Citat:
Ursprungligen postat av
vitapumps
Usch! Vilket botteninlägg! Ytterligare en som i likhet med Lambertz söker förnedra kvinnan. I motsats till dej och Lambertz yttrade hon inga nedsättande omdömen om honom i intervjun. Hon gav endast sin bild av det som hänt. Men det tycks inte mupparna här på Flashback tåla.
Usch, vilket fördomsfullt inlägg du själv skriver!
Bara för att man är en ung kvinna betyder det inte att man är ärlig och alltid talar sanning. Det
finns kvinnliga kriminella, eller håller du inte med om det? I denna tråd finns oerhört mycket information som grävts fram av Flashbacks medlemmar. Min första inställning var nog lite avvaktande och fördömande åt båda håll. Jag citerar mig själv:
Vi har sett det här förr. En ung studentska som är beredd till mycket för att främja sin egen karriär.
...
Men jag har mycket svårt att förstå varför en ung kvinna väljer att fira jul med en gammal gubbe och dricka sprit. Hon måste veta vad det skulle landa i. Men hon kanske var villig till denna uppoffring för att nå sina mål. För att må lite bättre låtsas hon inför sin väninna blivit våldtagen, men hon trodde aldrig väninnan skulle anmäla det hela.
Att GL dessutom skulle ”fått upp den” nog för en våldtäkt förvånar mig mer. Där gick det nog åt några blå tabletter.
Men ok, GL är förmodligen ett självgott svin. Jag tror säkert han skulle må bra av något år på anstalt. Leif GW bli säkert glad i alla fall...
Jag tycker fortfarande det är mycket dåligt omdöme av GL att fira jul i sitt hem med alkohol och ensam med denna unga kvinna. Han, om någon, borde enkelt kunna ta reda på lite mer om hennes bakgrund....
Men när jag mer och mer läser i tråden och förstår kvinnan EAs bakgrund blir jag mycket obehaglig till mods. Hennes sätt att snärja män med våldtäktsanklagelser har hon använt tidigare, hennes agerande i ett fall används till och med i polisutbildningen i juridik i Växjö. Det finns en Youtube-inspelning av föreläsningen om du är intresserad.
Jag föreslår därför att du läser lite i tråden, att du går in på hennes exmans blogg och också läser lite. Tag också del av besluten om hennes tvångsintagning för psykvård. Sätt dig också in hennes aktuella rättsprocesser; hennes åtal för ärekränkning och nu falsk tillvitelse samt den anmälan som hon gjorde för våldtäkt som ledde till att en man satt häktad i flera månader innan han släpptes.
Fundera sedan om du fortfarande tycker att denna kvinna är förnedrad av rättsväsendet och oss här på Flashback eller om det är så att hon själv utnyttjar rättsväsendet för att förnedra män.