2021-06-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför skulle hon bry sig om det? Det är bara flockmänniskor som bryr sig om sånt.
Med tanke på aktiviteten i tråden så syns hon ju bry sig till någon slags grad iaf.
Citera
2021-06-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är så sjukt. SD hade flera möjligheter att göra slut med Lena på ett schysst sätt. Om han hade velat. Men det ville han inte. Han ville ha kvar både HD och Lena såsom tidigare.

Men Lena accepterade inte att behandlas så illa längre. Som en 2a-klassens männniska. Hon var nu äntligen redo att lämna en gång för alla.

För att få åtminstone någon form av upprättelse ville hon först att deras förhållande skulle offentliggöras - och hur han hade behandlat henne. Samt redovisa öppet hur paret D hade fuskat sig fram i geovärlden. Man kan gott kalla det hämnd.

Det är inte svårt att inse att just ett avslöjande om geofusk var droppen för det maniska paret D. Själva otroheten tror jag kom på 2a plats.

Det sorgligaste av allt är att Lena inte insåg vilket högt och livsfarligt spel hon spelade. Att paret Ds falska fasad var livsviktig för dem att upprätthålla.

Så Lena mördades brutalt och 3 år senare hann rättvisan äntligen ikapp mördaren. Nu är även han död. För egen hand. Fegade ur.

Exfrun lallar nu runt i skogarna, men borde kanske i 1a hand ta hand om sina barn just nu. De måste få veta, behöver få tröst. Men uppenbarligen är inte HD kapabel att ge dem detta. Paret D borde aldrig ha skaffat barn. De insåg tydligen inte att barnens väl och ve måste komma i 1a hand. Alltid.

Nu ses inte heller HD med blida ögon av alla i hennes omgivning. Flera tycks tro att hon på något sätt är inblandad i Lenas död. Kanske hon hade tänkt sig att bli ömkad och ynkad som ett oskyldigt offer ?

HD borde främst ha riktat sin besvikelse och ilska mot SD, men han återriktade skulden mot Lena. Men manipulerad och internaliserad i och av SD hindrade vettiga tankebanor hos HD.

Det är både sorgligt, onödigt och fullkomligt idiotiskt alltihop.

(mina spekulationer)
Ja det är många som kan beskriva upprinnelsen till mordet på ett trovärdigt sätt!

För min del stämmer din tes absolut bra även om jag inte vet om rangordningen stämmer.
Utifrån de saker du nämner tror jag SD:s främsta motiv var de kraschade kärleksrelationerna, och inte alls troligt relaterat till GC.
För HD däremot var det kärleksrelationen (otroheten x flera) och GC som var utlösare.
Slutresultatet blev detsamma oavsett vilka ingångar vi funderar kring. Och alla kan krasst konstatera att HD undanhåller viktiga saker hur som helst. Och för det kommer hon bli Lenas anhöriga skyldiga svaret. Och alla andra som vill att rätt ska vara rätt.
Och eftersom det handlar om ett av de mest avskyvärda brotten en människa kan begå mot en annan människa, kommer svar avkrävas HD och ev. andra som har hållit tillbaka detaljer som kunde bidra till den fullständiga lösningen.
Citera
2021-06-07, 21:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det är ju ett sådant argument; att "det är bara att läsa FUP", då förstår man vad hon ägnat sig åt, som underförstått betyder att vi inte har läst FUP, vi begriper inte och desutom förstår vi inte vad hon pysslat med.
Det skrev jag överhuvudtaget inte.
Jag skrev att jag läser FUP och granskar vad hon sysslar med.
Citat:
Då säger jag; var har jag sagt att hon inte beter sig suspekt? Jag tycker att du övertolkar mig och vad jag menar.
Och jag har läst väldigt mycket FUP, inte bara du. Och det är inte enbart du som bestämmer vad jag ska tycka är ett suspekt beteende.
Nämnde överhuvudtaget inte dig.
Citat:
Eftersom du tar upp ett flera veckor gammalt inlägg från mig, kan jag då nämna att jag i flera inlägg, har tyckt att hon beter sig mer än suspekt.
Du citerades eftersom just du har skrivit och påstått att jag ökat skrivandet om HD.
Likt Avel.

Vilket garanterat beror på att jag började läsa för fem månader sen och har inte varit i tråden i tre år.

Du skrev:
Citat:
Du kan väl ändå vara nöjd hittills. Du har ju fått med dig så gott som alla i tråden på ditt tåg? Räcker inte det?
Varför skulle jag vara nöjd att fått många med på tåget?
Vad skulle räcka?
▪️Folk är helt kapabla att ha åsikter själv.

▪️Jag läser FUP och skriver om HD. För att jag finner henne suspekt och finner det intressant.
Ett massivt projekt.

