2021-06-09, 23:46
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Oj, hade försäkringskassan sett det, hade de inte godtagit hennes sjukskrivning, så hård som de är idag mot sjuka.

Jävla kvalificerad skitsnack! Det är läkaren som avgör vad patienten klarar eller inte klarar, Sen kan försäkringskassan begära ett utlåtande från tredje part.
Citera
2021-06-09, 23:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Nej, de hade absolut inte godtagit sjukskrivningen då hon tycks fungera på rätt hög nivå. Det har skrivits om det i tråden innan, att ”sjukdomen” kan ha varit starkt överdriven. Och då undrar man ju isf: Varför?

HD får och ska tydligen inte diskuteras i tråden enligt vissa, vilket jag anser märkligt då hon faktiskt har varit misstänkt och häktad.
Bevis hittades ej och hon blev avförd men likväl har hon betett sig som en medbrottsling

Är varenda jävel i denna tråd svagbegåvad?? OM jag bryter benet och kan inte jobba så hindrar det inte mej att resa jorden runt 13 varv så länge läkaren skriver i läkarintyget att jag kan vistas ute men inte arbeta.
Citera
2021-06-10, 00:01
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Hade ärende i området där sd bodde. Ingen syndes till

Vad i helvete hade du förväntad dej??? Att HD och barnen skulle sjunga och dansa????
Citera
2021-06-10, 00:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du svarade på tal om HD:s sjukdom med två ”kreativa”, som du kallade dem, exempel på konstiga saker som HD inte borde göra för hon var suicid och riktigt nere i skorna.

Ja jag redovisade hur många loggar hon gjorde per timme eller vad det var när hon skulle logga ikapp 2017 sitt eget nystartade konto. Alltså logga Teamdavidssons cachar på eget konto.

Och ja precis jag har raljerat över hennes geocachande. Och det är jag inte ensam om.
Samtidigt så tror jag GC fått henne på fötter. Inte som du som menar att det är en del i sjukdomsbilden. Och så även hos hennes väninna som hon ligger i lä hos.

Men jag har inte ställt amatördiagnoser eller byggt mina teorier kring det när jag ”misstror” henne i tråden. Och jag är inte år tre efter mordet inne på att det minsann kommer leda till att nåt hon döljer uppdagas nu.
Inte heller att hon är ”jämngod” med SD vad gäller lögner och otrohet som du beskrivit det.

Har ingen kikat vilka två loggar som tillkommit på hennes konto senaste dagarna alla HD-detektiver därute? Kanske finns ett erkännande i loggarna?

Det är skrattretande att se att vissa här i tråden mot allt förnuft tror sej veta att HD kommer att släpas in av polis för att dömas till ett straff av åklagare och domare. Ledsen att göra er besviken, finns ingen polis,åklagare eller domare som kommer att ta HD eller SOA med tång ens. Varför, Därför att ingen åklagare med vettet i behåll offrar sin karriär på ett dödfött fall.
Citera
2021-06-10, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jävla kvalificerad skitsnack! Det är läkaren som avgör vad patienten klarar eller inte klarar, Sen kan försäkringskassan begära ett utlåtande från tredje part.
Jag måste säga emot dig här, Försäkringskassan är hårda, de har egna läkare som tar ställning till arbetsoförmåga hos personer som de ej träffat. Har sett och träffat personer som fått avslag på sjukskrivning, när de varit oförmögna att arbeta, med motiveringen men du kan ju gå och hämta posten? Då klarar du att arbeta, du får söka anpassade jobb, telefonförsäljning eller liknande. Du kan ju prata? Du kan gå kortare sträckor?
Så jag anser att om HD nu var sjukskriven under så pass lång tid, så är det anmärkningsvärt att hon klarat av att resa runt, klättra och göra allt hon bevisligen klarat av, hon borde enligt fkassan ha kunnat arbeta med annat än som ssk.
Har du förlorat en arm, då har du en arm kvar?! Då kan du arbeta.
Det beror helt enkelt på vilken handläggare du får å försäkringskassan.
Jag såg att fkassan sökte handläggare, det enda som behövdes var gymnasiekompetens, känns tryggt..
Citera
2021-06-10, 00:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Fetat 1) Ja marken under hans fötter förvann nog ett tag när kvinnan som stannat genom alla hans respektlösa gärningar och ord plötsligt fick kraft att lämna honom. Det hade han inte räknat med.

Det var fel. Så skulle det inte vara. Fel fel fel!

