Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Något av det allra värsta i såna situationer där kvinnan lever gömd med sina barn, är att pappan har rätt till umgänge med barnen även om dessa absolut inte vill! I mina ögon är det fullständigt absurt. Man äger inte sina barn.
Måste bli en ändring på denna idioti. Det ska smygas och överlämnas till pappan av 3e person på neutral plats. Ofta tvingar eller lurar pappan barnen att avslöja var de och mamman befinner sig. Kan vara farligt om pappan hämnas på kvinnan genom barnen.
En farlig kvinnomisshandlare har förverkat rätten till att träffa sina barn innan de blir såpass stora att de själva kan välja, anser jag.
SD och HD hade delad vårdnad av barnen, trots att det äldsta barnet och SD hade svåra samarbetsproblem.
Ja, det är ju väldigt allvarligt, nu med facit i hand.
SD har mördat Lena, och har haft tankar på att hjälpa HD med att ta bort familjen. Strösselförhöret är obehagligt att läsa, även om T sa emot. Straff på flera tusen kronor och förhör i hur länge?
HD hade spelat upp förhöret till JG som sa att det inte var något roligt att lyssna på.
Jag tror ju att JGs erkännande till polisen "att han hade något att berätta" var orskaen till storminingen av SDs hus och att det blev soc. anmälan.
Vi kan bara skatat oss lyckliga att inget hände när SDs dom föll mer än att han tog sitt eget liv. Vi vet ju inte heller, kanske det aldrig fanns i SDs huvud att han skulle ha tagit med sig hela familjen, men sådant har ju hänt.
Jag kan ju tänka att t ex SD skulle känna svartsjuka över att HD levde kvar och skulle leva med annan man.
Ska tacka även dig för många insiktsfulla inlägg, även om vi inte alltid tycker samma.