

ja, definitivt fysiskt farlig för små barn och älskarinnan, mentalt mot tonårsbarn. Kort sagt framstår han som skvattgalen.
Citera
2021-06-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kanske LW inte vågade eller ville prata med folk utanför ”premiumgruppen” om fuskloggarna.
Eller så tyckte hon att hon kunde lösa det själv.

Kanske fanns inte den solidaritet och stöd hon behövt.

Det har ju skrivits i tråden om att andra än hennes team svek henne också.

Kanske fanns avundsjuka från kvinnorna.
Kanske den svenska smygrasismen gör att många, både kvinnor och män har de som liknar dem själva närmast och att en asiatisk kvinna lättare kan stötas ut från gruppen? Adopterad eller ej. Speciellt när otrohet är inblandad... (Det var en kollega till mig som sa det där sista när vi diskuterade fallet i fikarummet, innan domen blivit offentlig).

Sen när hon var försvunnen åkte gänget till Norge som planerat. De stannade inte och organiserade sök efter LW.
Hur kunde de ens njuta av Norge...?

Vad tycker du om det?

Inflikar en allmän kommentar. De som skulle till Norge var en blandad grupp där intresserade anmält sig via nätet. Hur många som personligen kände LW vet jag inte. Beholder, förstås. Dom skulle samåka för att delta i en tävling med ett fix startdatum. Under uppvägen fanns även en plan för cacher de skulle logga.
Senast redigerad av Remark 2021-06-14 kl. 17:17.
Citera
2021-06-14, 17:11
Medlem
Scrupcis avatar
Jag vet inte om det framkommit redan eftersom jag inte läst aktivt på en tid men han tog livet av sig genom att skära halsen av sig själv. Höll på och stack och skar flertalet gånger innan han lyckades. Har fått info från en mycket trovärdig källa nära familjen. Måste vara ett extremt ovanligt sätt att ta livet av sig på. Varför tror ni han valde ett sånt udda sätt? Måste vara sjukt svårt att kunna sticka och skära sig själv i halsen...
Citera
2021-06-14, 17:15
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Jag vet inte om det framkommit redan eftersom jag inte läst aktivt på en tid men han tog livet av sig genom att skära halsen av sig själv. Höll på och stack och skar flertalet gånger innan han lyckades. Har fått info från en mycket trovärdig källa nära familjen. Måste vara ett extremt ovanligt sätt att ta livet av sig på. Varför tror ni han valde ett sånt udda sätt? Måste vara sjukt svårt att kunna sticka och skära sig själv i halsen...

Det låter extremt suspekt och oplanerat. Förstår att polisen misstänkte (eller i alla fall inte uteslöt) att det var någon annan som låg bakom hans död i såfall. Han var så överumplad av den fallande domen att han bara tog det som fanns närmast till hands gissar jag och knivar bör ju vara enklare att få tag i än skjutvapen/snaror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in