2021-06-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Om jag ska ägna mig åt on topic så varför citerar du den del av inlägget som var lite off topic?
Föregå med gott exempel och ägna dig åt on topic själv i så fall tycker jag.
Du har mycket att tillföra och är oftast rolig även om jag inte håller med till punkt och pricka i allt.

HD är intressant och knappast off topic då hon dels ju faktiskt iaf på pappret var misstänkt en gång i tiden. Även om det är en vanlig taktik av åklagare och polis för att få flickvänner och äkta häftet att sjunga ut om vad de vet.
Jag är 100% säker på att det inte var det det handlade om i detta fallet. HD var misstänkt på riktigt.
Sedan exakt till vad eller huruvida hon är skyldig till det eller ej samt hur polisens tankar går nu efter att de avfört henne lämnar jag därhän.

Edit, jag tar tillbaka, jag är 99% säker. Efter missarna i polisutredningen vågar jag inte slänga in några 100 procentare.

Men står fast vid mina 100 när det kommer till att det fanns mer än goda skäl att plocka in HD på mer än att skvallra på den äkta hälften.
Senast redigerad av Zymbal 2021-06-07 kl. 22:53.
Citera
2021-06-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Japp, exakt så. Obehagligt som f-n

Skribenten med anknytning till sjukhuset blev hotad och hennes barn namngavs t.ex. Hon försvann direkt. Väldigt obehagligt.
Om jag inte helt missminner mig kom hoten ofta i samband med att HD diskuterats.
Det blev en himla märklig aktivitet i tråden.

Att jag skulle notera en ren slump håller jag för uteslutet. Däremot behöver inte HD varit inblandad själv. Mer att ngn skyddade henne. Var min känsla.
Citera
2021-06-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
”Barnen signalerade ganska tydligt att det var stökigt” - så säger hon i TR, kanske inte ordagrant.
I TR vet hon definitivt inte vem som kom på idén, av de vuxna alltså.
Inte heller SOA, BA, PO eller HO minns det (enligt förhör i FUP, och i SOA:s fall även TR).

I FUP menar en kompis till HD att hon sagt att det var hennes idé, och här i förhöret säger HD att hon framkastat det för SD.

När det är så olika uppgifter blir man (jag) misstänksam.

Låter i mina öron som hon ville "städa bort LW".
Citera
2021-06-07, 23:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Låter i mina öron som hon ville "städa bort LW".

Ja, kanske både rent fysiskt men även mentalt.
Lite à la ”I’m gonna wash that man right out of my hair”.
Citera
2021-06-07, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
”Barnen signalerade ganska tydligt att det var stökigt” - så säger hon i TR, kanske inte ordagrant.
I TR vet hon definitivt inte vem som kom på idén, av de vuxna alltså.
Inte heller SOA, BA, PO eller HO minns det (enligt förhör i FUP, och i SOA:s fall även TR).

I FUP menar en kompis till HD att hon sagt att det var hennes idé, och här i förhöret säger HD att hon framkastat det för SD.

När det är så olika uppgifter blir man (jag) misstänksam.
Ok, tack. Det var så jag mindes det från TR.
En TGA igen.

Plötsligt signalerar barnen att det är skitigt.
Hon raderar mobilen pga barnen.

Hon påminner mig ibland om mamma Möller som också hade barnen som argument vad det än gällde.
Citera
2021-06-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ja, kanske både rent fysiskt men även mentalt.
Lite à la ”I’m gonna wash that man right out of my hair”.

Troligen både och.
Citera
2021-06-07, 23:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, tack. Det var så jag mindes det från TR.
En TGA igen.

Plötsligt signalerar barnen att det är skitigt.
Hon raderar mobilen pga barnen.

Hon påminner mig ibland om mamma Möller som också hade barnen som argument vad det än gällde.

Barnen hade för all del ”signalerat” ”hela våren”, eller ”nej, så ska jag inte säga, men efter incidenten med pelletspannan”.
Citera
2021-06-07, 23:10
Medlem
Hade varit intressant att höra @moralensväktare s take på senaste tidens händelser.
Senast redigerad av Zymbal 2021-06-07 kl. 23:18.
Citera
2021-06-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag kan inte säga så mycket om dina teorier, men så mycket kan jag bekräfta att ingenting har varit till skada för utredningen.
Citerar in dig i tråden. Är väldigt nyfiken på din take i senaste tidens händelser. Gissar att fler med mig kan vara det då du ändå var väldigt tongivande eller hur man ska säga det första året här i tråden.
Citera
2021-06-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
▪️Folk är helt kapabla att ha åsikter själv.

▪️Jag läser FUP och skriver om HD. För att jag finner henne suspekt och finner det intressant.
Ett massivt projekt.

▪️Jag har öht inget behov att påverka andra.

Frågan är varför du kritiserar och vill att man ska överväga just din åsikt:

För min del kommer det inte ske.
Fortsätt du med din åsikt om den hjärntvättade HD så fortsätter jag med min.

Det går även bra att tycka att det är "förenklade slutsatser".
Däremot hoppas jag det går bra att jag fortsätter skriva likaväl, i takt med att jag plöjer genom FUP, om det jag har lust med.
Utan att detta behöver ältas i ett debattforum.

Vi är många som hela tiden tyckt att ffa HD och JG har uttalat sig udda och gjort udda saker. Jag menar, vem fan jagar burkar samma dag som ens (ex)make är i rätten? Och om man nu är av åsikten att ens partner är oskyldig, varför visar HD inte sitt stöd genom att delta som åskådare (efter sitt eget vittnesmål)? Och varför ringer JG till polisen och frågar om de letat efter kroppen/LW hos HD, hans kompis? Det är bara några av frågetecknen som behöver besvaras.

Om inte det räcker för att varningsflaggan ska åka upp till toppen är man nog naiv de luxe.

Jag är iaf tacksam att ha fått den (för mej) krångliga terminologin förklarad i helhet likväl som i specifika delar! Tillsammans med den kvinna som hördes i rätten som expert på våld i nära relationer har det öppnat upp nya kunskaper att bära med mej.

Flera med mej kommer inte ändra ståndpunkt så länge HD inte förklarar de tomrum hon lämnat efter sig. Oavsett hur frustrerad nötis än kommer vara över det. Det handlar om mord och upprättelse, inte något som man kan släta över. Så länge luckorna inte täpps till så är HD skyldig till svaren i sin del.
Citera
2021-06-07, 23:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Har jag någonsin påstått någonting annat?

Nej förlåt ! Skrev inne på ditt inlägg för att jag tyckte om det du skrev .
Citera
2021-06-07, 23:49
Medlem
Har granskat lite HD åt er här.

Hennes loggade cacher har ökat från 13380 till 13382. OMG...

Nån som har premium kan ju kolla runt lite om hon är på banan igen osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in