2021-06-13, 00:19
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrArpeggio
Kan man tänka sig att unga män är betydligt mer fysiskt aktiva än äldre och att det är den fysiska ansträngningen som triggar hjärtmuskelinflammationen på samma sätt som en vanlig infektion och samtidig träning ökar risken mångfalt?

Kanske kommer man komma fram till att man bör vänta med fysisk ansträngning en period efter vaccineringen. Vi får se...

Vad har det här med Christian Eriksen att göra?
Citera
2021-06-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Som sagt, 283 möjliga fall av 130 000 000 Pfizer-doser. Det är ganska magstarkt att påstå att vaccinet orsakar hjärtinflammation, när 129 999 717 doser bevisligen INTE orsakade hjärtinflammation...

Ja, fast den överväldigande majoriteten av dessa doser har gått till äldre och medelålders och det är främst bland yngre som hjärtmuskelinflammation visar sig som en biverkning. Så kom inte här och spela smart och försök dumförklara folk.
Citera
2021-06-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Israel’s Health Ministry says young men ages 16-24 are potentially 25 times more likely to develop myocarditis after getting the Pfizer vaccine."

http://www.keweenawreport.com/featured/israel-says-pfizer-vaccine-probably-causes-myocarditis-in-young-men-2/

Fruktansvärda siffror.

Det finns ett flertal andra trådar där du kan diskutera paranoida teorier kring vaccin. I denna tråd diskuteras, som jag förstår det, Eriksens kollaps under kvällens fotbollsmatch d.v.s. orelaterat till vaccinering.
Citera
2021-06-13, 00:22
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hur rimligt är det att spekulera i att vaccinet har med saken att göra när det mesta tyder på att Christian Eriksen är ovaccinerad?

Vissa säger att mesta tyder på att han är ovaccinerad, andra säger raka motsatsen. Skulle han vara vaccinerad så kan jag mycket väl tänka mig att han skulle vara tvungen att ljuga om det för att inte avskräcka folk från att ta det här otestade vaccinet.

Det är inte lätt, skönt att han klarade sig i alla fall.
Citera
2021-06-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ugh det är läskigt det där. Jag har lite oregelbunden puls ibland och kan känna att det hoppar till lite obehagligt nån gång då och då. Har tänkt att det mest beror på koffein och nikotin men man vet ju aldrig

Det är jättevanligt. Helt ofarligt i de allra flesta fall som jag förstått det.
Citera
2021-06-13, 00:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Vissa säger att mesta tyder på att han är ovaccinerad, andra säger raka motsatsen. Skulle han vara vaccinerad så kan jag mycket väl tänka mig att han skulle vara tvungen att ljuga om det för att inte avskräcka folk från att ta det här otestade vaccinet.

Det är inte lätt, skönt att han klarade sig i alla fall.

Har personerna som säger motsatsen lagt fram några källor?
Citera
2021-06-13, 00:27
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Har personerna som säger motsatsen lagt fram några källor?

Jag har läst från båda sidor men orkar inte gå tillbaka, har du källorna som hävdar att han är ovaccinerad?
Citera
2021-06-13, 00:28
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Israel’s Health Ministry says young men ages 16-24 are potentially 25 times more likely to develop myocarditis after getting the Pfizer vaccine."

http://www.keweenawreport.com/featured/israel-says-pfizer-vaccine-probably-causes-myocarditis-in-young-men-2/

Fruktansvärda siffror.

De använder ff "potentially", "probably" så än så länge finns inget klarlagt samband. Andra siffor som dyker upp är 1 på 50 000, vilket sägs vara ungefär vad man kan vänta sig skulle drabbas av hjärtinflammation i den allmänna befolkningen, vaccin eller inte. För USA såg jag siffran 1 på 175 000 ...

But most cases were mild and resolved within a few weeks, which is typical for myocarditis. “I can’t imagine it’s going to be anything that would cause medical people to say we shouldn’t vaccinate kids,” says Douglas Diekema, a pediatrician and bioethicist at Seattle Children’s Hospital.

Och det finns ju i vilket fall inget som tyder på att det är bättre att få covid-19 och potentiellt få hjärtinflammation av viruset, än av vaccinet. Så ...
Citera
2021-06-13, 00:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag har läst från båda sidor men orkar inte gå tillbaka, har du källorna som hävdar att han är ovaccinerad?

Det finns indikationer på att han är ovaccinerad och jag har länkat till källor som styrker detta.
Citera
2021-06-13, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Och det finns ju i vilket fall inget som tyder på att det är bättre att få covid-19 och potentiellt få hjärtinflammation av viruset, än av vaccinet. Så ...

Ja, eller så får man Covid och med 99.99% säkerhet är det inte värre än en snuva, istället för att som ung och frisk riskera BÅDE Covid och ett nytt, obeprövat vaccin vars långsiktiga biverkningar man inte vet ett skit om.
Citera
2021-06-13, 00:31
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Det finns indikationer på att han är ovaccinerad och jag har länkat till källor som styrker detta.

och andra har länkat till andra, den du länkade till var det artikeln där förbundskaptenen var irriterad över att UFEA inte hade vaccinerat alla i alla trupper?
Citera
2021-06-13, 00:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
och andra har länkat till andra

Exempel på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto