2021-05-17, 12:21
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Någon som ville få ut det snabbt att SD lyckats, men misslyckats.
Det här blir väldigt OT (som mycket annat i denna märkliga tråd) men man får nog säga att han faktiskt har lyckats men krävs många timmar.

A student from a flying school will normally graduate with a CPL (Commercial Pilot Licence) and IR (Instrumental Rating) (CPL+IR). This Licence is known as the Frozen ATPL.
Citera
2021-05-17, 12:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Han skiljer sig, har en relation med HD när hon var gift. Hon skiljer sig, relationen pågår. SD involverad enligt vad JS säger. LW blir mördad. Relationen svalnar för att helt avslutas när JS vill visa sanningen om deras relation.

Är JS bara en nyttig idiot, en bricka i HD och SD dödsdansande? Var ett mord det som skulle ena de två igen? HD med sitt öppna hat mot LW utnyttjar JS för få bevis på SD totala kärlek, det vill säga han mördar LW?

"allt blir bra nu"

Inget nytt ovan, men bollar ut bollen om någon har något tillföra. Jag fastnar lite i detta, kan det stämma.
Visst är JS bara en nyttig idiot för HD.
Hon använde honom för att få tillbaka SD.
Trots att hon verkar iskall så måste hon ha varit rätt bra på att spela intresserad och övertyga honom om att skilja sig.
Tycker hon att det gör att hon vann över LW som inte lyckades få SD att vilja skilja sig?
HD verkar ha stort behov av att konkurrera och vinna över LW.
Citera
2021-05-17, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det här blir väldigt OT (som mycket annat i denna märkliga tråd) men man får nog säga att han faktiskt har lyckats men krävs många timmar.

A student from a flying school will normally graduate with a CPL (Commercial Pilot Licence) and IR (Instrumental Rating) (CPL+IR). This Licence is known as the Frozen ATPL.

Inte enligt de som tillhandahöll kurser här i Sverige, men kan misstolkat det. Han har ju inte nått 1500 timmar och kvarstår vad tusen 9/11 har med det att göra. Off topic men mest nyfiken på varför den grandiosa fick elfte, september att skylla på.

PS lustig tråd? Det förstår jag du tycker. Få såna pm är ett tecken på att man tycker tråden är lustig, du vet SD är bara missförstådd och har ju alibi osv. DS.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2021-05-17 kl. 12:28.
Citera
2021-05-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Visst är JS bara en nyttig idiot för HD.
Hon använde honom för att få tillbaka SD.
Trots att hon verkar iskall så måste hon ha varit rätt bra på att spela intresserad och övertyga honom om att skilja sig.
Tycker hon att det gör att hon vann över LW som inte lyckades få SD att vilja skilja sig?
HD verkar ha stort behov av att konkurrera och vinna över LW.

Jo, är inne på samma linje. Men idag är det segt i kolan.
Citera
2021-05-17, 12:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Haha, det beror på hur man vill se det.
Det är som att påstå att man är busschaufför för att man har klarat teoriprovet för körkort.
Det där med att övningsköra var inte så viktigt.
Citera
2021-05-17, 12:28
Medlem
Citat:
Fick detta "PM" angående flygcertifikatet:

Stefan har JAR FCL med ME,IR och SP samt frusen ATPL enligt JAA och Luftfartsverket. Det går ej att få ett mer komplett yrkesflygcertifikat för flygplan med fasta vingar i Europa. Certifikatsnummer SE- följt av personnummer. Utfärdat 2001-10-25. Allt kontrollerbart och offentligt hos Luftfartsstyrelsen.

Bara en detalj i det sammanhanget. Sedan 2009 finns det ingen Luftfartssyrelsen.
Det heter numera Transportstyrelsen. Jag har vänt mig dit idag också för att se vad man får ut kring detta.
Citera
2021-05-17, 12:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jo, kan ibland känna jag behöver ta ett omtag om vissa saker.

Dock tycker jag det faktum att kontakt fanns fram tills han går till polisen för klargöra saker.
Ingen tror väl att sanningen någonsin har varit ett mål för HD?
Sanningen skyr hon som pesten.
Citera
2021-05-17, 12:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror också att "mailet" är Telegram. Som är raderat.

Jag har just gjort ett nytt inlägg som svar till devel med en rättelse om vilken tid hon pratar med J*rgen J. Råkade nog kopiera in typ samtalslängden eller något i misstag.

Lena pratar inte med SD i telefonen vad vi kan se iaf.

Tyvärr finns inget som visar att de stämt träff eller annat som visar vad de har bestämt mer än att vi vet att Lena var till Vivallaskogen.

