Citat:
Ursprungligen postat av
anetor
Du skriver också att man skall vara försiktig med slutsatser. Om du med slutsats inbegriper att ens övertygelse är att HD vet mer än hon berättat så anser jag att jag kan förmedla den ståndpunkten utan att jag skall anses vara oförsiktig eller dragit en förhastad slutsats. Hon kan t o m veta en hel del. Att däremot vara öppen för att hon kan vara helt ovetandes om mordhändelsen är däremot en orimlig slutsats enligt mig.
Jag menar att man drar slutsatser från något som man läst ocg därefter skriver ut detta som sanninger, eller att det är bekräftat.
Att vi tror att HD vet mer, är en egen tolkning vi gör, vilket inte är en bekräftad sanning eller fakta.
Däremot vet vi att hon inte svarar på frågor i förhör (vägrar svara), att hon även ljuger. Det senare finns bekräftat genom att åklagaren har motbevisat SDs berättelser om blodigt akrobatsex. Denna historia har ju också HD dragit i rätten och till en vän.
Att du drar en slutsats och spekulerar, det är ju något vi alla gör här i tråden. Men då är det ju viktigt att du visar att det är just en spekulation genom formuleringar.
Orimliga slutsatser eller ej, vem kan avgöra det? Man får då argumentera för eller emot.
Jag försöker själv oftast leta fram citat för att visa varför jag tror något. Det betyder ju inte alltid att jag har dragit en slutsats som andra tycker är rimlig.
Det finns just nu många "slutsatser" i tråden som jag själv inte tycker är bekräftade, utan har just blivit trådsanningar på alltför lösa grunder.
Spekulera är en sak, rimliga slutsatser eller ej, fakta en annan...