2021-06-12, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
De pulmonella symptomen kommer först. Viruset går via lungorna för att sedan replikera och ta sig ut i blodomloppet.

Har man så allvarlig covid-19 att man är i andra fasen hade man märkt det, oavsett vad testet säger.

Och då hade man inte kunnat spela fotboll på elitnivå.

Du är så sanslöst efterbliven.

Jag gissar att samtliga på planen även testas före matchstart.
Citera
2021-06-12, 20:52
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det står rent ut att det är mycket ovanligt.

Skulle säga att en 29-åring elitidrottare faller ihop med hjärtstopp mitt under pågående proffsmatch är jävligt ovanligt det också. Så bara för något är ovanligt så betyder det inte att man kan avfärda det.
Citera
2021-06-12, 20:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
De pulmonella symptomen kommer först. Viruset går via lungorna för att sedan replikera och ta sig ut i blodomloppet.

Har man så allvarlig covid-19 att man är i andra fasen hade man märkt det, oavsett vad testet säger.

Och då hade man inte kunnat spela fotboll på elitnivå.

Du är så sanslöst efterbliven.

Försök få igång proppskåpet nu. Det är långt mer troligt att han råkat ut för förkylning, infektion eller covid som underliggande orsak än något vaccin. Vi vet inte ens om han är vaccinerad.

Jag har två matcher att kolla på nu, du kan väl härja runt i någon av dina fyrtioelva trådar där du sprider holistisk kärlek?
Citera
2021-06-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Varför svarar du inte på sista meningen där jag uppenbarligen efterlyser vad som kan ha hänt förutom hjärtinflammation?

Och nej, det är uppenbarligen hjärtinflammation som ska diskuteras inte hjärtproblem i allmänhet.

Istället för att leka smart kan du väl bidra till att föra diskussion framåt så vi kan komma på fler teorier om vad som hände honom egentligen och utesluta vaccin bieffekter genom att t.ex. att det som hände kanske passar bättre in på något annat än hjärtinflammation eller att han inte har vaccinerats?

Försöker bara få fram teorier om vad som kan ha hänt Eriksen och sen om det är något från vaccinet eller inte kvittar för mig.

Jag diskuterar alltså inte om vaccinet är bra eller dåligt, om man ska ta det eller inte.

Jag försöker komma fram till vad som skedde där på planen.

Sluta skita ner dig så fort något negativt om vaccinet diskuteras, ta det om du vill, skit i det om du vill det.

Lägg istället fram något som kan hjälpa i diskussionen om vad som drabbade Eriksen.
Jag ser ett gäng plausibla förklaringar:
Medfödd hjärtfel
Dopning
Användning av legala mediciner
Sidoeffekt av C19 vaccin
Infektion som satt sig på hjärtat
Blodtrycksfall

Inte så plausibel:
Född ur röven på en get
Citera
2021-06-12, 20:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Varför svarar du inte på sista meningen där jag uppenbarligen efterlyser vad som kan ha hänt förutom hjärtinflammation?

Och nej, det är uppenbarligen hjärtinflammation som ska diskuteras inte hjärtproblem i allmänhet.

Istället för att leka smart kan du väl bidra till att föra diskussion framåt så vi kan komma på fler teorier om vad som hände honom egentligen och utesluta vaccin bieffekter genom att t.ex. att det som hände kanske passar bättre in på något annat än hjärtinflammation eller att han inte har vaccinerats?

Försöker bara få fram teorier om vad som kan ha hänt Eriksen och sen om det är något från vaccinet eller inte kvittar för mig.

Jag diskuterar alltså inte om vaccinet är bra eller dåligt, om man ska ta det eller inte.

Jag försöker komma fram till vad som skedde där på planen.

Sluta skita ner dig så fort något negativt om vaccinet diskuteras, ta det om du vill, skit i det om du vill det.

Lägg istället fram något som kan hjälpa i diskussionen om vad som drabbade Eriksen.

