2021-06-04, 09:56
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
Njae. Jag följde SD från sista åren på 1990-talet. De låg långt under riksdagsspärren 2002. Nära 2006. Och sedan gick det av bara farten. I slutet av 1990-talet och fram tills de splittrades i SD och ND (2001 ?) så var de ganska radikala (för sin tid). Men lyssnar man på Anders Klarström idag, som gäst hos Robert Aschberg 1989 (året efter SD startades) så är det ju inget märkvärdigt alls.

Däremot hade SD fram till 2001 en "repatrierings"-punkt i partiprogrammet som då togs bort (alla som fått uppehållstillstånd efter 1975 skulle utvärderas och eventuellt skickas hem).

Nu är läget hemskt mycket värre än vad jag tror ens Anders Klarström kunde föreställa sig så snart. Därför kan t.o.m. SD återuppliva repatriering i sin retorik.

Sedan massinvasionen 2015 har det gått raskt utför för Sverige. För varje dag ökar antalet och volymen hos de som vill se såväl totalt invandringsstopp som återvandring och hårda tag. På "Det goda samhället" var det idag flera intressanta krönikor från halvkända debattörer i alternativmedia som skrev mer utmanande än de tidigare gjort. Inte minst Richard Sörmans "Jag vill att de åker hem" (https://detgodasamhallet.com/2021/06/03/richard-sorman-jag-vill-att-de-aker-hem/)l Kommentarerna visar att alla håller med.

Med kommande fastighetsskatt, skrotning av ISK, förmögenhetsskatt samtidigt klaner och accellererande brottslighet och försvinnande välfärd är Sverige på väg mot den perfekta stormen. Inte riksdagsvalet 2022. Men 2026 är alla "bets off". Då har troligen Nyans vuxit och tagit sig ton och får synas i de mångkulturella debattsofforna med programledare i slöja. Då har antingen SD radikaliserats eller AFS seglar in på en räkmacka.

Ditt sista stycke är viktigt.

Det så få människor förstår, är att ett oppositionspartis öde avgörs vart fjärde år i val. Retorik och partiprogram ska anpassas efter en analys av hur situationen i riket ser ut i kommande valrörelse. Och nästa. Och nästa...

Därför är det meningslöst att diskutera varken AfS eller Partiet Nyans möjligheter genom att sätta deras politik i ljuset av det momentana tillståndet.

Verkligheten utvecklas på ett visst sätt. Den utvecklingen har en hastighet och riktning. Frågan är om AfS politik och retorik konvergerar mot en någon punkt i den utvecklingen? Ja, svarar jag.

SD agerar idag och sedan länge på ett helt annat sätt. Man taktiserar nära nog vecka till vecka. Skär bort lojala företrädare för ”fel och brister” som just bedöms taktiskt där och då. Man saknar helt en omsorg om medlemmarna och i stora delar av landet är det lokala företrädarna helt slätstrukna i sin politiska gärning, samtidigt som de styr hänsynslöst med hård hand i kommunföreningen. Partiledaren är uppenbart trött, men ingenting tyder på att han kommer att kliva av. Gör han ändå det, finns inga tydligt starka individer som väntar på att axla rollen som partiledare.

Vill man förstå svagheten i SD, så tänk en fiktiv debatt mellan Åkesson och ett mer nationalistiskt partis företrädare. Försök se framför er när Åkesson ska försvara ”öppen svenskhet” och han tvingas försöka vara nationalist samtidigt som han ska tassa runt frågor om etnicitet. Försöka kan ni, men ni kommer aldrig få se det ske i verkligheten. Den aura av duglighet och klarspråk som omgärdar honom i förhållandet gentemot 7-kövern, skulle vara som bortblåst och en sådan Åkesson vill man förstås inte visa upp. Alltså kommer det finnas ett politisk vakuum på SD:s ena sida. Detta vakuum kommer med tiden att fyllas med innehåll. Det återstår att se om det blir AfS. Jag hoppas det.
Citera
2021-06-04, 10:00
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
I Nationaldemokraterna ringde vi upp våra proselyter och försökte få dem att engagera sig för Saken. Många sitter på rumpan och inväntar order från sin chef. Gör inte det, ut och dela blad och sätt upp lite klistermärken. Jag har delat ut flygblad och satt upp klistermärken i årtionden. Både i grupp, men mest ensam och det hände sällan något. Några skrek "nazist" efter mig och jag har fått ett ihopknycklat flygblad kastat på mig. AfS verkar inte vara på hugget. Man tycker ju att man borde bli kontaktad av sin chef i området man bor, men icke. Ska ta en räd snart och få ut lite propaganda.

