2021-06-13, 23:53
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om man kan mörklägga så mörklägger man. Trycket uppifrån är större än man kan ana och vaccinet får inte komma i dålig dager.

Tänk om folk börjar bli nojiga och inte vaccinerar sig.. Nä det får inte hända.

Grupprunka? Förstår du inte själv motiven här?

Så man måste mörka att en dansk fotbollsspelare fått vaccinet - men man måste inte mörka AstraZenecas biverkningar?

Hur motiverar man Eriksens familj, vänner, lagkamrater, Danmarks landslag och Inter att hålla tyst om att han vaccinerats?
Citera
2021-06-13, 23:55
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Mina tankar rör sig kring möjligheten att han tagit något prestationshöjande. Doping.

Det förekommer inte bara inom cykelsporten....

Lite i samma banor, inte nödvändigtvis prestationshöjande i form av förbjudna dopingpreparat men bland annat Voltaren har haft liknande biverkningar förut. Nu används väl förvisso inte Voltaren längre i sportsammanhang pga risken men kan mycket väl finnas liknande läkemedel.

Att tråden sedan är nerlusad av konspirationsteoretiker är mest sorgligt.
Citera
2021-06-13, 23:58
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frsgrd
Ni har fortfarande fel majoriteten av er. Vid hjärtstopp så har man ANTINGEN en rytm som går att ge en elstöt på för att ”starta om hjärtat”, hjärtat är då i ett elektriskt kaos och bröstkompressioner kommer inte kunna lösa detta, ELLER så har man ingen som helt pulsgivande rytm och detta hjärta kan bara startas med hjälp av kompressioner+syre+läkemedel. Således 50/50 när strömstöt behövs. Båda varianterna är lika kliniskt död dock.

Så otroligt roligt att ni som faktiskt saknar kunskap om detta står på er så hårt.

Som en liten nagelbitaren så skickar jag med att vid traumatiskt hjärtstopp så är det varken ström eller kompressioner som får igång hjärtat igen. Utan då är det blod. Sjukt va att allt inte är som på tv eller en samhälls-anpassad text på nätet 🙈😱

Hej, random person på internet.

Står på mig? Jag skriver så som jag har förstått det och fått det förklarat för mig på HLR kurs (hållen av ambulanspersonal)och som det står på sidan jag länkade till (bör vara rätt seriös sida..).
Så att det jag sagt är rätt kan jag vara rätt säker på.
Om det sedan är hela historien vet jag inte och det har jag aldrig påstått.
Jag är ingen läkare eller expert och har aldrig påstått det heller.
Men eftersom du inte ens själv verkar påstå att man få igång ett hjärta endast med kompressioner så förstår jag inte ens varför du gnäller..

Dessutom förklara du din ståndpunkt på ett väldigt drygt sätt. Har du asperger, är väldigt ung eller bara vanlig besserwisser?
Citera
2021-06-14, 00:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Så man måste mörka att en dansk fotbollsspelare fått vaccinet - men man måste inte mörka AstraZenecas biverkningar?

Hur motiverar man Eriksens familj, vänner, lagkamrater, Danmarks landslag och Inter att hålla tyst om att han vaccinerats?

Ingen aning. Hoppas de talar sanning och att det inte har med vaccinet att göra. Däremot blir jag förvånad att inte fler kan tänka i fler än än en dimension.
Citera
2021-06-14, 00:01
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Vi kan väl tyvärr fastslå att han aldrig lirar en fotbollsmatch till?
Fin karriär, familj, pengar på banken och en ny chans på livet.
Det bör väl räcka för en lycklig framtid.

Ja vore jag i hans skor
Född 92, Fru, barn finansiellt oberoende.

Eller köra på med fotbollen och riskera kollapsa igen.
Skönt att det är Inter som äger hans kontrakt.
Citera
2021-06-14, 00:01
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Från en pressträff med Danmark. Tydlig räckte det med en deff för att starta om hans hjärta.

https://www.theguardian.com/football/2021/jun/13/he-was-gone-christian-eriksen-had-cardiac-arrest-denmark-doctor-says
Tack. De får väl utreda om något inte står rätt till. Eller så hittar man aldrig någon orsak. Jag gissar att man ändå landar i någon slags diagnos.
Citera
2021-06-14, 00:06
Medlem
Citat:
Du tror inte att det förekommer någonsin? Allt som sägs officiellt är alltid sanningen? Du måste skoja med mig i sådana fall.

Det behöver man inte vara konspiratoriskt lagd för förstå. Klart att det kan ligga politik bakom..

Det har jag inte påstått heller men det är inte förekomsten av mörkläggningar i allmänhet vi diskuterar här. Att skriva spaltmeter med substanslösa spekulationer om att en fotbollsspelare får hjärtstopp pga vaccinering vågar jag dock påstå är trams. Att vidare påstå att sagda biverkning mörkläggs av samhället är ännu mer knäppt.
Senast redigerad av Leland1979 2021-06-14 kl. 00:08.
Citera
2021-06-14, 00:09
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ingen aning. Hoppas de talar sanning och att det inte har med vaccinet att göra. Däremot blir jag förvånad att inte fler kan tänka i fler än än en dimension.

Det är ändå en central punkt om man ska föra fram teorin om mörkläggning. Hur får man hundratals inblandade med kännedom om Eriksens vaccinstatus att hålla tyst om det? Hur får man hundratusentals, miljontals, att göra det på det större planet?
Citera
2021-06-14, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det har postats flera gånger tidigare. Men många av hattarna köper inte detta då de fantiserar om att fotbollslaget och dess ledning värvats som en del av en statsunderstödd mörkläggning, i syfte att inte framställa vaccin i dåligt dager.

Foliehattarna har nog aldrig spelat lagidrott och noll insikt på vad som är prioriterat i t.ex ett fotbollslag. Dessutom i en stor turnering som EM.
Hade det inte varit vaccinet så hade det vart nått annat, knäppgökar finns överallt.
Citera
2021-06-14, 00:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du tror alltså mer på shamaner än officiell data?

Jag tror att om en stor officiell fotbollsklubb har möjlighet att mörka vaccinering så kommer de att göra så.

Detta givet det känsliga läget nu och agendan att att allt och alla ska vaccineras.
Citera
2021-06-14, 00:14
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Jag tror att om en stor officiell fotbollsklubb har möjlighet att mörka vaccinering så kommer de att göra så.

Detta givet det känsliga läget nu och agendan att att allt och alla ska vaccineras.

Men, borde de inte enligt samma logik, innan Eriksen-incidenten förstås, då ha basunerat ut att alla spelare har vaccinerats, och att alla andra också borde vaccineras?
Citera
2021-06-14, 00:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det har jag inte påstått heller men det är inte förekomsten av mörkläggningar i allmänhet vi diskuterar här. Att skriva spaltmeter med substanslösa spekulationer om att en fotbollsspelare får hjärtstopp pga vaccinering vågar jag dock påstå är trams. Att vidare påstå att sagda biverkning mörkläggs av samhället är ännu mer knäppt.

Det är väl inte trams i vaccinationstider att diskutera? Jag har då aldrig sett något liknande i någon fotbollsmatch. Och som av en händelse sker det just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in