2021-06-09, 15:50
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Ingen som reagerar på att hon blivit förhörd 18 timmar för en tvivelaktig våldtäkt?

Sånt händer inte i Sverige. En bekant till mig blev svårt misshandlad på gatan. Två förhör a ca 30 minuter på tfn och en vittneskonfrontation.

Kräks lite igen.
Citera
2021-06-09, 15:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Synd att Lars Norén är död. Detta materialet hade varit guld för honom.
"Kanslerns Julafton. Ett drama i 3 akter".

Även festligt hur tråden tagit fart för att en massa NPC's rusar hit, för att deras TV sagt åt dom att EA är ett offer.
Citera
2021-06-09, 15:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Hur vet du att det inte finns en hotbild? Polisen tar inte till så radikala åtgärder utan vidare. Och vad hennes framträdande i TV4:s Kalla Fakta beträffar kan du suga på följande artikel under semestern i din husvagn.

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/kvinnan-forlorade-allt-antligen-fick-hon-en-rost/

Det finns ingen som helst hotbild eftersom det är uteslutet att det finns vita riddare därute som är beredda att ta till våld för att försvara Göran Lambertz heder. Det är helt osannolikt. Någon ljuger som en häst travar.

Hur vet du att kvinnan är hotad? Vad jag vet har inte polisen gått ut och beskrivit den påstådda hotbilden mot kvinnan. Uppgifterna om hur hotad hon är och hur skyddat hon måste leva kommer från henne själv och hennes advokat och att de vill känna så gör inte att det är på det viset.
Citera
2021-06-09, 16:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det finns ingen som helst hotbild eftersom det är uteslutet att det finns vita riddare därute som är beredda att ta till våld för att försvara Göran Lambertz heder. Det är helt osannolikt. Någon ljuger som en häst travar.

Hur vet du att kvinnan är hotad? Vad jag vet har inte polisen gått ut och beskrivit den påstådda hotbilden mot kvinnan. Uppgifterna om hur hotad hon är och hur skyddat hon måste leva kommer från henne själv och hennes advokat och att de vill känna så gör inte att det är på det viset.
Att Göran skulle utgöra en hotbild är såklart helt uteslutet, men hon har ju satt en oskyldig bakom lås och bom i 7-8 månader + säkert en hel del annan skit, så det kan vara så att hon anser sig vara/är hotad. Hon tillhör ju den särskilt skyddsvärda arten kvinna också så staten kan nog trolla fram både det ena och andra åt henne...
Citera
2021-06-09, 16:15
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Bland det mer patetiska i EAs agerande är att hon sitter och beklagar sig för att hennes sexliv offentliggjorts. Samma kvinna som 2018 skriver ett inlägg på FB för att diskutera just sitt sexliv, eller snarare PA och den uppdiktade ”tortyrvåldtäkten”. Inte lika kul när någon annan, som GL i detta fallet, talar ut.

Nej, och det tycker jag förstås också är att ha dubbla måttstockar. Om man skall kunna anklaga någon för våldtäkt offentligt som kvinnan här och hennes meningsfränder anser, så måste man förstås vara beredd på att den utpekade också går till motangrepp. För min del menar jag att båda sakerna måste vara tillåtet.

Men så resonerar man ju inte i dessa radikala feministiska kretsar utan där är kvinnan ett brottsoffer oavsett vad och har rätt att berätta sin version utan att bli ifrågasatt och hennes berättelse bli granskad av allmänheten eller den utpekade.

Tyvärr är också rättväsendet radikaliserat och betraktar även det kvinnor som anmäler våldtäkt som brottoffer och mannen som utpekas som förövare i rättsprocessen oavsett om detta kan bevisas eller inte. Man utgår inte från den misstänktes oskuld innan skuld är bevisad och har därför avskaffat den öppna rättegången som är en grundbult i en demokratisk och rättssäker rättsprocess och man låter en anonymiserad målsägare offentligt och öppet med namns nämnande anklaga en person där hans namn blir offentligt. Genom detta tar man ställning i skuldfrågan innan ens bevisen presenterats.
Citera
2021-06-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Den där klänningen? Den var svåruppknäppt. Hon ber honom knäppa den dagen jag efter.