▪️Jag har öht inget behov att påverka andra.

Frågan är varför du kritiserar och vill att man ska överväga just din åsikt:
Citat:
Jag tycker att en och var också skulle behöva granska sig själva och tänka på att det finns en möjlighet att det jag tror kan stämma. Även om man tror annorlunda. En person som kan vara helt oskyldig till mordet, som har blivit kontrollerad av SD i åratal, som har psykisk ohälsa i botten.
För min del kommer det inte ske.
Fortsätt du med din åsikt om den hjärntvättade HD så fortsätter jag med min.

Det går även bra att tycka att det är "förenklade slutsatser".
Däremot hoppas jag det går bra att jag fortsätter skriva likaväl, i takt med att jag plöjer genom FUP, om det jag har lust med.
Utan att detta behöver ältas i ett debattforum.
Citera
2021-06-07, 21:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
HD tyckte nog inte det.
Efter mordet var hon gladare än på länge och umgicks intensivt med SD.
Jag tror att hon hela tiden har vetat vad SD gick för men av någon konstig anledning var det ok för henne.

Normalt borde man bli arg som sin man och inte på hans älskarinna men tyvärr tror jag inte att det fungerar så.
De flesta som blir bedragna verkar tycka att problemet inte är den äkta maken/makan utan älskaren/älskarinnan.
Konstigt enligt mig.
Svårt att erkänna/inse att man inte dög helt enkelt. Lättare då att få det till mannen blev "förtrollad av en ond häxa".
Citera
2021-06-07, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Seglarhatt
Huruvida jag är kvinna eller man är inget jag kommenterar på (åtminstone inte medvetet, åtminstone inte just nu).
Men för att ändå svara på din fråga så har jag aldrig upplevt att Stefan har försökt göra några sådana närmanden mot mig... (det innebär inte att jag på något vis misstror det andra har vittnat om).
Haha, sant, vet inte varför jag tänkte du var en kvinna. Men strunt samma. Det ryktas emellanåt att SD skulle haft någonting sexuellt med JG, är det någonting du hört någonting om?
Citera
2021-06-07, 22:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
I pm med hot är konton avidentifierade. vissa har fått hot via andra medier med skärmdumpar på deras egna inlägg med ”nick” i denna tråden.
Nu förstår jag inte.
Hur kan konton vara avidentifierade?
Har ni fått hot via andra medier så måste det betyda att de som hotar vet vem som finns bakom vissa "nick".
Citera
2021-06-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Många fler än mig har funnit HD suspekt och många fortsätter.
Men tydligen är det enbart mig du är sugen på att i huvudsak åberopa.

Det står var och fritt att granska FUP.

Fick detta av notknapparen för inte så länge sen.
Varav det öht inte handlar om att svärta ner HD.
Det handlar om att läsa FUP utifrån ett suspekt beteende och titta på vad hon ägnat sig åt.

Gällande HDs eventuella inblandning eller detaljkännedom om brottet så är min uppfattning nånstans mellan nötis och din uppfattning.

Samma sak gällande tolkningen av hennes beteende, position i relationen med SD och personlighet utifrån allt material som finns tillgängligt i tråden och pm från folk som är bekant med henne.

En helt oreflekterad och kategorisk bild av henne blir så endimensionell. ”Ond, manipulativ, sjuk”.

Samtidigt blir en allt för ”mjuk” syn på henne lätt naiv. Hon blir ett hjälplöst offer för orättvisa omständigheter.

Kan en person inte vara lite av allt det där?

Faktum är ju iaf att personen HD i åratal utsattes för kränkningar och svek.
Hon visade att hon hade en ilska inom sig.
En stor ilska som i stora drag riktades mot LW.

Undrar om LW var rädd för HD.
Fast HD påstod att det var tvärtom...

Om det var därför LW försökte berätta för HD hur mycket SD svikit HD, vilka elaka saker han sagt, avslöjat hennes mest intima och privata. Förlöjligat henne.
Men ilskan riktades ändå mot LW. Budbäraren i detta fall...

Jag kan absolut tycka att HD hade rätt att vara rasande arg på LW och tycka illa om henne som person och inte bara hennes beteende.
Men det spårar ur när HD inte lyckas eller vill använda ilskan till att resa sig som en fågel Fenix ur askan, ruska på sig och gå ifrån de två svikarna med huvudet högt.
Istället rullar hon sig i askan och blir bara smutsig och psykiskt påverkad.

PS. Det är väl inte så konstigt att nötis åberopar dig eftersom det är du som hugger och ofta har har en rätt otrevlig approach.

