2021-06-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Omg vad efterblivna ni är asså..
Hans kropp ryckte till när han låg på marken som när man blir defibrilerad

Haha asså skämtar ni eller? Det är enbart på TV kroppen rycker till sådär.

Nej kroppen rycker definitivt till när man defibrillerar
Citera
2021-06-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Finns det några källor på att Eriksen faktiskt har vaccinerat sig? Jag har sökt men inte hittat någon artikel där det står att han har det. Det enda jag hittade var att Danmarks fotbollsförbund valt att INTE vaccinera sin trupp innan det var deras tur i ordningen (d.v.s. innan alla äldre danskar hunnit bli vaccinerade).

Tror att det är rena foliehatt teorier, för det har inte kommit någon källa på det.

Jag gogglade, det enda jag hitta som talar emot är att Lukaku fick sitt för 1-2 veckor sedan, och han tackade ja när en del i belgiska landslaget tackade nej.
Någon nämnde att danskarnas landslag avböjt att gå före i kön.
Så jag tror inte direkt på vaccin teorierna i detta läget iaf.
Och då är jag själv skeptisk till att ta skiten.
Citera
2021-06-12, 22:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Fick väl ingen anledning att gå ut med artiklar om vilka individer som är vaccinerade men det är väl rimligt att anta att en av världens största klubbar kan ha vaccinerat hela sin trupp och om så inte är fallet är det väl också rimligt att anta att Danmark har gjort det så om man killgissar är det nog troligare att han är vaccinerad än att han inte är det.

Danmark har inte vaccinerat truppen. Vad gäller Inter så har i varje fall inte Lukaku vaccinerats av klubben.
Citera
2021-06-12, 22:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är ytterst ovanligt att det första tecknet på en hjärtmuskelinflammation är ett hjärtstillestånd. Om det var en sådan inflammation Eriksen led av så borde han ha känt av den tidigare.

Ja, han tränar ju bara ungefär varje dag.
Citera
2021-06-12, 22:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, han tränar ju bara ungefär varje dag.

Vad menar du?
Citera
2021-06-12, 22:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Fick väl ingen anledning att gå ut med artiklar om vilka individer som är vaccinerade men det är väl rimligt att anta att en av världens största klubbar kan ha vaccinerat hela sin trupp och om så inte är fallet är det väl också rimligt att anta att Danmark har gjort det så om man killgissar är det nog troligare att han är vaccinerad än att han inte är det.

Visst, om man killgissar så är det troligt. Trots att Danmark just har gnällt på att deras trupp inte blir vaccinerade innan em, som Belgiens och Italiens.
Citera
2021-06-12, 22:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad menar du?

Att han borde känt av det långt tidigare om han nu fått en hjärtmuskelinflammation av något vaccin.
Citera
2021-06-12, 22:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Hjärtinflammation och hjärtstopp är inte samma sak. Om det var hjärtinflammation så hade han känt sig sjuk; svag, trött och andfådd, haft hjärtklappning, tryck över bröstet, kanske feber, osv osv. Han hade inte ställt sig på fotbollsplanen.

Dessutom, av 130 miljoner Pfizer-doser i USA så har 283 fall av hjärt(muskel)inflammation rapporterats enligt en länk tidigare i tråden. Det som fått CDC att höja på ögonbrynen är en överrepresentation av andelen unga, och andelen pojkar/män. Av de här 283 fallen så vet man inte ännu hur många som går att kopplas till vaccinet, eller om de "bara fått" hjärtmuskelinflammation.

Men om vi låtsas att alla 283 har fått det som biverkan av vaccinet så är risken ca 1 på 500 000 .... att jämföra med risken att bli mördad i Sverige som är 1 på 100 000 ungefär.

Emma skrev att vaccinet inte orsakar hjärtstopp, vilket är felakigt. Vi vet redan att vaccinet orsakar hjärtinflammation som kan ge hjärtstopp.

Det finns även andra sätt som vaccinets spikproteiner kan skada hjärtat på.
Citera
2021-06-12, 22:30
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Jasså hört om flera fall. Dock i mindre klubbar. Inte jätte vanligt. Men dock hänt förr ( jag har jobbat i sjukvården i flera år)

Jag vet inte vad det har med saken att göra att du har jobbat i sjukvården. Alldeles oavsett så var det någon tidigare i tråden som var duktig och länkade till ett youtubeklipp med fotbollsspelare som hade dött under match och det var väl typ senaste 20 åren och det var väl några enstaka spelare.

Vad man dock ska ha i åtanke är att det spelas absurt många fotbollsmatcher, dagligen.

Skulle utvecklingen stå still och ingenting ändras alls så tror jag vi nog skulle få vänta ett par tre tusen år innan vi får se det här igen och där någonstans så är det rimligt att folk misstänker att det har med det otestade vaccinet att göra.

Med det sagt så är det inte så att jag personligen säger varken bu eller bä, är för eller emot, det är mest bara ett objektivt konstaterande att det är jävligt konstigt men än så länge är det slump. Händer det igen under turneringen så är vaccinet liksom storfavorit att vara orsaken.

Man kan vinna på lotto men man vinner inte två dragningar i rad.

Edit: Ett par tre tusen år innan vi får se det i typ EM då, såklart.
Senast redigerad av Fyllefyllot 2021-06-12 kl. 22:34.
Citera
2021-06-12, 22:31
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Visst, om man killgissar så är det troligt. Trots att Danmark just har gnällt på att deras trupp inte blir vaccinerade innan em, som Belgiens och Italiens.

Det var väl en artikel som var typ 3 veckor gammal som tog upp det där, det går snabbt i vaccineringstider. Jag såg senast igår en spanks spelare som satt med sprutan i armen och gjorde tummen upp.
Citera
2021-06-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cysteine
4 av 5.5 år grundutbildning men detta klarar man redan efter internmedicin
Klarar av vad, fjärrdiagnostisera patienter baserat på tv-bilder?
Citera
2021-06-12, 22:32
Avstängd
Citat:
Jag vet inte vad det har med saken att göra att du har jobbat i sjukvården. Alldeles oavsett så var det någon tidigare i tråden som var duktig och länkade till ett youtubeklipp med fotbollsspelare som hade dött under match och det var väl typ senaste 20 åren och det var väl några enstaka spelare.

Vad man dock ska ha i åtanke är att det spelas absurt många fotbollsmatcher, dagligen.

Skulle utvecklingen stå still och ingenting ändras alls så tror jag vi nog skulle få vänta ett par tre tusen år innan vi får se det här igen och där någonstans så är det rimligt att folk misstänker att det har med det otestade vaccinet att göra.

Med det sagt så är det inte så att jag personligen säger varken bu eller bä, är för eller emot, det är mest bara ett objektivt konstaterande att det är jävligt konstigt men än så länge är det slump. Händer det igen under turneringen så är vaccinet liksom storfavorit att vara orsaken.

Man kan vinna på lotto men man vinner inte två dragningar i rad.

Man har ökat screeningen av medfödda hjärtsjukdomar kraftigt. Det är extremt dålig PR för fotbollen att folk dör på plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in