2021-06-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Är du ärlig med att du är dålig på relationer och att du inte vill kan/ha någon?
Får nog lov att dela upp det hela lite. Vad menar du med ärlig? Inte en enda gång har jag pratat med kvinnorna innan första dejt angående hur seriös jag är eller hur min historia ser ut. Varken kvinnan eller jag pratar om det, är jag oärlig då? Jag skulle aldrig heller fråga kvinnorna om de sakerna, hoppas att du inte gör det på första dejten för det är en erotikdödare utan dess like.

Sen har jag ju ändå haft ett 20+ år förhållande så nog vet jag hur man lever ihop med någon. Jag är inne i en period nu när jag tycker sex med olika människor är skoj men jag hoppas på sikt att jag kan hitta tillbaka till ett förhållande.

Skulle inte säga att jag är dålig på relationer utan snarare att jag inte riktigt vet vad jag vill just nu.
Senast redigerad av Farzan73 2021-06-09 kl. 15:39.
Citera
2021-06-09, 16:17
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne

Du verkar vara väldigt "prövad". För att uttrycka sig diplomatiskt. Det här blir tjatigt, men i spoilern ovan finns mitt originalinlägg där jag använder ordet "funkar". Det som funkade var alltså sättet han visade/berättade att han är modell. Nog om detta. Vi är på nivån lyteskomik nu.

Vad hans mål med bilden var kan ingen av oss veta, men jag gissar att det är en kombo. För att få likes och visa att han har utseendet nog att vara badbyxmodell. Och ja, jag personligen tycker att det är ett bättre sätt att förmedla modellandet än att skriva det i bion.

Ja, jag tror att de flesta världskända skådisar med pengar skulle få likes med bajsbilder. Även Rowan Atkinson. Men Tom Hardy skulle få betydligt fler.

Lite OT, men jag vill bara säga att jag förstår vad du menar, så det är inte du som är otydlig eller inte vet vad du högrar på,det verkar du ha stenkoll på
Men om man är en man, så kanske man inte kan föreställa sig hur en kvinna gör sina val, precis som jag personligen kan ha svårt att förstå hur en del män gör sina val...
Citera
2021-06-09, 16:35
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Lite OT, men jag vill bara säga att jag förstår vad du menar, så det är inte du som är otydlig eller inte vet vad du högrar på,det verkar du ha stenkoll på
Men om man är en man, så kanske man inte kan föreställa sig hur en kvinna gör sina val, precis som jag personligen kan ha svårt att förstå hur en del män gör sina val...

Jag tror att de flesta förstår vad jag menar.

Som jag skrivit tidigare så tror jag att många sveper lite på måfå. Tinder är ju uppbyggt på det viset att man måste ta ställning till den man har framför sig för att kunna komma vidare till nästa profil. Det är inte som en del andra appar/sidor där man fritt kan flippra runt bland alla profiler. Sedan vet jag inte riktigt hur det funkar när man har betalvarianter av Tinder, men det verkar vara ytterst sällan kvinnor har det.

Det är många som sönderanalyserar varför kvinnor sveper som vi sveper och många drar väldigt stora växlar på ett högrande. Men ibland finns det inte så mycket att analysera och ett högrande behöver inte betyda så mycket.

Jag vet vilka profiler jag högrade. Ingen förvirring alls avseendet det faktiskt.

Och angående det här med att inte förstå hur andra sveper/väljer. Nog kan det vara så att man ibland har svårt att förstå det även när det gäller par som har träffats på andra platser än nätet.
Citera
2021-06-09, 20:30
Medlem
Citat:
Majoriteten av profilerna på Tinder var ointressanta. Av olika anledningar. Jag har diskuterat det där med kompisar och vi har kommit fram till att det troligtvis beror på att majoriteten av alla människor faktiskt är ointressanta. .

Fast skulle du säga att samtliga samhällsgrupper är jämnt representerade på Tinder? Jag kan inte erinra mig särskilt många kvinnliga fotografer exempelvis. Jag kan komma på fler som man knappt ser skymten av.

Det finns säkert alla grupper representerade i någon mån, men vissa är kraftigt överrepresenterade. Åtminstone där jag sveper.
Citera
2021-06-09, 20:51
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Fast skulle du säga att samtliga samhällsgrupper är jämnt representerade på Tinder? Jag kan inte erinra mig särskilt många kvinnliga fotografer exempelvis. Jag kan komma på fler som man knappt ser skymten av.

