2021-06-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Amanda Holmberg pausar säsongen pga hälsoskäl.

Astmabesvär tydligen.

https://sverigesradio.se/artikel/guldtranevinnaren-staller-in-arets-sasong

Jag visste inte att hon hade astma. Jobbig pollensäsong med otäcka astmaanfall efter tävlingslopp kunde jag utläsa från ingressen på betalartikel. Låter inte alltför nedslagen dock.
Citera
2021-06-09, 16:37
Medlem
Citat:
Verkar inte finnas någon svensk officiell statistik och om det finns någon annan statistik på detta har jag inte koll på. Mitt intryck är att det är väldigt få svenska juniorer som springer maraton. Vid en väldigt snabb koll i årsbästalistorna sedan milleniumskiftet så verkar det bara vara Charlotta Sinclair som sprungit snabbare än Brangefält som junior.

Bästa europeiska tid är 2:33.24 av finska Alisa Vainio från 2015. I den internationella genom-tiderna-statistiken är det en förkrossande dominans av kinesiskor och etiopiskor men det förkommer en del koreanskor, kenyanskor och japanskor också.
Tack! En bra bit från toppen alltså även om detta var första maran och ganska varmt.
Citera
2021-06-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bengtsson kommer ta hjälp av Sidorovas tränare i Florens och Hultgren i Sollentuna. Hur det blir till OS är inte klart, hon nämner själv både Hultgren och Duplantis som möjliga.

Brukar inte pappa Duplantis se lika nervös och orolig ut som tex Widén och Zalar? AB verkar behöva någon som utstrålar lugn och som är mentalt stark – tex inte får panik av att det är OS-år.

Visst känns Hultgren lite tryggare?
Senast redigerad av Ville815 2021-06-09 kl. 21:54.
Citera
2021-06-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Edlund och Moberg anmälda till Sollentuna iaf. 400mh respektive 400m.

Citat:
Bra, då är de på gång i alla fall.

Och nu är tyvärr Edlund inte längre anmäld till 400mh. Trist.
Citera
2021-06-09, 22:59
Medlem
Briljant upplägg på NCAA-sändningen av längdhoppet i tiokamp där kameran växlar mellan och visar alla hopp som sker i båda groparna, samtidigt som man har en stående resultatlista(inkl. mångkampspoäng för resultatet!) hela tiden i bild.
Citera
2021-06-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Och nu är tyvärr Edlund inte längre anmäld till 400mh. Trist.
Trist. Han tävlade inte heller inomhus, så det är väl något långvarigt problem.
Citera
2021-06-10, 00:37
Medlem
Fler svenska starter i Finland idag när man tävlar i Esbo. Ragnar Carlsson, Kaiza Karlén, Malin Marmbrandt, Sara Lennman, Vanessa Kamga.
Citera
2021-06-10, 01:24
Medlem
Niskalaukauss avatar
Kan lägga ut en länk till Tilastopaja som är en finsk resultat sida.

Topp 20 i världen just nu.

Topp 20 i Finland.
Citera
2021-06-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
200m: Dina Asher-Smith, Sha’Carri Richardsson
800m: Lovisa Lindh, Hedda Hynne, Ajee Wilsson, Natoya Goule
1500m: Kalle Berglund, Jacob Ingebrigtsen, Filip Ingebrigtsen, Timothy Cheruiyot
400m häck: Dalilah Mohammad , Femke Bol, Zuzana Hejnova, Lea Sprunger
Höjd: Erika Kinsey, Sofie Skoog, Mariya Lasitskene, Yaroslava Mahuchikh, Yulia Levchenko
Stav: Armand Duplantis, Sam Kendricks, Renaud Lavillenie, Piotr Lisek, KC Lightfoot
Längd: Khaddi Sagnia, Malaika Mihambo, Ivana Spanovic, Maryna Bekh-Romanchuk
Kula: Fanny Roos, Valery Adams, Chase Ealy, Christina Schwanitz
Diskus: Daniel Ståhl, Simon Pettersson, Frederick Dacres, Lukas Weisshaidinger

Tackar då vet vi inte om Karsten Warholm ska vara med än.
Citera
2021-06-10, 10:05
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
76,87 i andra!

Ja, här har det hänt saker.

"– Jag har tränat otroligt bra under vintern men sen har jag också gått upp från 96 kilo till 107 kilo från september till mars. Nu kanske jag ligger på 104.
”Helt nya styrkenivåer”

11 kilo på ett halvår, då får man ligga i och äta?

– Haha ja det har jag gjort. Jag får tacka Dalasalen, en lunchrestaurang här där jag käkat varje dag. Det har betalat av sig.

Kilon på kroppen har gett kilon på stången i styrketräningen.

– Det är helt nya styrkenivåer. Jag har persat med 65 kilo marklyft och 16 kilo i ryck till exempel."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/mBORQq/slaggtalangen-pa-vag-mot-os--efter-viktuppgangen
Citera
2021-06-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ja, här har det hänt saker.

– Det är helt nya styrkenivåer. Jag har persat med 65 kilo marklyft och 16 kilo i ryck till exempel."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/mBORQq/slaggtalangen-pa-vag-mot-os--efter-viktuppgangen

Ett resultat som skulle räckt till fjärdeplats i OS 2016 och det räcker inte för att kvala alltså..
Citera
2021-06-10, 10:39
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Ett resultat som skulle räckt till fjärdeplats i OS 2016 och det räcker inte för att kvala alltså..

Om vi nu talar om slägga och inte tyngdlyftning...så verkar Carlsson slå pb hela tiden, så han har hyfsade chanser ändå. Resultaten från 2016 kommer nog att ses som väldigt dåliga i de kommande spelen, om dessa nu blir av – vilket det verkar som att de blir.

Han är ju sjukt ung också, han borde stå på topp om 10 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in