2021-06-09, 11:59
Medlem
Motherships avatar
Jag tror inte att hon har skydd från polisen, verkar vara något som hon har hittat på själv för att verka utsatt.

Jag har bra insyn i hur dessa beslut fattas, det finns ingen grund i det som framkommit. Möjligen har hon EA lurat några andra män på stålars, män som kanske är mer hotfulla och läskiga än dessa som framkommer här.
Citera
2021-06-09, 12:02
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Jag tror inte att hon har skydd från polisen, verkar vara något som hon har hittat på själv för att verka utsatt.

Jag har bra insyn i hur dessa beslut fattas, det finns ingen grund i det som framkommit. Möjligen har hon EA lurat några andra män på stålars, män som kanske är mer hotfulla och läskiga än dessa som framkommer här.

Precis! Varför skulle hon ha fått beskydd/skyddad identitet?

Pöbeln här är väl den värsta....
Citera
2021-06-09, 12:09
Medlem
Verkar vara uppenbart för dom flesta att kvinnan ljuger men det är tre faktorer som återkommer i den argumentationen som jag är lite frågande inför. Själv har jag inte satt mig in i ärendet så mycket att jag varken vill eller kan ha en 100% klar uppfattning men är intresserad av er syn på följande:

1. Att hon manipulerat och bara använt utvalda delar av bevismaterial och raderat resten rörande filmer etc. I reportaget påstods att det inte finns något som tyder på det. Hur ligger det till med den saken? Vad finns det för bevis för att hon gjort det?

2. Att hon anmält flera män för våldtäkt. Kvinnan säger själv att hon bara gjort en anmälan tidigare. Mycket möjligt att hennes väninna anmält denna våldtäkt på uppdrag av "Emma" men det blir i alla fall bara två anmälningar. Den tredje påstår hon att hon drogs in i pga en redan gjord anmälan mot en man från en annan våldtagen kvinna I en polisutredning som hon själv inte satte i gång. Hur ligger det till med den saken?

3. Dom övriga män hon anmält framställs inte direkt själva som helt oskyldiga offer. Hade inte båda ett antal anmälningar mot sig om våldtäkt av andra kvinnor. En av dom sju, om jag inte minns fel. Är helt med på det Lambertz själv, och många i tråden, anför som argument, att det är ganska osannolikt att samma kvinna ständigt blir våldtagen. Men i så fall är det väl än mer osannolikt att en man som anmälts sju gånger för våldtäkt inte vid något tillfälle också våldtagit?

Om jag påstår mig ha blivit misshandlad tre gånger och jag i två av fallen pekar ut gärningsmän som sedan tidigare anmälts (dömts?) för flera fall av misshandel kan det väl likaväl ses som något som ökar sannolikheten för att jag också drabbats.

Om det är OK för en 70 årig man som bland annat varit justitiekansler och haft stort inflytande över rättsväsendet att ha dåligt omdömme och kunna skylla på naivitet och träffa "fel" kvinna bör det väl rimligen även vara ok för en hälften så gammal kvinna att också få ha dåligt omdömme och träffa fel män. Är hon dessutom attraktiv och aktiv är det väl inte helt orimligt att hon gjort det två gånger tidigare?

I övrigt bekräftade materialet som framkom i reportaget min bild av att högt utbildade personer med höga positioner inte med automatik förtjänar det höga anseende dom har utan tvärtom förvånansvärt ofta har svårt att ens leva upp till genomsnittets moral och förmåga och vilja att använda sitt omdömme.

Sexuellt verkar Lambertz pendla mellan en normal 12 årings mognadsnivå i sin önskan att få ge "sugmärken" och någon skruvad pappa-dotter grej. "Det var skönt för mig, var det bra för dig" och "Du är min dotter, nu har vi legat med varandra också en gång, nu lägger vi det bakom oss". Känns inte helt friskt.

Ena stunden är han glasklar i sitt omdömme om Emma som en mycket skör person med ständigt återkommande psykiskt dåligt mående och kan med lätthet räkna upp och redovisa en lista på 20 tidigare olika lögner han kan belägga, för att skjuta hål på hennes trovärdighet.

Vilken normal mer än dubbelt så gammal man som helst skulle backa lite här. Men inte en av landets högst utbildade och mest meriterade jurister, han trampar i stället gasen i botten och plockar fram gubbkuken.

