2021-06-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
SD hade definitivt största skulden till HDs (och givetvis också) Lenas dåliga psykiska mående. Det är ett helvete att vara tillsammans med en så elak jävel, vare sig man är fru eller älskarinna. Sen tussade han ihop dem mot varandra. Han styrde och ställde med dem båda in absurdum - och HD som redan var skör innan hon träffade SD! . Fyfan säger jag,
Han körde härskar- och skrämseltaktik. Han var en stalker. En sån som inte tål att den han varit ihop med ska träffa nån annan. Han ÄGER henne. När HD lämnade hade han fortf LW. När LW började träffa andra så började stalkandet med fotografering, hot, lyktor, ljus i sängen osv osv. Synd han tog livet av sig men världen blev en bättre plats. Och tryggare för alla.

Vad som också är riktigt otäckt är RT. "Du ska LYDA omedelbart" . Vidrigt.
Citera
2021-06-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
SD hade definitivt största skulden till HDs (och givetvis också) Lenas dåliga psykiska mående. Det är ett helvete att vara tillsammans med en så elak jävel, vare sig man är fru eller älskarinna. Sen tussade han ihop dem mot varandra. Han styrde och ställde med dem båda in absurdum - och HD som redan var skör innan hon träffade SD! . Fyfan säger jag,

Ja absolut. Du har helt rätt.
SDs beteendemönster och agerande mot de två kvinnorna under åren fram till mordet är ju ett skolboksexempel på hur kontrollerande och narcissistiska män successivt bryter ner kvinnor psykiskt genom manipulativa strategier som ständig gränsförskjutning, gaslighting, triangulering osv osv.

Citera
2021-06-09, 11:46
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tror du läser Fass lite galet. Vid enbart sömnproblem, nej, men vid bipolaritet MED sömnproblem. Är det inte så?

Sövande eller lugnande. Likt histamin-effekt.
Stämningsstabiliserande. Bra mot ocd
Citera
2021-06-09, 12:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han körde härskar- och skrämseltaktik. Han var en stalker. En sån som inte tål att den han varit ihop med ska träffa nån annan. Han ÄGER henne. När HD lämnade hade han fortf LW. När LW började träffa andra så började stalkandet med fotografering, hot, lyktor, ljus i sängen osv osv. Synd han tog livet av sig men världen blev en bättre plats. Och tryggare för alla.

Vad som också är riktigt otäckt är RT. "Du ska LYDA omedelbart" . Vidrigt.

RT var en förutsättning för att de skulle kunna ha någon kontakt överhuvudtaget. LW ville skriva 24/7. Hon blev aldrig klar med sitt ältande. Hon gav sig aldrig förrän hon fick sin vilja igenom. Han skulle ångra sig, be om ursäkt och kompensera henne. Hon gav order om vad han skulle tänka, tycka, vilja. Antagligen var hon likadan mot alla, även sina barn. Barnen flyttade till UW. SD tycks ha varit den enda som accepterade att bli behandlad på det sättet av henne.
Citera
2021-06-09, 12:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som du startade och drivit utifrån att develi bifogat 2 foton till ett inlägg. Du vill ha ett svar av just develi. Det räcker med ett inlägg, så svarar hen vid tid, om frågan är relevant.

Är du develis PA?

Hen startade allt detta BS om att HD skulle vara bipolär när det spekulerades om LW kan ha varit det. Hen tar allt som skrivs om LW och lägger det på HD istället för att flytta fokus.
Citera
2021-06-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Är du develis PA?

Hen startade allt detta BS om att HD skulle vara bipolär när det spekulerades om LW kan ha varit det. Hen tar allt som skrivs om LW och lägger det på HD istället för att flytta fokus.

Absolut inte. Men Avel hakade upp sig som en trasig grammonfonaskiva igårkväll, i sin jakt efter svar från just develi. Tänkte förhindra att det upprepas, med ett gott råd till Avel.
Citera
2021-06-09, 12:25
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
RT var en förutsättning för att de skulle kunna ha någon kontakt överhuvudtaget. LW ville skriva 24/7. Hon blev aldrig klar med sitt ältande. Hon gav sig aldrig förrän hon fick sin vilja igenom. Han skulle ångra sig, be om ursäkt och kompensera henne. Hon gav order om vad han skulle tänka, tycka, vilja. Antagligen var hon likadan mot alla, även sina barn. Barnen flyttade till UW. SD tycks ha varit den enda som accepterade att bli behandlad på det sättet av henne.
Men va? Det gjorde han väl inte?
Han dödade ju henne!
Vad är felet på dig?
Citera
2021-06-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja absolut. Du har helt rätt.
SDs beteendemönster och agerande mot de två kvinnorna under åren fram till mordet är ju ett skolboksexempel på hur kontrollerande och narcissistiska män successivt bryter ner kvinnor psykiskt genom manipulativa strategier som ständig gränsförskjutning, gaslighting, triangulering osv osv.