1. Vi vet inte vad som hänt
2. Vi vet inte om han är vaccinerad
3. Därför är din länk helt ointressant
Citera
2021-06-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Undrar vilken vaccin han fick innan EM?

Det som ger blodproppar kanske?
Citera
2021-06-12, 20:57
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Man kopplar till hjärtstartaren som analyserar hjärtrytmen (som ett EKG), och om det finns en arytmi som kan defibrilleras så berättar den det. Hade han redan sinusrytm (normal hjärtrytm) så skulle hjärtstartaren berätta det.

Du menar att läkarna gjorde hjärtkompressioner trots att Eriksen hade puls?

Med det vi såg, inledande hjärtkompressioner följt av defibrilering så pekar precis allt mot ett plötsligt HJÄRTSTOPP.
Citera
2021-06-12, 20:58
Medlem
Här har vi länk som inte censureras såsom youtube: https://odysee.com/@Leylayetmezz:e/eriksen-collapse-during-match:1
Senast redigerad av Ades 2021-06-12 kl. 20:58. Anledning: ord
Citera
2021-06-12, 20:59
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
*mRna-vaccinmotståndare tack. Inga problem med andra vältestade vacciner, är fullvaccinerad själv, och vaccinerar mina barn.
Men om CE är vaccinerat med mRna vaccin, och hans tillstånd beror på en sidoeffekt av vaccinationen, så måste det få komma fram.
Jag håller tummarna för båda CE, och att mRna vaccinerna fungerar utan farliga långtidsbiverkan, det hade varit en medicinsk revolution lika med penicillin.

Bara idioter tycker motsatsen.
Myocardit är en ovanlig bieffekt av mRNA vaccinerna.
"*"tens of incidents" of myocarditis occurring among more than 5 million vaccinated people, primarily after the second dose."
https://www.reuters.com/world/middle-east/israel-examining-heart-inflammation-cases-people-who-received-pfizer-covid-shot-2021-04-25/

Och majoriteten av de fallen är milda. Myocarditis inträffar även vanligtvis hos yngre män, om det nu skulle vara det. Så enskilda fall går ändå inte att koppla till vaccinet rakt av
Citera
2021-06-12, 21:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Försök få igång proppskåpet nu. Det är långt mer troligt att han råkat ut för förkylning, infektion eller covid som underliggande orsak än något vaccin. Vi vet inte ens om han är vaccinerad.

Jag har två matcher att kolla på nu, du kan väl härja runt i någon av dina fyrtioelva trådar där du sprider holistisk kärlek?

Nej, det är inte troligt att spelare med nedsatt andningsförmåga spelar fotbollsmatcher på EM-nivå.

Förkylning gör inte heller att man kollapsar på plan.

Däremot kan vaccinet ge vaskulära skador som orsakar hjärtstopp.
Citera
2021-06-12, 21:01
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Att detta skulle bero på covid är ju helt iq-befriat. Spelarna testat ju regelbundet och dessutom var väl senaste testet precis innan match?
Förkylning? Tror du på det själv?
Hur skulle han ha orken att spela en fotbolls match som covid-sjuk eller så pass allvarligt förkyld att hjärtat ger upp?
Det är väl dessutom hjärtinflammation man riskerar om man pushar sig under förkylning?

Om det är något annat hjärtinflammation (hur den uppkom är inte relevant för just denna post) så måste det väl ändå vara något konstigt medfött hjärtfel som fick hjärtat att lägga av?

Det är dom två orsakerna jag kan se iallafall.

Covid eller förkyld... gå och lägg dig
Citera
2021-06-12, 21:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nej, det är inte troligt att spelare med nedsatt andningsförmåga spelar fotbollsmatcher på EM-nivå.

Förkylning gör inte heller att man kollapsar på plan.

Däremot kan vaccinet ge vaskulära skador som t.ex. hjärtmuskelinflammation.

Tittar man på datan, så är det inte så troligt, nej. Dessutom vet du inte om han är vaccinerad och vilket vaccin han ev. har fått. Typiskt grepp efter halmstrån-retorik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in