2021-06-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För din info.

Naturen har nu gett båda kön en sexualitet, det är alltså meningen! att människan SKA knulla runt.
Det är så människor reproducerar sig och får det lugnande hormonet oxytocin samt skapar intimitet och relationer med andra.
Fattar du?

Den fullständigt befängda idén att just kvinnor bara ska knulla med en enda man genom hela sitt liv och att hon inte skulle gynnas av att ha sex med flera män efter egen lust, precis som detta gynnar män, är rakt igenom ett patriarkalt påhitt.

Så lägg ner det misogyna skitsnacket tack.
Jag hatar inte kvinnor, jag tror bara att det moderna samhället gör dem sjukligt olyckliga(likaså män), se bara hur mycket psykiskt sjukdom det är och hur många som knaprar pillrer.

Jag fattar att lyckliga och stabila familjer är en ovanlighet i vårt samhälle, för lite barn, olyckliga barn som inte blir ordentligt uppfostrade, barn som växer upp med en ensam förälder osv.

Att det får en att må bra för stunden säger ingenting om hur det påverkar samhället, skjuta heroin känns också jätteskönt i stunden.
Citera
2021-06-10, 18:41
Medlem
Passar det inte är det bara att flytta hem igen! Till exempel kan man bygga upp sitt land!
Citera
2021-06-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exhausted-Observer
Jag hatar inte kvinnor, jag tror bara att det moderna samhället gör dem sjukligt olyckliga(likaså män), se bara hur mycket psykiskt sjukdom det är och hur många som knaprar pillrer.

Jag fattar att lyckliga och stabila familjer är en ovanlighet i vårt samhälle, för lite barn, olyckliga barn som inte blir ordentligt uppfostrade, barn som växer upp med en ensam förälder osv.

Att det får en att må bra för stunden säger ingenting om hur det påverkar samhället, skjuta heroin känns också jätteskönt i stunden.

Högst troligt så är vår tid, i vår del av världen en av de minst psykiskt instabila vi haft, med flest lyckliga människor, inkl kvinnor.

märkligt det där hur många har sån enorm lust att helt glömma och ignorera kvinnors lidande bak i historien i sin desperation av att måla alla 50-tals äktenskap med fylla, utnyttjande, våld och ekonomiskt, sexuellt och socialt tvång som "lyckliga och stabila", bara för att de inte var lika synliga i statistiken som dessa är idag.

Tröttsamt.

Jepp, vi har en hel del problem med " det moderna samhället" men varken feminism, sexuell frihet eller möjligheter att kunna skilja sig är orsaken till dessa problem, så sorry.
Citera
2021-06-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Frågan är om samhällen där man knullar fritt och oreglerat kan samtidigt vara framgångsrika, civiliserade, progressiva och nyskapande. Vi har en ungefärlig bild från tider då man knullade fritt och oreglerat, kommer det inte bara sluta på samma sätt igen?

https://psmag.com/environment/17-to-1-reproductive-success
8,000 YEARS AGO, 17 WOMEN REPRODUCED FOR EVERY ONE MAN

An analysis of modern DNA uncovers a rough dating scene after the advent of agriculture.

Once upon a time, 4,000 to 8,000 years after humanity invented agriculture, something very strange happened to human reproduction. Across the globe, for every 17 women who were reproducing, passing on genes that are still around today—only one man did the same.

"It wasn't like there was a mass death of males. They were there, so what were they doing?" asks Melissa Wilson Sayres, a computational biologist at Arizona State University, and a member of a group of scientists who uncovered this moment in prehistory by analyzing modern genes.

Another member of the research team, a biological anthropologist, hypothesizes that somehow, only a few men accumulated lots of wealth and power, leaving nothing for others. These men could then pass their wealth on to their sons, perpetuating this pattern of elitist reproductive success. T
hen, as more thousands of years passed, the numbers of men reproducing, compared to women, rose again. "Maybe more and more people started being successful," Wilson Sayres says. In more recent history, as a global average, about four or five women reproduced for every one man.
Det blev väldigt många som hamnade utanför.
Det var väl då man började reglera sexualiteten för man ville framåt, man ville bygga en civilisation, man ville skapa nytt vilken inte gick i ett sånt samhälle.

4000- 8000 år efter att människan uppfunnit jordbruket så hade vi patriarkat.

