2021-06-11, 20:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Borde man inte införa galler på alla balkonger där blattar bor?
Det borde man väl göra oavsett vem som bor. Det är ju inte så att folk kan använda den vägen som utgång direkt.
Ur brandsäkerhetssynpunkt kan man lösa det med att det går att öppna - men att de då är kopplat till larm som går till en larmcentral.
Citera
2021-06-11, 20:37
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det borde man väl göra oavsett vem som bor. Det är ju inte så att folk kan använda den vägen som utgång direkt.
Ur brandsäkerhetssynpunkt kan man lösa det med att det går att öppna - men att de då är kopplat till larm som går till en larmcentral.

Inte så många svennar som kastar ut sin kärring från balkongen, mer vanligt bland blattar.
Citera
2021-06-11, 20:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Inte så många svennar som kastar ut sin kärring från balkongen, mer vanligt bland blattar.
Det spelar väl ingen roll.
Dessutom skulle det förhindra olyckor med barn t ex.
Citera
2021-06-11, 22:07
Medlem
Nån som vet om detta är ett kurdiskt rock’n’roll statement? Vi hivade ut tv-apparater på 80 talet och kurderna skickar frugan när de vill vara bad ass?
Citera
2021-06-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Hur kommer det sig att det nästan är uteslutande kvinnor som åker från balkonger? Har de sämre balans än män, eller beror det på annat?

De har väl fått lära sig att gravitation är ett manligt påhitt.
Citera
2021-06-12, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ball655
Eller låga balkongräcken?

Nope. Räckena är höga, man måste ställa sig på något eller ha kraft att lyfta sin kropp med händerna om man ska upp på dem. Minst 110cm enligt lag. Har en familjemedlem som bor där.
Citera
2021-06-12, 02:27
Medlem
Jafattars avatar
Ingen är frihetsberövad, det kan tyda på att hon hoppat.
Citera
2021-06-12, 03:49
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En gång för drygt 15 år sedan blev det knas och jag fick hoppa från balkongen, tredje våningen så jag vill nog opponera mig från din idé, från femte? Visst, omöjligt att inte ta skada, men under fjärde så är det en rimlig utväg.

Har ålder framkommit?
Citera
2021-06-12, 03:51
Avslutad
Det är alltså HH som är BO?

Edit: Hon är 35, bor på femte våningen. mer eftersökt än vanligt på Mrkoll.se. Sajten har lämnat ut info om henne 48 ggr denna månad. Mycket talar för att det är hon som föll.
Senast redigerad av Guy86 2021-06-12 kl. 04:09.
Citera
2021-06-12, 05:15
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Spelar ingen roll om man blir misstänkt. Åklagaren måste kunna bevisa. Går det att res bara det minsta tvivel i rättegången så blir man firkänd. Risken att åka fast är nära noll.
Det ligger en hel del i det. Första gången jag hörde talas om detta för 25 år sedan var i en svensk idyll. Hon hade åkt runt halva jorden för att få leva med honom i hans hemland och blir utkastad via balkongen. Vid rättegången hade han hävdat att hon hoppat själv. Hon lever nu som halvinvalid. Allting föll på att det inte gick att bevisa.
Citera
2021-06-12, 06:43
Medlem
Vem är det ni menar som ska vara BO?
H*anna?
Citera
2021-06-12, 07:20
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanusBanus
Tror snarare att det rör sig om den 35-åriga kvinnan som bor själv.
Hon har blivit åtalad flera gånger enligt MrKoll.

Jag har delade bekanta med båda.
Jag har väldigt svårt att tro att paret skulle vara involverad i något så här dramatiskt.
35-åringen å andra sidan är en åtalad, fitness/Instagram-influencer, singelmamma, som tycks hänga med skumma araber.

Även om balkonflygning av nån anledning blivit starkt förknippat med klaner och hedersmord så har nästan alla balkongfall i ABoK visat sig handla om missbruk eller relationsdrama som gick överstyr. Mer WT och ghettoblattar än konservativa invandrarfamiljer.
Och det lär visa sig vara fallet även här.

Du är inte riktigt nykter så tidigt på dagen?

Du läser nog statistiken upp och ned? Har väl knappast hänt att en vanlig svensk kastat en kvinna från en balkong?

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Med tanke på att lägenhetsnumret 1501 talar för att det är vänster om porten på 5e våningen (som tidigare spekulerats) så rör det sig mest troligt om lägenheten där tjejen bor ensam ja.
Att hon är BO vågar jag inte säga, kan vara vem som helst, kan t.om vara den boende som utreds, vem vet.

Till de som tror på paret, läs tråden igen.

Jag letade efter henne på sociala medier men kammade noll, går hon under ett alias?

Kan ha skyddad identitet?

Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Enda svenska män som ramlat från balkonger är ju fyllskallar på Mallis och andra charterorter på 80-90 talet. Hände ju varje sommar då det skulle klättras mellan balkonger till brudar eller någon fest.

Fy fan vilket trauma att bli slängd ner, hinner nog tänka en del, jävla pack till människor.

Känner tre stycken som ramlat ned. En överlevde, men två berodde nog mera på att balkongräckena nådde ungefär till knähöjd. Den tredje klättrade från fjärde till femte våningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Racket27
Nope. Räckena är höga, man måste ställa sig på något eller ha kraft att lyfta sin kropp med händerna om man ska upp på dem. Minst 110cm enligt lag. Har en familjemedlem som bor där.

Nuförtiden kan man inte ramla från en balkong utan att på något sätt blivit hjälp eller klättrat själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in