2021-06-12, 23:41
Medlem
Nu är han lyckligtvis i goda händer och verkar okay. Men, om man inte hittar någon orsak till det som förmodligen var ett ventrikelflimmer, är väl hans karriär slut med detta? Jag tvivlar på att Inter eller annan klubb skriver kontrakt med honom. I och för sig är det väl inte det viktigaste för honom.

Och någon arytmi sedan förut lär han inte ha. I Italien får alla toppspelare ta EKG och om han hade haft något fel, skulle det vara känt tidigare.
Senast redigerad av LBeria 2021-06-12 kl. 23:43.
Citera
2021-06-12, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Sen vet du också med din utbildning att det inte är enda plausibla orsaken?

Ja. Och jag har aldrig sagt att det är den enda möjliga orsaken...
Citera
2021-06-12, 23:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Så jävla konstig känsla att se. Blicken när han låg gjorde att man blev lite illamående.

Fyfan va hemskt för familjen hans att se.

Han hade orörliga pupiller för att han var kliniskt död.
Citera
2021-06-12, 23:57
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag hade hjärtarytmi bara för ett par veckor sedan, något som kan leda till hjärtstopp.

Jag fick elchocker under narkos och sedan skickade de hem mig. Jag frågade om jag skulle få några restriktioner, men fick inga. Detta var andra gången på mindre än ett år för mig. De väntar väl till att man dör eller verkligen får hjärtstopp, men överlever (vilket mindre än 10% gör).

Vad hsr då detta med Eriksen att göra? Det är inte helt ovanligt med spontana störningar på hjärtrytmen så som jag har. Det är därför inte helt otroligt att Eriksen har sådana. I mitt fall så brukar de, om jag får dem medan jag idrottar ofta leda till att jag orkar mer. Men risken är att jag faller till marken med hjärtstopp också.

Man brukar oftast ha bra koll på elitidrottares hjärtan, men inte alltid...
Ugh det är läskigt det där. Jag har lite oregelbunden puls ibland och kan känna att det hoppar till lite obehagligt nån gång då och då. Har tänkt att det mest beror på koffein och nikotin men man vet ju aldrig
Citera
2021-06-12, 23:59
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Sen vet du också med din utbildning att det inte är enda plausibla orsaken?
Ska man tvunget anta något, vad vore rimligare att anta än det mest sannolika när nödvändig information inte finns till hands?

Jag säger "ingen aning vad som hänt CE och vad det beror på" om någon frågar och jag antar inte saker i brist på information. Det rimligaste antagandet vore dock det mest sannolika till det ges skäl att att anta annorlunda. Det pratas redan om mörkning och diverse konspirationsteoretiska förklaringar som skäl för att anta något som inte är plausibelt. Det går liksom inte att antyda "det var vaccinet" och sedan när det efterfrågas stöd för detta mena "det har jag aldrig påstått '. Då är det lämpligare att avstå sådana grundlösa gissningar tills mer info framkommer, åtminstone.
Senast redigerad av Trumpetflugan 2021-06-13 kl. 00:01.
Citera
2021-06-13, 00:03
Medlem
Samma hände med Antonio Puerta 2007. Då överlevde han 2 hjärtstopp men dog 3 dagar senare av att organen slutade fungera. Hoppas Eriksen klarar sig bättre. Han bör inte lämna sjukhuset på 1 månad. Han bör vara under konstant övervakning.
Citera
2021-06-13, 00:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Som sagt, 283 möjliga fall av 130 000 000 Pfizer-doser. Det är ganska magstarkt att påstå att vaccinet orsakar hjärtinflammation, när 129 999 717 doser bevisligen INTE orsakade hjärtinflammation...

"Israel’s Health Ministry says young men ages 16-24 are potentially 25 times more likely to develop myocarditis after getting the Pfizer vaccine."

http://www.keweenawreport.com/featured/israel-says-pfizer-vaccine-probably-causes-myocarditis-in-young-men-2/

Fruktansvärda siffror.
Citera
2021-06-13, 00:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Israel’s Health Ministry says young men ages 16-24 are potentially 25 times more likely to develop myocarditis after getting the Pfizer vaccine."

http://www.keweenawreport.com/featured/israel-says-pfizer-vaccine-probably-causes-myocarditis-in-young-men-2/

Fruktansvärda siffror.

Eriksen är 29 så det där är off topic.
Citera
2021-06-13, 00:11
Medlem
Unga elit idrottare har dött plötsligt förut. Det är ju bara att titta på vad exempelvis orienteringen gick igenom för 30-40 år sedan.

Flera elitorienterare dog av plötsligt hjärtstopp under 70,80 och 90 talet. Jag har för mig att det var närmare 20 stycken som gick bort. En handfull av dessa var med i landslaget. Ett tag på 90 talet så införde de till och med tävlingsstopp för orientering pga av detta.

Fortfarande så vet man inte säkert vad det berodde på men en vad de troliga orsakerna är TWAR bakterien. Men vi kan åtminstone utesluta Covid vaccin när det gäller orienteringsdöden.
Citera
2021-06-13, 00:12
Medlem
Kan man tänka sig att unga män är betydligt mer fysiskt aktiva än äldre och att det är den fysiska ansträngningen som triggar hjärtmuskelinflammationen på samma sätt som en vanlig infektion och samtidig träning ökar risken mångfalt?

Kanske kommer man komma fram till att man bör vänta med fysisk ansträngning en period efter vaccineringen. Vi får se...
Citera
2021-06-13, 00:12
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Ska man tvunget anta något, vad vore rimligare att anta än det mest sannolika när nödvändig information inte finns till hands?

Jag säger "ingen aning vad som hänt CE och vad det beror på" om någon frågar och jag antar inte saker i brist på information. Det rimligaste antagandet vore dock det mest sannolika till det ges skäl att att anta annorlunda. Det pratas redan om mörkning och diverse konspirationsteoretiska förklaringar som skäl för att anta något som inte är plausibelt. Det går liksom inte att antyda "det var vaccinet" och sedan när det efterfrågas stöd för detta mena "det har jag aldrig påstått '. Då är det lämpligare att avstå sådana grundlösa gissningar tills mer info framkommer, åtminstone.

MEN....det här är så extremt sällsynt (att spelare bara faller ihop och vad det verkar bokstavligt talat dör för att sedan bli återupplivande) att det är rimligt att man som tänkande människa i alla fall vågar tänka sig tanken att det KAN ha med vaccinet att göra. Att helt bara avfärda det här som konspirationsteorier är inte rimligt.

Det som är avgörande här är ju om det händer igen i elitidrott inom en överskådlig framtid.
Citera
2021-06-13, 00:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
MEN....det här är så extremt sällsynt (att spelare bara faller ihop och vad det verkar bokstavligt talat dör för att sedan bli återupplivande) att det är rimligt att man som tänkande människa i alla fall vågar tänka sig tanken att det KAN ha med vaccinet att göra. Att helt bara avfärda det här som konspirationsteorier är inte rimligt.

Det som är avgörande här är ju om det händer igen i elitidrott inom en överskådlig framtid.

Hur rimligt är det att spekulera i att vaccinet har med saken att göra när det mesta tyder på att Christian Eriksen är ovaccinerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in