2021-06-12, 11:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu har ju rätt mycket som Fhm och framförallt herr tegnell sagt tidigare inte stämt jättebra.
Dom pratar för vaccinet dom skulle knappast publicera något negativt ordalag om det.

”Vi använder oss av godkända vaccin mot covid 19..”

Vaccinet är nödgodkänt och inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Var kan man läsa om dessa nödgodkännanden som du skriver om?
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
https://www.facebook.com/groups/892351011529016/permalink/925676331529817/
Här är meritförteckningen på den person du tycker ska vara garant för att du har rätt i din åsikt om att vaccinen mot covid-19 är nödgodkända.
  • Frilans
  • Jobbar på Regissor & Skadespelare
  • Kontaktimprovisation på Lilla Adolf Fredriks Skola
  • Har jobbat på Film and Theatre
  • Har jobbat på Teater Kaos
  • Har studerat vid Teaterhögskolan I Stockholm
  • Har gått på Teaterhögskolan I Stockholm
Du väljer verkligen din "vaccinexpert" med omsorg, Max Lundqvist måste ju bara kunna detta om vaccin och godkännande på sina fem fingrar.
Citera
2021-06-12, 11:55
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Här är meritförteckningen på den person du tycker ska vara garant för att du har rätt i din åsikt om att vaccinen mot covid-19 är nödgodkända.
  • Frilans
  • Jobbar på Regissor & Skadespelare
  • Kontaktimprovisation på Lilla Adolf Fredriks Skola
  • Har jobbat på Film and Theatre
  • Har jobbat på Teater Kaos
  • Har studerat vid Teaterhögskolan I Stockholm
  • Har gått på Teaterhögskolan I Stockholm
Du väljer verkligen din "vaccinexpert" med omsorg, Max Lundqvist måste ju bara kunna detta om vaccin och godkännande på sina fem fingrar.

Kan hålla med om att folk i allmänhet luras in i detta. Sen handlar det också om gen-terapi (teknologin var gjord för att kunna tillverka cancer-terapi specifikt för användaren) och inte vaccin som vi känner till det, det är ett experiment som utförs med en produkt som aldrig blivit godkänd på det normala sättet.
Citera
2021-06-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Över 8.000 (!) nya fall i UK nu... Vad fan är det som händer?

Men jag antar att sjukhusinläggningar/avlidna inte ökat eftersom det är ungdomar och yngre vuxna som smittas av den indiska?

Två doser (dvs fullvaccinering) ska skydda bra mot den brittiska Delta vilket således borde innebära att dessa som nu får det inte drabbas så allvarligt. Tror att britterna färdigvaccinerat 30-40% av sin befolkning och det ökar hela tiden.
I dag kl 08,35. Deltavarianten, tidigare känd som den indiska mutationen, står nu för 91 procent av alla smittofall i Storbritannien som ökat med 8000 fall.
Därmed har den helt tagit över från den brittiska alfavarianten.
På en vecka ökade smittspridningen i landet med 240 procent, rapporterar The Sun. Oroande i min ögon. Detta innebär att läget är likadant i Sverige och i resten av Europa rent generellt, kan man anta det?
Citera
2021-06-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag tycker fejkare är bra att studera eftersom man lär sig om fejkandet, vilket leder till att man inte faller för lögner lika lätt som innan.

Jag vet inte om du skriver sanning eller inte, jag kan omöjligt veta det.. MEN jag har sett några videos där folk sätter magneter på injektions-såret.. och dom fastnar som att det finns metall under deras hud.

Sanningen kommer knappast vara gömmd för alltid så antingen får vi reda på att vaccinerna var en del av avbefolkningsplanen som världens ledare har babblat om under så många år.. eller så får vi reda på att världens ledare har börjat bry sig om mänskligheten och därför räddade dom mänskligheten från ett virus genom att massvaccinera hälften av Jordens befolkning.

OK. Jag förstår. Du har en poäng.

Och som du skriver, det jag skriver behöver ju inte vara sant.

Ja, den som lever får se helt enkelt.
Citera
2021-06-12, 12:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tvärtom, det är hög smittspridning och väldigt många fall som skapar varianterna. Hade alla gjort som Australien och hållt nere antal fal så hade vi högst sannolikt inte haft några mutationer alls.

Corona-virus är som bekant rätt "dåliga på att mutera" tack vare att de har felkorrigerings-mekanism för sin arvsmassa när den replikeras.

https://www.cell.com/molecular-cell/pdf/S1097-2765(20)30518-9.pdf

Det är ju en ö som är nedstängd mot omvärlden. Klart att de klarar mutationer bra då. De har ju inget virus från första början .

Eftersom vi haft mest smittspridning borde vi ju snart höra om den svenska varianten. Men har det hänt? Nope.
Citera
2021-06-12, 12:19
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
OK. Jag förstår. Du har en poäng.

Och som du skriver, det jag skriver behöver ju inte vara sant.

Ja, den som lever får se helt enkelt.

Lustigt när den är kvinnan skulle visa i typ kongressen i Amerika att metall fastnar på henne, fast metallföremålet fastnade bara första gången, och sen stod hon är och försökte få metall att fastna på sig men utan framgång. Explain this sa hon lol.

Visst har jag sett folk som kan använda deras tallkottkörtlar för att skapa ett magnetfält starkt nog att hålla kvar en sked mot pannan.. men att folk nu visar upp hur de kan sätta magneter på injektions-sår från ett vaccin som vissa påstod innehöll mikrochip, i nanoform då antar jag.. det är extremt.

