Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Man kan inte bara avstå sina arbetsuppgifter hur som helst! Är det ingen som jobbar i den här tråden och vet hur det fungerar i verkligheten och på arbetsplatser? För mig verkar det uppenbart att PW informerat om att han känner SD och på det viset pekat på olämpligheten i att han deltar i husrannsakan och velat avstå. Det är dock alltid en chef som har the final say. Men i praktiken ser jag det som att PW själv velat avstått. Han behövde bara få godkänt från chef.
Dagen efter husrannsakan fanns det uppenbarligen personalbrist på IT och överordnad gav honom uppgiften att gå igenom beslagen. Så ser verkligheten ut på arbetsplatser. Skulle han nekat att göra sina arbetsuppgifter? Ni har ingen verklighetsförankring i vad ni skriver och begär från PW. Sluta vara på Flashback varje dag och börja jobba så kanske poletten trillar ner.

Inte riktigt. Hade det varit i tingsrätten och PW hade varit exempelvis domare eller nämndeman så hade han bytts ut. Personalbrist eller inte.
Så är det.
Det finns ju regelverk i all offentlig och myndighetsutövande verksamhet som reglerar just detta.
Hade PW varit socionom och fått på sitt bord att utreda säg sin systers eller dykarpolares lämplighet som förälder så hade han fått skicka över det ärendet till en kollega, hur överbelastad arbetsgivaren/ myndigheten än hade varit.
Och jag tror det är fler med mig som jobbar ganska mycket och med samhällsbärande verksamheter, så det behöver du inte oroa dig för, du väna ros som i trådens början, när LW nyss hittats, angrep EW så hårt att du kallades både det ena och det andra. (Och inget av det hade med ros att göra, snarare ris).