2021-06-10, 12:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Varför tystas det ner, allmänintresset är stort, man ska inte gotta sig i någons död, men någonting kan de väl gå ut med. Tex han hängde sig. Behöver inte vara mer än så, även om en del av mig vill veta mer.

Kanske för att det suttit en person misstänkt för morde på SD?
Att det skulle sätta fart på spekulationerna om det ändå inte var ett mord?

Spekulationer på nätet, särskilt i den så stor tråd och så uppmärksammat fall som det här kan bli "sanningar" och väldigt otrevligt för en oskyldig människa.
Citera
2021-06-10, 12:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att hon enbart pratar om Quetiapin kan bero på att denna är nyinsatt?
Att den påverkar henne under förhöret i maj, sörutom att hon mår dåligt av allt annat som har hänt?
(..) det skulle kunna vara så att Quetiapin är nyinsatt i maj- 18 och sedan ökad i sept- 19:
Vad pratar du om?

Du citerade ju själv följande:
(..) min uppfattning är nog att jag har haft det stabilt kanske i tre år med medicinering men ja åren rullas runt, så att min gissning är det ja ..
FL I: Är det dom som heter nånting med quetenin eller nånting ..
MT: Ja Quetepin"

Hon har inte koll på när det sattes in men det är inte nyinsatt.
Senast redigerad av develi 2021-06-10 kl. 12:44.
Citera
2021-06-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske för att det suttit en person misstänkt för morde på SD?
Att det skulle sätta fart på spekulationerna om det ändå inte var ett mord?

Spekulationer på nätet, särskilt i den så stor tråd och så uppmärksammat fall som det här kan bli "sanningar" och väldigt otrevligt för en oskyldig människa.
Det är för att undvika spekulationer i all oändlighet, som de borde gå ut med någon typ av förklaring. Vem som gjort fel, tjänstemannamässigt, kommer aldrig redas ut, med själva tillvägagångssättet vore bra för att tysta ner skitsnack
Citera
2021-06-10, 12:47
Medlem
Citat:
Det är lite knepigt med antal artiklar, svårt att hitta, skiljer väldigt i antal, gällande Hjärsta, Lena, Stefan mm vad det kategoriseras inom

Jag går in under "blåljus" det är därifrån jag fått antalet artiklar... ser att det där saknas en del som Ströman skrivit.
Citera
2021-06-10, 12:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Något av det allra värsta i såna situationer där kvinnan lever gömd med sina barn, är att pappan har rätt till umgänge med barnen även om dessa absolut inte vill! I mina ögon är det fullständigt absurt. Man äger inte sina barn.

Måste bli en ändring på denna idioti. Det ska smygas och överlämnas till pappan av 3e person på neutral plats. Ofta tvingar eller lurar pappan barnen att avslöja var de och mamman befinner sig. Kan vara farligt om pappan hämnas på kvinnan genom barnen.

En farlig kvinnomisshandlare har förverkat rätten till att träffa sina barn innan de blir såpass stora att de själva kan välja, anser jag.

SD och HD hade delad vårdnad av barnen, trots att det äldsta barnet och SD hade svåra samarbetsproblem.

Ja, det är ju väldigt allvarligt, nu med facit i hand.

SD har mördat Lena, och har haft tankar på att hjälpa HD med att ta bort familjen. Strösselförhöret är obehagligt att läsa, även om T sa emot. Straff på flera tusen kronor och förhör i hur länge?

HD hade spelat upp förhöret till JG som sa att det inte var något roligt att lyssna på.

Jag tror ju att JGs erkännande till polisen "att han hade något att berätta" var orskaen till storminingen av SDs hus och att det blev soc. anmälan.

Vi kan bara skatat oss lyckliga att inget hände när SDs dom föll mer än att han tog sitt eget liv. Vi vet ju inte heller, kanske det aldrig fanns i SDs huvud att han skulle ha tagit med sig hela familjen, men sådant har ju hänt.

Jag kan ju tänka att t ex SD skulle känna svartsjuka över att HD levde kvar och skulle leva med annan man.

