2021-06-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Men det är det ju inte. Dem är ju bara målvakter och symboler, soldater på gatan, för den verkliga organiserade brottsligheten som har tentakler rakt in i samhället. Men dem syns inte och åker aldrig dit.

Gängens leverantörer är inga supermänniskor som aldrig gör fel, är genier och aldrig åker fast, men de räknas heller sällan som organiserade gäng i samma bemärkelse.
Citera
2021-06-07, 22:40
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
jo visst gjorde dom det. Men de va längesen jag såg dom sitta där utanför och jag brukar åka förbi där. Så ja kopplade "dagens fika" till morgonens händelse. Att dom typ haft någon form av samling där under dagen för att diskutera det som hänt och kanske "visa upp sig" att oss rör dom inte. Vi sitter lugnt och fikar i solen. Men kan såklart ha fel då dom brukar hänga utanför när vädret tillåter.
Tror du överskattar dom, bandidos verkar inte direkt styra i landet. Dom får vara glada att dom har folk från orten som medlemmar så dom kan handla kilon tjack å hekton ladd...

Skulle inte förvåna mig om dom mest snackade om dom skulle utesluta någon kvinnomisshandlare eller hur klubblokalen ska dekoreras för midsommar.
Citera
2021-06-07, 22:43
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Det är därför jag använde frågetecken.
Men berätta gärna hur det fungerar.
Om du inte begår nya brott under tiden i fängelse och samtidigt är tillräckligt skötsam så gör du 2/3 av tiden i fängelse och 1/3 villkorligt på fri fot. Under förutsättning att du var 21 år när brottet begicks. Om yngre så blir det åldersrabatt.
Citera
2021-06-07, 22:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Folket som använder det har ingen koll på hur kryptering fungerar, dom har blivit bekväma då det fungerat länge. De flesta svenska fallen med encro bevisning så är det tydligt att de må vara streetsmarta men de klarar inte av att nå nästa nivå. Tror det är en av anledningarna till att de blir kriminella, första nivåerna är enkla och ger dom falskt självförtroende. Lägg till ladd och inavel så har du en död eller fängslad kriminell i slutändan.

Ja, onekligen måste de ha blivit bekväma med tanke på hur många som tycks trilla dit så fort någon krypteringstjänst hackas eller avlyssnas av polis. Man skulle kunna tänka sig att bara för att trafiken för tillfället (kanske) är krypterad borde man förmodligen låta bli att tala klarspråk om diverse brottslighet, men tydligen är allt övrigt säkerhetstänk som bortblåst så fort något sägs vara krypterat.
Citera
2021-06-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Tror du överskattar dom, bandidos verkar inte direkt styra i landet. Dom får vara glada att dom har folk från orten som medlemmar så dom kan handla kilon tjack å hekton ladd...
Nej, överskattar inte dom i mitt inlägg, du har missuppfattat mig eller så har jag uttryckt mig klumpigt. Jag beskrev bara det jag såg. Menade inte att jag trodde BMC styrde landet eller dyl. Sa bara att jag trodde att dagens uppsamling med medlemmar (om det nu var fullvärdiga jag såg) hade med morgonens händelse att göra, då det var längesen jag såg några utanför. Därav min slutsats.
Jag har ingen insideinfo om grupperingar i Sverige, så jag kan inte med 100% säga att det jag säger stämmer, men av det jag vet, så finns finns det betydligt större fiskar än BMC.

Angående "JJ", så var det en hel del lättklädda damer i hans lägenhet. Det kunde man se på hans insta. Jag tolkade det som glädjeflickor och i tråden skriver vissa att det har med sexhandel att göra. Men varför skulle en fd bankrånare börja pyssla med sådant från ingenstans? Hade förstått det om han va från Rumänien men nu är han från Sverige. Känns lite långsökt att dra den slutsatsen, men faktum kvarstår, vad var det egentligen för brudar i hans lya? Blev fett avis hehe
Senast redigerad av Mansory 2021-06-07 kl. 22:49.
Citera
2021-06-07, 22:46
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, onekligen måste de ha blivit bekväma med tanke på hur många som tycks trilla dit så fort någon krypteringstjänst hackas eller avlyssnas av polis. Man skulle kunna tänka sig att bara för att trafiken för tillfället (kanske) är krypterad borde man förmodligen låta bli att tala klarspråk om diverse brottslighet, men tydligen är allt övrigt säkerhetstänk som bortblåst så fort något sägs vara krypterat.
Dom är ju inte några genier direkt, många kommer en bra bit bara på våldskapital och connections.
Citera
2021-06-07, 22:48
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Nej, överskattar inte dom i mitt inlägg, du har missuppfattat mig eller så har jag uttryckt mig klumpigt. Jag beskrev bara det jag såg. Menade inte att jag trodde BMC styrde landet eller dyl. Sa bara att jag trodde att dagens uppsamling med medlemmar (om det nu var fullvärdiga jag såg) hade med morgonens händelse att göra, då det var längesen jag såg några utanför. Därav min slutsats.
Jag har ingen insideinfo om grupperingar i Sverige, så jag kan inte med 100% säga att det jag säger stämmer, men av det jag vet, så finns finns det betydligt större fiskar än BMC.
Ah, förstår och håller nog med. Även om jag nog tror det kan ha handlat om att "jörgen" snott tjack från "matte" likaväl haha.
Citera
2021-06-07, 22:50
Medlem
Kebbabturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Vad är ANØM för något?
Hittar ej någon info någonstans

För alla som undrar:
https://www.ruetir.com/2021/06/07/cr...ts-arrestatie/

https://www.anom.io/

Citat:
The big action, known under the secret code name ANOM in many countries, came to a head on Monday. Hundreds of raids and arrests took place in all kinds of countries, including the Netherlands. German media already published about the many arrests on Monday afternoon. On Tuesday morning, Europol, together with the FBI, the Dutch, Swedish and Australian police, will hold a press conference at 10:00 a.m.

After cracking the servers of Ennetcom, Encrochat and Sky, among others, the investigation is a new step in covertly tracking criminals
Citera
2021-06-07, 22:55
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
För alla som undrar:

Härligt att se hur de självutnämda kungarna i landet tvingas ned på knä och in på kåken istället för att de bara är smågrabbar som torskar på deras order. Jag älskar inte alla lagar men såna här lirare ska antingen ha nackskott, utvisas eller spärras in så billigt som möjligt. Inte skriva böcker och starta skivbolag och ge ännu mer romantisering till det där skitlivet.
Citera
2021-06-07, 22:56
Medlem
” På måndagsmorgonen slog polisen till mot Bandidos lokaler på Miatorp. Senare under dagen kom uppgifter om att polis gjort tillslag i flera europeiska städer i kampen mot organiserad brottslighet. Polisens ledningscentral ville på måndagskvällen inte säga om insatsen i Helsingborg var en del av den större operationen.”

Från Helsingborgs Dagblad.
Citera
2021-06-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
För alla som undrar:

Jag tror du missförstått artikeln, det står att ”raiden” kallades ANOM i flera länder, inte att det är chatten ANØM, längre ner i artikeln står det att dem knäckt encrochat, sky och enterum eller vad den hette
Citera
2021-06-07, 22:59
Medlem
Ace81ds avatar
ANØM tillsammans med Nr1BC tog över marknaden efter SKY. De används över hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in