Människan uppfann jordbruket ca 10 000 år före kristus, och det är ungefär vid den tiden många teoretiker anser att samhällen långsamt gick från mer jämställt till patriarkalt.
Och i patriarkala samhällen så har där existerat harem, dvs män har roffat åt sig kvinnor och "samlat dem i ladorna" för eget bruk så att säga, DÄR ligger förklaringen till att många män inte reproducerade sig, samt i att unga män dog som flugor i kanske mänsklighetens mest aggressiva tider.

Lösningen på att män inte får knulla stavas INTE att återgå till gamla patriarkala ordningar, tvinga kvinnor etc. utan öka människors möjligheter, inget annat.
Citera
2021-06-10, 23:20
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiihto
Syrianerna får och har gärna sexuella förbindelser med svenskor, men det är inte acceptabelt att dom gifter sig med svenskorna. Varför? Därför att det bland syrianerna anses att svenska kvinnor är billiga horor, som ligger runt med allt och alla.

Vad han Feministiskt Initiativ tänkas göra åt det här syrianska problemet? Era systrar blir knullade av syrianer varje dag, men anses ändå vara billiga horor som inte duger att gifta med. Jävla män, va?

inte för o va sån men tror inte det är endast syrianer som tänker så. Om inte hela flashback är fyllt med syrianer då.
Citera
2021-06-11, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
LMAO! Det beror kanske på om du senare efter att ha haft sex med alla dessa män kan mot alla odds lyckas hitta en man som faktiskt tycker om dig. Det kommer helt klart vara ett problem för dig, då han (din framtida riddare i skinande rustning) antagligen kommer ha det i bakhuvudet hur många män du faktiskt har varit med. Så varför ska han då känna sig speciell...? Du har ändå haft 'stocksales' i ligg. Det är precis det här som jag menar synliggör den svenska kvinnans själviskhet. För henne är det det självförverkligande nuet att ligga runt som har betydelse men tänker hon på den framtida riddaren i skinande rustning som hon senare kommer att träffa. Knappast! Det är bara fokus på henne själv! Själviskt beteende! Kommer antagligen bidra till att hon dör ensam och övergiven. Antingen pga. alla de män som hon väljer att ligga runt med som i slutändan visar att ingen vill ha henne. Eller pga. att det sitter i bakhuvudet på den framtida riddaren i skinande rustning hur många hon faktiskt har haft sex med, som leder till att han lämnar henne förr eller senare. Dvs. den svenska kvinnans besatthet i nuet får ett bakslag senare. Detta synliggör också den svenska kvinnans naivitet kring att sex inte betyder så mycket. Det betyder allt för mannen eftersom mannen tänker på ett olikt sätt jämfört med kvinnan. Hon utgår från sin egna syn på sex och tror att mannen tänker likadant vilket är fel.

Men, men...förstörda svenska kvinnor, då blir det såhär. Man struntar helt i de biologiska förutsättningarna. Att ha sex i stocksales som svensk kvinna blir normen. Äckligt! En ny generation svenska paradise hotel kvinnor växer upp med illusionen att ligga runt betyder kvinnliga frihet. Desto fler sexpartners ju mer frihet. Hahahaha. S-ampigt beteende förblir s-ampigt beteende oavsett vem du frågar i världen. Men inbilla dig du att tjejerna i paradise hotel är att se upp till som ligger runt med så många som de bara kan. Att ena dagen bli kallad hora av en kille spelar liksom ingen roll för att nästa dag hoppa i säng med samma kille. Hehehe.

Jag s-iter uppriktigt sagt i hur du tolkar mig för det spelar ändå ingen roll. Du är alldeles för hjärntvättad för att förstå självrespekt. Kom ihåg att du som svensk inte ska printa i onödan. Dina feministkompisar är noga med det där. lol!

Du har helt rätt och är väldigt klok. Feminismen är en av anledningarna till varför jag flyttade utanför EU. Särskilt nu när Tinder existerar, svenska tjejer när de fyllt 20 har redan haft MINST 100 kukar i sig, 20 av dem från negrer också. Undersökningar som visar att 25 åringar i snitt haft 6 sexpartners är bullshit, tjejer ljuger som fan. Ni som känner svenska tjejer väl eller har systrar vet att det är bullshit, snittet ligger kring 100 för 25 åriga tjejer. Bland 40 åringar som inte har barn ligger det på 500. Detta är en naturlig konsekvens av dating appar och hypergami. Vi män som ser bra ut och är lång kan också delta i detta men jag har valt att satsa på ett seriöst förhållande istället. Tycker synd om "incels" som inte har en chans i det nuvarande systemet.
Citera
2021-06-11, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiihto
Syrianerna får och har gärna sexuella förbindelser med svenskor, men det är inte acceptabelt att dom gifter sig med svenskorna. Varför? Därför att det bland syrianerna anses att svenska kvinnor är billiga horor, som ligger runt med allt och alla.