Kallar folk fjant. Snackade om att Avel var min Master för att jag tidigare creddat honom en massa för det jobb han gjort. 😂

Ska jag göra samma sak nu när du berömmer Studbaker?
Citera
2021-06-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu förstår jag inte.
Hur kan konton vara avidentifierade?
Har ni fått hot via andra medier så måste det betyda att de som hotar vet vem som finns bakom vissa "nick".
Japp, exakt så. Obehagligt som f-n
Citera
2021-06-07, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Här var det, det var ifrån förhör med HD, 7/6 -18 (prick 3 år sen idag), men i "dialogform", troligen därför jag kom ihåg det som om det var en dialog mellan HD och SD.

AB 149/140
"F 1: Får jag fråga, varför städar du åt Stefan?
H: För barnen. För att dom skulle ha ett bra hem. Så, så äre.
F 1: Är han inte kapabel och städa själv?
H: Joo men eh efter saneringen med brandsprutan och hela källarn som var tömd med grejer
så har det varit ganska mycket eh ... och då frågade jag Stefan, "Vill du ha hjälp med det här?
Då samlar vi ihop nåra stycken"
. Jag hade inte gått dit själv och städa utan nu samlade vi ihop
liksom, vi va ju ... va va vi, sex stycken. Eh och det va mitt fokus va för att det inte skulle stå
flytt eller såna där okabkartonger i hela huset och grejer, och när vi ändå va där så sa vi vi kör
hela huset. Det här är inget konstigt tycker jag att vi gjorde."
Men säger hon inte i rätten att hon inte minns?
Jag kanske blandar ihop.

" För barnen. För att dom skulle ha ett bra hem. Så, så äre. "

Hon flyttade i mars och inte städat efter branden. Varit på burkjakt, hotellweekend med JS, till Aten med mor och syster samt tänkt sig en resa USA.

Nu ska hon plötsligt städa för barnens skull.
Citera
2021-06-07, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
PS. Det är väl inte så konstigt att nötis åberopar dig eftersom det är du som hugger och ofta har har en rätt otrevlig approach.

Kallar folk fjant. Snackade om att Avel var min Master för att jag tidigare creddat honom en massa för det jobb han gjort. 😂

det är drakhuvet som är min trådcrush, eller var, han ghostade mig för att jag är ett fan av Avel. Men drakisen var en fin kompis ett tag. Dock inte min master. Om jag hade den sortens intressen och böjelser skulle jag väl hänga på ds istället för i en mordtråd på Flashback.

Ska jag göra samma sak nu när du berömmer Studbaker?
Hade skrivit en rolig grej i samma anda som ditt ”master” men jag hänger redan löst så jag får nöja mig med att skrocka åt mitt eget skämt
Vad du ska ägna dig åt är det som är on topic och om du har nåt mellanläge mellan "nötis" och annat gällande HD bryr jag mig inte om.

Jag har en åsikt om HD och den är uppenbart inte populär.

Vad det beträffar HDs åsikt om LW - läskig, farlig, helt sjuk och helst död - är det direkt från upphovskvinnan själv.
Citera
2021-06-07, 22:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Men säger hon inte i rätten att hon inte minns?
Jag kanske blandar ihop.

" För barnen. För att dom skulle ha ett bra hem. Så, så äre. "

Hon flyttade i mars och inte städat efter branden. Varit på burkjakt, hotellweekend med JS, till Aten med mor och syster samt tänkt sig en resa USA.

Nu ska hon plötsligt städa för barnens skull.

”Barnen signalerade ganska tydligt att det var stökigt” - så säger hon i TR, kanske inte ordagrant.
I TR vet hon definitivt inte vem som kom på idén, av de vuxna alltså.
Inte heller SOA, BA, PO eller HO minns det (enligt förhör i FUP, och i SOA:s fall även TR).

I FUP menar en kompis till HD att hon sagt att det var hennes idé, och här i förhöret säger HD att hon framkastat det för SD.

När det är så olika uppgifter blir man (jag) misstänksam.
Citera
2021-06-07, 22:44
Medlem
Citat:
Vad du ska ägna dig åt är det som är on topic och om du har nåt mellanläge mellan "nötis" och annat gällande HD bryr jag mig inte om.

Jag har en åsikt om HD och den är uppenbart inte populär.

Vad det beträffar HDs åsikt om LW - läskig, farlig, helt sjuk och helst död - är det direkt från upphovskvinnan själv.

Om jag ska ägna mig åt on topic så varför citerar du den del av inlägget som var lite off topic?
Föregå med gott exempel och ägna dig åt on topic själv i så fall tycker jag.
Du har mycket att tillföra och är oftast rolig även om jag inte håller med till punkt och pricka i allt.

HD är intressant och knappast off topic då hon dels ju faktiskt iaf på pappret var misstänkt en gång i tiden. Även om det är en vanlig taktik av åklagare och polis för att få flickvänner och äkta häftet att sjunga ut om vad de vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in