Din spoiler:
Är rent av vanligare att den typen av män föredrar starka utåtriktade kvinnor, som de "faller" för. Sen är det exakt dessa egenskaper som de här männen vill banka ur kvinnan. Fysiskt och/eller psykiskt. Som om det vore ett krig, en kamp, som absolut måste vinnas.

De blir inte ens nöjda då, kvinnan hålls i så strama tyglar att hela hennes jag internaliseras med hans. Hon blir blank, har inga egna åsikter. Inget försvar.

Om hon inte lyckas få hjälp att få tillbaka sig själv och bryta sig loss från kräket - då tar han så småningom livet av henne - eller att hon tar sitt eget liv. Om så sker och mannen kommer undan sitt ansvar så börjar han genast leta efter en ny att härska och söndra.

Så därför tror jag att, om SD hade undkommit HRs dom, så skulle han omedelbart börjat leta efter en ny Lena och haft kvar HD som fru. Tack och lov blev det inte som han ville.
Citera
2021-06-09, 12:45
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
De tankarna stämmer väl med en depression. Riktigt svåra depressioner kan också ha psykotiska symtom. Men det finns inget som tyder på att HD har en psykossjukdom typ schizofreni.
Vid en depression finns inga maniska faser som vi ser hos HD.
Sen har jag har inte skrivit om schizofreni utan att hon har symtom på att vara bipolär. Men är definitivt inget fel på att ha det, inget man rår för.
Inte Lena heller, men tyvärr ska hon skändas och smutskastas i denna tråd, dag ut och dag in trots att hon blivit brutalt mördad! De har ingen skam i kroppen, dessa onda individer!
Citera
2021-06-09, 12:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I låg dos vid sömnlöshet och högre dos vid depression. Ännu högre dos vid mani och psykotiska tillstånd.
Tror detta vänts innan och utan i tråden så bör redan vara rätt så klart vad läkemedlet i sig innebär.

HD säger väl att hon tagit det för natten i nåt sammanhang. Och sen finns hennes och andras berättelse om hennes sjukdom där depression och trötthet verkar vara det centrala.

Men vissa ställer diagnos baserat på hennes fritidsaktiviteter och då är man nog ute och cyklar rätt rejält. Oproffsigt.
Det är mer än uppenbart att du enbart är ute efter provokation än dialog, nåt så omoget ser man sällan över tid.
En gång är ingen gång men det är rent lågvatten - så höj ribban.

Jag har öht inte nämnt hennes medicinering med antipsykotika. Jag har öht inte ställt nån diagnos.

Anledningen till att jag skrev om att hon sitter på taket, med klättersele och lägger om ett tak - och inte riktigt får bilden att gå ihop - är att hon är fullt sjukskriven.
Samma år och strax efter åker hon till USA i tre veckor.

För övrigt skriver jag direkt att jag är totalt ointresserad av nån korkad dialog med dig om trötthetssjuka och gluten.
Så släpp.
Citera
2021-06-09, 12:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är mer än uppenbart att du enbart är ute efter provokation än dialog, nåt så omoget ser man sällan över tid.
En gång är ingen gång men det är rent lågvatten - så höj ribban.

Jag har öht inte nämnt hennes medicinering med antipsykotika. Jag har öht inte ställt nån diagnos.

Anledningen till att jag skrev om att hon sitter på taket, med klättersele och lägger om ett tak - och inte riktigt får bilden att gå ihop - är att hon är fullt sjukskriven.
Samma år och strax efter åker hon till USA i tre veckor.

För övrigt skriver jag direkt att jag är totalt ointresserad av nån korkad dialog med dig om trötthetssjuka och gluten.
Så släpp.
Oj, hade försäkringskassan sett det, hade de inte godtagit hennes sjukskrivning, så hård som de är idag mot sjuka.
Citera
2021-06-09, 13:08
Medlem
landbandys avatar
Funderar på vad som gjorde att LW höll kvar vid SD när HD väl hade skilt sig och flyttat ?

LW hade ju inget för, att sukta efter SD då , det borde ju hon ha märkt .
Han visade ju på att han försökte få HD tillbaka istället för att ”bygga bo ” med LW ...

Sorgligt att hon skrev de där raderna om att det fanns kladdkaka som han kunde smyga över och äta ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in