2021-06-10, 10:47
Medlem
rokossovskys avatar
Mäns slägga har annars varit notoriskt drabbad av doping på senare år. Både OS guldmedaljören 2016 och 2012 har dömts för dopingbrott, liksom silvermedaljören 2016.
Citera
2021-06-10, 11:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Bahta och Lahti uttagna till OS på 10000 meter idag. Bra så.
Citera
2021-06-10, 11:57
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ja, här har det hänt saker.

"– Jag har tränat otroligt bra under vintern men sen har jag också gått upp från 96 kilo till 107 kilo från september till mars. Nu kanske jag ligger på 104.
”Helt nya styrkenivåer”

11 kilo på ett halvår, då får man ligga i och äta?

– Haha ja det har jag gjort. Jag får tacka Dalasalen, en lunchrestaurang här där jag käkat varje dag. Det har betalat av sig.

Kilon på kroppen har gett kilon på stången i styrketräningen.

– Det är helt nya styrkenivåer. Jag har persat med 65 kilo marklyft och 16 kilo i ryck till exempel."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/mBORQq/slaggtalangen-pa-vag-mot-os--efter-viktuppgangen

Tur att han är svensk, så att man inte får för sig att misstänka nåt

Men han är ung, och i den åldern kan det gå fort. Det hade varit annorlunda om han hade varit 30 och plötsligt börjat lägga på sig vikt och krossat diverse personbästan.
Citera
2021-06-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Kan lägga ut en länk till Tilastopaja som är en finsk resultat sida.

Topp 20 i världen just nu.

Topp 20 i Finland.

Tilastopaja finns länkad i trådstart också! Även svenska förbundet använder deras tjänster till sin officiella statistik och många svenska tävlingar verkar även nyttja deras system till startlistor och diverse nu.

(vissa andra länkar är dock döda sedan både svenska och europeiska förbundet bytt hemsidor på sistone)
Citera
2021-06-10, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
76,87 i andra!
Citat:
Ja, här har det hänt saker.

"– Jag har tränat otroligt bra under vintern men sen har jag också gått upp från 96 kilo till 107 kilo från september till mars. Nu kanske jag ligger på 104.
”Helt nya styrkenivåer”

11 kilo på ett halvår, då får man ligga i och äta?

– Haha ja det har jag gjort. Jag får tacka Dalasalen, en lunchrestaurang här där jag käkat varje dag. Det har betalat av sig.

Kilon på kroppen har gett kilon på stången i styrketräningen.

– Det är helt nya styrkenivåer. Jag har persat med 65 kilo marklyft och 16 kilo i ryck till exempel."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/mBORQq/slaggtalangen-pa-vag-mot-os--efter-viktuppgangen
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tur att han är svensk, så att man inte får för sig att misstänka nåt

Men han är ung, och i den åldern kan det gå fort. Det hade varit annorlunda om han hade varit 30 och plötsligt börjat lägga på sig vikt och krossat diverse personbästan.

Ragnar verkar som en skön typ och jag hoppas verkligen att han är ren.

Men jag litar ju tex inte alls på att Daniel Ståhl är odopad, och jag har varit med så länge att jag insett att Sveriges försök genom åren att se ut som good guys gällande doping bara är patetiskt.

Det är tyvärr en del av friidrotten – det är väldigt svårt att känna fullt förtroende för någon i världstoppen.

Samtidigt blir det bara destruktivt att gå omkring och misstänka typ alla, så jag håller naturligtvis på RC och försöker tänka mig honom som odopad tills vidare.
Senast redigerad av Ville815 2021-06-10 kl. 12:38.
Citera
2021-06-10, 12:37
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Ragnar verkar som en skön typ och jag hoppas verkligen att han är ren.

Men jag litar ju tex inte alls på att Daniel Ståhl är odopad, och jag har varit med så länge att jag insett att Sveriges försök genom åren att se ut som good guys gällande doping bara är patetiskt.

Det är tyvärr en del av friidrotten – det är väldigt svårt att känna fullt förtroende för någon i världstoppen.

Men jag håller naturligtvis på RC och försöker tänka mig honom som odopad tills vidare.

Jag uppskattar att titta på kastidrotter. Men jag inser också att man gör bäst i att inte ha illusioner.

Jag hoppas Ragnar Carlsson kvalar in till OS och om han inte gör det och får vara hel, behandlar sin kropp med omsorg, så har han ändå över tio år kvar och det verkar inte finnas nån begränsning om hur långt han kan nå.
Citera
2021-06-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Bahta och Lahti uttagna till OS på 10000 meter idag. Bra så.
Glädjande! Men nog kunde man även tagit ut Blomberg. Två gånger under resultatgränsen mot en gång var för Bahta och Lahti.
Citera
2021-06-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Glädjande! Men nog kunde man även tagit ut Blomberg. Två gånger under resultatgränsen mot en gång var för Bahta och Lahti.

Springer inte alla just nu med trampoliner under fötterna så att det är hopplöst att avgöra vad som är en konkurrenskraftig tid?
Citera
2021-06-10, 15:52
Medlem
Citat:
Jag uppskattar att titta på kastidrotter. Men jag inser också att man gör bäst i att inte ha illusioner.

Jag hoppas Ragnar Carlsson kvalar in till OS och om han inte gör det och får vara hel, behandlar sin kropp med omsorg, så har han ändå över tio år kvar och det verkar inte finnas nån begränsning om hur långt han kan nå.

Framför allt slägga tilltalar mig bland kastgrenarna – bland annat för att det verkar så komplicerat att behärska.
Citera
2021-06-10, 17:22
Medlem
Citat:
Springer inte alla just nu med trampoliner under fötterna så att det är hopplöst att avgöra vad som är en konkurrenskraftig tid?

Går det förresten att stoppa parodi-skorna innan OS? Eller måste vi stå ut med rekordslakter som alla vet kommer bli strukna?
Citera
2021-06-10, 17:22
Medlem
Citat:
Jo, visst är det så. Men det gäller ju även Bahta och Lahti, så jag tycker Blomberg borde behandlats på samma sätt.
Citera
2021-06-10, 17:24
Medlem
Citat:
Går det förresten att stoppa parodi-skorna innan OS? Eller måste vi stå ut med rekordslakter som alla vet kommer bli strukna?
Varför tror du att de blir strukna? Man hoppar ju exempelvis inte med stålstav eller bambustav längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in