2021-06-12, 12:45
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Lycka till att påvisa magnetism på folk med en vanlig kompass. Att saker klibbar fast på folk är inte underligt och vanliga nycklar är inte ens magnetiska.

Ganska bra ide tänkte jag först , att dom kunde bevisa genom en kompass.. men dom är ju metalliska, inte magnetiska. Magneter fastnar på dom fast metall egentligen ska fastna av deras kroppars magnetism.

Jag vet inte om det är klibbigt på deras magneter men jag såg en snubbe som pillade på magneten när den satt fast, och visst kunde kan se att den verkligen satt fast.. men sen hade han massa bäbispulver på armen för att folk sa att det var klibbigt.. och då fastnade inget på honom.. och då sa han en offentlig ursäkt.

Vem vet, kanske är det ett skådespel eller så har vissa verkligen blivit metalliska och märkt att magneter fastnar på deras kroppar.. medans andra människor tror att det är på skojj och skapar därför massa tramsvideos som gör att det blir svårt att avgöra sanningensnivån.. men dom är ju många så jag vet inte riktigt hur alla dom där skulle kunna typ samarbeta omedvetet för att sprida en sån lögn, lixom varför och vem tjänar på det?
Citera
2021-06-12, 12:47
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Tror du också på Max Lundqvist?

Jag har skrivit detta förut, men det behöver tydligen upprepas.
Utvecklingen av mRNA-vaccin och vaccin mot corona har pågått under lång tid.
  • I början av 90-talet gjordes de första djurförsöken med mRNA-vaccin som visade att tekniken fungerar.
  • Vaccin mot coronavirus har man forskat på i nästan 20 år om inte jag minns fel.
  • Ett antal olika vaccin är testade på både djur och människor, bla. mot rabies, ebola, vanlig influensa och zika.
Det är mång som tror att man började utveckla denna typ av vaccin helt nyligen, men så är det inte.

HIV var något av det första man försökte skapa ett mRNA-vaccin mot, i slutet av 90-talet.
Lakartidningen.se 2021-04-14

Rätt sent har man gjort försök med att behandla cancer mha. mRNA-teknik.
Forskning på mRNA-vaccin och cancerbehandling verkar ha fått sitt genombrott 2017/2018, långt senare än andra användningar av tekniken.

En tredje form av genterapi är tillförsel av budbärar-RNA (mRNA). Eftersom utvecklingen här ännu inte nått så långt beskrivs denna behandling inte vidare i artikeln.
Lakartidningen.se 2017-12-20

I Läkemedelsvärlden 2017-11-27 kan man läsa följande;
Individanpassat vaccin testas mot solida tumörer
Första patienterna har doserats i en fas I-prövning med ett vaccin skräddarsytt utifrån patientens tumör.

Problemet är att dessa "vaccin" som erbjuds idag har inte genomgått samma rigorösa testning. Att man testar tekniken på olika håll är en sak, att "massvaccinera" människor är något helt annat.
Citera
2021-06-12, 12:49
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
De flesta har varit med om det och "vet" att det är så. Virus som håller sig dolt går självklart inte att "bevisa" att det finns kvar. Finns starka skäl att anta att det är en hypotes som stämmer.

Man behöver nog vara fullständigt frisk under en längre tid, flera månader, för att vara säker på att man verkligen är det och därefter kan man tala om återinfektion genom ny smitta.

Finns vissa cancerformer som trycks ner så långt av bromsmediciner att de håller sig bort ett år utan medicin sedan kommer det tillbaks, tar ny fart. Några har varit symptomfria i många år men det går inte att säga att det inte finns där ändå. I och för sig är mutationer och virus eller bakterier skilda saker men jag är säker på att deras förmåga att hålla sig dolt vara "nästan borta" med inte riktigt, förekommer i alla former av infektioner.
Influensan som kommer årligen är av en viss genuppsättning och skulle man ha den kvar dold i kroppen och leda till förnyad sjukdom skulle den gå att spåra via genuppsättningen som då skiljer sig mot andre influensor som just då är aktuella.
Finns vad jag vet inga bevis för att det skulle vara så.

Jag har de senaste 25 åren tagit influensavaccin och aldrig under dessa år fått influensa. Det skumma är att jag väldigt sällan blir förkyld numera och då det händer går den över på någon dag och leder sällan till feber.
Detta till skillnad från då jag var yngre och då hade en 5-6 förkylningar årligen med sjukdagar från jobbet.
Nej jag tror inte på dina teorier om dolt virus.
Dock vet jag att herpes kan dölja sig i kroppen men knappast influensa och förkylningar.
Citera
2021-06-12, 12:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Problemet är att dessa "vaccin" som erbjuds idag har inte genomgått samma rigorösa testning. Att man testar tekniken på olika håll är en sak, att "massvaccinera" människor är något helt annat.
Vad exakt är det man inte gjort anser du?

