2021-06-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Lambertz namngav henne i presskonferensen, och enbart i denna tråden framkommer tillräckligt med info för att identifiera henne. Att hon är hotad tvivlar jag inte alls på.
Jag tvivlar på det.
Att folk tycker hon är en skurk innebär inte att många vill skada henne irl.
Tyvärr har det blivit så att när vissa kvinnor får kritik så är det hat och hot.

Att tro att man vet vem det är är en avsevärd skillnad mot att verkligen ta steget och hitta den personen. Jag har tex inte sett nån mailadress eller likn till henne. Inte sett att nån uttryckt att de vill skada henne.
Citera
2021-06-09, 10:53
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Där har hon varit flera ggr. Var det därför hon inte klarade studierna?

Ja, det är nu god tid för ett återbesök och en längre vistelse. Det här håller fan inte längre!
Citera
2021-06-09, 10:55
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Jag tvivlar på det.
Att folk tycker hon är en skurk innebär inte att många vill skada henne irl.
Tyvärr har det blivit så att när vissa kvinnor får kritik så är det hat och hot.

Att tro att man vet vem det är är en avsevärd skillnad mot att verkligen ta steget och hitta den personen. Jag har tex inte sett nån mailadress eller likn till henne. Inte sett att nån uttryckt att de vill skada henne.
Det är nog ingen som vill skada henne fysiskt. G.L har ingen kriminell fan club bakom sig.

Just det uttrycket är nog inte sant. Hon fick väl beskydd för att media inte skulle fota och rota?

Oavsett.... slöseri om man jämför med misshandlade kvinnor som dör när hjälp uteblir.

Hon får tid för att G.L är känd. Enbart detta!

Det är just därför jag kräks och vomerar!!!!

De som blir våldtagna när de joggar?? Kom igen, debatten behöver nyanseras. Hon är skräp för de som drabbas, drar debatten 300 år baklänges.
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-06-09 kl. 11:08.
Citera
2021-06-09, 10:58
Medlem
biancaJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Lambertz-hataren GW Persson uttalade sig om Lambertz-ärendet, på TV 4. Det är hög tid att slänga ut GW Persson. Hade det gått till rättegång hade Lambertz blivit fälld?, påstår fetknoppen Persson. Nej, det hade det inte, därför lade åklagaren ner ärendet. Knappast våldtäkt när inte ens Emma protesterade under deras sexuella umgänge. Ut med GW i kylan

Tror att många med dig ser med andra ögon på GW efter den här affären. Han är inte det kliniskt neutrala omdömet längre men någon som liksom en annan är missledd av agg och fördomar.
Citera
2021-06-09, 11:38
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Usch! Vilket botteninlägg! Ytterligare en som i likhet med Lambertz söker förnedra kvinnan. I motsats till dej och Lambertz yttrade hon inga nedsättande omdömen om honom i intervjun. Hon gav endast sin bild av det som hänt. Men det tycks inte mupparna här på Flashback tåla.

Usch, vilket fördomsfullt inlägg du själv skriver!

Bara för att man är en ung kvinna betyder det inte att man är ärlig och alltid talar sanning. Det finns kvinnliga kriminella, eller håller du inte med om det? I denna tråd finns oerhört mycket information som grävts fram av Flashbacks medlemmar. Min första inställning var nog lite avvaktande och fördömande åt båda håll. Jag citerar mig själv:

Vi har sett det här förr. En ung studentska som är beredd till mycket för att främja sin egen karriär.
...
Men jag har mycket svårt att förstå varför en ung kvinna väljer att fira jul med en gammal gubbe och dricka sprit. Hon måste veta vad det skulle landa i. Men hon kanske var villig till denna uppoffring för att nå sina mål. För att må lite bättre låtsas hon inför sin väninna blivit våldtagen, men hon trodde aldrig väninnan skulle anmäla det hela.

Att GL dessutom skulle ”fått upp den” nog för en våldtäkt förvånar mig mer. Där gick det nog åt några blå tabletter.

Men ok, GL är förmodligen ett självgott svin. Jag tror säkert han skulle må bra av något år på anstalt. Leif GW bli säkert glad i alla fall...

Jag tycker fortfarande det är mycket dåligt omdöme av GL att fira jul i sitt hem med alkohol och ensam med denna unga kvinna. Han, om någon, borde enkelt kunna ta reda på lite mer om hennes bakgrund....

