2016-09-08, 23:30
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabellist
Fast i vissa områden i Sverige är dessa sexualkonservativa åsikter mainstream. De män du kallar "idioter" är alltså redan anpassade efter lokala samhället de bor i.

Varför får de problem interagera med svenskar om nu svenskar inte har något problem med sådana åsikter? Måste exempelvis muslimer överge sexualkonservativa saker som slöjan för att kunna interagera med svenskar?

Därför att i dessa "vissa" "lokala" områden bor det inga svenskar med sexualkonservativa åsikter utan tidigare invandrare som fått medborgarskap. De flesta riktiga svenskar har problem med den typen av åsikter, undantaget extremvänstern som relativiserar och KD som hycklar.

För övrigt är väl syrianer en ganska lite grupp? Menar TS syrier?
Senast redigerad av Blundetto 2016-09-08 kl. 23:33.
Citera
2016-09-08, 23:31
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om alla män i ett samhälle gick runt och förkatade människor de knullade med för att de knullade dem…så hade vi ju haft ett major problem.

Nu är det några få svenska sexualkonservativa idioter som har dessa åsikter samt ett gäng invandrade män från kulturer med åsikten att kvinnors underliv är mäns ägodelar och inte kivnnors….detta får ju dessa män raskt vänja sig av med…för annars får de som sagt problem interagera med svenskar, precis på samma sätt svenska män med dessa torftiga åsikter får problem, liksom ingen skillnad.

vad svenska samhället kan göra är däremot att hjälpa invandrare att förstå hur svenskar tänker och resonerar och förstå kravet svenska samhället har på dem som svenska invånare. Sen får de ju välja göra vad de vill med denna information, är upp till dem.

Vi har ju redan ett major problem! De är absolut inte få!! Och inte heller är gänget invandrare litet!!

Raskt vänja sig av med????? Hahahaha. Och du tror att du och dina feministvänner kan lyckas med det? Heheheh. Hehehehe. Ett tips är att om du inte tycker att män ska ha åsikten att kvinnors underliv är mäns ägodelar så sluta att stödja att plocka in fler!!!!! Du är så motsägelsefull i dina försök till yttranden så jag bleknar.

Hahahaha. Förstå det svenska samhället, heheheh. lol. Din naivitet är enorm. Jo, visst...kravet att vara svensk presenteras på Paradise hotel och Jockiboy...det är säkert vad dessa invandrare vill ta till sig. Hehehe. Marapi försöker på ett snyggt sätt säga att hon är på jakt efter invandrar p-nis i Sverige. Det är ungefär som när hon beställer en pizza, hon får hem 'lands' leverans. Hahahaha.
Citera
2016-09-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du tror mycket om vad svenska tjejer tycker, svenska tjejer är vilsna och mår inte så bra kan jag säga dig.

Varesig du eller de förstår varför.
Svara inte merapi, han är ett sk åsiktstroll, sitter antagligen och runkar till vartenda svar han får på flashback.

Problemet är just det att syrianerna har rätt, svenska tjejer har noll självrespekt, duger därför att knulla med men inte så mycket mer.

Jag är ledsen men dagens svenska tjejer är tyvärr helt körda, kanske kan invandringen här faktiskt påverka positivt att nästa generation svenska tjejer växer upp med lite sundare värderingar och förhoppningsvis får lite mer självkänsla.
Citera
2016-09-08, 23:37
Medlem
Citat:
Fast i vissa områden i Sverige är dessa sexualkonservativa åsikter mainstream. De män du kallar "idioter" är alltså redan anpassade efter lokala samhället de bor i.

Varför får de problem interagera med svenskar om nu svenskar inte har något problem med sådana åsikter? Måste exempelvis muslimer överge sexualkonservativa saker som slöjan för att kunna interagera med svenskar?

Fast är ingen som säger att inte svenskar har problem med just denna typ av åsikter/ beteenden skilj på åsikter och människor.

Vi har pågående debatt om massa av dessa saker ex. ska vi låta barn bära slöja i skolan, ska människro få lov ha slöja om de jobbar med barn. Ska vi tillåta män att inte hälsa på sin chef med handslag om chefen är kvinna..etc etc.
så människro med helt avvikande beteende och åsikter kontra svenskars generellt får ju alldels självklart problem. Men är ju inga problem som inte går att lösas.

Men idén som är väldigt vanlig på detta forum att svenska kvinnor ska tvingas böja sig för ex. nu vissa syrianska mäns syn på dem som horor kan du ju bara glömma.
Anna Andersson 22 år skiter ju i den typen av tänk…precis som hon skiter i svensk gubbe som tycker hon borde gå i knytblus och pumps…ok?
Citera
2016-09-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Svara inte merapi, han är ett sk åsiktstroll, sitter antagligen och runkar till vartenda svar han får på flashback.

Problemet är just det att syrianerna har rätt, svenska tjejer har noll självrespekt, duger därför att knulla med men inte så mycket mer.

Jag är ledsen men dagens svenska tjejer är tyvärr helt körda, kanske kan invandringen här faktiskt påverka positivt att nästa generation svenska tjejer växer upp med lite sundare värderingar och förhoppningsvis får lite mer självkänsla.

