Citat:
Jag vet inte vad jag ska säga om E:s eventuella diagnos. Den vägde nog lätt i detta sammanhang. Det ska mycket till innan polis och en domstol tar hänsyn till en psykiatrisk diagnos. Är man tokmanisk, vårdas man enligt LPT eller är man på permission från slutenvården, ok, då kommer psykiatrin in i bilden.
Angående borderline (eller EIPS som man säger idag men strunt samma), så har du helt rätt. Borderline-personer kan se 100% normala ut och de kan vara lika charmiga och övertygande som vem som helst. De är vandrande minor, livsfarliga, med ett totalt fritt förhållande till sanningen. De ljuger 24/7 och har förstört alltför många liv.
Att dessa vandrande katastrofer inte svartmålas mer i media, är nog för att de flesta är kvinnor. Vi borde diskutera borderline-personer lika mycket som vi diskuterar psykopater. Undvik, titta inte, ducka, spring ..
Den samlade bild (som iofs är mkt ytlig) jag fått av E:s beteende, kan mkt väl passa ihop med en borderlinediagnos. Det verkar finnas gränslöshet, ljugande, djup osäkerhet, fåfänga osv.
Men nu spelar det ingen roll.
Hoppas hon lagar sitt liv och går vidare.
Att det också är något fundamentalt fel på GL kan vi väl vara äverens om.
Det är inte två normala människor som mötts över en vinare ..