Men när jag mer och mer läser i tråden och förstår kvinnan EAs bakgrund blir jag mycket obehaglig till mods. Hennes sätt att snärja män med våldtäktsanklagelser har hon använt tidigare, hennes agerande i ett fall används till och med i polisutbildningen i juridik i Växjö. Det finns en Youtube-inspelning av föreläsningen om du är intresserad.

Jag föreslår därför att du läser lite i tråden, att du går in på hennes exmans blogg och också läser lite. Tag också del av besluten om hennes tvångsintagning för psykvård. Sätt dig också in hennes aktuella rättsprocesser; hennes åtal för ärekränkning och nu falsk tillvitelse samt den anmälan som hon gjorde för våldtäkt som ledde till att en man satt häktad i flera månader innan han släpptes.

Fundera sedan om du fortfarande tycker att denna kvinna är förnedrad av rättsväsendet och oss här på Flashback eller om det är så att hon själv utnyttjar rättsväsendet för att förnedra män.
Citera
2021-06-09, 11:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Där har hon varit flera ggr. Var det därför hon inte klarade studierna?
Jag tror att de tvångsinläggningar som kommit till kännedom i tråden var tidigare än studierna.
Citera
2021-06-09, 11:46
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biancaJ
Tror att många med dig ser med andra ögon på GW efter den här affären. Han är inte det kliniskt neutrala omdömet längre men någon som liksom en annan är missledd av agg och fördomar.

Ja, jag är också förvånad över att GWs agerande i denna affär. Quick-affären tog nog rätt hårt på GW. Eller är det så att hans omdöme börjar fördunklas på gamla dar?

En elak kommentar kan vara att GW själv skulle nog aldrig bli anmäld för våldtäkt nu. Det är fysiskt orimligt. Jag har mycket svårt att förstår hur det skulle gå till med hans kroppshydda....

Skämt åsido, så även om GL är en tölp och var helt ute fel i Quick-affären så betyder det inte att det är fritt fram med falska våldtäktsanklagelser. Någon jävla moral måste även GW ha!
Citera
2021-06-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH

Bara för att man är en ung kvinna betyder det inte att man är ärlig och alltid talar sanning. Det finns kvinnliga kriminella, eller håller du inte med om det? I denna tråd finns oerhört mycket information som grävts fram av Flashbacks medlemmar. Min första inställning var nog lite avvaktande och fördömande åt båda håll. Jag citerar mig själv:

Vi har sett det här förr. En ung studentska som är beredd till mycket för att främja sin egen karriär.
...
Men jag har mycket svårt att förstå varför en ung kvinna väljer att fira jul med en gammal gubbe och dricka sprit. Hon måste veta vad det skulle landa i. Men hon kanske var villig till denna uppoffring för att nå sina mål. För att må lite bättre låtsas hon inför sin väninna blivit våldtagen, men hon trodde aldrig väninnan skulle anmäla det hela.

Att GL dessutom skulle ”fått upp den” nog för en våldtäkt förvånar mig mer. Där gick det nog åt några blå tabletter.

Men ok, GL är förmodligen ett självgott svin. Jag tror säkert han skulle må bra av något år på anstalt. Leif GW bli säkert glad i alla fall...

Jag tycker fortfarande det är mycket dåligt omdöme av GL att fira jul i sitt hem med alkohol och ensam med denna unga kvinna. Han, om någon, borde enkelt kunna ta reda på lite mer om hennes bakgrund....

Men när jag mer och mer läser i tråden och förstår kvinnan EAs bakgrund blir jag mycket obehaglig till mods. Hennes sätt att snärja män med våldtäktsanklagelser har hon använt tidigare, hennes agerande i ett fall används till och med i polisutbildningen i juridik i Växjö. Det finns en Youtube-inspelning av föreläsningen om du är intresserad.

Jag föreslår därför att du läser lite i tråden, att du går in på hennes exmans blogg och också läser lite. Tag också del av besluten om hennes tvångsintagning för psykvård. Sätt dig också in hennes aktuella rättsprocesser; hennes åtal för ärekränkning och nu falsk tillvitelse samt den anmälan som hon gjorde för våldtäkt som ledde till att en man satt häktad i flera månader innan han släpptes.

Fundera sedan om du fortfarande tycker att denna kvinna är förnedrad av rättsväsendet och oss här på Flashback eller om det är så att hon själv utnyttjar rättsväsendet för att förnedra män.

