2021-06-13, 15:19
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
EXTRA EXTRA EXTRA !!!

Enligt Inters chefsläkare, så tog Eriksen Pfizers vaccin för tolv dagar sedan (31 maj), vilket han deklarerade igår på den italienska radiokanalen Radio Sportiva:

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:TtvF4ZpXUAEJ:https://twitter.com/ya_yo2/status/1403793639390711810+&cd=2&hl=sv&ct=clnk&gl=se

"Inter Milan Chief Medic and Cardiologist confirmed that he received the Pfizer vaccine 12 days ago. He spoke an hour ago on Radio Sportiva from Italy."

Bekräftas även i detta Youtube-klipp om det ännu inte hunnits censurerats:

https://www.youtube.com/watch?v=Jw8JAUkW7i0

Christian Eriksen - Myocarditis from Pfizer Vaccine?

Kommentarer på detta?

Fake news från Twitter. Finns inte något sådant uttalande. Ditt inlägg är anmält.

Källa
https://twitter.com/giornalettismo/status/1403988015123415040?s=19

"Le informazioni riportate nel tweet citato sono false"

Och du vet det troligen också, men postar skiten ändå. Det gör dig ännu mer patetisk.
Citera
2021-06-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Verkar vara viktigare för dig att han inte är vaccinerad än hur han mår?...
Måendet för spelaren blir i förlängningen knappast bättre av att en nätmobb av foliefåntrattar anklagar honom och lagets ledning för att ljuga om huruvida vaccin tagits. Det finns en viss omtanke om spelarens välmående genom att slå ner på dessa figurer. Vill man fortsätta att gny och substanslöst fantisera om att spelaren trots allt fått vaccin och att det är just detta som är orsaken till hjärtstoppet, så finns lämplig forumsavdelning för detta, precis som ovan användare påpekar.
Citera
2021-06-13, 15:29
Medlem
Citat:
Och du själv såg alla dessa på TV när de föll ihop? Du bor framför TVn? Jag har aldrig ens hört talas om dem. Och jag brukar se varenda match på VM och EM.

Fullt med vaxare här tydligen. Lite avslöjande faktiskt. Jag spekulerar i att ingen vaxare i tråden ens ser fotboll på TV, de är upptagna med sina krämpor och sprutor. Jag argumenterade mot en vaxare i en annan tråd. Han hade tagit 120 sprutor i sitt liv och var stolt över det. Troligen för att han överlevt den cocktailen.

Alla, exakt alla, som känner till något om fotboll känner till dessa namn. Dani Jarque Siempre con nosotros var det som stod på Iniestas linne, vilket man såg efter att han avgjorde vm-finalen mot Nederländerna. Vem är det som inte kollar på fotboll egentligen? Oavsett om du har koll på det eller inte händer det uppenbarligen, om du nu inte anser att de förutsett rådande situation och presumtivt sett till att avlida så att vi "vaxxare" (lol) ska ha något att peka på. Muamba är ett annat exempel, spelade i Bolton. Han överlevde dock.

Vad är avslöjande kring att det finns "vaxxare" i tråden?
Citera
2021-06-13, 15:32
Medlem
Citat:
Och du själv såg alla dessa på TV när de föll ihop? Du bor framför TVn? Jag har aldrig ens hört talas om dem. Och jag brukar se varenda match på VM och EM.

Fullt med vaxare här tydligen. Lite avslöjande faktiskt. Jag spekulerar i att ingen vaxare i tråden ens ser fotboll på TV, de är upptagna med sina krämpor och sprutor. Jag argumenterade mot en vaxare i en annan tråd. Han hade tagit 120 sprutor i sitt liv och var stolt över det. Troligen för att han överlevt den cocktailen.

EM spelas vart fjärde år. Samma med VM. Du har inte tänkt på hur många andra matcher (klubblag) som hinner spelas mellan mästerskapen? Jag har sett två spelare trilla ihop, Muamba och Puerta. Jag ser engelsk och spansk ligafotboll, men det betyder inte att jag bor framför TV:n.

Men du bryr dig inte om vad andra skriver. Du är enbart här för att provocera och trolla. Jag tänker inte svara på dina inlägg något mer, och jag hoppas att andra inte heller gör det.
Citera
2021-06-13, 15:35
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
EM spelas vart fjärde år. Samma med VM. Du har inte tänkt på hur många andra matcher (klubblag) som hinner spelas under mellan mästerskapen? Jag har sett två spelare trilla ihop, Muamba och Puerta. Jag ser engelsk och spansk ligafotboll, men det betyder inte att jag bor framför TV:n.

