Citat:
Som jag sagt flertalet gånger: Jag tror inte att hon gjort sig skyldig till brott av det som framkommit hittills. Det är min sammanlagda bild.Förtalsmålet vet jag inget om och har därför inget att säga om det. Generellt är jag mycket tveksam till Lambertz hållning i frågan. Jag är emot folkdomstolar.
Citat:
Jag antar att du menar om hans klient anmält MÄ till polisen. Nej, det vet vi inte.
Okej. Vet vi om Advokat Massi ens prövat att processa falsk tillvitelse mot EA?
Däremot vet vi att MÄ inte blivit dömd för falsk tillvitelse eller något annat brott. Av det drar jag slutsatsen att antingen har DU inte polisanmält henne eller så ledde anmälan inte till någon förundersökning. Jämför med Lambertz, där hans anmälan mot MÄ inte ledde till någon förundersökning.
Citat:
Jag tycker att det vore bra om förundersökningnarna och MÄ:s agerande blev granskade.
Jag tycker som nämnt att det uppenbarligen är brottsligt att försöka snärja män falskeligen för våldtäkt.
Tycker du förresten det vore bra om GL, DU och PO gick samman med en anmälan om falsk tillvitelse? Det skulle väl få lite tyngd då. Du som studerat juridik kanske har koll?
Tycker du förresten det vore bra om GL, DU och PO gick samman med en anmälan om falsk tillvitelse? Det skulle väl få lite tyngd då. Du som studerat juridik kanske har koll?
Om det är så att det går att bevisa att MÄ gjort sig skyldig till falsk anklagelse eller falsk angivelse så bör hon naturligtvis åtalas så att den saken prövas I domstol. Brott ska beivras.