2021-06-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu harr jag läst om HDs eventuella tablettintag sida upp och sida ner. Jag vet att hon fick medicin vid förhören när hon var häktad, men VILKEN RELEVANS HAR DET FÖR MORDET som SD utförde?

Det verkar som om flera här går på något med tanke på innehållet i inläggen. Kan vi inte hålla oss till mordet på LW och HDs ev inblandning i det?

Det är ju just det: orkade hon med någon inblandning? Kanske det de medicinintresserade rotar i?
Citera
2021-06-09, 10:47
Medlem
Citat:
Nu harr jag läst om HDs eventuella tablettintag sida upp och sida ner. Jag vet att hon fick medicin vid förhören när hon var häktad, men VILKEN RELEVANS HAR DET FÖR MORDET som SD utförde?

Det verkar som om flera här går på något med tanke på innehållet i inläggen. Kan vi inte hålla oss till mordet på LW och HDs ev inblandning i det?

Det blev ett sidospår i en diskussion om att HD ska ha kört bil och hjälpt till på nåt tak för några år sen (någon nämnde att det kanske inte var lämpligt att köra med det läkemedlet osv). Vilket i sig inte heller bör vara så relevant för mordet.

Fortsätter det på den här nivån så kommer ingen här bli klok på vad hon evtl döljer.

Svaren finns inte i att ”hon var jämngod” med SD vad gällde otrohet och lögner. Svaret finns inte heller i att man upprepar att hon inte minns eller inte vill svara i förhör.

Svaret finns heller inte i att hon hängt med SD efter mordet.
”Lösningen” finns heller inte i fupen som nagelfarits av polis och trådmedlemmar i snart 1,5 år.

Det krävs lite nya fräscha grepp annars så är diskussionen tillbaks till ”HD bedrog SD i samband med skilsmässan” och ”HD var nog med bakom planket” osv.

Hon är två GC-loggar plus sen några dagar tillbaka. HD-hetsarna har inte ens bemödat sig kika i dem om där finns nåt spännande.

Samtidigt så efterlyses internutredningar och ”nu måste HD granskas”.

Ja men vad fasen gör det då alla som tror det finns en sportmössa att hitta nåt som får henne i för skranket och sluta bläddra i fupen och vara nostalgiska.

Behövs liksom inte mera ältande om hennes skilsmässa och sjukdom. Det snacket började 2018-05-17 i tråden och pågår fortfarande men nu som om det vore liksom det hetaste stoffet i stan att HD ljög för blivande mördaren SD när hon var på väg att lämna honom med rätt goda skäl.
Citera
2021-06-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Puh, det verkar som om det knappt blir några kvar i polishuset i Örebro om man ska ta bort stug-gillare, kaninhoppare, hästintresserade, dykare, burkletare, grannar...
Lite som Knutby, helt galet.
Jag förstår orimligheten, men någonstans måste man fråga sig vilken typ av trygghet och skydd vi medborgare vill ha?
Det finns en anledning till attinte blanda yrke och privatliv, att inte arbeta tillsammans med sin nästa/sambo/make/maka osv. Det behövs nya ögon, en förändring.
Det blir liksom inge bra när kompisar ska peta i polarnas göromål, eftersom objektiviteten "hen skulle aldrig kunna göra si eller så".
Vem känner egentligen någon annan fullt ut? Ibland vet jag inte ens vem jag själv är eller vart jag är påväg, eller ens engagerar mig i ett mord på en trebarnsmamma jag aldrig mött eller hört talas om när hon levde. Nu känns hon som en vän, tack vare hennes otroliga dokumenterande, som om hon redan visste att det skulle behövas om Stefan gjorde allvar av sina hot.
Citera
2021-06-09, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ok. Finns flera varianter och jag fick upp en där det står bipolär depression och sedan : (colon) vid sömnproblem osv, vilket rent grammatiskt borde betyda att bip dep och sömnproblem hör ihop. Inte att sömnproblem står separat.
Men, allt är ju möjligt och då kanske man inte ska stå på höjden eller köra bil med medlet i kroppen? Nja, orkar HD ens engagera sig i aktiviteter med sina mediciner i kroppen? Skumt.

För sjunde gången så skriver jag att ingen vet hur hon mådde vid de två tillfällen som Develi tog upp som exempel på olämpliga aktiviteter i samband sjukdom.

