2021-06-08, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har granskat lite HD åt er här.

Hennes loggade cacher har ökat från 13380 till 13382. OMG...

Nån som har premium kan ju kolla runt lite om hon är på banan igen osv.

Kanske var serien av casher i Folketorp SDs avskedsgåva till HD som han förberett utifall han skulle dömas. ”Bara för dig” eller vad det stod.
Fast jag tror ändå inte det för han verkar ha varit övertygad om en friande dom och om att fortsätta sitt liv som vanligt. Hade sommaplaner.
Citera
2021-06-08, 06:43
Medlem
landbandys avatar
Hela det här är så underligt -det är knappt man tror det är sant .

Och dessa människor har man lagt ut gömmor till och träffat på både i skogen och på olika event .

Först dör en kvinna och tre år senare dör kvinnans mördare .

Geocachingen för mig kommer aldrig att bli detsamma efter det som hänt .
Citera
2021-06-08, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vem eller vilka det må vara som har tagit livet av LW så är det en fruktansvärd handling !
Att kunna ta ifrån 3 barn sin mamma är och förblir galet .
Att kunna mörda är så fel och att slå sönder en kvinna så pass som skedde är hemskt .
Spelar ingen roll hur mycket hat som låg bakom genomförandet ; det är så fel att döda en människa !
Hoppas den eller de som varit inblandade i denna överrenskommelse att döda LW -alltid kommer känna samvetskval för vad som gjorts !

Att behöva mörda någon för att få frid i sinnet ; är att gå för långt .
Har man sådana problem är det bäst att söka professionell hjälp för sina tvångshandlingar och behov av att ta livet av någon .🥺

Om det nu fanns en överenskommelse att döda LW, vad anser du då om tanken att fler än SD och HD skulle veta om den? Hade de berättat för någon nära vän om sina planer?
Citera
2021-06-08, 07:17
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det du frågar om står i inlägget du citerar. Nej jag tror inte att hon skulle ha golat på SD om hon inte skrikandes blev gripen där heller.

Man kan väl tänka sig ändå att hon inte blev MER samarbetsvillig av att låsas in? Och då tänker jag väl främst på att bjussa på sitt privatliv som de försöker vända ut och in på.

Hon har ju en viss ”ton” i tingsrättsförhöret. I dialog med åklagarna som inte bara satt henne i finkan utan även kommenterar städningen hemma hos henne osv. Helt happy är hon inte...
Alternativet var att gripa henne ”vanligt” eller? Hur brukar misstänkta mördare gripas? Utredningen visste väl om planerna på familicide också, kanske inte ville ta några chanser? Jag tvivlar iaf på att hon hade agerat annorlunda oavsett, eftersom jag är ganska säker på att hon och Stefan hade pratat ihop sig redan, de hade ju bra många timmar tillsammans där under USA-resan.
Citera
2021-06-08, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Alternativet var att gripa henne ”vanligt” eller? Hur brukar misstänkta mördare gripas? Utredningen visste väl om planerna på familicide också, kanske inte ville ta några chanser? Jag tvivlar iaf på att hon hade agerat annorlunda oavsett, eftersom jag är ganska säker på att hon och Stefan hade pratat ihop sig redan, de hade ju bra många timmar tillsammans där under USA-resan.

Om jag kommer ihåg rätt så hade SD eller HD sagt under ett förhör att hen inte kom ihåg om de satt tillsammans under flygresan till USA. Vem glömmer något sådant? Antar att frågan var vad de pratade om under dessa timmar.
Citera
2021-06-08, 07:39
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om jag kommer ihåg rätt så hade SD eller HD sagt under ett förhör att hen inte kom ihåg om de satt tillsammans under flygresan till USA. Vem glömmer något sådant? Antar att frågan var vad de pratade om under dessa timmar.
Känner också igen det där men sen hette det ju också att han berättade om den fortsatta otroheten på planet. Haha så jävla stockdumt.
Citera
2021-06-08, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Känner också igen det där men sen hette det ju också att han berättade om den fortsatta otroheten på planet. Haha så jävla stockdumt.

