2021-06-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
HD har sagt att hon har dem för sömnproblem.

Men develi har använt det för att förtala HD och gett henne diverse olika diagnoser i sin häxjakt på HD. Hen manipulerar er och ni märker det inte ens. Av någon anledning hatar hen HD och driver LWs hat och förtalskampanj vidare, tre år efter LWs död. HD har aldrig bett om att få ha LW i sitt liv. Ändå har LW nu lyckats förstöra 9 år av HDs liv. Kan det vara nog snart?
Det var SD som snärjde in LW från första början. Charmade henne, övertalade att börja med GC, lovade ett framtida gemensamt kärleksliv då HD bara var en fru på pappret i det läget och att det enligt SD var klarlagt att det äktenskapet aldrig mer skulle bli. En ack så viktig detalj. Jag tycker gott att du och H kan rikta aggressionerna i den riktning de hör hemma.
Citera
2021-06-09, 15:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du svarade på tal om HD:s sjukdom med två ”kreativa”, som du kallade dem, exempel på konstiga saker som HD inte borde göra för hon var suicid och riktigt nere i skorna
Jag skrev följande:
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon är kreativ. Även för att vara så sjuk.
La ett par bilder häromdan där jag tror det är hon som byter tak 2015 i klätterutrustning.
2013 kör hon till England, med två barn och gubben med handen i gips.
Får inte riktigt ihop bilden, lika lite som helt styrd av SD med tanke på allt hon företar sig, kontrollerar och bestämmer.
Tycker de är rätt jämngoda bland alla lögner, otrohet, snack om blod och minnesförluster.
Att applicera allt hon vräker ur sig, loggar om LWs cacher då hon är död på SD får jag inte ihop.

Ja, hon sa det i förhöret. Sen är det bom stopp när hon konfronteras med detaljer och får inte flumma i mer generella termer.
Detta drog du igång till diagnosticering och medicinering.
Jag förklarade att hon är helt sjukskriven..
Du kan lägga ner nu, det lönar inte att förvränga, överdriva och försöka tala sig till måtta i text.
Citat:
Ja jag redovisade hur många loggar hon gjorde per timme eller vad det var när hon skulle logga ikapp 2017 sitt eget nystartade konto. Alltså logga Teamdavidssons cachar på eget konto.

Och ja precis jag har raljerat över hennes geocachande. Och det är jag inte ensam om.
Ja precis. Lägg då ner att raljera och överdriv det jag skriver. Du är inte ett strå bättre själv.

Jag skrev :
"Jag tyckte HD var manisk innan med sitt frenetiska loggande som helgen innan mordet men här ligger hon i lä."

Svar till dig som högg direkt:
"49 länder år 2016 för att jaga burkar och över 33000 loggar sen december 2009 är rätt intensivt.
Ordbajseri kring manisk kan du tolka likt din egen analys av delirium och dille i folkmun.
Bortom psykiatrin."

Vilket inte är i närheten av det du drar in nu:

" GC är tecken på mani.
Bilkörning får man inte ägna sig åt när sjukskriven. Och då får man heller inte vara på tak."

" Men jag har inte ställt amatördiagnoser eller byggt mina teorier kring det när jag ”misstror” henne i tråden."

Tagga ner och sluta förvräng. GC är säkert en trevlig sysselsättning för många, en del förefaller att balla ur.

Speciellt HD som utan skrupler loggar om LWs cacher efter hon mördats.
Senast redigerad av develi 2021-06-09 kl. 15:51.
Citera
2021-06-09, 15:53
Medlem
Citat:
Jag skrev följande:

Detta drog du igång till diagnosticering och medicinering.
Jag förklarade att hon är helt sjukskriven..
Du kan lägga ner nu, det lönar inte att förvränga, överdriva och försöka tala sig till måtta i text.

Ja precis. Lägg då ner att raljera och överdriv det jag skriver. Du är inte ett strå bättre själv.

