Citat:
Ursprungligen postat av
maratonmaniker
Jag förstår om bankernas kreditförluster är låga för de lånar inte ut pengar som kreditbolagen gör. När en bankkund dör ifrån bolånet så täcker försäljningen av huset med god marginal lånet. Den som ska låna på bank ska redan ha pengar!
Nja, det man måste ha är inkomst.
Och lånar man med en bostad som pant ställer staten krav på kontantinsats.
Citat:
Ursprungligen postat av
maratonmaniker
Min yngsta dotter som haft fast arbete i många år och har en......ja rätt god lön fick inget lånelöfte på HB! Hon har INGA skulder eller usla krediter men "Lånelöfte"...nä vad som helst kan ju hända! Jäntan kan ju förlora jobbet? Har hon tänkt på det?....*typ*! Hon var så ledsen efteråt. (nu har hon och sambon köpt en fin lägenhet centralt med bankens goda vilja. Man måste vara två?)
En civ ek har hygglig inkomst och kommer få lånelöfte utan problem.
Men det kan vara så att hon inte fick låna till ett visst objekt. Därför att banken ansåg att värdet på det var lägre. Och då skulle hon kanske ha ett lån på 100% av det värde banken anser att objektet hade. Och då blir det nej.
För att hålla ned kreditförlusterna måste bankerna ha koll på vad bostäderna rimligen är värda. Så ingen lånar för mycket och det blir kreditförluster senare.
----------------------------------------------------------
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Ditt prat om att det skulle bo en massa invandrare från Mena i Stockholms innerstad ville du inte prata mer om märker jag.
Det får du väl ta i forum för rasbiologi.
Jag har bara konstaterat att det är som högst priser där det vistas mycket utrikesfödda.
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
FBERNSSON menade garanterat även de som sökt flyktingstatus men spårbytt samt anhöriginvandrare också. Det förstår alla utan autism.
Så istället för att medge att du saknar läsförståelse, och försöka göra något åt det, så försöker du istället fantisera ihop vad FBerntsson menade.
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Annie Lööf lovade också att hon skulle äta upp sin sko hellre än att Samarbeta med Löfven..hur smakade den nu igen? Utan stöd från V är allt inflytande kört för Annie så det kommer hon acceptera.
Och här har du fantiserat om vad Lööf sa. Gå tillbaka till källan och läs innantill. Du har fel.
Konstatera sedan att villkoret inte är uppfyllt.
Alla som gått ut gymnasiet klarar det.