2021-06-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hvorfor skal det inn i et avhør hvor han forklarer seg som vitne og BO i forbindelse med at hans kone er kidnappet?

For det er det som er status når han forklarer seg, han er ikke mistenkt.

Hvilken relevans skal hans medisinering ha?

Du svarte nettopp på det selv. Enkelte typer medisiner kan ha bivirkninger som hukommelsessvikt.

TH forklarte seg usammenhengende og med logiske brister.

Var det ikke da naturlig for politiet å spørre om medisinbruken hans, at de undersøkte om hukommelsessvikten kunne skyldes bivirkninger av medisiner.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
TH skal visstnok ha veldige søvnproblemer, og da er det ikke utenkelig at det kan være tilfellet at han har fått foreskrevet antipsykotisk middel for å sove. Enkelte av disse skal være svært søvnfremkallende. Medisinen er kanskje laget slik for å slå av tvangstanker, skizofreni osv.
Vi vet også at TH ble fritatt for verneplikt rundt 1968. Med tanke på at TH skal ha vært i svært god fysisk form, så er det høyst sannsynlig at det er snakk om noe psykisk her.
Det er flere tilfeller der medisiner har forskjellige bruksområder. F.eks. Ritalin som brukes for å få barn med ADHD til å konsentrere seg, også brukes for folk som har narkolepsi. Narkolepsi er en sykdom som gjør at man plutselig faller i søvn. Ritalin som inneholder en type amfetamin som gjør at dette ikke skjer.

Det er iallfall noen medisiner som han tar som han ikke vil fortelle politiet om.
Citera
2021-06-14, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det er også politiets ansvar å få vitner og mistenkte til å skrive under avhøret.

Jeg skjønner ikke hvorfor de har tjafset om slike ting med han så tidlig.

Han havnet på tvers og sluttet å forklare seg, de kunne ha dratt masse spennende ut av han hvis de hadde holdt han gående.
For at det skulle ha fungert måtte de ha latt som om de ikke mistenkte han og respekterte hans rettigheter som vitne.

Husk at også advokaten hans har rådet han til å ikke delta i sludderet.
Måten politiet har spilt kortene på, fra første sekund i saken er helt uforståelig. Fra først sekund, fra THs anrop, er det null samarbeid med TH. Også dette med RUs kontakter om TH, null interesse for dem. Derimot sikter de TH og RU, som da blir rådet til å ikke si noe mer ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-14 kl. 17:18.
Citera
2021-06-14, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvorfor skal vi stole mer på havhest enn politiet og skaanseth.
Jeg har aldri påstått at noen "skal stole på meg". Det er evnen til å se hele bildet som avgjør resultatet, om det blir rett eller galt. Når det gjelder Skaanseth, så vet jeg at hen både lyver og manipulerer. Jeg forventer ikke at andre forstår det, og jeg er fullstendig uavhengig av at andre "stoler på meg" i det henseende. Den saken er løst for mitt vedkommende, og jeg kommer ikke til å publisere fasiten. Jeg er heldigvis ikke Skaanseths pårørende, så det er ikke mitt problem. Jeg er avhengig av et godt politi, men dessverre synes jeg ikke at jeg ser det i denne saken. Det betyr ikke at jeg gir opp, men jeg legger ikke skjul på at jeg er skuffet denne gangen. Jeg håper at saken innen rimelig tid enten blir løst eller henlagt. Etter dagens artikkel tviler jeg på en løsning. Jeg ser frem til å glemme dette sirkuset. Dette er ikke en rettsstat verdig!
Citera
2021-06-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ja, det er ett godt spørsmål.. Jeg tror Kripos til slutt knekker denne monero / dash blockchain.

ja, tror det er deres sterkeste kort foreløpig
Citera
2021-06-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hun er jo nullet i familien. Tegn på kjærlighet sikkert ut fra barnas flotte beskrivelse av kjernefamilien.
Hvorfor nullet ?
Citera
2021-06-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Måten politiet har spilt kortene på, fra første sekund i saken er helt uforståelig. Fra først sekund, fra THs anrop, er det null samarbeid med TH. Også dette med RUs kontakter om TH, null interesse for dem. Derimot sikter de TH og RU, som da blir rådet til å ikke si noe mer ?