Det finns ingen genomgång i TS, kan du möjligen länka till: polisföreläsning på YT, exmans blogg, diverse rättsprocessen o tvångsintagning...

Tror många skulle uppskatta en liten recap med länkar!
Citera
2021-06-09, 11:51
Medlem
Varför bjuder män kvinnor på brännvin när de är ensamma med dom?

Ensamma män som inte tidigare kommit i skottposition på denna kvinna.

Svar: Hoppet om doppet och brännvinet skall göra kvinnorna möra viljelösa
eller omdömeslösa så att den oattraktive blir någorlunda acceptabel.

Samma män som inte direkt skulle våldta kvinnan med våld försöker genom
brännvinet skaffa sig en position där det blir en kvasivåldtäkt som inte är
straffbar kombinerat med kvinnans skam att hon låtit sig luras och bli full.

GW råkar faktiskt ha rätt sett till nuvarande men inte gamla lagstifningen.

Sen kan faktiskt våldtäktsanmälan vara arrangerad såtillvida att E A såg till
att annan person formellt gjorde anmälan.

Fjant Lambertz fel är inte att han lät henne komma hem till sig utan att han
bjöd på brännvin för hoppet om doppet. Utan brännvin och våld men med
frivilligt sex hade han haft ett stort imponerandevärde som lolitafixare.

Många män skulle dock uttala förakt men med dold avundjuka inombords-
fan en sån där tur har jag aldrig haft och kommer aldrig att någonsin få.
Och skulle jag ha turen skull jag nog inte få upp den pga ålder. Fan den
där Göran Lambertz verkar ha mycket innanför brallorna
Citera
2021-06-09, 11:53
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH

...

En man med samma historik hade hängts rakt av. Den saken som gör det känsligt är hur hon spelar på sexuellt utnyttjande.
Citera
2021-06-09, 11:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Varför bjuder män kvinnor på brännvin när de är ensamma med dom?

Ensamma män som inte tidigare kommit i skottposition på denna kvinna.

Svar: Hoppet om doppet och brännvinet skall göra kvinnorna möra viljelösa
eller omdömeslösa så att den oattraktive blir någorlunda acceptabel.

Samma män som inte direkt skulle våldta kvinnan med våld försöker genom
brännvinet skaffa sig en position där det blir en kvasivåldtäkt som inte är
straffbar kombinerat med kvinnans skam att hon låtit sig luras och bli full.

GW råkar faktiskt ha rätt sett till nuvarande men inte gamla lagstifningen.

Sen kan faktiskt våldtäktsanmälan vara arrangerad såtillvida att E A såg till
att annan person formellt gjorde anmälan.

Fjant Lambertz fel är inte att han lät henne komma hem till sig utan att han
bjöd på brännvin för hoppet om doppet. Utan brännvin och våld men med
frivilligt sex hade han haft ett stort imponerandevärde som lolitafixare.

Många män skulle dock uttala förakt men med dold avundjuka inombords-
fan en sån där tur har jag aldrig haft och kommer aldrig att någonsin få.
Och skulle jag ha turen skull jag nog inte få upp den pga ålder. Fan den
där Göran Lambertz verkar ha mycket innanför brallorna
Nu var det dock Lambertz som var fullast, vilket EA rapporterade direkt till sina kompisar via SMS under kvällen. Så då är det EA som är den skyldiga till att ha utnyttjat situationen.
Citera
2021-06-09, 11:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Lambertz-hataren GW Persson uttalade sig om Lambertz-ärendet, på TV 4. Det är hög tid att slänga ut GW Persson. Hade det gått till rättegång hade Lambertz blivit fälld?, påstår fetknoppen Persson. Nej, det hade det inte, därför lade åklagaren ner ärendet. Knappast våldtäkt när inte ens Emma protesterade under deras sexuella umgänge. Ut med GW i kylan
Nu har vi en samtyckeslag i Sverige. "Hon protesterade inte" räcker inte utan båda parterna måste vara aktivt med på saken. Detta för att man inte skall kunna utnyttja folk som är för fulla eller rädda för att protestera. Eller som ett fall jag såg om i USA där mannen hävdade att kvinnan inte protesterat varvid hon konstaterade att han ägnat sig åt att strypa henne så hon trodde hon skulle dö. Hur protesterar man då?

Däremot tror jag inte Lambertz fällts ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in