2021-06-13, 14:08
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
https://youtu.be/t08RROQ6pPI

Det händer kanske inte hela tiden men det har inget med covid att göra. Lägger ner konspirationerna.

Det som hänt, händer inte ett friskt hjärta. Nu är det faktiskt så att vaccinet kan orsaka hjärtmuskelinflammation. Att anstränga sig när man fått hjärtmuskelinflammation är farligt. De finns människor som dött av en enkel förkylning - varit ute och joggat med hjärtmuskelinflammation (orsakat av förkylningen). Eriksen verkar inte ha haft något medfött hjärtfel. Hjärtmuskelinflammation är vad som återstår, antingen genom vaccinet eller att han tränat när han varit sjuk.
Citera
2021-06-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livsutrymme
Lögner och fantasier? Detta händer dagar efter denna nyhet kommit ut, så det är klart att folk spekulerar.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/myocarditis-covid-vaccine-heart-inflammation-b1864343.html

https://www.nytimes.com/live/2021/06/11/world/covid-vaccine-coronavirus-mask
Ja lögner och fantasier då många av dessa tidigare omnämnda figurer uppenbarligen inte ens kan ta till sig att spelaren inte var vaccinerad. Man blir verkligen illa till mods av hur långt dessa exploatörer kan gå i sin antivaccinationspropaganda.
Citera
2021-06-13, 14:10
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det stämmer, jag har aldrig någonsin sett en icke-attackerad spelare bara falla ner "död" i en match på 50 år. Jag måste utöver det sett minst 10.000 illasinnade attacker utan att det hände något. Och här fanns inte ens en attack.
'Vanligt' förekommande inom ungdomsidrotten: https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2015/03/hjartstopp-bland-unga-och-idrottare-sarskiljer-sig/
Citera
2021-06-13, 14:12
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Ja lögner och fantasier då många av dessa tidigare omnämnda figurer uppenbarligen inte ens kan ta till sig att spelaren inte var vaccinerad. Man blir verkligen illa till mods av hur långt dessa exploatörer kan gå i sin antivaccinationspropaganda.

Belägg för att han inte tagit vaccinet?

Och ifall Eriksen själv senare kommer att påstå att han inte blivit vaxxad (mycket troligt), vad har vi för garantier för det, att han inte blivit tillsagd att säga det?
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-06-13 kl. 14:17.
Citera
2021-06-13, 14:12
Medlem
MrMadoffs avatar
Är det för mycket begärt med en bild på Eriksen från sjukhussängen med en tumme upp?
Citera
2021-06-13, 14:13
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Är det för mycket begärt med en bild på Eriksen från sjukhussängen med en tumme upp?
Klart konspirations-eggande att det inte finns bilder.
Citera
2021-06-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Hur vet den där i Inter att han inte vaccinerats i Danmark?

Läser du ens vad som skrivs i tråden? Danmarks förbundskaptenen har vid flera tillfällen gått ut och kritiserat Uefa för att vissa lag har kunnat vaccinera sina spelare medan Danmark och andra lag inte har kunnat göra samma sak.
Citera
2021-06-13, 14:21
Medlem
Citat:
Det stämmer, jag har aldrig någonsin sett en icke-attackerad spelare bara falla ner "död" i en match på 50 år. Jag måste utöver det sett minst 10.000 illasinnade attacker utan att det hände något. Och här fanns inte ens en attack.
Om det kommer som en fullständig nyhet för dig att fotbollsspelare tidigare också har drabbats av hjärtstopp under match så finns det enkla sökfuntioner på nätet där man kan bättra på sin allmänbildning. Annan användare gav också exempel ovan. Det är inte något som är vanligt förekommande under matcher med elitspelare nej, vilket man antagligen kan tacka tätare medicinsk uppföljning för, men det är inte något som är isolerat till covid. Räknar man också in träning och annan idrott blir fallen desto fler.
Senast redigerad av pf10 2021-06-13 kl. 14:25.
Citera
2021-06-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad har det med Christian Eriksen att göra? Han har inte tagit vaccinet.

Kan mycket väl stämma som du säger, men baserat på vad som händer i Europa så jag skulle utgå från att alla fotbollspelare i EM blivit erbjudna att ta vaccinet, och varför skulle dem inte tagit det?
Tar de covid test innan alla matcher och resor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Vi vet att han inte blivit vaccinerad i Danmark eftersom deras ledning beklagat sig över att de inte fått vaccin, medan andra lag fått.

https://www.svd.se/danskt-missnoje-med-orattvis-em-vaccinering

Bevisbördan ligger fortfarande på dig om du vill hävda att han är vaccinerad.

Jag hävdar varken eller det vore dock ej osannolikt att Danmark prioriterat att vaccinera en av sina största stjärnor i laget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Du har övertygat mig, jag ska aldrig någonsin försöka mig på hlr om jag inte hinner gå en läkarutbildning innan så jag vet om jag blåser i onödan, dödar den döende eller håller honom vid liv, lika bra att låta bli att ringa 112 också för det finns aldrig rätt utrustning i närheten om det inte sker i en ambulans eller inne på akuten.

Hahaha på riktigt? Min enda poäng är att det är inte hjärtstartare man väntar på. Hur. Jävla. Svårt. Är. Det. Att. Förstå. Men jag tror du gör rätt i att ignorera ett hjärtstopp. Du verkar ju inte kunna ta till den minsta av instruktion. Man ska inte kunna göra mer skada en nytta så länge man gör något, men här i tråden så tror jag att ni faktisk skulle lyckas med att döda lite till.

Ps. En hjärtstartare skjuter inte ström på rytmer som inte behöver de. Dvs 50% av hjärtstoppen. Så du behöver inte oroa dig över att skjuta på fel personer. Its not possible.
Citera
2021-06-13, 14:25
Medlem
Citat:
Jag tolkar nog dina inlägg som att det mest är du som kör vaccin-propaganda.
Jag har inte nämnt någonting varesig för eller mot vaccin i den här tråden då det inte är topic. Det jag är kritisk mot är ni som helt taget från luften försöker koppla samman händelsen med vaccin, när det samtidigt anges att spelaren inte har blivit vaccinerad. Att man utnyttjar enskilda människors livsöden på det här sättet för egen propagandas skull är en djupt störd och obehaglig utveckling.
Senast redigerad av pf10 2021-06-13 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in