2021-06-09, 13:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Oj, hade försäkringskassan sett det, hade de inte godtagit hennes sjukskrivning, så hård som de är idag mot sjuka.
Ja, och som nån annan nämnde är det rätt avancerad aktivitet och där ligger min förvåning. Långresor (USA) är också jobbigt även om man är helt frisk. Det verkar växla snabbt.
De är heller inte riktigt klara med sina uppgifter om är de åkte till England, HD nämner att T är åtta år (W sex år) och SD antingen 2012 eller 2013. Hon kör bil, han gipsad och de ska ta burkar.
I det sammanhanget finns allvarlig depression, en blandbild av katatoni och frenetiskt vandrande, samt svåra suicidtankar. Vägrade vård i ett år och läggs in 2012.

När hon kommer från USA ses drag av detta, hennes mor beskriver att hon uppvisar samma bild som när hon var sjuk, sen akutpsyk, höjer dos antipsykotika (inte bara intag kväll) och så initierar hon storstädning. Chefen nämner förvånansvärt pigg i augusti med tanke på omständigheter och de åker utomlands igen.
Senast redigerad av develi 2021-06-09 kl. 13:18.
Citera
2021-06-09, 13:18
Medlem
Citat:
Oj, hade försäkringskassan sett det, hade de inte godtagit hennes sjukskrivning, så hård som de är idag mot sjuka.
Nej, de hade absolut inte godtagit sjukskrivningen då hon tycks fungera på rätt hög nivå. Det har skrivits om det i tråden innan, att ”sjukdomen” kan ha varit starkt överdriven. Och då undrar man ju isf: Varför?

HD får och ska tydligen inte diskuteras i tråden enligt vissa, vilket jag anser märkligt då hon faktiskt har varit misstänkt och häktad.
Bevis hittades ej och hon blev avförd men likväl har hon betett sig som en medbrottsling
Citera
2021-06-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Är du develis PA?

Hen startade allt detta BS om att HD skulle vara bipolär när det spekulerades om LW kan ha varit det. Hen tar allt som skrivs om LW och lägger det på HD istället för att flytta fokus.

Utgångspunkten var snarast HDs medicinering.
Citera
2021-06-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är mer än uppenbart att du enbart är ute efter provokation än dialog, nåt så omoget ser man sällan över tid.
En gång är ingen gång men det är rent lågvatten - så höj ribban.

Jag har öht inte nämnt hennes medicinering med antipsykotika. Jag har öht inte ställt nån diagnos.

Anledningen till att jag skrev om att hon sitter på taket, med klättersele och lägger om ett tak - och inte riktigt får bilden att gå ihop - är att hon är fullt sjukskriven.
Samma år och strax efter åker hon till USA i tre veckor.

För övrigt skriver jag direkt att jag är totalt ointresserad av nån korkad dialog med dig om trötthetssjuka och gluten.
Så släpp.

Det var dåliga exempel.
Kika lite mer i SD:s GC-galleri så ser du att hon gör mer avancerade saker än kör bil...
Citera
2021-06-09, 13:56
Medlem
Citat:
(1) Det är relevant, då hennes inblandning i mordet diskuteras, så ge dig!
(2) För smutsigt blev det den dagen Lena dödades! Sedan att vissa kastar skit om döda Lenas psykiska ohälsa och noll förståelse för henne, (3) hon rår för sin död enligt några i tråden.
(4) Men stackars psykisk sjuka HD är det så jävla synd om, jag mår illa!
1. Där ser vi det olika.
2. Givetvis.
3. Helt obegripligt.
4. Det är i mina ögon långt värre att skriva ner LW än HD i det här sammanhanget. Men det ena rättfärdigar inte det andra.

Jag tror att du blandar ihop mig med andra skribenter i ditt svar. Det centrala för mig har alltid varit att få fast LWs mördare. Jag har hela tiden haft SD som förmodad GM och HD som möjlig medgärningsman och vill att allt av vikt skall utredas. Eftersom polisen inte gjort ett hundraprocentigt jobb tycker jag att den här tråden har varit viktig, även om den även varit smärtsam för samtliga parter (jag menar verkligen samtliga).
Det enda jag opponerar mig emot är att diskutera även sådant som kan tyckas ovidkommande här i det öppna.

Som du ser på mitt svar under punkt 1 så har vi olika tankar kring om typ av medicinering är av vikt eller ej.

Tycker att det kan vara klokt för samtliga i tråden att fundera på vad som är rimligt att diskutera och ej. Jag försöker alltså inte tysta någon utan bara be folk (även mig själv) att tänka till ett extra varv.

De flesta av oss här inne lär ju ha samma slutmål, nämligen att alla de med skuld i brottet döms, utifrån sin del i det hela.
Senast redigerad av Zymbal 2021-06-09 kl. 13:59.
Citera
2021-06-09, 13:56
Medlem
Hade ärende i området där sd bodde. Ingen syndes till
Citera
2021-06-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Hade ärende i området där sd bodde. Ingen syndes till
Vid eller runt hans hus asså
Citera
2021-06-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Funderar på vad som gjorde att LW höll kvar vid SD när HD väl hade skilt sig och flyttat ?

LW hade ju inget för, att sukta efter SD då , det borde ju hon ha märkt .
Han visade ju på att han försökte få HD tillbaka istället för att ”bygga bo ” med LW ...

Sorgligt att hon skrev de där raderna om att det fanns kladdkaka som han kunde smyga över och äta ....

