2021-06-12, 22:13
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kan värmen ha påverkat händelsen?

Värmen i Köpenhamn klockan 18:42?
Han spelar vanligtvis matcher lunchtid i Italien utan att bäras ut död på en bår.

Värmen kan du stryka
Citera
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Att någon fått hjärtstopp live i stort mästerskapet har väl aldrig hänt förr? Nu händer det precis i samband med covid..Som GW brukar säga, man ska var väldigt skeptisk till märkliga tillfälligheter. Inte så konstigt om folk funderar på eventuella samband...
De största matcherna som det har hänt i är såvitt jag vet en FA Cup-kvartsfinal 2012 mellan Tottenham och Bolton och en Confederations Cup-semifinal 2003 mellan Kamerun och Colombia. Utöver det en handfull toppdivisionsmatcher och ännu fler i lägre divisioner.

Har du tänkt på att det här också är första mästerskapet efter att 5G-telefoni används? Det kanske i själva verket är 5G som orsakade hjärtstoppet? Sluta fåna er nu, att två händelser händer samma år är absolut noll indikation på att de är relaterade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cysteine
Som sagt, hypertrofisk kardiomyopati är den troligaste orsaken. Så, då kan ni återgå till vaccinationskonspirationer
Säger din 7 åriga medicinska utbildning?
Citera
Medlem
Finns det några källor på att Eriksen faktiskt har vaccinerat sig? Jag har sökt men inte hittat någon artikel där det står att han har det. Det enda jag hittade var att Danmarks fotbollsförbund valt att INTE vaccinera sin trupp innan det var deras tur i ordningen (d.v.s. innan alla äldre danskar hunnit bli vaccinerade).
Citera
2021-06-12, 22:16
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
1. Har du en medicinsk utbilding? Innan du uttalat dig om sånt här?

2. Jag håller med dig, allt är covid nu förtide, och är trött på det. Att få hjärtstopp på planen var inte helt ovanligt innan pandemin. Faktum är att en biverkan av pfizer är myokardit. En myokardit kan leda till hjärtstopp faktiskt. Så andra har inte helt fel i tråden heller.

Men även andra infektioner kan oxå leda till myokardit. Eller så har stackarn ett medfött missat hjärtfel.

Jo, det är extremt ovanligt, rent statistiskt är det i princip en omöjlighet på den här nivån.
Citera
2021-06-12, 22:17
Medlem
MrSkargards avatar
Det är ytterst ovanligt att det första tecknet på en hjärtmuskelinflammation är ett hjärtstillestånd. Om det var en sådan inflammation Eriksen led av så borde han ha känt av den tidigare.
Citera
2021-06-12, 22:18
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du är ute och cyklar.

Det har varit känt i flera veckor i Israel att vaccinet kan orsaka hjärtinflammation bland unga:

Heart inflammation in Israel
https://www.youtube.com/watch?v=WiuVlYWvWkU
Hjärtinflammation och hjärtstopp är inte samma sak. Om det var hjärtinflammation så hade han känt sig sjuk; svag, trött och andfådd, haft hjärtklappning, tryck över bröstet, kanske feber, osv osv. Han hade inte ställt sig på fotbollsplanen.

Dessutom, av 130 miljoner Pfizer-doser i USA så har 283 fall av hjärt(muskel)inflammation rapporterats enligt en länk tidigare i tråden. Det som fått CDC att höja på ögonbrynen är en överrepresentation av andelen unga, och andelen pojkar/män. Av de här 283 fallen så vet man inte ännu hur många som går att kopplas till vaccinet, eller om de "bara fått" hjärtmuskelinflammation.

Men om vi låtsas att alla 283 har fått det som biverkan av vaccinet så är risken ca 1 på 500 000 .... att jämföra med risken att bli mördad i Sverige som är 1 på 100 000 ungefär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Säger din 7 åriga medicinska utbildning?

4 av 5.5 år grundutbildning men detta klarar man redan efter internmedicin
Citera
Medlem
Jaggermeisters avatar
Omg vad efterblivna ni är asså..
Hans kropp ryckte till när han låg på marken som när man blir defibrilerad

Haha asså skämtar ni eller? Det är enbart på TV kroppen rycker till sådär.
Citera
2021-06-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Jo, det är extremt ovanligt, rent statistiskt är det i princip en omöjlighet på den här nivån.
Jasså hört om flera fall. Dock i mindre klubbar. Inte jätte vanligt. Men dock hänt förr ( jag har jobbat i sjukvården i flera år)
Citera
2021-06-12, 22:21
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Finns det några källor på att Eriksen faktiskt har vaccinerat sig? Jag har sökt men inte hittat någon artikel där det står att han har det. Det enda jag hittade var att Danmarks fotbollsförbund valt att INTE vaccinera sin trupp innan det var deras tur i ordningen (d.v.s. innan alla äldre danskar hunnit bli vaccinerade).

Fick väl ingen anledning att gå ut med artiklar om vilka individer som är vaccinerade men det är väl rimligt att anta att en av världens största klubbar kan ha vaccinerat hela sin trupp och om så inte är fallet är det väl också rimligt att anta att Danmark har gjort det så om man killgissar är det nog troligare att han är vaccinerad än att han inte är det.
Citera
2021-06-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
De största matcherna som det har hänt i är såvitt jag vet en FA Cup-kvartsfinal 2012 mellan Tottenham och Bolton och en Confederations Cup-semifinal 2003 mellan Kamerun och Colombia. Utöver det en handfull toppdivisionsmatcher och ännu fler i lägre divisioner.

Har du tänkt på att det här också är första mästerskapet efter att 5G-telefoni används? Det kanske i själva verket är 5G som orsakade hjärtstoppet? Sluta fåna er nu, att två händelser händer samma år är absolut noll indikation på att de är relaterade.
Alla får tro var de vill. Men 5g låter oerhört långsökt. Personligen tror jag det sannolika är att det inte finns något samband till corona i detta fall. Men gemene man som kan göra lite överslagsräkmingar i huvudet kan mkt väl komma fram till att "tillfälligheterna är lite för märkliga"...

Men tiden kommer säkert utvisa om det fanns något samband mellan Eriksen hjärtstopp och coronasmitta alt vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in