2021-06-11, 16:21
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Vad ska dom säga nu på nyheterna? Hur ska dom vinkla det?
"Balkongräckena måste göras högre sedan flera kvinnor oförklarligt fallit ifrån balkongerna". "Deras män är helt förtvivlade och kan inte förstå hur kvinnorna ramlade." "Alltfler" svenskar" ramlar från balkongerna oförklarligt det gäller i synnerhet kvinnor."

Varför säger ingen sanning balkongflygning är väldigt osvenskt. Men absolut effektivt om man vill döda någon, går ju att vinkla det som ett självmord...

Varför säger ingen sanning ... ? Nja, det finns faktiskt de som säger sanningen https://www.youtube.com/watch?v=JGSbPJFxE1E (40 sek långt klipp), men som du själv skriver ovan i ditt inlägg: PK drar igång krishanteringen/skademinimeringen med en kackafoni med bortförklaringar och rena lögner så att det blir svårt för sanningssägare att nå ut med budskapet.

I just detta fall skulle jag dessutom uppskatta om någon Flashback:are kunde länka till PK-media, hittills har jag nämligen inte hittat något där.
Senast redigerad av REWall 2021-06-11 kl. 16:31.
Citera
2021-06-11, 16:25
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Mest troligt fått hjälp

Kvinnor väljer sällan att hoppa ffrån höjder om de vill begå självmord, kvinnor väljer oftast lite "lugnare" självmords sätt som piller, skära sig och liknande.. Så när man ser "kvinna föll från balkong" handlar det så gott som alltid om mord eller så kallad "MUSLIMSK SKILLSMÄSSA"
Citera
2021-06-11, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Balkongflygning hamnar snart i SAOB 😂
Tycker detta borde införas då det blivit så vedertaget begrepp. Kan man skicka in önskemål att det borde tas med?
Citera
2021-06-11, 16:40
Medlem
leachs avatar
Jag tror inget brott föreligger.En person från en icke skidnation ville integreras och gjorde ett övningshopp med backhopparsidor.
Citera
2021-06-11, 16:46
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen54
En kvinna har fallit från en balkong i Sollentuna, norr om Stockholm. Skadeläget är ännu okänt. Polisen är på plats och kontrollerar vad som har hänt.

https://omni.se/a/OQwgok

Har hon hoppat själv eller fått "hjälp".
Ännu en "olydig" kvinna med ursprung i "hederskultur "?
Nån som vet mer?
Då det är studenten nu i dagarna så lägger jag min pott på att en förälder/brossa som flippat över dåligt betyg.
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Jag tror inget brott föreligger.En person från en icke skidnation ville integreras och gjorde ett övningshopp med backhopparsidor.
Glad amatör, får mig att tänka på "the eagle" som filmatiserades för några år sedan.
Citera
2021-06-11, 16:48
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Hur kommer det sig att det nästan är uteslutande kvinnor som åker från balkonger? Har de sämre balans än män, eller beror det på annat?
Ja det beror på blattekultur.
Citera
2021-06-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
På adressen bor ett par i yngre medelåldern med lägenhetsnummer som börjar med 15, där mannen har en kurdisk, nationalromantisk målning på sin facebookprofil.

Tror snarare att det rör sig om den 35-åriga kvinnan som bor själv.
Hon har blivit åtalad flera gånger enligt MrKoll.

Jag har delade bekanta med båda.
Jag har väldigt svårt att tro att paret skulle vara involverad i något så här dramatiskt.
35-åringen å andra sidan är en åtalad, fitness/Instagram-influencer, singelmamma, som tycks hänga med skumma araber.

Även om balkonflygning av nån anledning blivit starkt förknippat med klaner och hedersmord så har nästan alla balkongfall i ABoK visat sig handla om missbruk eller relationsdrama som gick överstyr. Mer WT och ghettoblattar än konservativa invandrarfamiljer.
Och det lär visa sig vara fallet även här.
Citera
2021-06-11, 17:00
Medlem
CamLids avatar
Inte för att jag vet men efter de senaste "fallen" med ballongflygning så är ofta någon utomnordisk närvarande. Men vad vet jag?

Citat:
Ursprungligen postat av JanusBanus

Jag har väldigt svårt att tro att paret skulle vara involverad i något så här dramatiskt.
35-åringen å andra sidan är en åtalad, fitness/Instagram-influencer, singelmamma, som tycks hänga med skumma araber.

Även om balkonflygning av nån anledning blivit starkt förknippat med klaner och hedersmord så har nästan alla balkongfall i ABoK visat sig handla om missbruk eller relationsdrama som gick överstyr. Mer WT och ghettoblattar än konservativa invandrarfamiljer.
Citera
2021-06-11, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CamLid
Inte för att jag vet men efter de senaste "fallen" med ballongflygning så är ofta någon utomnordisk närvarande. Men vad vet jag?

De faller nog in i kategorin ”ghettoblattar”.
Citera
2021-06-11, 17:51
Medlem
Är inte xx01 lägenheterna på malmvägen ettor utan balkong?
Citera
2021-06-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanusBanus

Med tanke på att lägenhetsnumret 1501 talar för att det är vänster om porten på 5e våningen (som tidigare spekulerats) så rör det sig mest troligt om lägenheten där tjejen bor ensam ja.
Att hon är BO vågar jag inte säga, kan vara vem som helst, kan t.om vara den boende som utreds, vem vet.

Till de som tror på paret, läs tråden igen.

Jag letade efter henne på sociala medier men kammade noll, går hon under ett alias?
Citera
2021-06-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusAnniusVerus
Är inte xx01 lägenheterna på malmvägen ettor utan balkong?

Detta ^^
Jag frågade mig tidigare hur trapphusen såg ut.
Jag har bara utgått från att det finns 4 lägenheter på var våning. Man brukar räkna vänster till höger.
Så 1501 är första dörren till vänster från porten sett.
Borde finnas balkong på den isf. Men jag kan ha fel, absolut.
1504 är dörren längst åt höger etc etc.
Inte varit i dessa hus så jag gissar bara, men en rättning hade suttit fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in