2021-06-10, 16:43
Medlem
Inte så många jag kommer sitta som klistrad till, men några intressanta kan man ju lyssna på i efterhand. Jessica Meir tror jag kan bli intressant.
Citera
2021-06-10, 16:55
Moderator
Popesizes avatar
55 debutanter om jag räknade rätt. Jag har inte jättekoll, men känns inte det som det är väldigt många förstagångspratare i år, jämfört med andra?

Schaffer och astronauten är väl de som känns mest intressantast för egen del. Men missar jag det, kommer jag inte sörja.
Citera
2021-06-10, 16:57
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Nu är listan på årets sommarpratare ute. En rätt tröttsam lista med Zara Larsson och Benjamin Ingrosso. Någon du själv ser fram emot?

https://sverigesradio.se/artikel/sommarvardar-2021-hela-listan

Hur många gånger har ens Niklas Strömstedt varit sommarpratare. Finns det något överexponerade kändisar kan ta upp som kändisen inte redan sagt 100 gånger tidigare.
Listan befäster narrativet som den rödgröna regeringen eller för den delen liberal"blåa" politiker missionerar.
Så slätstruket som det kan bli med lite uppiggande neutrala saker om sport eller musik.

Jag hade gärna som motvikt hört Amir Sariaslan om genetikens roll vid brottslighet, Kasselstrand, Hans Peter Söndergaard om D-vitaminets roll vid bl a Covid-19 och kanske en kritisk utläggning om vaccinerna och stundande utveckling vaccinera även barn, ja alla och nödvändigheten?
Vidare J Åkesson om Nobelstiftelsen bl a då koncernen kan upplåta lite tid som kompensation för "-Vi tar avstånd från..". Rebecca Weidmo Uvell om vänsterkorruption. Magnus Stenlund om brottsstatistik i Sverige och s k plattformar som censurerar. M fl m fl andra namn som ersatte de flesta i Sommarpratarlistan. Att dessa alternativa personer fick skita på skattefinasierade etablissemanget vilket de förtjänar.

Lägg ned SVT och SR. De gör inget annat än proklamerar röd destruktiv politik blandat med underhållning.
Citera
2021-06-10, 16:59
Medlem
ceyifam2s avatar
Som vanligt en tonvikt på artister, sportfolk och akademiker eller företagsledare. En blandning av stollar, intellektuella, dumstrutar och fähundar, med inslag av hederligt folk också såklart.

Tja, så kan det vara, att "kändisar" dominerar är inte konstigt. Men samtidigt som representationen gällande kön, ursprung, ja, populära urvalskriterier, har vidgats lyser fortfarande arbetarklassen med sin frånvaro.

Man hade ju kunnat hoppas att åtminstone någon undersköterska eller lastbilsmontör eller busschaufför eller kallskänka kunde fått komma till tals, eller så har de inget intressant att säga längre - tystade så länge att de inte längre deltar i samhällsdebatten, trots att dessa yrkesgrupper i allra högsta grad har påverkats av pandemin.
Senast redigerad av ceyifam2 2021-06-10 kl. 17:02.
Citera
2021-06-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Datumet 1:a augusti, så rekommenderar vi oss själva i god tid inför kl. 13.00 intaga blodtryckssänkande.

Ms. Par sa Am ri (i) är översteprästinna, f'låt överstepräst heter det, för Brunsmetningsbrigaden i Åsiktskorridoren i Cyklopland Skandinavia.

Vilka kommer pekas ut som fascister av henne denna gång? Minnes, att det goda hetset är sanktionerat ifrån högsta ort i vårt land.

Inbjuden i SVT:s morgonprogram i fjol, så jämförde hon vår egen konung Gustaf Vasa med en hr Adolph Hilter.

Programledarna i soffan lyssnade andäktigt och ställde inga motfrågor.
Vad fan yrar du om? Är du alltid full när du skriver? Begripligt är det fan inte…
Citera
2021-06-10, 17:56
Medlem
Bara ett gäng PK-frösar och andra som aldrig hade vågat prata om verkliga problem.

