Citat:
Ursprungligen postat av
frsgrd
Ni har fortfarande fel majoriteten av er. Vid hjärtstopp så har man ANTINGEN en rytm som går att ge en elstöt på för att ”starta om hjärtat”, hjärtat är då i ett elektriskt kaos och bröstkompressioner kommer inte kunna lösa detta, ELLER så har man ingen som helt pulsgivande rytm och detta hjärta kan bara startas med hjälp av kompressioner+syre+läkemedel. Således 50/50 när strömstöt behövs. Båda varianterna är lika kliniskt död dock.
Så otroligt roligt att ni som faktiskt saknar kunskap om detta står på er så hårt.
Som en liten nagelbitaren så skickar jag med att vid traumatiskt hjärtstopp så är det varken ström eller kompressioner som får igång hjärtat igen. Utan då är det blod. Sjukt va att allt inte är som på tv eller en samhälls-anpassad text på nätet 🙈😱
Hej, random person på internet.
Står på mig? Jag skriver så som jag har förstått det och fått det förklarat för mig på HLR kurs (hållen av ambulanspersonal)och som det står på sidan jag länkade till (bör vara rätt seriös sida..).
Så att det jag sagt är rätt kan jag vara rätt säker på.
Om det sedan är hela historien vet jag inte och det har jag aldrig påstått.
Jag är ingen läkare eller expert och har aldrig påstått det heller.
Men eftersom du inte ens själv verkar påstå att man få igång ett hjärta endast med kompressioner så förstår jag inte ens varför du gnäller..
Dessutom förklara du din ståndpunkt på ett väldigt drygt sätt. Har du asperger, är väldigt ung eller bara vanlig besserwisser?