2021-06-05, 16:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Haha, okej. Ska göra det på min avlidne farfar som dog för två år sedan. Får se om jag får något svar..

Inget konkret tips?

Du får helt enkelt ha tålamod med metalldetektorn tills du hittar rätt. Prospektering är ingen lätt arbetsuppgift.

Hur avancerad är detektorn? Kan du ställa in den så att den inte piper på de vanliga mineraler som finns i tegenpannor och sten?
Citera
2021-06-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du får helt enkelt ha tålamod med metalldetektorn tills du hittar rätt. Prospektering är ingen lätt arbetsuppgift.

Hur avancerad är detektorn? Kan du ställa in den så att den inte piper på de vanliga mineraler som finns i tegenpannor och sten?

Ja, det kan jag. Har testat här hemma på en liten guldring som gav ett jävla utslag när den var rätt inställd.
Men ute i vår skog verkar den bara hitta tegelpannor och sten 😒
VET att det ligger där då JAG var med när vi grävde ner skiten.. Så jävla irriterande!
Citera
2021-06-05, 17:05
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Haha, okej. Ska göra det på min avlidne farfar som dog för två år sedan. Får se om jag får något svar..

Inget konkret tips?

Aj då. Beklagar! Har tyvärr ingen egen erfarenhet av metalldetektorer. Men kan tänka att vissa modeller är mer effektiva. Kanske värt att skaffa en bättre detektor om det rör sig om mycket silver. metaldetector.com
Senast redigerad av boris 2021-06-05 kl. 17:08.
Citera
2021-06-05, 17:41
Medlem
Jag tänkte på det, kan det flytta på sig i marken?
Citera
2021-06-10, 14:50
Medlem
fixxxers avatar
Kan någon svara en oinsatt som mig vad gäller silverinvesterare.

Priset per mynt är ju vad jag kan se nästan på kronan lika på europeanmint.ee och tex libertysilver.se.

Vad missar jag? Varför beställer folk från Estland? Jag kan inte se att det är billigare där.
Citera
2021-06-11, 06:28
Avstängd
Har någon handlat från europabullion.com? Vid första anblicken ser det seriöst ut och trustpilot score ser också bra ut. Dom ska finnas i Talinn, Estland och erbjuder momsbefriat silver vilket är ganska så attraktivt.

Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer

Priset per mynt är ju vad jag kan se nästan på kronan lika på europeanmint.ee och tex libertysilver.se.

Vad missar jag? Varför beställer folk från Estland? Jag kan inte se att det är billigare där.

Jag kommer inte in på europeanmint.ee, vill titta på deras priser och även jämföra på egen hand mot libertysilver som jag kan tycka är lite väl dyrt
Citera
2021-06-11, 10:41
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TolerantSwine
Jag kommer inte in på europeanmint.ee, vill titta på deras priser och även jämföra på egen hand mot libertysilver som jag kan tycka är lite väl dyrt

Jämför även mot Belgien. GoldSilver.be brukar ha bland de lägsta silverpriserna och har alltid fungerat klockrent för mig
Citera
2021-06-11, 12:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Jämför även mot Belgien. GoldSilver.be brukar ha bland de lägsta silverpriserna och har alltid fungerat klockrent för mig

Kommer inte heller in på den sidan, weird.

PrestaShop
503 Overloaded

You cannot access this store from your country. We apologize for the inconvenience.

#####################

Vet du något om europabullion.com?
Citera
2021-06-11, 14:37
Medlem
fixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer

Rättar mig själv här!

Befinner mig i Norge och libertysilver.se hade Norge inställt som leveransland, därav samma pris som tex handlare i Norge och Estland. Efter att ha ändrat land på hemsidan blev prisskillnaden markant.
Citera
2021-06-11, 16:20
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TolerantSwine
Vet du något om europabullion.com?

Har inte handlat hos dem men de är stora. Estland.

EuropaBullion har haft kampanjer under WallStreetSilvers räder. Vill minnas att det var någon kod som gav 1,5% rabatt på allt silver. Inte så mycket i och för sig men kan vara värt att kolla efter.
Citera
2021-06-13, 11:54
Medlem
boriss avatar
Gold And Silver Rise As More Investors Aren't Buying The Fed's Messages

As inflation continues to heat up, gold and silver markets are once again on the verge of breaking out.

Investing.com

Nästa silver raid på WSS äger officiellt rum den 1:a till 4:e juli 🇺🇲 och en ny runda billboards finansieras nu här på gofundme. 🦍🦍
Senast redigerad av boris 2021-06-13 kl. 11:59.
Citera
2021-06-13, 12:03
Medlem
fixxxers avatar
Om man köper silvermynt i tub, obruten, bör man hålla tuben förseglad eller är värdet mer baserat på skicket på mynten?

Tänker främst på nyproducerade mynt typ silver maples eller krugerrands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in