Jag skrev :
"Jag tyckte HD var manisk innan med sitt frenetiska loggande som helgen innan mordet men här ligger hon i lä."

Svar till dig som högg direkt:
"49 länder år 2016 för att jaga burkar och över 33000 loggar sen december 2009 är rätt intensivt.
Ordbajseri kring manisk kan du tolka likt din egen analys av delirium och dille i folkmun.
Bortom psykiatrin."

Vilket inte är i närheten av det du drar in nu:

" GC är tecken på mani.
Bilkörning får man inte ägna sig åt när sjukskriven. Och då får man heller inte vara på tak."

" Men jag har inte ställt amatördiagnoser eller byggt mina teorier kring det när jag ”misstror” henne i tråden."

Tagga ner och sluta förvräng. GC är säkert en trevlig sysselsättning för många, en del förefaller att balla ur.

Speciellt HD som utan skrupler loggar om LWs cacher efter hon mördats.

Så det var ok att hon körde bil och var på taket då?
Och hon är inte manisk med sitt GC?
Och inte heller väninnan?

Så jag ska tolka det istället?
Citera
2021-06-09, 15:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så det var ok att hon körde bil och var på taket då?
Det låter illa om hon körde bil på taket.
Jag är klar med dig, förklaring finns i dagens inlägg från mig och begriper du inte kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Citera
2021-06-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack för intressanta tankegångar där jag instämmer i vartenda ord.
Har även privat och yrkesmässigt grepp om sådana beteenden hos vissa män...

Det skulle vara fantastiskt trevligt och välkommet om det fanns flera engagerade RIKTIGA män som jobbar med hjälp till utsatta kvinnor. Polisen Simon är ett bra exempel. Han jobbar däremot med prostitution, mest ute. Men han är starkt engagerad och mycket vettig.

Jag tror ökad kunskap hos både män och kvinnor skulle kunna förebygga nya fall som mordet på LW.
Speciellt personer som arbetar inom rättsväsendet och polisen behöver vidareutbildas.

Just kunskapen om hur manipulationen påverkar exempelvis belöningssystemet i kvinnans hjärna borde bli välkänd. Det är samma mekanismer som vid missbruk bara det att en flaska vin, en redlinepåse med ljusgult pulver eller blå piller själva inte kan prata, sms:a och ringa eller har gemensam vårdnad om "missbrukarens" barn. De hotar heller inte med hemska konsekvenser.

Rättsväsendet bör se på offer för våld i nära relationer och deras beteende på samma sätt som det ser på missbrukare och deras beteende.

Simon H är kanon. Just polisen är välden myndighet som försöker bli bättre på det här (trots bakslaget med GL). Jag upplever att polisen som myndighet generellt har bättre kunskaper än domstolsväsendet om mekanismerna kring mäns våld mot kvinnor. Även om det finns individuella undantag på båda hållen.

Den polis som förhörde LW efter hennes anmälan mot SD och som även vittnade efter mordet är ett gott exempel om att det även på fältet finns poliser med insikt och kunskaper. Kanske lagstiftningen behöver stärkas ytterligare för att förhindra att utredningar läggs ner.

Citera
2021-06-09, 15:58
Medlem
Citat:
Det låter illa om hon körde bil på taket.
Jag är klar med dig, förklaring finns i dagens inlägg från mig och begriper du inte kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Det är liksom svårt att begripa när du inte kommer med raka svar.

Var det ok eller inte att hon körde bil i England?

Var det ok eller inte att hon var på ett tak?

Är hennes GC tecken på mani?
Citera
2021-06-09, 16:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Det var SD som snärjde in LW från första början. Charmade henne, övertalade att börja med GC, lovade ett framtida gemensamt kärleksliv då HD bara var en fru på pappret i det läget och att det enligt SD var klarlagt att det äktenskapet aldrig mer skulle bli. En ack så viktig detalj. Jag tycker gott att du och H kan rikta aggressionerna i den riktning de hör hemma.

