2021-06-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Nu vet jag inte hur det fungerar just med CBD-produkter, men att man får köpa något utan tillstånd betyder inte att man får sälja det utan tillstånd. Ta alkohol, t.ex. Du kan gå på Systemet och köpa sprit för 50 000 om du vill, men du får inte sälja en droppe själv utan tillstånd.
Haha aa det är sant xD tänkte inte så långt fast om det säljs som ett samlarobjekt borde det ju ändå vara lagligt, typ som cannabisfrön
Citera
2021-06-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife36948
Haha aa det är sant xD tänkte inte så långt fast om det säljs som ett samlarobjekt borde det ju ändå vara lagligt, typ som cannabisfrön

Att man säger att det är samlarobjekt är bara rent kosmetiskt, skulle det bli ett riktigt case av det så hade det inte spelat någon roll.
Citera
2021-06-12, 14:08
Medlem
Jag vet faktiskt inte, men jag blev dömd för innehav för att jag inte hade sökt tillstånd. Har överklagat så får se hur det slutar.
Citera
2021-06-12, 14:32
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ingen aning hur det är med cannabis, faktiskt. Skjutvapen kräver fortfarande licens även som samlarobjekt, men det är ju lite annorlunda. Men det finns ju alltså exempel inom juridiken på samlarobjekt som kräves någon form av tillstånd.
Citera
2021-06-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugondeapril
Jag vet faktiskt inte, men jag blev dömd för innehav för att jag inte hade sökt tillstånd. Har överklagat så får se hur det slutar.
Okej men ifall du har fått problem av cbd cannabis så måste du kräva en analys på THC halten och du kan använda dig av nordicmedcan.se för allt som du köper där ger dom intyg på att du får röka deras produkter lagligt. Jag har även gått på pissprov när jag rökt sånt här cannabis dagligen och varit negativ dessutom.
Så jag är iprincip säker på att du inte kan bli dömd för innehav eftersom det är en lag som gäller över alla länder i EU.
Citera
2021-06-12, 18:17
Medlem
Citat:
Okej men ifall du har fått problem av cbd cannabis så måste du kräva en analys på THC halten och du kan använda dig av nordicmedcan.se för allt som du köper där ger dom intyg på att du får röka deras produkter lagligt. Jag har även gått på pissprov när jag rökt sånt här cannabis dagligen och varit negativ dessutom.
Så jag är iprincip säker på att du inte kan bli dömd för innehav eftersom det är en lag som gäller över alla länder i EU.

Givetvis har polis skickat in det på analys vilket visade att det var dåligt med thc & det bör betraktas som "industrihampa" eller vad det stod. Som jag skrivit fem gånger nu så blev jag trots det dömd för narkotikabrott för att jag personligen inte sökt något tillstånd. Det står på hemsidorna att de sökt tillstånd men tydligen ska man som brukare också söka. Enligt min dom.
Citera
2021-06-12, 19:17
Medlem
Citat:
Givetvis har polis skickat in det på analys vilket visade att det var dåligt med thc & det bör betraktas som "industrihampa" eller vad det stod. Som jag skrivit fem gånger nu så blev jag trots det dömd för narkotikabrott för att jag personligen inte sökt något tillstånd. Det står på hemsidorna att de sökt tillstånd men tydligen ska man som brukare också söka. Enligt min dom.
Nej det stämmer inte gå in på nordicmedcan.se och läs. Dom odlar allt i Falköping dessutom
Citera
2021-06-12, 19:19
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja se din dom och jag kan hjälpa dig med överklagan om du vill. Och även om du inte vill ha hjälp så hade jag uppskattat att få se den dommen för du kan inte bli dömd för det. Iaf om du vill så skicka en bild till mig 0790396422
Citera
2021-06-13, 01:45
Medlem
Citat:
Tror inte på dig du har antagligen ingen dom och du hitta säkert på hela skiten för att du vill skrämma lättlurade idioter och av nån anledning tror du att du har rätt att göra sånt manipulativ skit. Det tror jag åtminstone tills du motbevisar mig. Fast somsagt om du nu skulle blivit dömd för detta så hjälper jag dig mer än gärna att överklaga och få din dom borttagen.
Citera
2021-06-13, 07:23
Medlem
Citat:
Hej jag är på väg att hämta in ett hyfsat stort parti cannabis som har en ganska hög cbd halt fast som understiger den lagliga gränsen med THC vilket ligger på 0,2% och vill bara veta säkert att jag kommer kunna sälja detta vidare utan några problem med tanke på att det är lagligt för mig att köpa och konsumera dethär cannabisset.
Mvh Sebastian

Nu får du förvisso handla med industrihampa, men det betyder inte att du fritt från importera och sedan sälja det i landet. Du behöver ett flertal tillstånd, bla. 3 och 5kap läkemedelslagen.
Citera
2021-06-13, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nu får du förvisso handla med industrihampa, men det betyder inte att du fritt från importera och sedan sälja det i landet. Du behöver ett flertal tillstånd, bla. 3 och 5kap läkemedelslagen.
Jo importera får jag göra fritt exakt hur mycket jag vill fast du säger att jag inte får sälja det som samlarobjekt när det är en EU lag som säger att jag inte ska behöva tillstånd för det. Så jag hade verkligen uppskattat om du hade kunnat redovisa denna lag eller åtminstone säger vad du grundar detta på.
Mvh
Citera
2021-06-13, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Läkemedelslagen handlar om att sälja medicinska preparat. Fast eftersom det är lagligt att sälja som ett samlarobjekt så gäller inte den lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in