Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Verkar vara uppenbart för dom flesta att kvinnan ljuger men det är tre faktorer som återkommer i den argumentationen som jag är lite frågande inför. Själv har jag inte satt mig in i ärendet så mycket att jag varken vill eller kan ha en 100% klar uppfattning men är intresserad av er syn på följande:
1. Att hon manipulerat och bara använt utvalda delar av bevismaterial och raderat resten rörande filmer etc. I reportaget påstods att det inte finns något som tyder på det. Hur ligger det till med den saken? Vad finns det för bevis för att hon gjort det?
2. Att hon anmält flera män för våldtäkt. Kvinnan säger själv att hon bara gjort en anmälan tidigare. Mycket möjligt att hennes väninna anmält denna våldtäkt på uppdrag av "Emma" men det blir i alla fall bara två anmälningar. Den tredje påstår hon att hon drogs in i pga en redan gjord anmälan mot en man från en annan våldtagen kvinna I en polisutredning som hon själv inte satte i gång. Hur ligger det till med den saken?
3. Dom övriga män hon anmält framställs inte direkt själva som helt oskyldiga offer. Hade inte båda ett antal anmälningar mot sig om våldtäkt av andra kvinnor. En av dom sju, om jag inte minns fel. Är helt med på det Lambertz själv, och många i tråden, anför som argument, att det är ganska osannolikt att samma kvinna ständigt blir våldtagen. Men i så fall är det väl än mer osannolikt att en man som anmälts sju gånger för våldtäkt inte vid något tillfälle också våldtagit?
Vi tror inte. Vi vet att kvinnan ljuger.
1. Det är säkerställt i b.la. Hovrättdomen att EA manipulerat bevis och klippt ljudfilen samt fabriksåterställt telefonen dagen efter EA blev ombedd att lämna in den till polis. Kalla Fakta valde av okänd anledning att inte ta med detta på ett korrekt sätt.
Du kan ta del av det caset här:
https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA
Nu gjorde alltså EA samma sak mot GL. Fast nu lite "smartare" och lämnade in telefonen till en mobilbutik för total rensning, just i samband med att hon blev ombedd att lämna in telefonen av polis.
2. Okej, så bara för att EA säger det, så är det sant? EA har deltagit i absolut minst 3 anmälningar och vittnat mot minst 3 män i olika utredningar om att hon blivit våldtagen. Bortförklaringar undanbedes, tack.
EA är inom kort dömd för grovt förtal i ett av fallen och sannolikt falsk tillvitelse också. Då väntar finkan/hispan.
3. Än en gång, varför litar du på allt slinkan säger? Det finns ingen bäring i det. Hon ljuger mer än hon talar sanning.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Fast Lambertz själv redogör ju öppet för sin syn på när han anser att man ska ljuga.
Hur hade du sett på honom om det var din fulla syster eller dotter du hade sett på filmen som han var "lite kladdig" mot?
Jaha?
Ja, det hör till parningen att det blir lite kladdigt. Har du själv aldrig raggat på och lägrat en kvinna?
Kino heter begreppet att röra en kvinna och bli närgången för att initiera sex. Fullt normalt.
Kino:
https://puamore.com/wiki/kino-escalation/