Hur vet du att det var SD som snärjde LW? Det kanske var tvärtom? LW har ju en historik med många snärjda män, som hon vägrade släppa.

Hon skrev själv någonstans att de snabbt blev vänner när SD flyttade in i grannvillan. De brukade vara ute och springa tillsammans på nätterma innan de började med GC. När hon skiljde sig så började SD komma hem till henne ofta och hon hade inget emot det eftersom hon älskade honom. Enligt henne själv.

Angående vad SD lovat henne; hon visste att han inte höll sina löften. Otrogna människor går inte att lita på.
Citera
2021-06-09, 16:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Då denna Hanna, planerade att ta död på sig själv och sina barn, lutar det nog mer att de togs mot psykos?
Eller vad tror du?

Jag undrar varifrån denna uppgift kommer; att det är Hanna som planerar att döda sig själv och barnen?

Har du någon källa?

Nedan kan man se att SD har berättat för JG vid något tillfälle att han "skulle kunna göra vad som helst för att hjälpa Hanna".

Det står alltså inte att SD har berättat att Hanna bett SD om det. Skulle inte SD berätta det om det var så, utan ta på sig själv att det är han som vill "hjälpa" Hanna?

Annars är den här uppgiften ursprungligen kommen från JG, strax innan SD och HD häktades i aug- 19, förhöret är i sept- 19:

A 150/320

"Är det något du vill berätta som du känner att du inte har fört fram tidigare i förhör eller något
som du burit inom dig.
Jerry säger att när du ställer frågan på det här sättet så är det något han vill berätta . Jerry
minns inte vilket år det var men det var när Hanna mådde som sämst , kanske 2012-2014. Så
sa Stefan att Hanna har det jobbigt hon mådde så dåligt, hon var medicinerad. Stefan skulle
kunna göra vad som helst för att hjälpa Hanna för hennes mående. Jerry uppfattar det som att
Stefan skulle kunna ta livet av Hanna , men det var inte det Stefan sa utan det är endast som
Jerry uppfattade det som att han menade. Han ville hjälpa Hanna
.
Förhörsledaren läser upp en konversation mellan honom o Stefan. Jerry minns denna
konversation mellan dem o det var den han menade. Jerry uppskattar att det var ca 7-10 dgr
sedan som de hade den konversationen. Jerry uppger att han menade att hans uppfattning var
att Stefan sagt så men han minns ej att han sagt så exakt. Minns att han skrivit detta. Jerry har
tagit upp detta med Lena Ingman samma dag som han skrev sms. Hon mindes att de
diskuterade detta men minns inte vad de sa till varandra.
"

Från screenshots mellan JG och SD:
SD: Jag avstår från att skaffa spöken.
Sådana klipp du nu visar gör jag känner
mig tryggare i valet att avstå ...

JG: Jag kommer inte på annat att jag vet,
tror, känner och tycker...utan en sak

JG: Eller några egentligen.

T.ex. om dina tankar om Tg när·hon
mådde sämst... att du sa att du kunde
ta livet ay henne ... det har jag inte
berättat i förhör

JG: Min sambo har hört det.

JG: Men ingen annan.

JG: Har inte berättat i förhör om de samtal
mellan dig och Soft, om tankar hur
det kunde bli om Hanna inte fanns i
bilden ... om att Soft valt tapetfärg då
hon skulle bo där i framtiden ...

JG: Nu i backpegeln känns dessa
uppgifter oroväckande
.
Citera
2021-06-09, 16:09
Medlem
Citat:
Bortom flugor och triangulering har HD genomskådat honom för länge sen, sen hon successivt kom tillbaka på banan.
Skillnaden är att han tror han är smartare. Han fattar varken att hon genomskådat honom redan innan mars 2017 och efter - samt tutar i honom att JS enbart är en vän.

