Citat:
Ursprungligen postat av
WhiteNightFlight
Är du på något vis sjuk på ett sådant sätt att du inte skulle klara av att närvara på bröllopet så berätta att det är anledningen till att du inte kommer, ingen kan klandras för sjukdom.
Är det av ren bekvämlighet du inte vill gå dit (att du måste klä upp dig och bete dig som folk en hel dag) så älskar du inte din bror
Jag kan närvara om jag bara fick knäppa med fingrarna och plötsligt vara där NU. Jag är inte en social krympling. Tvärtom, om något. Men tiden innan... Stressen, ställa klockan, gå upp, duscha, äta, klä sig, vänta, köra dit. Alla moment.
Det hade räckt om jag vetat att jag skulle till tandläkaren i november så hade jag varit stressad för det redan idag. Inga tider är möjliga.
Säger jag ex. kl. 12.00 så kommer jag alltid exakt rätt tid. Men den pålitligheten kostar extremt i form av manöverutrymme och ork.
Jag har gång på gång sagt till folk att aldrig ge mig tider, och att aldrig fråga om något som inte kan avgöras i stunden. Allting måste vara drop-in, alternativt leda till enorma påfrestningar för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Captinhero
Nej har troligtvis inget med avundsjuka att göra.
Folk inser inte att alla är inte gjorda att delta på fester och sociala tillställningar . Hatar allt vad sådant innebär .
Ja och dessutom tycker jag inte att själva saken i sig är mödan värd, att ens bara sitta där. Så det får bli ett blomsterbud.
Men samma där som ovan. Då måste jag göra det när jag orkar, betala, skriva ut kvittot och sen aldrig ha med budet mer att göra.