Har du helt missat de utmärkt pedagogiska uttalandena från experter och länkar till sidor om mäns våld mot kvinnor??? Lyssna på Viveca Enander, en expert i det ämnet som vittnade i Tingsrätten. För att begripa varför det var som det var så borde du kanske lära dig om detta.

Jag frågar dig detta eftersom du i inledningen fortfarande undrar varför Lena "höll sig kvar vid" SD. Både Lena och HD var offer för en narcissistisk egotrippad jävel, som inte ville släppa någon av dem.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-09 kl. 14:05.
Citera
2021-06-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det var dåliga exempel.
Kika lite mer i SD:s GC-galleri så ser du att hon gör mer avancerade saker än kör bil...
Jag kanske cyklar rätt rejält när jag säger att hon kompenserar för något hon saknar.
Det ska du ha cred för att du hittat i hennes GC galleri.
Citera
2021-06-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Tacksam om du redovisar "de vissa" som ställer diagnos baserat på hennes fritidsaktivitet. Du försöker med härskarteknik och hänvisar till "oproffsigt". Är det till skillnad från dig som tror dig vara proffsig i dina kommentarer?

Med ”vissa” menar jag de som nu även på senare tid gått igång på att hennes fritidsaktivitet GC är tecken på psykisk sjukdom.
Det är väl rätt oproffsig slutsats/diagnos?
Och sen att skriva att hennes väninna är än mer manisk är liksom inte bättre det.
Citera
2021-06-09, 14:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Nej, de hade absolut inte godtagit sjukskrivningen då hon tycks fungera på rätt hög nivå. Det har skrivits om det i tråden innan, att ”sjukdomen” kan ha varit starkt överdriven. Och då undrar man ju isf: Varför?

HD får och ska tydligen inte diskuteras i tråden enligt vissa, vilket jag anser märkligt då hon faktiskt har varit misstänkt och häktad.
Bevis hittades ej och hon blev avförd men likväl har hon betett sig som en medbrottsling
Hon nämner (2018) att hon får Quetiapin insatt för tre år sen. Hon nämner endast denna medicin vid frågor om vad hon har och hon säger även att hon har livslång behandling för depression. Själv härrör hon den till ångest och sömn. Läser man dialog med LW och väninnan i Skottland så beskrivs hon som en zombie vintern och våren 2015 och sen tvärvänder det.
Att hon har psykiska besvär och kopplad till psykiatrin ses i FUP.

Att HDs beteende tonas ner och trivialiseras är mer än uppenbart, vilket inte stämmer med FUP. Det har nyss getts pekpinnar att dra fel slutsatser av FUP, att rannsaka sig själv och att överväga att hon är ett hjärntvättat offer.

Att SD utnyttjat HDs depression betvivlar jag inte men hon är åter på banan och beskrivs som kraftfull av hennes chef, en driftig sköterska. Tittar man på bilder är det likadant.

Att hon initierar att ta LWs loggar - och loggar om hennes cacher när hon mördats - kan absolut inte åligga SD. Hon har skilt sig, skaffat ny lgh och sitter en hel kväll och loggar om.

Att hon står och önskar LW död på jobbet då hon försvinner kan absolut inte SD ta ansvar för.

Att hon kontrolleras som otrogen ska vara ett bevis på hans dominans. Det är ren bullshit iom att hon gör identiskt det samma och är korkad nog att förfasas över hur hon ska återfå förtroendet när han kontrar med att stänga ner.

Hon har krävt full insyn i alla konton och har login vilket han säger pågår långt efter skilsmässa och flytt. Han har däremot inte samma privilegier. Flertal vittnen beskriver att detta sker med start 2017.
Dess innan övervakar hon honom via endomondo sen 2015 och förbjuder att ta cacher kväll och natt.
Inga åtgärder som är förvånande med en sån karlslok, men hon är aktiv.

Hon har en egen vilja och varför den forna bilden ska bejakas är för mig obegripligt. Hon är inte en styrd marionett hur mycket än sakkunnig åberopas - vilket handlar om LW.

Hur mycket än starka kvinnor faller offer för vissa män.
LW är i en helt annan position än HD oavsett om de delar samma skitstövel. När hon tar ut skilsmässa blir han farlig säger målsägandebiträdet.
Han hamnar på osäker mark och försöker kontrollera LW med hot och sitt RT ännu mer frenetiskt för att HD inte ska få veta om fortsatt otrohet.
Detta RT mot LW har han sysslat med ända sen minst 2015.
I takt med att HD tjatar om sitt brist på tillit (och ljuger om JS) blir han ännu mer kontrollfreak mot LW, som i sin tur försöker få honom att göra ett val.
Han har köpt sig en tidsfrist till slutet på augusti att de inte ska avslöja fortsatt kontakt.
Inte logga tex Nordsjön.
Den kontakt som fortsatte trots livslångt kontaktförbud mars 2017 som HD utfärdade och är orsak till skilsmässa.
Senast redigerad av develi 2021-06-09 kl. 14:27.
Citera
2021-06-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Med ”vissa” menar jag de som nu även på senare tid gått igång på att hennes fritidsaktivitet GC är tecken på psykisk sjukdom.
Det är väl rätt oproffsig slutsats/diagnos?
Och sen att skriva att hennes väninna är än mer manisk är liksom inte bättre det.
GC är en radioaktivitet ?
Tänker speciellt på de blå männen Hanna Davidsson och Stefan Davidsson brukar prata om.. det är som RT på det nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in