Ja, jag kom på det också... tänkte göra ett tillägg.

Frågan är om de inte riktigt kommit ihåg vad de skulle svara på en sådan fråga... inte lätt att komma ihåg allt, därav HD:s ickesvar till och från i förhören. Vad har vi kommit överens om att svara... bäst att vara tyst så det inte blir fel.

Vad gäller blodsexet hann inte SD uppdatera HD...
Citera
2021-06-08, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Om det nu fanns en överenskommelse att döda LW, vad anser du då om tanken att fler än SD och HD skulle veta om den? Hade de berättat för någon nära vän om sina planer?
Soa måste förstått, men slätat över det inför omgivningen.
Stefan var oskyldig, tills motsatsen bevisats, vilket gjordes i hovrätten
Citera
2021-06-08, 08:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skribenten med anknytning till sjukhuset blev hotad och hennes barn namngavs t.ex. Hon försvann direkt. Väldigt obehagligt.
Om jag inte helt missminner mig kom hoten ofta i samband med att HD diskuterats.
Det blev en himla märklig aktivitet i tråden.

Att jag skulle notera en ren slump håller jag för uteslutet. Däremot behöver inte HD varit inblandad själv. Mer att ngn skyddade henne. Var min känsla.
Det har vi alla lagt märke till.
Om HD inte är inblandad så finns det ingen orsak till denna märkliga aktivitet i tråden när hon kom på tal.
Citera
2021-06-08, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Haha, sant, vet inte varför jag tänkte du var en kvinna. Men strunt samma. Det ryktas emellanåt att SD skulle haft någonting sexuellt med JG, är det någonting du hört någonting om?

Nej. Jag har också läst de ryktena i tråden men jag har aldrig sett eller hört något om det någon annanstans.
Citera
2021-06-08, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu förstår jag inte.
Hur kan konton vara avidentifierade?
Har ni fått hot via andra medier så måste det betyda att de som hotar vet vem som finns bakom vissa "nick".

Konkret finns bevis i FUP att Jelly Gråskägg tog på sig att identifiera trådisar och ta bilddumpar på inlägg för hans älskade Mate Steffe skrivit att Jelly borde inte skriva i tråden, men det gjorde ju inget om han tog reda på vilka kompisar som var här o skrev liksom...

Iskvinnan outade en man i tråden och försökte få tråden stängd.

Ovan är två exempel som bekräftas via FUP. Det var nog fler i kretsen runt Steffe som försökt påverka utredningen genom tråden. Varför, tro?
Citera
2021-06-08, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har lagt spoiler för att highlighta SDs person. Den bild du ger beskriver många i FUP, andra mindre trevlig. En del upplever honom till och med rätt mesig (på jobbet).
Det är en blandbild som framträder.

Vad jag undrar är att bortom hans utåtriktade person så beskriver många en social inkompetens, svårt med känslor och svårt att interagera med människor - en social inkompetens (även Lena som i högsta grad kände hans tillkortakomnanden).
På jobbet blir det märkbart, han omplaceras.

Han är även spontan på ett naivt och omoget sätt, är plump, skrattar på fel ställen och skämtar rätt osmakligt som om han inte riktigt begriper det sociala spelet.

Är detta nåt du märkt av bortom en självsäker attityd, försök att vara attraktiv och lite macho, - en smarthet som blir arrogant och snudd på översitteri?
Han själv tar också upp detta, med ett sorts vemod (hittar inte citatet just nu, får återkomma).

Det du beskriver ser ju jag också när jag läser FUP och andras vittnesmål. Jag kan dock inte påstå att jag märkt av det i mina möten med Stefan MEN vi umgicks ju som sagt heller aldrig utanför geocachingen och vi kom aldrig in på några djupare diskussioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in