Du har nog lite regional otur, misstänker jag. Ett parti utvecklas inte med samma hastighet över hela landet. Coronapropagandan har gjort sitt också, kan man tro.
Citera
2021-06-06, 18:10
Medlem
WolframTungstens avatar
AfS behagade höra av sig. Det var den kretsansvariga som ville träffa folket i stan. Jag kommer, men springa i trappor och dela ut blad har jag ingen ork till längre. Jag frågade min kompis om han ville följa med, men han sa nej, han vill inte engagera sig längre. Han kontaktade mig när jag var med i Nationaldemokraterna och jag fick honom att aktivera sig trots hans initiala skepsis (vi kände inte varandra). Jag sätter upp klistermärken och delar ut lite flygblad, det är allt. Men jag gör något i alla fall, sitter inte bara och gnäller.
Citera
2021-06-07, 00:15
Medlem
adolf512s avatar
Har inte följt utvecklingen kring detta partiet sedan jag avfärdade dem. De ville hälla pengar på de äldre och ignorerade helt de yngres behov.

De har också helt fel i europa-frågan, problemet med EU är att det är för svagt, vi behöver ett starkare Europa så vi kan stå emot andra makter (USA, nato, ryssland, kina, osv). Finns inget behov av att fortsätta med nationalstater, bättre att låta Sverige bli en EU-provins med förmyndar-regering, uppenbarligen klarar vi inte att styra oss själva.

Demokrati som system har många stora problem som inte kan fixas utan att avskaffa demokratin, iallafall när det gäller viktiga val där folk hade röstat fel.

AfS är väldigt emot invandring och vill skicka 'hem' en massa men de har inte presenterat någon realistisk lösning för att öka de svenska födslotalen ens till 2.1
Citera
2021-06-07, 16:40
Avslutad
Citat:
Njae. Jag följde SD från sista åren på 1990-talet. De låg långt under riksdagsspärren 2002. Nära 2006. Och sedan gick det av bara farten. I slutet av 1990-talet och fram tills de splittrades i SD och ND (2001 ?) så var de ganska radikala (för sin tid). Men lyssnar man på Anders Klarström idag, som gäst hos Robert Aschberg 1989 (året efter SD startades) så är det ju inget märkvärdigt alls.

Däremot hade SD fram till 2001 en "repatrierings"-punkt i partiprogrammet som då togs bort (alla som fått uppehållstillstånd efter 1975 skulle utvärderas och eventuellt skickas hem).

Nu är läget hemskt mycket värre än vad jag tror ens Anders Klarström kunde föreställa sig så snart. Därför kan t.o.m. SD återuppliva repatriering i sin retorik.

Sedan massinvasionen 2015 har det gått raskt utför för Sverige. För varje dag ökar antalet och volymen hos de som vill se såväl totalt invandringsstopp som återvandring och hårda tag. På "Det goda samhället" var det idag flera intressanta krönikor från halvkända debattörer i alternativmedia som skrev mer utmanande än de tidigare gjort. Inte minst Richard Sörmans "Jag vill att de åker hem" (https://detgodasamhallet.com/2021/06/03/richard-sorman-jag-vill-att-de-aker-hem/)l Kommentarerna visar att alla håller med.

Med kommande fastighetsskatt, skrotning av ISK, förmögenhetsskatt samtidigt klaner och accellererande brottslighet och försvinnande välfärd är Sverige på väg mot den perfekta stormen. Inte riksdagsvalet 2022. Men 2026 är alla "bets off". Då har troligen Nyans vuxit och tagit sig ton och får synas i de mångkulturella debattsofforna med programledare i slöja. Då har antingen SD radikaliserats eller AFS seglar in på en räkmacka.

Håller med om allt du skriver. SD har för övrigt redan börjat prata om återvandring. När SD och förmodligen även M radikaliseras så behövs inte AfS. Struntpartiet AfS på 0,2% kommer därför att raderas ut redan 2022.
Citera
2021-06-07, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Har inte följt utvecklingen kring detta partiet sedan jag avfärdade dem. De ville hälla pengar på de äldre och ignorerade helt de yngres behov.