Det finns säkert alla grupper representerade i någon mån, men vissa är kraftigt överrepresenterade. Åtminstone där jag sveper.

Jag vet inte riktigt. Jag förstod mig aldrig på Tinders algoritmer (det verkar inte någon göra riktigt) och vem som visas för vem. I mitt svepområde (förra sommaren, Stockholm med geografiskt avstånd 10 mil) så tycker jag nog ändå att det var ganska så blandat och bred representation. Svårt att svara på ändå eftersom många inte anger vad de jobbar med.
Citera
2021-06-09, 21:03
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt. Jag förstod mig aldrig på Tinders algoritmer (det verkar inte någon göra riktigt) och vem som visas för vem. I mitt svepområde (förra sommaren, Stockholm med geografiskt avstånd 10 mil) så tycker jag nog ändå att det var ganska så blandat och bred representation. Svårt att svara på ändå eftersom många inte anger vad de jobbar med.

Ett tag matchades jag upprepat med fanciga flygvärdinnor när jag hade kostymbild. Jag vet då jag antingen såg det direkt eller frågade. Förstod inte riktigt kopplingen...

Citera
2021-06-09, 21:09
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ett tag matchades jag upprepat med fanciga flygvärdinnor när jag hade kostymbild. Jag vet då jag antingen såg det direkt eller frågade. Förstod inte riktigt kopplingen...

Jag har inte så mycket att tillföra egentligen, men jag tror att jag noterade att jag fick upp oproportionerligt mycket profiler som var journalister eller jobbade i reklambranschen.
Citera
2021-06-09, 21:17
Medlem
Citat:
Jag har inte så mycket att tillföra egentligen, men jag tror att jag noterade att jag fick upp oproportionerligt mycket profiler som var journalister eller jobbade i reklambranschen.

Hur gick det för din avatar? Fick hon många finkammade Peter? Det känns som att de är gjorda för varandra.
Citera
2021-06-09, 21:29
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Hur gick det för din avatar? Fick hon många finkammade Peter? Det känns som att de är gjorda för varandra.

Inga skolfoto-Peter för henne. Hon gillar långhåriga män ju. Och vad gäller mig så tröttnade jag ganska fort på Tinder, men jag fick ut det jag ville. Jag kom ut på roligheter. Inte med Peter.
Citera
2021-06-09, 21:39
Medlem
Citat:
Inga skolfoto-Peter för henne. Hon gillar långhåriga män ju. Och vad gäller mig så tröttnade jag ganska fort på Tinder, men jag fick ut det jag ville. Jag kom ut på roligheter. Inte med Peter.

Hon stirrar in i min själ. Jag känner mig hemsökt av kvinnan. Men hon har ändå något sympatiskt över sig. Jag kan inte förneka det.

Hade jag svept höger eller vänster? Det kan ni allt grubbla över..

Jag hade gärna svept i Stockholm istället då jag oundvikligen hamnade i Danmark, vilket jag inte ville! Men det finns inget sådant filter. Grrrr..

Inget emot danskar men det är bara drygare.. När de skriver att man är fejl men menar att man är rätt så.. okej? Logiskt språk...

Om någon Tinderrepresentant läser här; implementera ett Danmarkfilter, för fan!
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2021-06-09 kl. 21:49.
Citera
2021-06-09, 21:54
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Hon stirrar in i min själ. Jag känner mig hemsökt av kvinnan. Men hon har ändå något sympatiskt över sig. Jag kan inte förneka det.

Hade jag svept höger eller vänster? Det kan ni allt grubbla över..

Jag hade gärna svept i Stockholm istället då jag oundvikligen hamnade i Danmark, vilket jag inte ville! Men det finns inget sådant filter. Grrrr..

Inget emot danskar men det är bara drygare.. När de skriver att man är fejl men menar att man rätt så.. okej? Logiskt språk...

Om någon Tinderrepresentant läser här; implementera ett Danmarkfilter, för fan!

Danskar kan vara kul.

En bekant till mig (runt 50) statusuppdaterade en sommar innan C-19 när hon var i Malmö. Typ: Jag tänkte "Oj, så snygga männen på Tinder plötsligt har blivit! Men det var ju alla danskar som hade hamnat i kortleken.".

Jag vet inte, men jag tyckte att utbudet i Stockholm var rätt bra.
Citera
2021-06-10, 18:21
Medlem
ragingcows avatar
Är det nån erfaren tinder dejtare som skulle kunna tänkas att svara på några frågor i pm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in