Vad han Feministiskt Initiativ tänkas göra åt det här syrianska problemet? Era systrar blir knullade av syrianer varje dag, men anses ändå vara billiga horor som inte duger att gifta med. Jävla män, va?

Det där handlar inte om att syrianer ogillar svenskar. Det handlar om att syrianer är ortodoxa kristna, som tror stenhårt på att det är viktigt att gifta sig med andra ortodoxa kristna. Visst finns det män som ifrågasätter värdet i detta, men syrianska män verkar ha en djupt rotad oförmåga att säga nej till sina mammor, så tlll sist faller männen till föga och gifter sig som familjen vill, inte som de själva vill.

Detta är känt i Sverige sedan lång tid, eftersom brudgummarna ofta lämnar ett långt, kärleksfullt förhållande som de haft sedan ungdomen med någon svensk tjej som de älskar och hon fattar inte vad som hänt eller varför när han en vacker morgon oväntat bara drar för att gifta sig med någon annan okänd person, men fenomenet är allmänt känt och därför undviker svenska tjejer med någon form av vett syrianer.

För övrigt förväntas männen också vara oskulder när de gifter sig, det är bara ingen som snackar om det eller synar det solkade kortet.
Citera
2021-06-11, 09:38
Medlem
Citat:
Högst troligt så är vår tid, i vår del av världen en av de minst psykiskt instabila vi haft, med flest lyckliga människor, inkl kvinnor.

märkligt det där hur många har sån enorm lust att helt glömma och ignorera kvinnors lidande bak i historien i sin desperation av att måla alla 50-tals äktenskap med fylla, utnyttjande, våld och ekonomiskt, sexuellt och socialt tvång som "lyckliga och stabila", bara för att de inte var lika synliga i statistiken som dessa är idag.

Tröttsamt.

Jepp, vi har en hel del problem med " det moderna samhället" men varken feminism, sexuell frihet eller möjligheter att kunna skilja sig är orsaken till dessa problem, så sorry.

Ser det som högst troligt att vi är bland de mest psykiskt instabila samhällen någonsin där en enorm del av befolkningen måste ta psykofarmaka för att fungera någorlunda normalt. Sen att äktenskap förr i tiden skulle vara någon slags misär för kvinnorna tror jag är ren propaganda, det kan verka som misär för en modern kvinna som har blivit uppfostrad och lärd att det är förnedrande att ta hand om familj och hem istället för att göra karriär.

Att inte få ge utlopp för sin lust hur som helst är inte förtryck, hela samhället är byggt på att man ska förtrycka vissa instinkter och känslor för samhällets bästa. Men visst om du tror att det inte leder till några problem så förstår jag dig, klart att det är meningslöst att förtrycka instinkter som inte skadar någon.
Citera
2021-06-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exhausted-Observer
Ser det som högst troligt att vi är bland de mest psykiskt instabila samhällen någonsin där en enorm del av befolkningen måste ta psykofarmaka för att fungera någorlunda normalt. Sen att äktenskap förr i tiden skulle vara någon slags misär för kvinnorna tror jag är ren propaganda, det kan verka som misär för en modern kvinna som har blivit uppfostrad och lärd att det är förnedrande att ta hand om familj och hem istället för att göra karriär.

Att inte få ge utlopp för sin lust hur som helst är inte förtryck, hela samhället är byggt på att man ska förtrycka vissa instinkter och känslor för samhällets bästa. Men visst om du tror att det inte leder till några problem så förstår jag dig, klart att det är meningslöst att förtrycka instinkter som inte skadar någon.

vad tycker du själv?
Är det "misär" att inte betraktas som en fullvärdig vuxen medborgare, och inte ens få äga en egen ekonomi? utan vara helt utlämnad till huruvida en man klarar sköta sig eller inte? för att man inte har ekonomiska möjligheter att skilja sig?