De har också helt fel i europa-frågan, problemet med EU är att det är för svagt, vi behöver ett starkare Europa så vi kan stå emot andra makter (USA, nato, ryssland, kina, osv). Finns inget behov av att fortsätta med nationalstater, bättre att låta Sverige bli en EU-provins med förmyndar-regering, uppenbarligen klarar vi inte att styra oss själva.

Demokrati som system har många stora problem som inte kan fixas utan att avskaffa demokratin, iallafall när det gäller viktiga val där folk hade röstat fel.

AfS är väldigt emot invandring och vill skicka 'hem' en massa men de har inte presenterat någon realistisk lösning för att öka de svenska födslotalen ens till 2.1

Bra skrivet. Håller med om allt! Framför allt i EU-frågan är detta lilla mikroskopiska flygbladsutdelande sektparti helt ute och turnerar. Men som tur är kommer vi att slippa dem efter valet 2022.
Citera
2021-06-07, 20:53
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Håller med om allt du skriver. SD har för övrigt redan börjat prata om återvandring. När SD och förmodligen även M radikaliseras så behövs inte AfS. Struntpartiet AfS på 0,2% kommer därför att raderas ut redan 2022.

Var är denna ”radikalisering” hos SD menar du...? 😂

Och du menar att M skulle göra...ja, vadå? Utesluta Reinfeldt? 🤣

Danska sossar är mer radikala än SD. Det är verkligheten.
Citera
2021-06-07, 22:05
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag ska närvara på en träff med AfS. Jag var offentlig med mitt medlemskap i Nationaldemokraterna och kommunistsvinen affischerade med bild på mig och personnummer och avslutade med "gå upp och visa svinet vad du tycker om honom". Det enda som hände var att en jugge började prata med mig när jag kom hem och parkerade min cykel. Jag blev överfallen av AFA och fick några flaskor i huvudet och ena örat (uppskuret), men det avskräckte inte mig. Jag blir gärna offentlig företrädare för AfS efter att ha röstat på Nordiska motståndsrörelsen i senaste valet. Man måste vara pragmatiker tänker jag. Bli en blåslampa i gumpen på makten.
Citera
2021-06-08, 19:40
Medlem
WolframTungstens avatar
Den kretsansvariga mannen gjorde ett bra intryck på mig. Nu har man knutit kontakter och är taggad. Ska ut och dela ut flygblad imorgon.
Citera
2021-06-09, 14:35
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Måste säga att jag är skeptisk till IQ-mätning av naturfolk och människor i icke industrialiserade länder. Att genomsnitts-IQ för Mozambique skulle vara 64. Genomsnitt! Kurvan är normalfördelad, så hälften har under 64. Det är som om alla hade Downs sydrom. Pygmeer och bushfolk sägs ha 54-57.

Amerikanska försvaret har en gräns på IQ 83. Har man lägre än 83 så krävs det mer styrning och övervakning än man kan få ut av en person.

Dessa data är ju helt osannolika. Ta pygmeer som jagar vilt med giftpilar, vars gift de utvinner ur barken på något träd genom en förbränningsprocess. Och dessa skulle ha en genomsnittlig IQ under många som sitter på särskilt boende i Sverige.

Om pygmeerna skulle få för sig att göra ett IQ-test utifrån hur de lever och överlever i Afrika och sedan köra det på SD:aren så skulle han troligen hamna på ett pygmé-IQ motsvarande: "Kommer inte överleva länge på savannen".

Nä, IQ är ett oerhört användbart begrepp och kan säkert på aggregerad nivå indikera hur civilisationer klarar sig, demokratiskt styre osv. Men att gå all-in som lokal politiker i Sverige och köra Afrika-IQ i ett tal - där bör nog gränsen gå. Och särskilt som politiker i SD bör man begripa att detta ämne är no-no och gör man inte det kan man kanske ifrågasätta om personen har det förstånd (IQ) som krävs.

Det går inte att skala bort kunskaper vid mätning av intelligens. Därför har vi som är mer utbildade ett klart övertag jämfört med den som levt i djungeln, vid ett test. Vi vet till exempel vad ett intelligenstest är. Många har sett dem kanske flera gånger. Djungelfolket har både kunskaper och är "djungelsmarta" på ett sätt som är vida överlägset vårt. Men de har aldrig hört talas om intelligenstest och kan inte förstå vad det gör för nytta. Då kan de inte heller prestera bra.

