2021-04-06, 19:43
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nja, du har väl aldrig svarat sakligt på din sammantagna bild av EA och hennes ansvar i alla 3 falskeligen anmälda våldtäkter? Citera gärna, tack.

Mest ursäkter om att EA inte bär någon skuld från dig.
Som jag sagt flertalet gånger: Jag tror inte att hon gjort sig skyldig till brott av det som framkommit hittills. Det är min sammanlagda bild.

Förtalsmålet vet jag inget om och har därför inget att säga om det. Generellt är jag mycket tveksam till Lambertz hållning i frågan. Jag är emot folkdomstolar.
Citat:
Okej. Vet vi om Advokat Massi ens prövat att processa falsk tillvitelse mot EA?
Jag antar att du menar om hans klient anmält MÄ till polisen. Nej, det vet vi inte.
Däremot vet vi att MÄ inte blivit dömd för falsk tillvitelse eller något annat brott. Av det drar jag slutsatsen att antingen har DU inte polisanmält henne eller så ledde anmälan inte till någon förundersökning. Jämför med Lambertz, där hans anmälan mot MÄ inte ledde till någon förundersökning.

Citat:
Jag tycker som nämnt att det uppenbarligen är brottsligt att försöka snärja män falskeligen för våldtäkt.

Tycker du förresten det vore bra om GL, DU och PO gick samman med en anmälan om falsk tillvitelse? Det skulle väl få lite tyngd då. Du som studerat juridik kanske har koll?
Jag tycker att det vore bra om förundersökningnarna och MÄ:s agerande blev granskade.

Om det är så att det går att bevisa att MÄ gjort sig skyldig till falsk anklagelse eller falsk angivelse så bör hon naturligtvis åtalas så att den saken prövas I domstol. Brott ska beivras.
Citera
2021-04-06, 20:06
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Som jag sagt flertalet gånger: Jag tror inte att hon gjort sig skyldig till brott av det som framkommit hittills. Det är min sammanlagda bild.

Förtalsmålet vet jag inget om och har därför inget att säga om det. Generellt är jag mycket tveksam till Lambertz hållning i frågan. Jag är emot folkdomstolar.

Jag antar att du menar om hans klient anmält MÄ till polisen. Nej, det vet vi inte.
Däremot vet vi att MÄ inte blivit dömd för falsk tillvitelse eller något annat brott. Av det drar jag slutsatsen att antingen har DU inte polisanmält henne eller så ledde anmälan inte till någon förundersökning. Jämför med Lambertz, där hans anmälan mot MÄ inte ledde till någon förundersökning.

Jag tycker att det vore bra om förundersökningnarna och MÄ:s agerande blev granskade.

Om det är så att det går att bevisa att MÄ gjort sig skyldig till falsk anklagelse eller falsk angivelse så bör hon naturligtvis åtalas så att den saken prövas I domstol. Brott ska beivras.

Men vad får dig att tro det? Allt pekar ju starkt på att det rör sig om brott.

Motsägesfulla (klippta) inspelningar i 2 olika fall.
Fabriksåterställning för att dölja ovanstående, precis innan polis ska söka - också i 2 fall.
SMS till vän att Göran e stupfull, samt 30min samtal under tiden EA enligt utsago var däckad och blev våldtagen.

Inget fysiskt våld mot EA i något av de 3 fallen.

Jag tror som nämnt att EA kommer få sota för sina brott den här gången. Om flashback-detektiver kan "lösa" detta, så räknar jag kallt med att polis och åklagare är kompetenta nog att bevisa brott.
Citera
2021-04-06, 21:57
Medlem
Sökt i tråden efter nya uppladdningar av filmen på xhamster eftersom den tagits bort. Någon som har sparat den och lagt ut någon annanstans?
Citera
2021-04-06, 22:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnerWinner
Sökt i tråden efter nya uppladdningar av filmen på xhamster eftersom den tagits bort. Någon som har sparat den och lagt ut någon annanstans?
Inte för att filmen egentligen har någon bäring på anklagelserna mot Lambertz. Men att den tagits bort tyder på att någon inte gillat uppmärksamheten. För normalt sätt så är det väl bra att folk glor på ens amatörfilm. Det ger väl någon slags intäkter får man hoppas.
Citera
2021-04-06, 23:21
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte för att filmen egentligen har någon bäring på anklagelserna mot Lambertz. Men att den tagits bort tyder på att någon inte gillat uppmärksamheten. För normalt sätt så är det väl bra att folk glor på ens amatörfilm. Det ger väl någon slags intäkter får man hoppas.