Inte heller känner vi till läkemedel eller dos vid de tillfällena. Doktorn avgör mycket där med sina råd och sen är det väl upp till dagsformen.
Citera
2021-06-09, 10:53
Medlem
Citat:
Det är ju just det: orkade hon med någon inblandning? Kanske det de medicinintresserade rotar i?
Orkar man åka till USA och klättra så orkar man nog lyssna på hur exmaken gjort ett par timmar tidigare när han berättar hur den förhatliga älskarinnan raderades från kartan.
Men HDs ev pillertrillande vid DET tillfället tror jag inte ett skit på. Och här verkar inte topic stå i fokus. Det ena inlägget är värre än det andta både i farmceupisk okunskap och att ge sken av att man vet allt. Det går verkligen utför i tråden.
Citera
2021-06-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
För sjunde gången så skriver jag att ingen vet hur hon mådde vid de två tillfällen som Develi tog upp som exempel på olämpliga aktiviteter i samband sjukdom.

Inte heller känner vi till läkemedel eller dos vid de tillfällena. Doktorn avgör mycket där med sina råd och sen är det väl upp till dagsformen.

Någon idé om hur tråden kan gå vidare och vilka tåtar man bör nysta i när det gäller ev inblandning av
HD eller SOA?
Citera
2021-06-09, 11:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Tror du läser Fass lite galet. Vid enbart sömnproblem, nej, men vid bipolaritet MED sömnproblem. Är det inte så?

Nej. Jag känner människor som får det mot enbart sömnproblem.
Citera
2021-06-09, 11:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenSpike
Kan du ge några hänvisningar? Eller är det mer din samlade bild?

Det är en samlad bild efter att ha läst vad hon skrev till sina vänner.
Citera
2021-06-09, 11:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Lite som Knutby, helt galet.
Jag förstår orimligheten, men någonstans måste man fråga sig vilken typ av trygghet och skydd vi medborgare vill ha?
Det finns en anledning till attinte blanda yrke och privatliv, att inte arbeta tillsammans med sin nästa/sambo/make/maka osv. Det behövs nya ögon, en förändring.
Det blir liksom inge bra när kompisar ska peta i polarnas göromål, eftersom objektiviteten "hen skulle aldrig kunna göra si eller så".
Vem känner egentligen någon annan fullt ut? Ibland vet jag inte ens vem jag själv är eller vart jag är påväg, eller ens engagerar mig i ett mord på en trebarnsmamma jag aldrig mött eller hört talas om när hon levde. Nu känns hon som en vän, tack vare hennes otroliga dokumenterande, som om hon redan visste att det skulle behövas om Stefan gjorde allvar av sina hot.
Ja, ofta funderar jag på vad det är som gör LW så —- jag höll på att skriva levande, och hoppas att det inte missförstås, men ja, att man hänger här och att tråden fortsätter att engagera.
Jag tror att en bidragande orsak är, som du säger, att det finns dokumenterat i både ord och bild. Högt och lågt. Hela känsloregistret. Och inte lite heller.

Och så bland alla andra komponenter: villaidyllen, blommande syrener, intriger, relationer.
Och så geocaching som grädde på moset.
Eller kanhända moset självt?
Citera
2021-06-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Det må så vara. Men om det varit så att hon tagit quetiapin som behandling för bipolär sjukdom så hade det ju inte gjort henne till en sämre människa/förälder eller mindre kompetent ssk eller hur?

Snarare en människa som tar ansvar för sin hälsa.

I kontexten med hela historien som ledde fram till mordet och hur SD spelade ut HD och LW mot varandra, medveten om HDs psykiska skörhet, så skulle ju ännu en psykiatrisk diagnos hos HD bara ge SD ännu en nivå av taskighet.

Det handlar ju inte om ett snedseteg av en trött man.

SD hade definitivt största skulden till HDs (och givetvis också) Lenas dåliga psykiska mående. Det är ett helvete att vara tillsammans med en så elak jävel, vare sig man är fru eller älskarinna. Sen tussade han ihop dem mot varandra. Han styrde och ställde med dem båda in absurdum - och HD som redan var skör innan hon träffade SD! . Fyfan säger jag,
Citera
2021-06-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, ofta funderar jag på vad det är som gör LW så —- jag höll på att skriva levande, och hoppas att det inte missförstås, men ja, att man hänger här och att tråden fortsätter att engagera.
Jag tror att en bidragande orsak är, som du säger, att det finns dokumenterat i både ord och bild. Högt och lågt. Hela känsloregistret. Och inte lite heller.

Och så bland alla andra komponenter: villaidyllen, blommande syrener, intriger, relationer.
Och så geocaching som grädde på moset.
Eller kanhända moset självt?

Håller med i ovanstående.

Sen tror jag att SD:s försvarare och LW:s hatare (i tråden) under tids gång gjort att tråden växt sig så otroligt stor. Utan dessa hade det nog inte funnits detta intresse (iaf inte lika stort). Det har iaf inte hjälpt SD under årens gång.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-06-09 kl. 11:29.
Citera
2021-06-09, 11:30
Medlem
Citat:

Iofs har du rätt, men å andra sidan kan det vara relevant för att förstå HDs minnesförlust vid förhör - som jag antar har med både ovilja och ev medicinering att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in