2021-06-13, 07:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife36948
Jo importera får jag göra fritt exakt hur mycket jag vill fast du säger att jag inte får sälja det som samlarobjekt när det är en EU lag som säger att jag inte ska behöva tillstånd för det. Så jag hade verkligen uppskattat om du hade kunnat redovisa denna lag eller åtminstone säger vad du grundar detta på.
Mvh

Citat:
Läkemedelslagen handlar om att sälja medicinska preparat. Fast eftersom det är lagligt att sälja som ett samlarobjekt så gäller inte den lagen.

Det finns inga "EU-lagar" och Sverige erkänner inte några "EU-lagar". Du måste ha tillstånd att handla och odla med industrihampa (som är det enda du får handla med). Cannabis är medicinskt preparat.

Finns en klar och tydligt instruktion här:
https://www.livsmedelsverket.se/produktion-handel--kontroll/produktion-av-livsmedel/hampa-cannabis-sativa?AspxAutoDetectCookieSupport=1

Cannabis sativa klassas generellt som både narkotika och läkemedel. Det är en snårskog att sedan sortera ut vad du får sälja med eller utan tillstånd. Bara att läsa instruktionen som listar allt.

MEd tanke på att du intresserar dig för CBD så gäller detta:

Citat:
Följande produkter får inte användas som livsmedel:

Delar och produkter från Cannabis Sativa av andra sorter än industrihampa
CBD (cannabidiol)
Andra cannabinoider än CBD

Eftersom att de inte klassas som livsmedel så klassas de som just narkotika eller läkemedel. Vilket utgör tillståndskrav.
Senast redigerad av Methos 2021-06-13 kl. 07:43.
Citera
2021-06-13, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det finns inga "EU-lagar" och Sverige erkänner inte några "EU-lagar". Du måste ha tillstånd att handla och odla med industrihampa (som är det enda du får handla med). Cannabis är medicinskt preparat.

https://www.livsmedelsverket.se/produktion-handel--kontroll/produktion-av-livsmedel/hampa-cannabis-sativa?AspxAutoDetectCookieSupport=1

Cannabis sativa klassas generellt som både narkotika och läkemedel. Det är en snårskog att sedan sortera ut vad du får sälja med eller utan tillstånd. Bara att läsa instruktionen som listar allt.

Eftersom att de inte klassas som livsmedel så klassas de som just narkotika eller läkemedel. Vilket utgör tillståndskrav.
Länken du skicka finns inte äns och jo det finns EU lagar som t.ex att alla som bor i EU länder får åka till vilket EU land som helst utan visum.
Sök på justbob.com så kan du läsa på tydligare om att det är lagligt som samlarobjekt i hela EU.
Citera
2021-06-13, 07:50
Medlem
Citat:

Och det där citatet xD vart har du tagit det ifrån?
Citera
2021-06-13, 07:51
Avstängd
Citat:
Länken du skicka finns inte äns och jo det finns EU lagar som t.ex att alla som bor i EU länder får åka till vilket EU land som helst utan visum.
Sök på justbob.com så kan du läsa på tydligare om att det är lagligt som samlarobjekt i hela EU.

Länken jag skickade är helt fungerande. Nej, det finns inga "EU-lagar", det finns däremot EU-direktiv och EU-förordningar som i viss mån direkt påverkar Sverige.

Jag litar med på livsmedelsverket än på en knarkarkvart på nätet.

Citat:
Och det där citatet xD vart har du tagit det ifrån?

Från länken du inte har kunskapen att läsa.
Citera
2021-06-13, 08:01
Medlem
Citat:
Länken jag skickade är helt fungerande. Nej, det finns inga "EU-lagar", det finns däremot EU-direktiv och EU-förordningar som i viss mån direkt påverkar Sverige.

Jag litar med på livsmedelsverket än på en knarkarkvart på nätet.

Från länken du inte har kunskapen att läsa.
Försöker du säga att läkemedelsverket har krypterade länkar eller vad säger du?
Citera
2021-06-13, 08:04
Avstängd
Citat:
Försöker du säga att läkemedelsverket har krypterade länkar eller vad säger du?

