2021-06-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Nej, brett som i vilka lyssnarna är.

Det finns liksom andra vinklar än dina trötta vinklar.
Du menar att SR har andra uppdrag än att sprida politisk propaganda? Glöm det.

Lyssnarna är desamma, alla andra har för länge sedan slutat lyssna på statsradion.
Citera
2021-06-11, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Reagerade på Ingrid Carlberg Författare Journalist. Nej det är inte möjligt att en SD sympatisör får sommarprata. Sen blev jag varse att det var inte Ingrid Carkvist som jag trodde. Att en SD sympatisör får sommarprata får vi nog vänta på tills vänstern rensats ut definitivt från "opartiska" SR

Gjorde samma upptäckt och klickade in på henne. Besviken, lite men inte förvånad.

Hade varit ordentligt kul med Felix Pewdiepie, Henrik Jönsson, Roomie eller annan Youtube profil men då kommer dem väll dragandes med Anis don demina.
Citera
2021-06-11, 11:54
Medlem
FarbrorAgges avatar
Sämsta laguppställningen någonsin? Hittade max tre personer på listan som jag kan tänka mig att lyssna på.
Citera
2021-06-11, 12:00
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du menar att SR har andra uppdrag än att sprida politisk propaganda? Glöm det.

Lyssnarna är desamma, alla andra har för länge sedan slutat lyssna på statsradion.
Lyssnarna är dom samma. Svensson som påtar i trädgården, kids som nyligen upptäckt sommar i P1, unga vuxna på semester, gamlingar som har radion på, människor som har det som tradition.
Det är fortfarande jättestort och brett. Det kan du inte ta ifrån.

I övrigt fann jag ingen av intresse av årets upplaga. Men det är det sällan jag gör.
Citera
2021-06-11, 12:34
Medlem
Studsbolls avatar
Vilket rövgäng! Det är nästan en bedrift att hitta en sådan tråkig uppställning. Jag tvekar inte att utnämna detta till sämsta valen hittils. Man förstår ju hur agendan sett ut, men ändå.
Citera
2021-06-11, 12:41
Medlem
Tilteds avatar
Hade gärna lyssnat mer på vanliga människor som varit med om spännande/intressanta händelser istället för att lyssna på massa kändisar som inte har något vettigt att säga.
Citera
2021-06-11, 13:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Kommer lyssna på Janne Schaffer och Merit Hemmingsson, lär bli en del bra musik.

Programmet har förlorat sin magi helt på senare år, Mona Sahlins offerrunkande var typ sista spiken.
Redaktionen vill att programmet ska generera "virala snackisar" med lätt skandalvibb - men man vill samtidigt inte ha några personer eller inslag som kan vara för frispråkiga på ett icke-PK sätt. Det är en av orsakerna till att det blivit så matt och sklerotiskt.

Det är dessutom ett mycket hårdare producerat program idag, producenterna har en mer aktiv roll i hur det ska bli och de agerar förstås delvis som förlängd arm åt redaktionen och SR.
Citera
2021-06-11, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Vad pratar sommarpratare om? Om det är ens arbete så kan de ju neka alla sångare, programledare och skådespelare. Så jävla tråkigt.

Ge oss fler biologer, marinbiologer och glaciologer istället. Vem fan vill lyssna på Zara Larsson?
/Hej på dig var inte så missnöjd på utbudet kära du visst kan det på pappret låta si eller så men vänta till du hört alla program och döm sedan det är upp till var och en att tycka om detta fina program i Sveriges bästa kanal i mitt tycke. Lyssna på sommar i P1 när du är på stranden eller vilar på valfritt ställe .
Ha en fin sommar käre du om ca 2 veckor är det midsommar sedan vänder det mot kyla så sakta . Tjohej glad sommar P1 är bäst
Citera
2021-06-11, 14:28
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crustymolfis
Bra spridning på sommarpratarna, väldigt folkligt gäng alltså, kul också att får vara med och lyssna på NATO-propaganda via skattsedeln också

Sommarvärdskartan

Hur ser placeringen på en GAL-TAN karta ut över pratjönsarna?
Citera
2021-06-11, 15:34
Medlem
Stigstyles avatar
Måste vara den tröttaste listan sedan schindlers list
Citera
2021-06-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Men gud kom med något nytt.
Okey och vad var det för nytt gud hade kommit med?
Citera
2021-06-13, 02:31
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
/Hej på dig var inte så missnöjd på utbudet kära du visst kan det på pappret låta si eller så men vänta till du hört alla program och döm sedan det är upp till var och en att tycka om detta fina program i Sveriges bästa kanal i mitt tycke. Lyssna på sommar i P1 när du är på stranden eller vilar på valfritt ställe .
Ha en fin sommar käre du om ca 2 veckor är det midsommar sedan vänder det mot kyla så sakta . Tjohej glad sommar P1 är bäst
Jag håller med awesome5 då han menar mer människor med verklighetsförankring som skulle få ta plats. Zara Larssson är avskummets utkramning och fler därtill i listan som lever på floskler och skattemedel eller sprider floskelpolitiska mantran för sin egen självrättfärdighets skull.

Det finns en plikt i att kritisera SR:s politrucklista. P1 är vad Pravda var i jämförelse litegrann. Jag förstår ditt resonemang då de lyckats feelgooda enkelspårighet hos vissa i populationen, som hos dig.
Men! allt, ja allt hos SR/SVT bottnar i att vara språkrör åt regimen. Inget annat i detta skattemediaspektal.
Jag ska lyssna till allt annat än denna SR-lista.

Och du, den varmaste tiden är efter midsommar (efter sommarsolståndet i juni) både juli och augusti är varmare än juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in