Men du bryr dig inte om vad andra skriver. Du är enbart här för att provocera och trolla. Jag tänker inte svara på dina inlägg något mer, och jag hoppas att andra inte heller gör det.
Fullt med dumskallar här? Jag talar om att jag aldrig på 50 år sett någon "dö" på fotbollsplanen. Jag måste tittat på 1000-tals matcher. Min berättelse säger att det som hände igår är extremt sällsynt. Jag har fortfarande inte sett något inlägg som visar att det är vanligt?

Så, är det sällsynt eller inte med döende fotbollsspelare? Det råkade hända precis i ett berömt corona-EM. What are the odds.
Citera
2021-06-13, 15:40
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternExil
Alla, exakt alla, som känner till något om fotboll känner till dessa namn. Dani Jarque Siempre con nosotros var det som stod på Iniestas linne, vilket man såg efter att han avgjorde vm-finalen mot Nederländerna. Vem är det som inte kollar på fotboll egentligen? Oavsett om du har koll på det eller inte händer det uppenbarligen, om du nu inte anser att de förutsett rådande situation och presumtivt sett till att avlida så att vi "vaxxare" (lol) ska ha något att peka på. Muamba är ett annat exempel, spelade i Bolton. Han överlevde dock.

Vad är avslöjande kring att det finns "vaxxare" i tråden?
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Jarque
According to several online Spanish newspapers, Jarque was found dead during Espanyol's pre-season, in Coverciano, Florence, Italy. On 8 August 2009, he was on the phone with his girlfriend in the team hotel when he suffered a heart attack.[14]
Jaha, såg han dog i telefon. Men du såg honom dö i en TV-match på din egen TV? Ja då vet vi din värld.

Vaxare kan ta till vilka lögner som helst för att alla ska spruta sig fulla.
Citera
2021-06-13, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
I den här tråden så stämmer definitionen mycket väl in på de som försöker koppla samman händelsen med vaccin och föra fram antivacinationspropaganda.

Det här är ett diskussionsforum vilket betyder att användare framför sina åsikter oavsett vad andra användare har för ståndpunkt..
Citera
2021-06-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Det här är ett diskussionsforum vilket betyder att användare framför sina åsikter oavsett vad andra användare har för ståndpunkt..
Så är det men det gör samtidigt inte antivaccinationspropagandan mindre genomskinlig eller klandervärd i det här fallet.
Citera
2021-06-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator

Dock så handlar denna tråden om att Eriksen fick ett hjärtstillestånd. I nuläget finns det inga uppgifter som pekar på att Eriksens hjärtstillestånd beror på vaccinet. Tvärtom, så pekar alla uppgifter på att han inte har tagit vaccinet. Om folk vill fortsätta diskutera att vaccinet orsakade Eriksens hjärtstillestånd så kan de skapa en egen tråd i konspirationsforumet. Sen kan de komma tillbaka och diskutera här om det framkommer nya uppgifter om att han tagit vaccinet och att det är orsaken till det som inträffade. Fram tills dess så är det enbart konspirationsteorier.
Citera
2021-06-13, 15:51
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Finns en massa källor till detta att han tagit Pfizers vaccin den 31 maj även på följande Youtube-klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=Jw8JAUkW7i0

Kolla klippet innan Youtube avlägsnar det!

Alltså det kan mycket väl vara så att han fått vaccinet men du kan ju verkligen inte kalla det där för källor. Det är ju en youtube video med bilder på twitteranvändare som skriver att han fått vaccinet.

Håller vi på så då kan ju jag twittra nu utan någon som helst bakgrund och skriva att han föll ihop pga att han rökt en joint för 2 år sedan och då är mitt twitterinlägg en legitim källa.

När ni länkar till sånt här stämmer ni ju verkligen in på nidbilden av vaccinationsmotståndare som tolkar ett Facebookinlägg som en legitim källa.
Citera
2021-06-13, 15:53
Medlem
Haloumis avatar
Det är bekräftat hjärtstillestånd enligt nya uppgifter. För att återvända till topic.

"-Han var död vid ett tillfälle och det var hjärtstillestånd. Vi fick tillbaka honom efter defibrillering"

”Det var underbart att se Christians leende i dag”
https://www.aftonbladet.se/a/JJkl4j
Citera
2021-06-13, 15:53
Medlem
Kan det vara en reaktion på Corona vaccinet tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in