Spiken i kistan för det moraliska förfallet och den gnutta anseende som fanns kvar blir när han helt öppet och obekymrat i detalj redogör för och lär ut när och hur man ska ljuga.

Det hela avslutas med den tragikomiska knorren och totala haverit när han anser sig blivit förtalad pga en kvinna vars kontakt inleddes med att han ansåg att det var fel att hon inte kunde förtala andra män.

Tja vad ska man säga? Akademiker liksom..
Senast redigerad av rotebro-conny 2021-06-09 kl. 12:12.
Citera
2021-06-09, 12:11
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Varför bjuder män kvinnor på brännvin när de är ensamma med dom?

Varför dricker människor tillsammans över huvud taget?

Svar: för att bli mer lössläppta och slappna av. Givetvis visste Lambertz att han kanske skulle kunna komma till med denna brud om han gav henne ett middagsbord och sprit. Det faller under människor som gör människosaker - de flesta vill ligga.
Citera
2021-06-09, 12:11
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu var det dock Lambertz som var fullast, vilket EA rapporterade direkt till sina kompisar via SMS under kvällen. Så då är det EA som är den skyldiga till att ha utnyttjat situationen.

G anmälde detta och det lades ner.
Citera
2021-06-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Du begriper fortfarande inte att hon ljuger?

Klart man inte tål när en kvinna ljuger upprepade gånger, som gör enorm skada på oskyldiga män, enbart för att tjäna pengar.

Hur hade du reagerat om det var din bror, pappa eller son som blev utsatt av det här psykfallet?

Tänk till lite din idiot.

Fast Lambertz själv redogör ju öppet för sin syn på när han anser att man ska ljuga.

Hur hade du sett på honom om det var din fulla syster eller dotter du hade sett på filmen som han var "lite kladdig" mot?
Citera
2021-06-09, 12:26
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast Lambertz själv redogör ju öppet för sin syn på när han anser att man ska ljuga.

Hur hade du sett på honom om det var din fulla syster eller dotter du hade sett på filmen som han var "lite kladdig" mot?

Fast nu pratar vi inte om en ung tjej?! Vad pratar om en gubbig jäkel och en kvinna med psykiska problem?

Du menar att tjejer/kvinnor alltid är trovärdiga? Om ej får upprättelse?

Här har vi enligt mig en ”Svarte Petter”. Någon som är kvinna, är psykiskt sjuk?, ljuger?
Citera
2021-06-09, 12:28
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Verkar vara uppenbart för dom flesta att kvinnan ljuger men det är tre faktorer som återkommer i den argumentationen som jag är lite frågande inför. Själv har jag inte satt mig in i ärendet så mycket att jag varken vill eller kan ha en 100% klar uppfattning men är intresserad av er syn på följande:

1. Att hon manipulerat och bara använt utvalda delar av bevismaterial och raderat resten rörande filmer etc. I reportaget påstods att det inte finns något som tyder på det. Hur ligger det till med den saken? Vad finns det för bevis för att hon gjort det?

2. Att hon anmält flera män för våldtäkt. Kvinnan säger själv att hon bara gjort en anmälan tidigare. Mycket möjligt att hennes väninna anmält denna våldtäkt på uppdrag av "Emma" men det blir i alla fall bara två anmälningar. Den tredje påstår hon att hon drogs in i pga en redan gjord anmälan mot en man från en annan våldtagen kvinna I en polisutredning som hon själv inte satte i gång. Hur ligger det till med den saken?

3. Dom övriga män hon anmält framställs inte direkt själva som helt oskyldiga offer. Hade inte båda ett antal anmälningar mot sig om våldtäkt av andra kvinnor. En av dom sju, om jag inte minns fel. Är helt med på det Lambertz själv, och många i tråden, anför som argument, att det är ganska osannolikt att samma kvinna ständigt blir våldtagen. Men i så fall är det väl än mer osannolikt att en man som anmälts sju gånger för våldtäkt inte vid något tillfälle också våldtagit?

Vi tror inte. Vi vet att kvinnan ljuger.

1. Det är säkerställt i b.la. Hovrättdomen att EA manipulerat bevis och klippt ljudfilen samt fabriksåterställt telefonen dagen efter EA blev ombedd att lämna in den till polis. Kalla Fakta valde av okänd anledning att inte ta med detta på ett korrekt sätt.

