Någon som lyssnat på Fohms 100 625 kronor per avsnitt vaccin podd?
I början är den pinsam. Programledaren pratar långsamt och tydligt, som om podden är för låg intelligenta eller för personer med dåliga språk kunskaper, men en bit in i programmet pratar de i all fall normalt. Podden har inget nytt och komma med. Jag tror inte många av er skulle lära er något av att lyssna på den. Men det kan ju vara intressant rent historiskt. Den håller i all fall högre standard en det där sms vi fick. Allt är också väldigt, väldigt trevligt.
De pratar vid ett tillfälle om att det finns personer som har blivit smittade och även inlagda trots att de var full vaccinerade. Men de 67 fullvaccinerade som avlidit med covid nämner de inte ens. Sådant förstår jag inte. Man måste ju när man pratar om ett ämne nämna även det som inte är bra, gärna ta med siffrorna och vilket datum dessa var korrekta och även gärna lägga ut länken var man kan följa.
De nämner att nio av tio vill vaccinera sig och att det är invandrarna som inte vaccinerar sig. Så vilka riktar de sig då till? Jag tror inte det är jätte många invandrare som lyssnar på denna podden och de där nio behöver de väl knappast övertala. Podden kostar ju ändå 4000kr per minut att spela in.
Den är i all fall inte lika illa som Fohm vaccin kampanj för svininfluensan. Då skulle vi ju vaccinera oss för annars skulle många bebisar dö. Att inte vaccinera sig då var ju nästan likställt med bebis mord. Den kan de ju knappast dra till med nu.
Man undrar ju lite vad de ska fylla de andra 7 avsnitten med. Jag tyckt de tömde ut det mesta redan nu, men detta avsnitt var kanske ett introduktions avsnitt och kommande avsnitt blir mer ingående i olika aspekter och då också mer intressanta?
https://pod.space/vaccinpodden/varfor-ska-jag-vaccinera-mig