Lena säger till JJ den 12 maj i ett samtal kl 29:54- 22:39, dvs kvällen efter Mållganatten och efter As kalas hos UW:

A158/190
"L W: Nej det tror jag inte han kommer nog sen men eh .. nu ... så då tänkte jag att jag ska ta
och gå en tur till min gömma det var lite dåligt ljus igår när jag gick .. jag ska gå och titta till
den .. den sitter lite .. dom har röjt i skogen men jag måste byta om lite.
J: Är det i .. i närheten?
LW: Ah det är christmas. Eller hur var det, hade du eller hade du inte loggat den? Jag
kommer inte ihåg.
J: Nej christmas har jag inte loggat.
LW: Näe ..
J: Det. ...
L W: Min virkade .. ( ohörbart)
J: Den har jag inte ens ... har jag inte ens sett.
LW: Näe ..
J: jag har som inte statiat datorn ikväll.. måste jag kanske ( ohörbart) där har vi en logg på
gång .. det haunted house of harsta. Har ... harsta .. det är min nästa .. nästa logg. Jaha .. vad
säger du har du nån virk-cache?
LW: Det är ingen virk-cache det är finalen som jag har virkat en julkrubba till.
J: Jahaaa okej ..
LW: Absolute christmas det är en ju ... det är en nötknäckar-kalender. Jag går bara in i
garderoben ett ögonblick.
J: Ja ja ja .. gör det du. Men är det en trad då?
L W: Nötknäckarkalendern?
J: Ja men .. nehe och då är det en .. myst?
L W: Då är det per definition en myst.
J: Ja ... absolute christmas ..
LW: Yes it is.
"
//
s 203
"L W: Det är jättefint när det lyser .. fasen! Jag får gå hit en gång till.. men jag ska bara titta på
den från lite olika .. nej men den här sitter bra .. det var nån som sa att dom har röjt ur så
mycket så att.. att den liksom riskerar och bli mugglad men .. äh .. för tusan det här går väl bra.
"
Så "nån" har sagt til henne att cachen syns lite väl mycket och att den behöver synas till. Hon var där natten innan, men det var lite dåligt ljus då...

Ok. Inte så många andra än SD o parkarbetare som ränner i buskarna där. Men ”mejlet” återfinns inte. Är den omtalade cacheplatsen exakt densamma som mordplatsen?

Från det ena till det andra, och det här kan väl verka dumt kanske, men hur kommer det sig att den dialog du citerar finns bevarad? Det är telefonsamtal?
Citera
2021-05-17, 12:37
Medlem
Citat:
Ingen tror väl att sanningen någonsin har varit ett mål för HD?
Sanningen skyr hon som pesten.

Jo en pest som äter hennes minne.
Citera
2021-05-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han är en riktigt bra skådis!
Nu ser jag också att han ser "röd" ut. Lite ansträngande där för honom mitt i allt flinande och skrattande.

Det som han kanske tror är avväpnande med skrattet, blir liksom konstigt för andra.

Det som förvirrar mig är att jag inte tror att han känner skam över att han ljuger, men kanske stress över att kunna få ihop det så att ändarna möts? Måste visa sig på styva linan och vara överlägsen (PS och R*dén).

Det är ju en riktig uppvisning också på hur han brukar slira på anningen, så att man knappt märker det om man inte är van och just som förhörsledarna här noterar vad han säger riktigt nog.

För naturligtvis är detta ju något som är väldigt viktigt; vad säger den misstänkte om var han var vid mordtillfället? Inget som de inte noterar liksom.

Ja, han tycks ligga på gränsen i många olika situationer.m Han tycker säkert att han är supersmart, men vad är smart med en som ljuger? Kan inte hitta någonstans där SD skriver att han är helt oskyldig till mordet på Lena, men jag har väl missat det? Kanske säger han även det, men inlindat som en halvsanning/halvlögn?.
Citera
2021-05-17, 12:41
Medlem
Citat:
Haha, det beror på hur man vill se det.
Det är som att påstå att man är busschaufför för att man har klarat teoriprovet för körkort.
Det där med att övningsköra var inte så viktigt.

Lite så är det.

Skrev lyckats, med del ett men sedan misslyckats med del två.

Lär ha kostat en hel del med det lyckade för att sedan bli noll.

Är väldigt många saker som är öppna och tveksamma gällande SD. Elitsimmare, pilot som ledde noll osv.

Mönstret blev arbetslös med egen firma med tafflig hemsida.
Citera
2021-05-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man kan inte bara avstå sina arbetsuppgifter hur som helst! Är det ingen som jobbar i den här tråden och vet hur det fungerar i verkligheten och på arbetsplatser? För mig verkar det uppenbart att PW informerat om att han känner SD och på det viset pekat på olämpligheten i att han deltar i husrannsakan och velat avstå. Det är dock alltid en chef som har the final say. Men i praktiken ser jag det som att PW själv velat avstått. Han behövde bara få godkänt från chef.

Dagen efter husrannsakan fanns det uppenbarligen personalbrist på IT och överordnad gav honom uppgiften att gå igenom beslagen. Så ser verkligheten ut på arbetsplatser. Skulle han nekat att göra sina arbetsuppgifter? Ni har ingen verklighetsförankring i vad ni skriver och begär från PW. Sluta vara på Flashback varje dag och börja jobba så kanske poletten trillar ner.

Inte riktigt. Hade det varit i tingsrätten och PW hade varit exempelvis domare eller nämndeman så hade han bytts ut. Personalbrist eller inte.
Så är det.
Det finns ju regelverk i all offentlig och myndighetsutövande verksamhet som reglerar just detta.

Hade PW varit socionom och fått på sitt bord att utreda säg sin systers eller dykarpolares lämplighet som förälder så hade han fått skicka över det ärendet till en kollega, hur överbelastad arbetsgivaren/ myndigheten än hade varit.

Och jag tror det är fler med mig som jobbar ganska mycket och med samhällsbärande verksamheter, så det behöver du inte oroa dig för, du väna ros som i trådens början, när LW nyss hittats, angrep EW så hårt att du kallades både det ena och det andra. (Och inget av det hade med ros att göra, snarare ris).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in