Har jag någonstans skrivit att hon inte genomskådat honom? Jag skrev att kvinnor som HD ofta undviker direkta konfrontationer med mannen.
Att hon gärna tog del av det som hon upplevde som positivt av vad SD kunde erbjuda henne innebär inte att hon inte genomskådat honom.

Den enda sida hos SD som HD inte kunde hantera eller förebygga eliminerades iom mordet... Åtminstone tillfälligt. Hade han inte avlidit och dömts så hade det som Zilvereko sa antagligen dykt upp någon ny spännande dam på scenen.

EDIT. Självklart fattade han inte att hon genomskådat honom.
Senast redigerad av Firesnake 2021-06-09 kl. 16:17.
Citera
2021-06-09, 16:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du skriver också att man skall vara försiktig med slutsatser. Om du med slutsats inbegriper att ens övertygelse är att HD vet mer än hon berättat så anser jag att jag kan förmedla den ståndpunkten utan att jag skall anses vara oförsiktig eller dragit en förhastad slutsats. Hon kan t o m veta en hel del. Att däremot vara öppen för att hon kan vara helt ovetandes om mordhändelsen är däremot en orimlig slutsats enligt mig.

Jag menar att man drar slutsatser från något som man läst ocg därefter skriver ut detta som sanninger, eller att det är bekräftat.

Att vi tror att HD vet mer, är en egen tolkning vi gör, vilket inte är en bekräftad sanning eller fakta.

Däremot vet vi att hon inte svarar på frågor i förhör (vägrar svara), att hon även ljuger. Det senare finns bekräftat genom att åklagaren har motbevisat SDs berättelser om blodigt akrobatsex. Denna historia har ju också HD dragit i rätten och till en vän.

Att du drar en slutsats och spekulerar, det är ju något vi alla gör här i tråden. Men då är det ju viktigt att du visar att det är just en spekulation genom formuleringar.

Orimliga slutsatser eller ej, vem kan avgöra det? Man får då argumentera för eller emot.

Jag försöker själv oftast leta fram citat för att visa varför jag tror något. Det betyder ju inte alltid att jag har dragit en slutsats som andra tycker är rimlig.

Det finns just nu många "slutsatser" i tråden som jag själv inte tycker är bekräftade, utan har just blivit trådsanningar på alltför lösa grunder.

Spekulera är en sak, rimliga slutsatser eller ej, fakta en annan...
Citera
2021-06-09, 16:16
Medlem
Har hängt med i tråden sedan första början, men efter så mycket trollning och olika (bort)förklaringar så börjar man själv bli snurrig.
Vem var det egentligen som tog upp frågan om familjeutplåning? Var det SD eller HD?

Som jag ser det i dagsläget, efter att ha läst fup och förhör så framkommer det inte vems (tok)-idé det var. Någon av dessa två har ju tagit upp frågan, båda har ju inte kommit fram till idéen samtidigt.

Och- Att jämföra LW och HD är ju att inte se skogen bortom träden, HD har aldrig varit i samma utsatta situation som LW var
Citera
2021-06-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur vet du att det var SD som snärjde LW? Det kanske var tvärtom? LW har ju en historik med många snärjda män, som hon vägrade släppa.

Hon skrev själv någonstans att de snabbt blev vänner när SD flyttade in i grannvillan. De brukade vara ute och springa tillsammans på nätterma innan de började med GC. När hon skiljde sig så började SD komma hem till henne ofta och hon hade inget emot det eftersom hon älskade honom. Enligt henne själv.

Angående vad SD lovat henne; hon visste att han inte höll sina löften. Otrogna människor går inte att lita på.

Vems historiebeskrivning är detta? Låter som något SD totat i HD. Stämmer inte på en fläck.

När SD/HD flyttade in i grannvillan var LW lika höggravid som HD. Att springa ute på nätterna med SD - skulle inte tro det.
Senast redigerad av Remark 2021-06-09 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in