Hur stor är risken tror du att en hel grupp (kvinnor) och barn för övrigt, som betraktas som detta och fråntas dessa möjligheter att en del hamnar hos män som inte sköter sig? i en tid ("förr") med grava problem av alkohol, fattigdom och våld?

jag ser det som rejält mer troligt att merparten av vår historia haft betydligt mer olycka och lidande än vad vi har idag.

Idag har vi stress, men är en helt annan fråga.
Citera
2021-06-11, 10:10
Medlem
Citat:

Det stämmer inte, utifrån emperisk data. både avseende egen skattad lycka och sjukdomstal kopplade till psykisk ohälsa. i synnerhet om man tittar på kvinnor.

Citat:

enligt såväl självskattning som emperiskt underlag så var kvinnor både lyckligare, kände större mening, led av mindre psykisk ohälsa än idag.

Citat:
Tröttsamt.

Jag förstår att du blir trött, kognetiv dissonans är ett tillstånd som man inte mår bra av.

Citat:

Objektiv ökad egalitarism har i studier en tydlig koppling till främst kvinnor (och tjejjers) sämre mående, dvs, previs som i andra socialkonstruktevistiska "teorier" ett utfall som ger motsatt resultat till det du "tycker" det borde ge, den troligen förklaringen hittar du inom evulutionsbiologin, kvinnor mår inte bra av samma saker som män kan uthärda,inte för att män mår bättre av femenism, sexuell frihet eller möjligheter, men de mår oandra sidan inte sämre av det heller.
Citera
2021-06-11, 10:11
Medlem
Citat:
4000- 8000 år efter att människan uppfunnit jordbruket så hade vi patriarkat.

Människan uppfann jordbruket ca 10 000 år före kristus, och det är ungefär vid den tiden många teoretiker anser att samhällen långsamt gick från mer jämställt till patriarkalt.
Och i patriarkala samhällen så har där existerat harem, dvs män har roffat åt sig kvinnor och "samlat dem i ladorna" för eget bruk så att säga, DÄR ligger förklaringen till att många män inte reproducerade sig, samt i att unga män dog som flugor i kanske mänsklighetens mest aggressiva tider.

Lösningen på att män inte får knulla stavas INTE att återgå till gamla patriarkala ordningar, tvinga kvinnor etc. utan öka människors möjligheter, inget annat.

Det stämmer inte.

igen , förklaringen finns inom evulutionsbiologin.
Citera
2021-06-11, 11:27
Medlem
Citat:
vad tycker du själv?
Är det "misär" att inte betraktas som en fullvärdig vuxen medborgare, och inte ens få äga en egen ekonomi? utan vara helt utlämnad till huruvida en man klarar sköta sig eller inte? för att man inte har ekonomiska möjligheter att skilja sig?

Hur stor är risken tror du att en hel grupp (kvinnor) och barn för övrigt, som betraktas som detta och fråntas dessa möjligheter att en del hamnar hos män som inte sköter sig? i en tid ("förr") med grava problem av alkohol, fattigdom och våld?

jag ser det som rejält mer troligt att merparten av vår historia haft betydligt mer olycka och lidande än vad vi har idag.

Idag har vi stress, men är en helt annan fråga.
Män som misshandlar och hatar kvinnor verkar inte ha särskilt svårt att hitta offer i modern tid, så jag tror inte att friheten att välja och vraka gör särskilt mycket i den frågan. Att män kom undan lättare med att behandla sin fru illa förr är något jag inte saknar och självklart ska det finnas möjligheter för kvinnor att få hjälp ut ur sådana förhållanden precis som idag, helst bättre och säkrare än vad det är nu. Bara för att kvinnor har en annan roll än männen betyder inte det att man ska se ner på dem eller behandla dem illa, om något tycker jag samhället ska se efter kvinnor lite mer än män då de är mer sårbara, jag påstår inte att allt var bättre förr.

Jag tror inte att frihet har särskilt mycket med lycka att göra, vilket de flesta moderna iaf västerländska människor förmodligen finner helt galet. Jag tror att känna ett syfte och en tillhörighet är mycket viktigare än att vara helt fri, så att vara beroende av någon annan ser jag inte som nödvändigtvis negativt. Barn är inte fria överhuvudtaget och extremt beroende av föräldrar, men de är oftast gladast av oss alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in