Konstig detalj. Lika konstig som allt annat i denna soppa.

Det låter som en komplicerad klänning, en sån som går sönder (tex tappar knappar) om den hanteras omilt av en pruttfull våldtäktsman som drar av den.. den satt väldigt hårt på överkroppen, som Göran nyktert (eller bakfullt) konstaterade dagen efter.

Hade detta kroppsliga möte varit ensidigt motiverat, borde väl denna trånga klänning gått sönder. Och varför dra av den överhuvudtaget, om man har kriminella avsikter? Pinsam historia.

Jag tycker synd om båda två faktiskt.. det som hände händer säkert vaje dag och frågan är om denna röriga fyllekväll förtjänar en flashbacktråd ..

Ni som vill diskutera P-filmer kan väl starta en sidotråd förresten.. huruvida ena parten vikt ut sig eller gjort P-film ser jag inte som relevant. Denna tråd handlar väl om en våldtäktsanmälan och Lambertz VS "Emma" och inget annat .. Även P-brudar kan bli våldtagna ..
Citera
2021-06-09, 16:43
Medlem
swimmingpools avatar
Han verkade trovärdig, men hon verkar mer trovärdig. Knepigt detta. Vilken såpa!
Citera
2021-06-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Ingen som reagerar på att hon blivit förhörd 18 timmar för en tvivelaktig våldtäkt?

Sånt händer inte i Sverige. En bekant till mig blev svårt misshandlad på gatan. Två förhör a ca 30 minuter på tfn och en vittneskonfrontation.

Kräks lite igen.

18 timmar låter extremt länge. Jag har inte hört om några våldsinslag, tvång, fasthållning, inlåsning, förföljelse, hot, vapen osv. Det är sånt som gör att man blir förhörd i 18 timmar. Jösses, 18 timmar, det är ju flera dagars förhör. Jag betvivlar att polisen har resurser till det ..
Citera
2021-06-09, 16:47
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Håller med. Även en kvinna i sexbranschen kan bli våldtagen. Hon löper många ggr högre risk.

Men varför detta sms:ande och andra med etiska prylar?

Du blir våldtagen. Du åker till psyket. Du messar din baneman. Ingenstans skuldbelägger du honom.

Hon är inte ett barn.
Hon har problem med sin psykiska hälsa
G.L är ett gubbslem
Denna historia kostar multum. Och falskanmälningar ska synas.
Citera
2021-06-09, 16:49
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
18 timmar låter extremt länge. Jag har inte hört om några våldsinslag, tvång, fasthållning, inlåsning, förföljelse, hot, vapen osv. Det är sånt som gör att man blir förhörd i 18 timmar. Jösses, 18 timmar, det är ju flera dagars förhör. Jag betvivlar att polisen har resurser till det ..
Ja, hennes ord. Det har inte hänt. Hennes kommentar ” borde kunna det här nu”.
Citera
2021-06-09, 16:53
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Hon är förmodligen rädd för att bli våldtagen en fjärde (eller blir det femte?) gång.
Otursförföljd tjej det där.
Citera
2021-06-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Synd att Lars Norén är död. Detta materialet hade varit guld för honom.
"Kanslerns Julafton. Ett drama i 3 akter".

Även festligt hur tråden tagit fart för att en massa NPC's rusar hit, för att deras TV sagt åt dom att EA är ett offer.
Jag ger mig faen på att den gode GL är en riktig luring.
Dvs han iscensatte medvetet själv förspelet i denna ljuvliga jule-såpa!!!!
Med Baktanken, att sen lämna över manuset....just till Lars Nore'n!!
Men shit hände...Lars dog för tidigt, hann aldrig få skriva det ultimata aktstycket - över den svenska galenskaps radikal feminismen. Den statsburna varianten.

Mao: naturligtvis så anade GL redan före julemyset, vad den falskprocessande skärholmskan Eulalia hade i kikaren: Inte f.n handlade detta om skrivande av nåt rättsutlåtande!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in