Bare tull det du skriver. Dessuten bekreftet TH selv til NRK i fjor at han hadde hatt et godt forhold til politiet helt frem til april 2020, da han ble pågrepet og siktet i saken. Har du ikke hørt og sett det intervjuet? I ettertid har det vist seg at det derimot er TH som har vært vanskelig og lite samarbeidsvillig i saken. Heller ikke det har du greid å få med deg. Men TH har altså bekreftet et godt forhold frem til våren 2020.
Senast redigerad av Jayce 2021-06-14 kl. 17:55.
Citera
2021-06-14, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Hvorfor nullet ?
Kallenavnet er fiksjon - én av mange virkemidler som har blitt brukt - for å skape en dystopi om Hagen-familien.
Citera
2021-06-14, 18:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har aldri påstått at noen "skal stole på meg". Det er evnen til å se hele bildet som avgjør resultatet, om det blir rett eller galt. Når det gjelder Skaanseth, så vet jeg at hen både lyver og manipulerer. Jeg forventer ikke at andre forstår det, og jeg er fullstendig uavhengig av at andre "stoler på meg" i det henseende. Den saken er løst for mitt vedkommende, og jeg kommer ikke til å publisere fasiten. Jeg er heldigvis ikke Skaanseths pårørende, så det er ikke mitt problem. Jeg er avhengig av et godt politi, men dessverre synes jeg ikke at jeg ser det i denne saken. Det betyr ikke at jeg gir opp, men jeg legger ikke skjul på at jeg er skuffet denne gangen. Jeg håper at saken innen rimelig tid enten blir løst eller henlagt. Etter dagens artikkel tviler jeg på en løsning. Jeg ser frem til å glemme dette sirkuset. Dette er ikke en rettsstat verdig!

Skaanseths pårørende dagens

Men si meg, hvilken gevinst skulle jeg ha av å lyve og manipulere?
Hva skulle jeg tjene på å "få folk til å tro" at TH står bak, hvis han ikke sto bak?
Jeg kunne aldri tenkt meg å stemple TH som skyldig hvis jeg var i tvil om at han var det.
Citera
2021-06-14, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Skaanseths pårørende dagens

Men si meg, hvilken gevinst skulle jeg ha av å lyve og manipulere?
Hva skulle jeg tjene på å "få folk til å tro" at TH står bak, hvis han ikke sto bak?
Jeg kunne aldri tenkt meg å stemple TH som skyldig hvis jeg var i tvil om at han var det.
Det må du nesten svare for selv.
Du får jo ikke en eneste krone for å lyve om meg, så derfor mener jeg at det må være et loco-motiv.
Citera
2021-06-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Bare tull det du skriver. Dessuten bekreftet TH selv til NRK i fjor at han hadde hatt et godt forhold til politiet helt frem til april 2020, da han ble pågrepet og siktet i saken. Har du ikke hørt og sett det intervjuet? I ettertid har det vist seg at det derimot er TH som har vært vanskelig og lite samarbeidsvillig i saken. Heller ikke det har du greid å få med deg. Men TH har altså bekreftet et godt forhold frem til våren 2020.
Tull, han sier han trodde han hadde et godt forhold til politiet, ikke at han hadde det.

I intervjuet sier TH, at bakhonet lå diagonalt foran inngangsdøren. Andre steder kan vi lese at ‘dørmatta lå skjevt’ Jeg oppfatter det som om noen har åpnet døren fra innsiden og siden bakhonet lå foran døra, ble bakhonet sammen med dørmatta skjøvet til siden, da døren ble forsøkt åpnet, eller åpnet på gløtt.

Ellers vil jeg anbefale deg å se NRK avhøret på nytt.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-14 kl. 18:47.
Citera
2021-06-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ny artikkel fra TV2, som bekrefter at TH fremdeles er hovedmistenkt.

De har også mistanke om at drapet kan ha vært ment å skje tidligere enn 31.10.

Dette er interessant - kan det bety at politiet sitter på materiale som tilsier dette
konkret? Har det muligens vært gjort et forsøk tidligere, som av ulike grunner ble
avbrutt? Kan AEH ha oppfattet dette og blitt mistenksom? Er sammenbruddet på
foreningsmøtet en konsekvens? At hun er blitt skremt?

Det er ellers ikke mye nytt her, men interessant nok vektlegges det at de mistenker TH
for å være "bestiller" av ugjerningen. De presiserer også at politiet lenge har visst
når pasted- og kryptokontoene ble opprettet, men at de valgte å vente med å
offentliggjøre dette.

Kanskje planen rett og slett var at AE skulle forsvinne en av de ti dagene TH var i Kina, men at noe kom i veien.
Citera
2021-06-14, 18:47
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det må du nesten svare for selv.
Du får jo ikke en eneste krone for å lyve om meg, så derfor mener jeg at det må være et loco-motiv.

Nei, jeg spør deg. Det er jo du som påstår at jeg lyver og manipulerer.
Hvis du ikke kan underbygge at jeg lyver og manipulerer, så må du da i det minste kunne fortelle hvilken gevinst jeg skulle ha av å lyve og manipulere.
Jeg trodde i 2018 at det var en reel kidnappingssak, fram til at det kom bilder av at brannvesenets dykkerteam hadde kuttet et trekantet hull nede på isen. Da skjønte jeg at politiet mistenkte ektemannen. Hvorfor, visste jeg ikke på det tidspunktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in