Om det vore sant som Stoppa Pressarna hävdat, att filmen spelade en avgörande roll när det gällde att lägga ner förundersökningen mot GL, då är den kanske intressant.

Jag tror mer på åklagarens förklaring, att häktningen baserades på att hon antog att EA befunnit sig i hjälplöst tillstånd. När det kom fram att EA ägnat sig åt aktiviteter med telefonen som visade att hon inte befunnit sig i hjälplöst tillstånd, då föll grunden för häktning.

Exakt detta har åklagaren inte sagt. Det är min tolkning av vad hon sagt, i kombination med vad som framkommit från bl.a. GL.

Så här skriver GL.

«Men vad man (polisen) till sist ändå gjorde, sedan jag hade suttit häktad en tid, det var att kolla meddelandena i Emmas telefon. Och då såg man det: Det viktigaste hade hon raderat, det som visade att hon minsann inte alls var särskilt medvetslös vid den kritiska tidpunkten, natten till juldagen 2020.»

http://goranlambertz.se/manipulations-och-forsummelsebetraktelse/

Senast redigerad av lasternassumma 2021-04-06 kl. 23:24.
Citera
2021-04-06, 23:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om det vore sant som Stoppa Pressarna hävdat, att filmen spelade en avgörande roll när det gällde att lägga ner förundersökningen mot GL, då är den kanske intressant.

Jag tror mer på åklagarens förklaring, att häktningen baserades på att hon antog att EA befunnit sig i hjälplöst tillstånd. När det kom fram att EA ägnat dig åt aktiviteter med telefonen som visade att hon inte befunnit sig i hjälplöst tillstånd, då föll grunden för häktning.

Exakt detta har åklagaren inte sagt. Det är min tolkning av vad hon sagt, i kombination med vad som framkommit från bl.a. GL.

Så här skriver GL.

«Men vad man (polisen) till sist ändå gjorde, sedan jag hade suttit häktad en tid, det var att kolla meddelandena i Emmas telefon. Och då såg man det: Det viktigaste hade hon raderat, det som visade att hon minsann inte alls var särskilt medvetslös vid den kritiska tidpunkten, natten till juldagen 2020.»

Inte för att ge borderlinehäxor några idéer. Men om EA inte ens haft någon mobil, inte spelat in, inte ringt, inte messat. Då hade sannolikt Lambertz fortfarande suttit häktad. Jag tror det kallas att skjuta sig själv i foten.

Att en gammal porrfilm skulle ha spelat in tror jag inte en sekund på.
Citera
2021-04-06, 23:36
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Inte för att ge borderlinehäxor några idéer. Men om EA inte ens haft någon mobil, inte spelat in, inte ringt, inte messat. Då hade sannolikt Lambertz fortfarande suttit häktad. Jag tror det kallas att skjuta sig själv i foten.

Tre tankar.

Dels din, att EA själv tillhandahållit bevis för att hon inte var "däckad".

Dels att det är så lätt att det blir fel. Varför uppmärksammas den bristande rättssäkerheten så lite?

Varför försöker inte GL peka mer på brister i lagstiftningen och hur den tillämpas? Mitt intryck är att han är mest kritisk mot åklagare och dom som arbetat med förundersökningen. Mitt intryck är att dom i huvudsak följt lagen, även om dom brustit i effektivitet. Dom borde också, som GL skriver, ha kollat upp grundläggande fakta innan häktning.

Senast redigerad av lasternassumma 2021-04-06 kl. 23:38. Anledning: Mitt intryck...
Citera
2021-04-06, 23:58
Medlem
Citat:

Det som du skriver e huvudet på spiken. EA hade inte behövt överjobba det hela utan det går alldeles utmärkt att fixa in en man i häktet på ord mot ord
Citera
2021-04-07, 02:25
Medlem
Citat:

Jag tror mer på åklagarens förklaring, att häktningen baserades på att hon antog att EA befunnit sig i hjälplöst tillstånd. När det kom fram att EA ägnat sig åt aktiviteter med telefonen som visade att hon inte befunnit sig i hjälplöst tillstånd, då föll grunden för häktning.

Så här skriver GL.