Du kan ta del av det caset här: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA

Nu gjorde alltså EA samma sak mot GL. Fast nu lite "smartare" och lämnade in telefonen till en mobilbutik för total rensning, just i samband med att hon blev ombedd att lämna in telefonen av polis.

2. Okej, så bara för att EA säger det, så är det sant? EA har deltagit i absolut minst 3 anmälningar och vittnat mot minst 3 män i olika utredningar om att hon blivit våldtagen. Bortförklaringar undanbedes, tack.

EA är inom kort dömd för grovt förtal i ett av fallen och sannolikt falsk tillvitelse också. Då väntar finkan/hispan.

3. Än en gång, varför litar du på allt slinkan säger? Det finns ingen bäring i det. Hon ljuger mer än hon talar sanning.

Citat:

Jaha?

Ja, det hör till parningen att det blir lite kladdigt. Har du själv aldrig raggat på och lägrat en kvinna?

Kino heter begreppet att röra en kvinna och bli närgången för att initiera sex. Fullt normalt.

Kino: https://puamore.com/wiki/kino-escalation/
Senast redigerad av Vaxad 2021-06-09 kl. 12:38.
Citera
2021-06-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Fast nu pratar vi inte om en ung tjej?! Vad pratar om en gubbig jäkel och en kvinna med psykiska problem?

Du menar att tjejer/kvinnor alltid är trovärdiga? Om ej får upprättelse?

Här har vi enligt mig en ”Svarte Petter”. Någon som är kvinna, är psykiskt sjuk?, ljuger?

Nej jag menar främst att eftersom Lambertz plötsligt själv var väldigt klar över det när han satt häktad så borde han kanske även ha funderat lite över den biten innan han tog fram spriten och gubbkuken.
Citera
2021-06-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Vi tror inte. Vi vet att kvinnan ljuger.

1. Det är säkerställt i b.la. Hovrättdomen att EA manipulerat bevis och klippt ljudfilen samt fabriksåterställt telefonen dagen efter EA blev ombedd att lämna in den till polis. Kalla Fakta valde av okänd anledning att inte ta med detta på ett korrekt sätt.

Du kan ta del av det caset här: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA

Nu gjorde alltså EA samma sak mot GL. Fast nu lite "smartare" och lämnade in telefonen till en mobilbutik för total rensning, just i samband med att hon blev ombedd att lämna in telefonen av polis.

2. Okej, så bara för att EA säger det, så är det sant? EA har deltagit i absolut minst 3 anmälningar och vittnat mot minst 3 män i olika utredningar om att hon blivit våldtagen. Bortförklaringar undanbedes, tack.

EA är inom kort dömd för grovt förtal i ett av fallen och sannolikt falsk tillvitelse också. Då väntar finkan/hispan.

3. Än en gång, varför litar du på allt slinkan säger? Det finns ingen bäring i det. Hon ljuger mer än hon talar sanning.

Jaha?

Ja, det hör till parningen att det blir lite kladdigt. Har du själv aldrig raggat på och lägrat en kvinna?

Kino heter begreppet att röra en kvinna och bli närgången för att initiera sex. Fullt normalt.

http://www.seductionbase.com/seduction/cat/In_the_Middle/PC/286.html

Nej jag litar inte på henne för ett ögonblick. Men det betyder ju inte med automatik att allt hon säger är lögn.

I övrigt har jag redan resonerat runt det du frågar om i det inlägg du citerade.
Citera
2021-06-09, 12:36
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Nej jag menar främst att eftersom Lambertz plötsligt själv var väldigt klar över det när han satt häktad så borde han kanske även ha funderat lite över den biten innan han tog fram spriten och gubbkuken.

Sant. Gubbkukar gör sig bäst i källare. Fuktiga och mögliga.

Men här verkar du inte kolla på hela bilden. Och du är inte ensam.
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-06-09 kl. 12:39.
Citera
2021-06-09, 12:39
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Nej jag litar inte på henne för ett ögonblick. Men det betyder ju inte med automatik att allt hon säger är lögn.

I övrigt har jag redan resonerat runt det du frågar om i det inlägg du citerade.

Jo. Det är en psykopat/BPD-häxa.

Ok, så du har läst domen i hovrätten samt sett youtube-klippet med advokaten? Dvs. advokaten för en av männen som blivit oskyldigt anklagad/dömd pga. EA och fängslad i 9 månader.

Verkar nämligen inte som du är vidare insatt?
Senast redigerad av Vaxad 2021-06-09 kl. 13:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in