Som att vaccinfolk nu är metalliska istället för magnetiska.
Citera
2021-06-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcanarcarrer
I dag kl 08,35. Deltavarianten, tidigare känd som den indiska mutationen, står nu för 91 procent av alla smittofall i Storbritannien som ökat med 8000 fall.
På en vecka ökade smittspridningen i landet med 240 procent, rapporterar The Sun. Oroande i min ögon. Detta innebär att läget är likadant i Sverige och i resten av Europa rent generellt, kan man anta det?

Jag tror vi kommer se en liknande utveckling i Sverige och andra delar av Europa. Ungefär som Alpha (brittiska).

Jag tror den kommer spridas främst bland ovaccinerade och delvis bland de som enbart hunnit ta en dos. Den kommer synas bland fullvaccinerade också men antagligen i lägre utsträckning.

Sjukhusinläggningar kommer vara lägre då den kommer drabba främst yngre ovaccinerade.

Har man koll på vilka Delta spridits bland i UK? Dvs, ovaccinerade, en dos, två doser? Och därtill åldersgrupper? Det skulle vara intressant att veta.

En grej jag tror har gett denna stora snabba ökning i UK är att de öppnade upp en hel del från att ha haft väldigt stängt.

Vi I Sverige har ju haft väldigt öppet hela tiden, så frågan är om vi kommer se samma snabba ökning eller om det går långsammare här. Vi startar om man säger så på högre smittotal.

Vi får hoppas på att den smittspårning fohm talar om faktiskt fungerar och att man kan sätta de flesta positiva fall i karantän för en gångs skull.
Citera
2021-06-12, 12:23
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcanarcarrer

Skulle vara intressant att veta vilka som blir sjuka i UK nu.
Är det ovaccinerade ungdomar?
Är det folk med en dos Astra Zeneca?
Är det folk med två doser Astra Zeneca?
Är det folk med en dos Pfizer?
Blir folk allvarligt sjuka?
Osv

Tills vi har svaret. Stäng alla gränser mot UK nu.
Citera
2021-06-12, 12:32
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Lustigt när den är kvinnan skulle visa i typ kongressen i Amerika att metall fastnar på henne, fast metallföremålet fastnade bara första gången, och sen stod hon är och försökte få metall att fastna på sig men utan framgång. Explain this sa hon lol.

Visst har jag sett folk som kan använda deras tallkottkörtlar för att skapa ett magnetfält starkt nog att hålla kvar en sked mot pannan.. men att folk nu visar upp hur de kan sätta magneter på injektions-sår från ett vaccin som vissa påstod innehöll mikrochip, i nanoform då antar jag.. det är extremt.

Som att vaccinfolk nu är metalliska istället för magnetiska.

Lycka till att påvisa magnetism på folk med en vanlig kompass. Att saker klibbar fast på folk är inte underligt och vanliga nycklar är inte ens magnetiska.
Citera
2021-06-12, 12:32
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Kan hålla med om att folk i allmänhet luras in i detta. Sen handlar det också om gen-terapi (teknologin var gjord för att kunna tillverka cancer-terapi specifikt för användaren) och inte vaccin som vi känner till det, det är ett experiment som utförs med en produkt som aldrig blivit godkänd på det normala sättet.
Tror du också på Max Lundqvist?

Jag har skrivit detta förut, men det behöver tydligen upprepas.
Utvecklingen av mRNA-vaccin och vaccin mot corona har pågått under lång tid.
  • I början av 90-talet gjordes de första djurförsöken med mRNA-vaccin som visade att tekniken fungerar.
  • Vaccin mot coronavirus har man forskat på i nästan 20 år om inte jag minns fel.
  • Ett antal olika vaccin är testade på både djur och människor, bla. mot rabies, ebola, vanlig influensa och zika.
Det är mång som tror att man började utveckla denna typ av vaccin helt nyligen, men så är det inte.

HIV var något av det första man försökte skapa ett mRNA-vaccin mot, i slutet av 90-talet.
Lakartidningen.se 2021-04-14

Rätt sent har man gjort försök med att behandla cancer mha. mRNA-teknik.
Forskning på mRNA-vaccin och cancerbehandling verkar ha fått sitt genombrott 2017/2018, långt senare än andra användningar av tekniken.

En tredje form av genterapi är tillförsel av budbärar-RNA (mRNA). Eftersom utvecklingen här ännu inte nått så långt beskrivs denna behandling inte vidare i artikeln.
Lakartidningen.se 2017-12-20

I Läkemedelsvärlden 2017-11-27 kan man läsa följande;
Individanpassat vaccin testas mot solida tumörer
Första patienterna har doserats i en fas I-prövning med ett vaccin skräddarsytt utifrån patientens tumör.
Senast redigerad av Surtruten 2021-06-12 kl. 12:38.
Citera
2021-06-12, 12:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det fetade: Du menar att viruset försvinner om statistiken ser bättre ut till följd av färre som testar sig?
Lysande resonemang: på samma sätt kan vi få ner brottsstatistiken om färre personer anmäler brott.

Foliehattandet minskar. Det är bra mot psykisk ohälsa. Fall säger absolut ingenting, så det finns inget särskilt värde i den rapporteringen heller.
Citera
2021-06-12, 12:41
Medlem
LeeVans avatar
På torsdagens PT fick vi av herr Tegnell lära oss att det nu fans 71 bekräftade fall av den Indiska mutation i hela Sverige. Samtidigt kan TV4 under fredagskvällen delge oss att det enligt region Värmlands senaste inraportering fans 209 bekräftade fall enbart i Värmland!

Hur fan går detta ihop? Står Tegnell och blåljuger på PT??
Senast redigerad av LeeVan 2021-06-12 kl. 12:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in