2021-06-01, 19:27
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Ni har bara ont i stjärten över att SD bara ställde ut skorna och därigenom inte knep fler mandat, vilket eventuellt kunde gjort en del. De har sig själva att skylla!

Vilket politiskt agiterande, vilka kvicka slogans...
Vi fick sådant här istället: https://www.altinget.se/images/article/11375/3175.jpg
Ja, SD har sanslöst många miljoner till sitt förfogande.
Och det här var vad de lyckades åstadkomma.
SD ansåg väl att de inte hade någonting viktigare att förmedla.
Jag förmodar att SD inte anser att det finns fakta och statistik som mainstream media valt att dölja för det svenska folket, för i så fall hade de ju förmedlat den undanhållna faktan på bra reklamplats.
Citera
2021-06-01, 19:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Ni har bara ont i stjärten över att SD bara ställde ut skorna och därigenom inte knep fler mandat, vilket eventuellt kunde gjort en del. De har sig själva att skylla!

Vilket politiskt agiterande, vilka kvicka slogans...
Vi fick sådant här istället: https://www.altinget.se/images/article/11375/3175.jpg
Ja då har SD givit upp officiellt i alla fall. Det är klart.
Citera
2021-06-02, 01:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Den feta texten.
Med andra ord när AfS hade krattat manegen och gjort grovjobbet, då först kunde SD tänka sig att lyfta frågan.

Ja kanske kan AfS i vissa fall göra just det. Inte generellt och i alla fall men i vissa fall. Detta var inte en sådan situation men potentiellt ser jag att det kan vara så. Om AfS blir mer "taktiska" så tror jag det kan bli mer så i framtiden. Ni kan tänka: " Vilka utspel gynnar både oss och SD? Vad kan vi göra utan att skada SD och den Sverigevänliga rörelsen men samtidigt stärka vårt parti AfS?" . Men ni verkar oftast vara idioter och därför blev ni inneslutna ur SD, så därför kommer ni inte göra så. Men jag är tjej och min kille säger att jag inte förstår taktik! (Han är totalt otaktisk!)
Citera
2021-06-02, 02:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det är ju sekterism och magiskt tänkande om något att mena att SD aldrig gör fel eller att en åsikt blir korrekt först när SD tycker det. Varför ska SD gnälla över moderater som NU kritiserar det SD kritiserade när det gällde, om man samtidigt låtsas som att det är superradikalt när en "oyto-are" tycker samma sak år innan partiledningen ger klartecken?
När hade det skrämt bort en enda SD-väljare att tala om återvandringsnetto eller etniskt hat mot svenska barn? Vad hade hänt om Jimmie Åkesson frågat Göran Rosenberg varför just etniska svenskar inte skulle finnas?
Om alla frågor om "svenskhet" hade fått politikersvaret att det inte går att definiera NÅGOT folk, etnicitet, kultur på det sättet?
Vad hade hänt om "järnrören" resulterat i en timeout och fokus på att SD:are utsatts för våld i åratal och också är felbara människor?
Vad hade hänt om man talat biståndsfinansierad återvandring och inte erbjudit dubblad kpunkt.

Som jag sa, en fråga om tajming för att få inflytande att påverka.

Oyto jag är berusad nu men jag tycker du är orättvis. Vi gör vad vi kan. Jag kan inte vara helt öppen som SD som psykolog, jag har redan förlorat ett jobb som relativt nyexaminerad. Vi offrar något, vi kämpar vidare. Nej Oyto vi är inte etablissemanget som får tjänster. Vi lever i vår gemensamma värld och vi offrar alla något. På våra möten är det mycket om att stötta de som får sina liv skadade. Vi i SD har en gemenskap bortom OU, det är dåligt nu p.g.a. corona för v i träffas inte så ofta. Det blur så konstigt för vi är 30000 som kämpar för Sverige, och vi är fienden?

Du skriver som en privilegierad som kräver mer av underklassen (SD) utan att föregå med gott exempel själv. Vi lever detta till vardags.
Citera
2021-06-02, 09:20
Medlem
Afs i riksdagen?

