2021-05-25, 22:17
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Hur är priserna hos tyskarna i jämförelse med goldsilver.be? Marginell småskillnad?

Som exempel så kostar en Kangaroo €0.76 mer än hos GoldSilver.be men frakten bara €19 istf €40. Så det går väl på ett ut ungefär. Fast de har de ju lite annat sortiment också.
Senast redigerad av boris 2021-05-25 kl. 22:34.
Citera
2021-05-26, 16:34
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Orden dyrt och silver är varandras motsatser i dagsläget.

Jämför med andra ädelmetaller, timmer, aktier, bostäder eller i stort sett vad som helst.

Ni kommer minnas den här tiden när spot per gram fortfarande låg under $1 (1 troy ounce = $27.66 nu).
Haha, det har du rätt i. Jag skulle tro att frakten har betalt sig innan detta lasset hinner anlända.

För övrigt råder det supplycrunch även för trädgårdsväxter. När alla butiker fick stänga drog odlarna ner på aktiviteten plus att efterfrågan har gått i taket. Finns knappt något att köpa från grossister. Och odling tar som bekant tid.
Fick köpt tre japanska blodlönnar ur min källas privata stash så det blir fint här ändå.

Hedgefond-häcken där jag ska gräva ner mina ädelmetaller får nog vänta till nästa år.
Citera
2021-05-31, 20:42
Medlem
Disco.s avatar
Nu har jag äntligen fått min första 50-stack från vårat momsfria grannland i öster

Fick dock en mindre trevlig överraskning när jag skulle hämta ut mitt paket

https://postimg.cc/JD8gmnnC

Antar att jag är flaggad som dissident nu när myndigheterna vet vad jag håller på med
Citera
2021-05-31, 23:11
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.
Antar att jag är flaggad som dissident nu när myndigheterna vet vad jag håller på med

Äh, bara en ren rutinkontroll av tullen. Men det är klart sånt slipper man ju om man beställer hos goldsilver.be

Från vilken handlare beställde du? Hur var priserna? Fraktkostnad?
Citera
2021-06-01, 07:12
Medlem
Disco.s avatar
Citat:
Äh, bara en ren rutinkontroll av tullen. Men det är klart sånt slipper man ju om man beställer hos goldsilver.be

Från vilken handlare beställde du? Hur var priserna? Fraktkostnad?

Beställde från europeanmint.com i Estland, varför slipper man det om man beställer från Goldsilver.be?

Betalade 27.10€ /oz för några veckor sedan, frakten gick på 45€ och betalning via Wise.
3 veckor fördröjd leverans, men så verkar det ju vara överallt nu.
Citera
2021-06-01, 08:16
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.
Beställde från europeanmint.com i Estland, varför slipper man det om man beställer från Goldsilver.be?

Tänkte nog lite fel där. Estland är ju också med i EU men det har i vart fall aldrig hänt att tullen har rotat i mina paket från Belgien och Tyskland.

27.10€ är bra, då var det värt att vänta på.
Citera
2021-06-04, 22:57
Medlem
boriss avatar
Sprott kommer att uppdatera listan med sitt innehav av silvertackor varje månad.

Ökad transparens i PSLV

Köpte ytterligare 300 PSLV i gårdagens dipp. Börjar bli tungt
Senast redigerad av boris 2021-06-04 kl. 23:15.
Citera
2021-06-05, 12:51
Medlem
Är 2 oz mynt bättre än 1 oz silvermynt i något avseende sett till pris eller ev likvidering, vad föredrar ni?
Citera
2021-06-05, 16:03
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Är 2 oz mynt bättre än 1 oz silvermynt i något avseende sett till pris eller ev likvidering, vad föredrar ni?

Jag har inget 2 oz mynt men det vore absolut kul att ha några. Får bli i nästa beställning. Creatures of the North Kraken Silver Coin är jättefina.

Annars är det vanligaste 1 oz för bullion (investeringsmynt), välkända mynt som är lätta att sälja. Britannias från och med 2021 har några extra säkerhetsdetaljer som i mitt tycke gör dem attraktiva.
Senast redigerad av boris 2021-06-05 kl. 16:53.
Citera
2021-06-05, 16:24
Medlem
Om man vet att någon grävt ner silver i skogen, och man vet ungefärlig plats, hur får man fram det smidigast?

Har införskaffat en metalldetektor som jag testat använda på platsen men den ger utslag för stenar och tegelpannor hela tiden
Citera
2021-06-05, 16:27
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Om man vet att någon grävt ner silver i skogen, och man vet ungefärlig plats, hur får man fram det smidigast?

Har införskaffat en metalldetektor som jag testat använda på platsen men den ger utslag för stenar och tegelpannor hela tiden

Du slår metalldetektorn i huvudet på den som grävde ner det tills han avslöjar var.
Citera
2021-06-05, 16:50
Medlem
Citat:
Du slår metalldetektorn i huvudet på den som grävde ner det tills han avslöjar var.

Haha, okej. Ska göra det på min avlidne farfar som dog för två år sedan. Får se om jag får något svar..

Inget konkret tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in