2021-06-09, 21:21
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Hade han varit ute efter att erkänn lite under radarn så hade han väl sagt "jag tror inte det var CP, jag tror det var någon vanlig person som blev avsnäst" etc. För utan tvekan då är det CP han pratar om, vid en tid då majoriteten trodde CP var skyldig. För han öppnar ju inte upp för nån annan än CP.

Ja, jag vet dock inte om jag otvetydigt kan se att det är CP han anser vara skyldig eller hans handlingar han beskriver.

Kanske är han klyftigare än många här i att inte binda sig vid en gärningsman med så lite information.

Men det är samtidigt en klart enklare förklaring än att han som GM ska sitta och beskriva sig själv....
Det är verkligen fantastiskt...
Citera
2021-06-09, 21:49
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, jag vet dock inte om jag otvetydigt kan se att det är CP han anser vara skyldig eller hans handlingar han beskriver.

Kanske är han klyftigare än många här i att inte binda sig vid en gärningsman med så lite information.

Men det är samtidigt en klart enklare förklaring än att han som GM ska sitta och beskriva sig själv....
Det är verkligen fantastiskt...

Att det handlar om CP i intervjun tycker jag är självklart. Den brända jackan etc
Citera
2021-06-09, 22:15
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hur slutade det där egentligen? Blev det klart någon gång vilka veckor praoelev hade praoat?
Åtminstone den veckan som började med måndagen den 3 mars.
Citera
2021-06-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Helt fel.
Han var säker på veckan innan mordet, och nästa säkra hållpunkt är minnesstunden den 10/3. Veckan från månd den 3/3 är han inte alls säker på, men kan ha varit där med en annan handledare.
Senast redigerad av MacMackay 2021-06-09 kl. 22:57.
Citera
2021-06-09, 23:07
Medlem
Citat:

Det är inte alls klart. Flera personer hävdar att mellersta Norrland hade sportlov den veckan.
Citera
2021-06-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Det är inte alls klart. Flera personer hävdar att mellersta Norrland hade sportlov den veckan.
Jag kan avslöja att jag varit i kontakt med praon, och han vet ingenting om måndagen den 3/3, så då vet alla.
Citera
2021-06-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag kan avslöja att jag varit i kontakt med praon, och han vet ingenting om måndagen den 3/3, så då vet alla.

Intressant, var han på sportlov då kanske?
Praoperioderna har väl alltid varit två veckor. Och han har alltid trott att det var två veckor och inte tre.
Senast redigerad av Barkarrow 2021-06-09 kl. 23:30.
Citera
2021-06-09, 23:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, praoeleven praoade tydligen den veckan som började med måndagen den 3/3:
"Efter vårt samtal kontrollerar Fredrik med sin mors almanacksanteckningar från 1986. Och där framgår att han var på praktik i Stockholm också veckan som började den 3 mars, alltså då Stig Engström hade semester."
https://gunnarwall.wordpress.com/2021/05/06/den-osannolika-mordaren-uppdaterad-har-nagot-viktigt-tillkommit/
Men man praoade väl i två veckor, och då bör ju praoeleven även ha praoat antingen veckan innan (dvs. den vecka som började med måndagen den 24/2), eller också veckan efter (som började med måndagen den 10/3)?
Citera
2021-06-09, 23:36
Medlem
Citat:
Intressant, var han på sportlov då kanske?
Det vågar jag inte säga, men den första minnesbilden han har av Stig efter mordet är minnesstunden den 10/3, då Stig kom tillbaks från semestern.
Att TP skriver något i stil med att praon sagt att Stig var där på måndagen den 3/3 då han egentligen skulle ha varit på semester i Idre är alltså inte korrekt.
Som så mycket annan desinformation köper förstås läsarna det. Vetetusan vad det beror på att TP/Filter ständigt kommer undan med sina falsarier?
Det är enligt mig en lika intressant fråga som själva mordet.
Senast redigerad av MacMackay 2021-06-09 kl. 23:48.
Citera
2021-06-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, praoeleven praoade tydligen den veckan som började med måndagen den 3/3:
"Efter vårt samtal kontrollerar Fredrik med sin mors almanacksanteckningar från 1986. Och där framgår att han var på praktik i Stockholm också veckan som började den 3 mars, alltså då Stig Engström hade semester."
https://gunnarwall.wordpress.com/2021/05/06/den-osannolika-mordaren-uppdaterad-har-nagot-viktigt-tillkommit/
Men man praoade väl i två veckor, och då bör ju praoeleven även ha praoat antingen veckan innan (dvs. den vecka som började med måndagen den 24/2), eller också veckan efter (som började med måndagen den 10/3)?
Han är säker på att han var där hela veckan fram till mordfredagen, och han är säker på att han var där på minnesstunden den10/3. Veckan från den 3/3 är mer osäker, men att han sett Stig där då är ingenting han har något minne av.
Citera
2021-06-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det vågar jag inte säga, men den första minnesbilden han har av Stig efter mordet är minnesstunden den 10/3, då Stig kom tillbaks från semestern.
Att TP skriver något i stil med att praon sagt att Stig var där på måndagen den 3/3 då han egentligen skulle ha varit på semester i Idre är alltså inte korrekt.
Som så mycket annan desinformation köper förstås läsarna det. Vetetusan vad det beror på att TP/Filter ständigt kommer undan med sina falsarier?
Det är enligt mig en lika intressant fråga än själva mordet.

Många är lättmanipulerade.
Vet du om han bodde i Stockholm under praoperioden? Han kan ju knappast ha pendlat fram o tillbaka.
Citera
2021-06-10, 00:01
Medlem
Citat:
Många är lättmanipulerade.
Vet du om han bodde i Stockholm under praoperioden? Han kan ju knappast ha pendlat fram o tillbaka.
Jag gissar att han bodde i Hälsingland, och veckopendlade. Var han i så fall bodde undandrar sig mina spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in