Ska tacka även dig för många insiktsfulla inlägg, även om vi inte alltid tycker samma.
Citera
2021-06-10, 12:54
Medlem
Citat:
Varför tystas det ner, allmänintresset är stort, man ska inte gotta sig i någons död, men någonting kan de väl gå ut med. Tex han hängde sig. Behöver inte vara mer än så, även om en del av mig vill veta mer.

Är inte så nyfiken, det som är av vikt för min del att att SD valt sin väg själv (den fega).

Det som jag är intresserad av är varför polisen inte går ut med uppgifterna som de har (vad gäller tid för samtal som inkommit och till vem, varför dröjde det från 11.18 till strax före 12 innan patrullerna blev omdirigerade mot Folketorp... där borde NA gräva för att få en förklaring).
Citera
2021-06-10, 12:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad pratar du om?

(..) min uppfattning är nog att jag har haft det stabilt kanske i tre år med medicinering men ja åren rullas runt, så att min gissning är det ja ..

Svårt att veta exakt vad hon pratar om. Kan vara bra att läsa ett litet större stycke.
Dels svävar hon om tiden, men också skulle det kunna vara olika medicineringar. En mot depressionen som hon stått på en längre tid och att Quetiapinet nu är ökat (förhöret är från sept- 19).

För mig är det inte så viktigt att HD inte kan uttala namnet exakt. Det kan betyda att den var nyinsatt, eller så kan hon ha haft det ett tag. Det säger inte så mycket för mig:
"FL I: Nej. Och så prata du medicinering, om vi tittar nu dom sista åren tillbaka du äter ju
medicin för depression då som jag kan förstå. Och ångest. ..

MT: Ja egentligen så är det, det står som ångest men det har varit till natten för att jag har
sovit bra på den för det var en psykiatriker som sa att det här kan funka jätte bra ehh och som
inte är nå vane och nåt som påverkar sömnen egentligen. Och det har jag gjort kanske ... ja
vet inte det här går och kolla men min uppfattning är nog att jag har haft det stabilt kanske i
tre år med medicinering men ja åren rullas runt, så att min gissning är det ja ..
MT: Ja Quetepin
FL I: Quetapin ja. Du berättade ju också i dom tidiga förhören där att ja att din depression
troligen beror på trasslig relation med mamman och systern. Är det nåt som du, som du har
burit med dig från uppväxten där som du menar?
"
Citera
2021-06-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är inte så nyfiken, det som är av vikt för min del att att SD valt sin väg själv (den fega).

Det som jag är intresserad av är varför polisen inte går ut med uppgifterna som de har (vad gäller tid för samtal som inkommit och till vem, varför dröjde det från 11.18 till strax före 12 innan patrullerna blev omdirigerade mot Folketorp... där borde NA gräva för att få en förklaring).
11.18 var en feluppgift. Som mycket annat. NA skrev ex.vis att han var efterlyst, det var han inte. Han var häktad (i sin frånvaro).
Citera
2021-06-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad pratar du om?

Man blir verkligen extremt"trög" i skallen, av den medicinen, och extremt torr i munnen. Fick dom vid behov, ALDRIG mer att jag tar dom! Tungan satt ju för för fan fast i gommen när man vaknade. Kanske därför Hanna smackade i förhöret?
Citera
2021-06-10, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
11.18 var en feluppgift. Som mycket annat. NA skrev ex.vis att han var efterlyst, det var han inte. Han var häktad (i sin frånvaro).

Tidpunkten 11.18 stod så sent som igår kvar på Polisens händelserapport.

Står fortfarande kvar:

Uppdaterat 18.02
28 maj 11.18, Anträffad död, Örebro
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-06-10 kl. 13:17.
Citera
2021-06-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Mysko... jag får fram att den senaste är skriven av Christina Eriksson den 7/6 och det är 170/170 skrivna totalt.

Det fick jag också först men insåg att det beror på hur man söker.

https://www.na.se/artikelserie/hjarstamordet/48b8483e-434a-44fc-9e56-2875a56b6d82
Citera
2021-06-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det fick jag också först men insåg att det beror på hur man söker.

https://www.na.se/artikelserie/hjarstamordet/48b8483e-434a-44fc-9e56-2875a56b6d82

Konstaterade också det för några inlägg sedan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in