Hur exakt skiljer detta sig från hur andra läkemedel utvecklas och testas?

Fas 4 i läkemedelsutveckling är alltid normal användning av läkemedlet. Det är först då man kan hitta ovanliga biverkningar.
Citera
2021-06-12, 12:53
Medlem
Citat:
Skulle vara intressant att veta vilka som blir sjuka i UK nu.
Är det ovaccinerade ungdomar?
Är det folk med en dos Astra Zeneca?
Är det folk med två doser Astra Zeneca?
Är det folk med en dos Pfizer?
Blir folk allvarligt sjuka?
Osv

Tills vi har svaret. Stäng alla gränser mot UK nu.

Vad jag förstår så är det som blir sjuka av Delta i Storbritannien nu 1. Ovaccinerade
2. Ovaccinerade som genomgått Covid-19
3. Vaccinerade som fått en dos vaccin oavsett sort.
Tyvärr ser jag att det varken är realistiskt eller verksamt att stänga gränsen mot Storbritannien nu eftersom Delta varianten nu är utbredd i Sverige. Finns i dag i 11 svenska regioner men troligtvis i alla men pga av låg sekvensering oupptäckt i övriga. Delta har helt på mycket kort tid övertagit första platsen i Storbritannien och står nu för 91% av alla nya fall.
Citera
2021-06-12, 12:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Lycka till att påvisa magnetism på folk med en vanlig kompass. Att saker klibbar fast på folk är inte underligt och vanliga nycklar är inte ens magnetiska.

Kompassen är känsligare och borde fungera i det sammanhanget. Det skall väldigt lite metall till i kompassens omedelbara närhet för att få missvisning.
Senast redigerad av LeeVan 2021-06-12 kl. 13:00.
Citera
2021-06-12, 12:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Foliehattandet minskar. Det är bra mot psykisk ohälsa. Fall säger absolut ingenting, så det finns inget särskilt värde i den rapporteringen heller.

Du menar att det inte finns något värde i kartläggande av smittspridning under en pågående pandemi? Intressant..
Citera
2021-06-12, 12:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du menar att det inte finns något värde i kartläggande av smittspridning under en pågående pandemi? Intressant..

Nej inte nu när det finns vaccin. Om unga smittar varandra är det ingen fara på taket.

Att testa är ett enormt slöseri med pengar som inte ger så mycket tillbaka.
Citera
2021-06-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Över 8.000 (!) nya fall i UK nu... Vad fan är det som händer?

Men jag antar att sjukhusinläggningar/avlidna inte ökat eftersom det är ungdomar och yngre vuxna som smittas av den indiska?

Två doser (dvs fullvaccinering) ska skydda bra mot den brittiska Delta vilket således borde innebära att dessa som nu får det inte drabbas så allvarligt. Tror att britterna färdigvaccinerat 30-40% av sin befolkning och det ökar hela tiden.

Ja det sticker verkligen i uk.
Uk ledde 3e vågen och sen kom Europa och Sverige efter.
Risken är väl stor att vi snart ser ett uppsving i övriga Europa med.
Citera
2021-06-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
På torsdagens PT fick vi av herr Tegnell lära oss att det nu fans 71 bekräftade fall av den Indiska mutation i hela Sverige. Samtidigt kan TV4 under fredagskvällen delge oss att det enligt region Värmlands senaste inraportering fans 209 bekräftade fall enbart i Värmland!

Hur fan går detta ihop? Står Tegnell och blåljuger på PT??

Du menar att han borde vara synsk och rapportera siffror som finns tillgängliga 1 1/2 dygn senare?
Citera
2021-06-12, 13:01
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vad exakt är det man inte gjort anser du?

Hur exakt skiljer detta sig från hur andra läkemedel utvecklas och testas?

Fas 4 i läkemedelsutveckling är alltid normal användning av läkemedlet. Det är först då man kan hitta ovanliga biverkningar.

Att dessa "vaccin" fortfarande är experimentella produkter i FAS3? Att pga "Emergency Authorization" inte krävde någon rigorös insamling av data för att kunna gå över till FAS4?
Citera
2021-06-12, 13:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du menar att han borde vara synsk och rapportera siffror som finns tillgängliga 1 1/2 dygn senare?

Nej jag menar att Tegnell borde vara intelektuelt hederlig, vilket i o för sig vore något nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in