Ja hur blir det? Kommer ni lägga en röst på det enda partiet som talar om återvandring?

Kommer alternativ för Sverige göra sig tillräckligt hörda inför kommande val eller dröjer det till nästa?

Är svensken mogen och tillräckligt trött på gästande bidragstagare för att rösta på återvandring? Vad tror ni?
Citera
2021-06-02, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Oyto jag är berusad nu men jag tycker du är orättvis. Vi gör vad vi kan. Jag kan inte vara helt öppen som SD som psykolog, jag har redan förlorat ett jobb som relativt nyexaminerad. Vi offrar något, vi kämpar vidare. Nej Oyto vi är inte etablissemanget som får tjänster. Vi lever i vår gemensamma värld och vi offrar alla något. På våra möten är det mycket om att stötta de som får sina liv skadade. Vi i SD har en gemenskap bortom OU, det är dåligt nu p.g.a. corona för v i träffas inte så ofta. Det blur så konstigt för vi är 30000 som kämpar för Sverige, och vi är fienden?

Hur ser du på kritiken från herr D i Vita pillret när han säger att SD tar in kaosblattar i partiet medan AfS håller rent och snyggt och inte accepterar vem som helst?
Citera
2021-06-02, 11:09
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Samtidigt målar media upp en bild av att SD är mycket extremare än vad de egentligen är. Trots det röstar folk på dem. Dvs jag tror att en hel del röstar på SD i tron att de har en mer radikal agenda än vad de egentligen har.

EXAKT!

Detta är vanligt bland de personer som röstar på SD jag möter när jag frågar varför de röstar på SD. De tror de röstar på SD's politik när det egentligen röstar på AfS politik. Många förnekar detta och pekar åt det ena och det andra som 0.3% parti, kommer aldrig in i riksdagen, "Alternativ för Sparkade" osv... men några har faktiskt använt sin hjärna och kommer nu rösta på AfS istället.

Viktigast är dock att rösta på det parti man tycker har den bästa politiken, inte bara för att de "måste" bli det största partiet för förändring. Varför kan Miljöpartiet, Dansk Folkeparti m.m med minder mandat göra så mycket mer än vad SD har gjort under den tid de har funnits i Riksdagen? mitt svar de är fega, meningslösa och gör allt för att ställa sig in till andra partier. SD's politik är inte något som tilltalar mig utan vi behöver ett parti som i ALLA frågor sätter Sverige och dess medborgare i första prioritet. Vadå "öppen svenskhet"?
Senast redigerad av mattias_r 2021-06-02 kl. 11:12.
Citera
2021-06-02, 13:57
Medlem
WolframTungstens avatar
AfS påminner mig om Nationaldemokraterna. Kompromisslösa och det tycker jag är bra. Repatriering. Skicka ut hela skiten! SD tog nyligen avstånd från en man som tog upp sydsudanesers intelligenskvot. Snacka om lågt i tak.
Citera
2021-06-03, 13:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Hur ser du på kritiken från herr D i Vita pillret när han säger att SD tar in kaosblattar i partiet medan AfS håller rent och snyggt och inte accepterar vem som helst?

Du menar rent och snyggt som han som satte upp judenäsor i tunnelbanan och trakasserade sina medresenärer? Men med 30000 medlemmar kommer några rötägg att smita igenom, hur många medlemmar har AfS?
Citera
2021-06-03, 18:27
Medlem
WolframTungstens avatar
I Nationaldemokraterna ringde vi upp våra proselyter och försökte få dem att engagera sig för Saken. Många sitter på rumpan och inväntar order från sin chef. Gör inte det, ut och dela blad och sätt upp lite klistermärken. Jag har delat ut flygblad och satt upp klistermärken i årtionden. Både i grupp, men mest ensam och det hände sällan något. Några skrek "nazist" efter mig och jag har fått ett ihopknycklat flygblad kastat på mig. AfS verkar inte vara på hugget. Man tycker ju att man borde bli kontaktad av sin chef i området man bor, men icke. Ska ta en räd snart och få ut lite propaganda.
Citera
2021-06-03, 22:11
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
AfS påminner mig om Nationaldemokraterna. Kompromisslösa och det tycker jag är bra. Repatriering. Skicka ut hela skiten! SD tog nyligen avstånd från en man som tog upp sydsudanesers intelligenskvot. Snacka om lågt i tak.