EA säger att vidare hon har återställt telefonen så att tidigare data har förstörts.
Emma säger att hon återställde telefonen igår på grund av ett mjukvarufel. Ljudinspelningarna finns därför inte kvar i mobilen. Emma berättar att även meddelandehistorik är borta men meddelanden på Messenger finns kvar.

Hur kan det finnas kvar meddelanden på Messenger om EA har äterställt telefonen. Alla annan data skall ha tagits bort vid återställiningen men inte vissa meddelanden på Messenger.

Någon som kan förklara?

Messenger Apple
https://apps.apple.com/us/app/messenger/id454638411

------------------------
Edit: Någon som även får ihop följande, som kan förklara?
Emma tillfrågas om det går att se tidsangivelser på inspelningarna.
Emma svarar att de inte går att se. Emma säger att hon återställde telefonen igår på grund av ett mjukvarufel. Ljudinspelningarna finns därför inte kvar i mobilen. Emma berättar att även meddelandehistorik är borta men meddelanden på Messenger finns kvar.

Emma tillfrågas vad som hände med telefonen som gjorde att hon återställde den.
Emma säger att hon har haft problem med den sen den kom, det var en utbytesenhet. Det har varit problem med ljudet och igår gick inget att göra med telefon. Halva skärmen blev grå och hade fläckvis dålig touch. Emma lämnade därför in telefonen på en Apple-butik i Täby igår.

De två utsagorna som jag inte får ihop med fel på på hennes mobiltelefon.
Emma säger att hon återställde telefonen igår på grund av ett mjukvarufel.
[]
Emma lämnade därför in telefonen på en Apple-butik i Täby igår.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-07 kl. 02:41.
Citera
2021-04-07, 03:25
Medlem
Citat:
Tre tankar.

Dels din, att EA själv tillhandahållit bevis för att hon inte var "däckad".

Dels att det är så lätt att det blir fel. Varför uppmärksammas den bristande rättssäkerheten så lite?

Varför försöker inte GL peka mer på brister i lagstiftningen och hur den tillämpas? Mitt intryck är att han är mest kritisk mot åklagare och dom som arbetat med förundersökningen. Mitt intryck är att dom i huvudsak följt lagen, även om dom brustit i effektivitet. Dom borde också, som GL skriver, ha kollat upp grundläggande fakta innan häktning.

Tack. Gårdagens bästa fråga i denna tråd.
Vilken minister vill svara?
Citera
2021-04-07, 04:31
Medlem
Ytterliggare en undran?

Om EA hade tagit bort sina filer på sin mobiltelefon genom någon typ av återställning eller genom någon annan åtgärd, så skall följande gälla.
Recover deleted files on iCloud.com
[]
Recover files deleted from other apps

You can restore files you deleted from other apps within the last 30 days, whether you deleted them on iCloud.com or on your iPhone, iPad, iPod touch, Mac, or Windows computer.

In Settings on iCloud.com, click Restore Files (in the Advanced section).

Select each file you want to restore, or select Select All.

Click Restore.
https://support.apple.com/guide/icloud/recover-deleted-files-mmae56ea1ca5/1.0/icloud/1.0

Det vill säga att de borttagna filerna kan återställas under tidsrymden 30 dagar räknat, från "igår".

Varför gick inte polisen in och tittade i hennes iCloud där hennes borttagna filer sannolikt fanns att tillgå?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-07 kl. 04:51.
Citera
2021-04-07, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Ytterliggare en undran?

Om EA hade tagit bort sina filer på sin mobiltelefon genom någon typ av återställning eller genom någon annan åtgärd, så skall följande gälla.
Recover deleted files on iCloud.com
[]
Recover files deleted from other apps

You can restore files you deleted from other apps within the last 30 days, whether you deleted them on iCloud.com or on your iPhone, iPad, iPod touch, Mac, or Windows computer.

In Settings on iCloud.com, click Restore Files (in the Advanced section).

Select each file you want to restore, or select Select All.

Click Restore.
https://support.apple.com/guide/icloud/recover-deleted-files-mmae56ea1ca5/1.0/icloud/1.0

Det vill säga att de borttagna filerna kan återställas under tidsrymden 30 dagar räknat, från "igår".

Varför gick inte polisen in och tittade i hennes iCloud där hennes borttagna filer sannolikt fanns att tillgå?
Polisen kanske har lite mer att göra än att hålla på med fnaskens telefoner. Jag tror ju också att GL får skylla sig lite själv också när han måste umgås med fnask. Men så blir det väl när det blir förbjudet att köpa sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in