Jag hade velat se Chang Frick sommartala.
Citera
2021-06-10, 18:02
Medlem
Med tanke på den massiva gnällmattan som tråden består av är det ju en väldans tur att ingen enda av er behöver lyssna ens en sekund. Det är helt valfritt och eftersom det inte passar så är ni fria att göra annat. Seså, Cirkulera!
Citera
2021-06-10, 18:02
Medlem
Reagerade på Ingrid Carlberg Författare Journalist. Nej det är inte möjligt att en SD sympatisör får sommarprata. Sen blev jag varse att det var inte Ingrid Carkvist som jag trodde. Att en SD sympatisör får sommarprata får vi nog vänta på tills vänstern rensats ut definitivt från "opartiska" SR
Citera
2021-06-10, 18:15
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Jag orkar inte läsa igenom listan, kan nån säga mig om en enda icke-pk smugit sig in på listan. Paolo Roberto kommer väl inte tillbaka eller?

SR skulle hellre ha Pol Pot som sommarpratare än Paolo. Jag tror faktiskt det, helt seriöst.
Citera
2021-06-10, 18:21
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Bara ett gäng PK-frösar och andra som aldrig hade vågat prata om verkliga problem.

Jag hade velat se Chang Frick sommartala.

Ja, en dag måste ju någon från "alternativhögern", inklusive Sveriges största parti bland män, bryta igenom den heliga vallen. Det är sorglustigt att tänka på den ångest som Sommar-redaktionen måste sitta med inför den dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Med tanke på den massiva gnällmattan som tråden består av är det ju en väldans tur att ingen enda av er behöver lyssna ens en sekund. Det är helt valfritt och eftersom det inte passar så är ni fria att göra annat. Seså, Cirkulera!

Det är inte valfritt att betala för SR:s snäva åsiktsutbud, inte heller att se sitt land försämras under inflytande av en liten trångsynt och hatisk medie- och artistklass som lider av vanföreställningen att de representerar någon form av större kunskap och kärlek.
Citera
2021-06-10, 18:43
Medlem
Nostradamus1s avatar
Helt ointressant efter att ha läst listan.
Citera
2021-06-10, 18:44
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Bra då väljer jag att inte betala. Går det?

Mina skattepengar och inte en enda med minsta lilla högerlutning. "Vi ska ha mångfald"... jo, tack. Se olika ut men säga samma saker.

Det kunde ändå varit värre.

Kul att jag först försökte gissa på vilka värdarna var utifrån bilderna och var säker på att Benjamin Ingrosso var han Per från Lerins lärlingar.
https://static-cdn.sr.se/images/93/4b6e1b06-4a3d-4872-b9d2-77b4c2a0f614.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Listan befäster narrativet som den rödgröna regeringen eller för den delen liberal"blåa" politiker missionerar.
Så slätstruket som det kan bli med lite uppiggande neutrala saker om sport eller musik.

Jag hade gärna som motvikt hört Amir Sariaslan om genetikens roll vid brottslighet, Kasselstrand, Hans Peter Söndergaard om D-vitaminets roll vid bl a Covid-19 och kanske en kritisk utläggning om vaccinerna och stundande utveckling vaccinera även barn, ja alla och nödvändigheten?
Vidare J Åkesson om Nobelstiftelsen bl a då koncernen kan upplåta lite tid som kompensation för "-Vi tar avstånd från..". Rebecca Weidmo Uvell om vänsterkorruption. Magnus Stenlund om brottsstatistik i Sverige och s k plattformar som censurerar. M fl m fl andra namn som ersatte de flesta i Sommarpratarlistan. Att dessa alternativa personer fick skita på skattefinasierade etablissemanget vilket de förtjänar.

Lägg ned SVT och SR. De gör inget annat än proklamerar röd destruktiv politik blandat med underhållning.
Amen. Ska det vara så jävla svårt att försöka få in lite bredd och oliktänkande? En enda? De PK-godkända kommer svamla om klimat och vaccin och utsatthet även om de blott är artister eller idrottare.
Senast redigerad av Readyfreddie 2021-06-10 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in