Måste säga att jag är skeptisk till IQ-mätning av naturfolk och människor i icke industrialiserade länder. Att genomsnitts-IQ för Mozambique skulle vara 64. Genomsnitt! Kurvan är normalfördelad, så hälften har under 64. Det är som om alla hade Downs sydrom. Pygmeer och bushfolk sägs ha 54-57.

Amerikanska försvaret har en gräns på IQ 83. Har man lägre än 83 så krävs det mer styrning och övervakning än man kan få ut av en person.

Dessa data är ju helt osannolika. Ta pygmeer som jagar vilt med giftpilar, vars gift de utvinner ur barken på något träd genom en förbränningsprocess. Och dessa skulle ha en genomsnittlig IQ under många som sitter på särskilt boende i Sverige.

Om pygmeerna skulle få för sig att göra ett IQ-test utifrån hur de lever och överlever i Afrika och sedan köra det på SD:aren så skulle han troligen hamna på ett pygmé-IQ motsvarande: "Kommer inte överleva länge på savannen".

Nä, IQ är ett oerhört användbart begrepp och kan säkert på aggregerad nivå indikera hur civilisationer klarar sig, demokratiskt styre osv. Men att gå all-in som lokal politiker i Sverige och köra Afrika-IQ i ett tal - där bör nog gränsen gå. Och särskilt som politiker i SD bör man begripa att detta ämne är no-no och gör man inte det kan man kanske ifrågasätta om personen har det förstånd (IQ) som krävs.
Citera
2021-06-03, 22:38
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
SD är precis där det för tillfället är mest gynnsamt att vara, och gör det som kan göras. Svensken blir inte radikalare än så. AfS kommer att raderas ut 2022 och sedan försvinna. Det är mitt tips.

Njae. Jag följde SD från sista åren på 1990-talet. De låg långt under riksdagsspärren 2002. Nära 2006. Och sedan gick det av bara farten. I slutet av 1990-talet och fram tills de splittrades i SD och ND (2001 ?) så var de ganska radikala (för sin tid). Men lyssnar man på Anders Klarström idag, som gäst hos Robert Aschberg 1989 (året efter SD startades) så är det ju inget märkvärdigt alls.

Däremot hade SD fram till 2001 en "repatrierings"-punkt i partiprogrammet som då togs bort (alla som fått uppehållstillstånd efter 1975 skulle utvärderas och eventuellt skickas hem).

Nu är läget hemskt mycket värre än vad jag tror ens Anders Klarström kunde föreställa sig så snart. Därför kan t.o.m. SD återuppliva repatriering i sin retorik.

Sedan massinvasionen 2015 har det gått raskt utför för Sverige. För varje dag ökar antalet och volymen hos de som vill se såväl totalt invandringsstopp som återvandring och hårda tag. På "Det goda samhället" var det idag flera intressanta krönikor från halvkända debattörer i alternativmedia som skrev mer utmanande än de tidigare gjort. Inte minst Richard Sörmans "Jag vill att de åker hem" (https://detgodasamhallet.com/2021/06/03/richard-sorman-jag-vill-att-de-aker-hem/)l Kommentarerna visar att alla håller med.

Med kommande fastighetsskatt, skrotning av ISK, förmögenhetsskatt samtidigt klaner och accellererande brottslighet och försvinnande välfärd är Sverige på väg mot den perfekta stormen. Inte riksdagsvalet 2022. Men 2026 är alla "bets off". Då har troligen Nyans vuxit och tagit sig ton och får synas i de mångkulturella debattsofforna med programledare i slöja. Då har antingen SD radikaliserats eller AFS seglar in på en räkmacka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in