Nu var det förvisso Livsmedelsverket inte Läkemedelsverket. Att du sedan är så påtänd att du inte kan klicka på en länk är inte mitt fel.
Citera
2021-06-13, 11:30
Medlem
Vet inte vad det är för fel på dig men ställer man frågor på Internet & sen blir arg & kallar de som svarar annat än vad du vill höra för idioter så är det något som inte står rätt till. Du gör precis som du vill med din försäljning & det du tänkt göra men JAG BLEV DÖMD FÖR ATT JAG INTE HADE SÖKT TILLSTÅND. Och ja, det står på hemsidorna att allt är lagligt & att dom har tillstånd. Det betyder enligt domen inte att jag också har tillstånd. Dom har tillstånd & får odla industrihampa, de betyder ju inte att du kan köpa frön av dom & odla. Du har inget tillstånd bara för att du handlar av någon som har. Som jag skrev förut så är domen överklagad redan så får se hur det går. Ska skicka dig domen när jag får tid över.
Citera
2021-06-13, 16:22
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Du bör nog läsa på lite.

Alla produkter med THC under 0,2 % är inte lagliga.

Alla lagliga produkter är inte lagliga att sälja vidare hur som helst. Den får inte delas in i s.k. Missbrukardoser och man får inte vidta några andra åtgärder för att underlätta konsumtion utan att riskera att det ses som en beredning.

Du får inte heller själv rulla en joint av industrihampa och röka den.
Citera
2021-06-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugondeapril
Vet inte vad det är för fel på dig men ställer man frågor på Internet & sen blir arg & kallar de som svarar annat än vad du vill höra för idioter så är det något som inte står rätt till. Du gör precis som du vill med din försäljning & det du tänkt göra men JAG BLEV DÖMD FÖR ATT JAG INTE HADE SÖKT TILLSTÅND. Och ja, det står på hemsidorna att allt är lagligt & att dom har tillstånd. Det betyder enligt domen inte att jag också har tillstånd. Dom har tillstånd & får odla industrihampa, de betyder ju inte att du kan köpa frön av dom & odla. Du har inget tillstånd bara för att du handlar av någon som har. Som jag skrev förut så är domen överklagad redan så får se hur det går. Ska skicka dig domen när jag får tid över.
Jag tror inte du har fått nån dom och jag är helt övertygad om att du bara hittar på dethär för att du ska låta mer trovärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Du bör nog läsa på lite.

Alla lagliga produkter är inte lagliga att sälja vidare hur som helst. Den får inte delas in i s.k. Missbrukardoser och man får inte vidta några andra åtgärder för att underlätta konsumtion utan att riskera att det ses som en beredning.

Jo t.ex all hampa du köper från nordicmedcan.se får du konsumera som kosttillskott eller röka, du får dock inte göra extrakt av det.
Fast du som säger åt mig att läsa på skulle jätte gärna få länka mig vart du grundar din information på eftersom din information är felaktig och därför var länken från livsmedelsverket inte giltig eftersom det är felaktig information som folk som ni sprider enbart för att lura folk till att tro det är olagligt vilket kallas för skrämselpropaganda.
Citera
2021-06-13, 17:51
Medlem
Jag kan skicka en bild på intyget från nordicmedcan.se som förtydligar att det är 100% lagligt att konsumera och det företaget har funnits i några år redan och om dom hade hittat på det så hade dom blivit stämmda och tvingats avsluta sin verksamhet vilket dom inte har behövt göra.
Citera
2021-06-13, 17:54
Medlem
Så du kanske borde läsa på lite mer eller komma med trovärdiga falska påståenden
https://youtu.be/6YzqDThzQmc
Citera
2021-06-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugondeapril

Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Du bör nog läsa på lite.

Antar att om ni har rätt så har dom alltså en knark butik som säljer olagligt cannabis på regeringsgatan 55 mitt i stockholm 😂😂😂
https://www.cbdisthlm.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in