Sedan är det solklart så att okunniga människor utan skolgång blir en 100% belastning om de kommer hit till Sverige. Sannolik blir även nästa generation en 100% belastning. Därför är det bäst för alla att skomakaren stannar vid sin läst och invandrarna stannar i sin närmiljö.

Om det blir för trångt, för lite mat, för lite vatten, för lite bete till getterna eller någon annan akut brist. Så är inte lösningen att skicka dem 500 mil till Sverige, utan det är barnbegränsning. Anpassning till de resurser som finns i deras närmiljö. 8 miljarder borde vara 2 miljarder på jorden i dag.

Reglering och anpassning sker om de tvingas stanna kvar där de är. Inte om de får flytthjälp till paradiset där pengar kommer från gud sätts in på kontot och alla 12 barnen man föder fram överlever.

När vi är 15 miljarder kommer alla på hela planeten att ha ett helvete så be till gud att det inte blir så!
Senast redigerad av Returpapper 2021-06-09 kl. 14:38.
Citera
2021-06-09, 14:47
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du menar rent och snyggt som han som satte upp judenäsor i tunnelbanan och trakasserade sina medresenärer? Men med 30000 medlemmar kommer några rötägg att smita igenom, hur många medlemmar har AfS?

Finns alltid en supportersvans i alla partier och dom bejakar man på valdagen. Om 1000 nazister röstar på socialdemokraterna tackar inte Stefan Löfven nej han blir glad men medger det inte öppet.
Citera
2021-06-11, 13:17
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Om det blir för trångt, för lite mat, för lite vatten, för lite bete till getterna eller någon annan akut brist. Så är inte lösningen att skicka dem 500 mil till Sverige, utan det är barnbegränsning. Anpassning till de resurser som finns i deras närmiljö. 8 miljarder borde vara 2 miljarder på jorden i dag.

Reglering och anpassning sker om de tvingas stanna kvar där de är. Inte om de får flytthjälp till paradiset där pengar kommer från gud sätts in på kontot och alla 12 barnen man föder fram överlever.

När vi är 15 miljarder kommer alla på hela planeten att ha ett helvete så be till gud att det inte blir så!

Under det tidiga 1970-talet var den tidens "klimatfråga" överbefolkningen. Den drevs i Sverige troligen medvetet från staten, då alla barn fick lära sig om överbefolkningen. Museerna hade utställningar om överbefolkningen. Jag minns att vårt muséum, i många år hade ett halvmeter högt timglas i vilket de hade proppat fullt med nakna plastspädbarn. Meddelandet var: jorden är full och tiden är på väg att ta slut.

1970 var det hälften så många invånare på jorden som idag. På 70-talet var det svältkatastroferna som syntes i media (som idag "klimatkatastroferna"). Troligen gjorde "powers that be" sammankopplingen mellan överbefolkning och svältkatastrofer. Någon koppling mellan överbefolkning och t.ex. migration gjordes inte.

Idag är överbefolkningen en icke-fråga i det offentliga samtalet. Det tycks dock som om antalet svältkatastrofer har minskat och att industrialiserat jordbruk och mer CO2 i atmosfären gjort skördarna större och vi kan försörja fler.

Kombinationen med internet och överbefolkningen har dock gjort slutet av 1900-talet och 2000-talet till den stora folkvandringstiden. Kanske kan denna folkvandring bidra till att jorden kan ta klivet till en ytterligare fördubbling av folkmängden (till 15 miljarder). Det finns två saker som kan stoppa detta; det ena är att nationalismen växer sig starkare i västvärlden (som AFS) eller att kineserna sätter stopp för det hela. Med det senare avses att Afrika skulle säkert kunna försörja flera miljarder invånare till: bördig mark, sol och värme och du kan få ut 3-4-5 skördar per år. Smart skött. Men det klarar inte afrikanerna. För varje år flyttar allt fler idoga kineser till Afrika. Idag flera miljoner. De bygger infrastruktur för att kunna odla landet och bryta naturtillgångar. Med snart två miljarder kineser på jorden, behöver de "lebensraum" och vad är väl inte bättre än Afrika? På något sätt kommer de lyckas hålla nere afrikanernas nativitet - kanske i framtiden genom ett skräddarsytt , lite oskyldigt influensavirus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in