Fetat 2. Vad sa hon på Viber?
2. Det har ju redan diskuterats när hon får hybris om att locka män, att hon var bättre att få än LW och avrundar med beholder och pratar om LW igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Det skulle inte förvåna om hon gjort det.
Hög risk.
Senast redigerad av develi 2021-06-10 kl. 00:22.
Citera
2021-06-10, 00:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag måste säga emot dig här, Försäkringskassan är hårda, de har egna läkare som tar ställning till arbetsoförmåga hos personer som de ej träffat. Har sett och träffat personer som fått avslag på sjukskrivning, när de varit oförmögna att arbeta, med motiveringen men du kan ju gå och hämta posten? Då klarar du att arbeta, du får söka anpassade jobb, telefonförsäljning eller liknande. Du kan ju prata? Du kan gå kortare sträckor?
Så jag anser att om HD nu var sjukskriven under så pass lång tid, så är det anmärkningsvärt att hon klarat av att resa runt, klättra och göra allt hon bevisligen klarat av, hon borde enligt fkassan ha kunnat arbeta med annat än som ssk.
Har du förlorat en arm, då har du en arm kvar?! Då kan du arbeta.
Det beror helt enkelt på vilken handläggare du får å försäkringskassan.
Jag såg att fkassan sökte handläggare, det enda som behövdes var gymnasiekompetens, känns tryggt..

Jo tack jag vet att försäkringskassan kan vara stenhård och stänga av människor till höger och vänster men jag vet också att träffar du rätt handläggare så kan du vara sjukskriven hur länge som helst. Min svägerska är ett bra exempel, hon mötte " väggen" 2010 och är fortfarande sjukskriven, självklart har hon arbetsprövat under åren men ingenting " lockar nämnvärt" och sjukskrivningen fortgår.
Citera
2021-06-10, 00:34
Medlem
Citat:

Den egna försäkringsläkaren, ja. Det var länge sedan din egna läkare fick gehör.
Citera
2021-06-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Två frågor om du nu är lite proffs på sånt här.

Fråga nummer 1. Kan man ta Quetapin endast mot sömnlöshet? Ja eller nej? Källa tack så vi kan stänga den diskussionen en gång för alla.
(Själv har jag löst att Q sätts in i liten dos vid sömnlöshet, större vid depression och än mycket större vid mani och psykotiska perioder men det kanske är tryckfelsnisse som varit framme i de guiderna?)

Fråga nummer 2. Angående det här du skriver:

”Behandling av depression ses inte som livslång vid unipolär.”

Du menar att om man är unipolär så ses inte behandling av den som livslång - så vi ska tolka det?

Frågan är då om det som beskrivs i den här länken gäller unipolär depression? Jag läste texterna och jag kan inte se något om mani där nämligen.

”Risken för återinsjuknande vid depressionssjukdomen är livslång. Det är av flera skäl mycket viktigt att försöka förebygga nya sjukdomsepisoder direkt efter första insjuknandet”

/.../

”Livslång förebyggande behandling förekommer.”

Källa:
https://psykiatristod.se/regionala-vardprogram/depression/behandling-och-insatser

Sen kan man ju googla vidare och hittar t.ex:

”Bristande långtidsbehandling (användande av SSRI minskar risken flerfaldigt för att återinsjukna i depression och för suicid), skadligt substansbruk, stress samt sömnbrist.”

Källa:

https://viss.nu/kunskapsstod/vardprogram/depression-hos-vuxna
Kort kommentar.
Visst kan behandling mot depression vara livslång. Egentlig depression/klinisk depr/unipolär depr el vad det kan kallas/vara.
Citera
2021-06-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ja, det är inte alls alltid som försäkringskassans handläggare är hårda. Finns säkert skräckexempel men...
Här tror jag medierapporteringen har bidragit till en aning skev bild och skrämt upp allmänheten, till viss del i onödan. Men som sagt, ibland verkar det som att det blir riktigt fel.
Citera
2021-06-10, 01:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den egna försäkringsläkaren, ja. Det var länge sedan din egna läkare fick gehör.
Ja, och de drog åt tumskruvarna via nåt sjukt internt direktiv, kollade på uppdrag granskning.
2016 gick Jämtland från sjukaste till friskaste på tre år. Avslagen ökade med 800 %.
Frisk i statistiken, katastrof för människor.

Det är rena lotteriet och det är absolut inte godkänt att göra vad som helst om det granskas. Ren bullshit.
Citera
2021-06-10, 07:22
Medlem
Rättegångsljudet finns bakom paywall i "Prime Crime"-appen. Någon som vet hur jag skulle kunna ladda ner ljudfilerna från appen och spara dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in