Ja, här kan ju svenskarna faktiskt lära sig något av invandrarna. Det pratas ju om att invandrarna ska berika svensk kultur. Så varför inte genom att svenskarna anammar deras sexualmoral?
Citera
2016-09-08, 23:43
Medlem
asameras avatar
Jag undrar hur Merapi ska lyckas omvända dessa invandrarkvinnor? De verkar vara rätt övertygade i sina ideal, är du säker på att de förstår det svenska eller europeiska samhället? LMAO!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23486908.ab
Citera
2016-09-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ja, här kan ju svenskarna faktiskt lära sig något av invandrarna. Det pratas ju om att invandrarna ska berika svensk kultur. Så varför inte genom att svenskarna anammar deras sexualmoral?
Jag tror faktiskt att det kommer hända naturligt för de barn som växer upp tillsammans med invandrare, barn och ungdomar är känsliga för vad jämnåriga tycker så vi kommer få se en tillbakagång på anything goes hormentaliteten,
Citera
2016-09-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast är ingen som säger att inte svenskar har problem med just denna typ av åsikter/ beteenden skilj på åsikter och människor.

Vi har pågående debatt om massa av dessa saker ex. ska vi låta barn bära slöja i skolan, ska människro få lov ha slöja om de jobbar med barn. Ska vi tillåta män att inte hälsa på sin chef med handslag om chefen är kvinna..etc etc.
så människro med helt avvikande beteende och åsikter kontra svenskars generellt får ju alldels självklart problem. Men är ju inga problem som inte går att lösas.

Men idén som är väldigt vanlig på detta forum att svenska kvinnor ska tvingas böja sig för ex. nu vissa syrianska mäns syn på dem som horor kan du ju bara glömma.
Anna Andersson 22 år skiter ju i den typen av tänk…precis som hon skiter i svensk gubbe som tycker hon borde gå i knytblus och pumps…ok?

Så man har problem med åsikten men inga problem med männen som har sådana åsikter?

Eftersom samhället blir mer mångkulturellt kan man ju inte helt skita i vad olika kulturer tycker. Vill du låta din dotter bada på badhuset med massa killar som tycker hon är en jävla hora? I svensk kultur finns ingen stark norm att man ska bära knytblus och pumps, däremot säkert andra svenska normer som Anna lärt sig att följa.
Citera
2016-09-08, 23:48
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Det kommer inte finnas så många fler generationer "svenska tjejer".

Men visst lär katastrofområdet Sverige leda till att svenska tjejer återvänder att söka till trygghet från män och inte staten (som inte längre kommer erbjuda allt hon behöver).

Jag bryr mig inte så mycket längre, svenska tjejer tycker jag lite synd om. Det är ju inte riktigt deras fel att de inte förstår bättre, de är lite förvirrade av att stå emellan omöjliga ideal och en verklighet som allt mer går tvärs emot de ideal de tror är absolut sanning (jag kan knulla med vem jag vill utan att bli kallad hora, jag kan bli störtfull och klä mig hur jag vill utan att någon ska få tafsa, osv).
Citera
2016-09-08, 23:51
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt att det kommer hända naturligt för de barn som växer upp tillsammans med invandrare, barn och ungdomar är känsliga för vad jämnåriga tycker så vi kommer få se en tillbakagång på anything goes hormentaliteten,

Svenskarna måste stärka betydelsen av religion och familj för att krossa hormentaliteten. Har sett många exempel på Mellanöstern-tjejer som anammar svensk liggarunt-kultur eftersom hennes familj förlorat hemlandets traditionella värderingar.
Citera
2016-09-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det kommer inte finnas så många fler generationer "svenska tjejer".

Men visst lär katastrofområdet Sverige leda till att svenska tjejer återvänder att söka till trygghet från män och inte staten (som inte längre kommer erbjuda allt hon behöver).

Jag bryr mig inte så mycket längre, svenska tjejer tycker jag lite synd om. Det är ju inte riktigt deras fel att de inte förstår bättre, de är lite förvirrade av att stå emellan omöjliga ideal och en verklighet som allt mer går tvärs emot de ideal de tror är absolut sanning (jag kan knulla med vem jag vill utan att bli kallad hora, jag kan bli störtfull och klä mig hur jag vill utan att någon ska få tafsa, osv).
Sant det, tyvärr också sant att samhället måste nå rock bottom innan finns en chans att få ordning på det här.

Men Sverige lånar just 600 miljoner per dag för att klara av flyktingcirkusen, det borde skynda på utvecklingen tycker man.
Citera
2016-09-08, 23:59
Medlem
Citat:
Så man har problem med åsikten men inga problem med männen som har sådana åsikter?

Eftersom samhället blir mer mångkulturellt kan man ju inte helt skita i vad olika kulturer tycker. Vill du låta din dotter bada på badhuset med massa killar som tycker hon är en jävla hora? I svensk kultur finns ingen stark norm att man ska bära knytblus och pumps, däremot säkert andra svenska normer som Anna lärt sig att följa.

exakt så.
när jag stöter på vilken jäkla åsikt som helst som jag tycker är käpprätt åt…..så är det ju åsikten som sådan jag ev ger mig på, inte fan är det människan som står för den.

Vill du låta en pojke bada i ett badhus med människor som tycker han är en äcklig "neger" eller "blatte"?

Ett mångkulturellt samhälle måste ju komma fram till vissa gemensamma regler.
Och är ju just detta det Europa som tagit emot många flyktingar pysslar med just nu.
Liksom inget farligt…utan rätt normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in